معرفی و دانلود کتاب صوتی سندباد حکیم

عکس جلد کتاب صوتی سندباد حکیم
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سندباد حکیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سندباد حکیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سندباد حکیم

اثری فاخر از ادبیات کهن پارسی که هنوز هم برای اهالی ادبیات در سراسر جهان ارزشمند و دلنشین است. کتاب صوتی سندباد حکیم، به قلم ظهیری سمرقندی و بازنویسی سید محمدباقر کمال الدینی، مجموعه‌ای از پندها و اندرزهایی است به صورت تمثیلی و تخیلی که شما را با فلسفه‌ی زندگی آشنا می‌کنند. کتاب حاضر یک حکایت اصلی و سی‌و‌سه حکایت فرعی را دربرمی‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی سندباد حکیم

بخش گسترده‌ای از ادبیات فارسی را آثار تعلیمی تشکیل می‌دهند. حکایت‌هایی منظوم یا منثور که غالباً از زبان حیوانات، نکته‌های پیچیده‌ی فلسفی و اجتماعی را به مخاطبان خود می‌آموزند. کتاب صوتی سندباد حکیم از نمونه‌های مشهور این ژانر است که در قالب‌ حکایت‌های متعدد، شنوندگان را با عمیق‌ترین مفاهیم زندگی آشنا می‌کند. ظهیری سمرقندی با بهره‌گیری از تمثیل و قصه داستانک‌هایی را آفریده که برای کتاب‌دوست‌های مدرن جذاب، شنیدنی و در‌عین‌حال آموزنده است.

کهن‌ترین نسخه‌ی این کتاب به زبان پهلوی بوده اما خواجه عمید ابوالفوارس به فرمان پادشاه سامانی، آن را به فارسی رایج زمان خود برمی‌گرداند. این اثر سترگ تاکنون به بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا از جمله: انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و... ترجمه شده. جالب است بدانید کتاب سندباد حکیم پس از انجیل، بیش از هر کتاب دیگری به زبان‌های گوناگون ترجمه شده است.

ظهیری سمرقندی در کتاب صوتی سندباد حکیم به موضوعاتی از قبیل کشورداری و آداب رعیت‌داری پرداخته. ساختار کلی کتاب به صورت داستان در داستان است. به این شکل که ابتدا داستان اصلی آغاز می‌شود و سپس در خلال گفت‌و‌گوی شخصیت‌ها داستان‌ها و حکایت‌‌های دیگری شرح داده می‌شود. در دورانی که از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی خبری نبود، حکایت‌های کوتاه و آموزنده بزرگترین سرگرمی مردم را تشکیل می‌داد. حکایت‌هایی که قهرمانان آن مردم عامی و ساده‌ای بودند که از قضا، رخدادهای شگفت‌انگیزی را تجربه می‌کردند. حکایت‌های این کتاب که به داستان‌‌های کوتاه امروزی شباهت دارند، پس از گذشت قرن‌ها، همچنان دلچسب و لذت‌بخش هستند.

اگر به ادبیات کلاسیک علاقه‌مند هستید اما در فهم متون کهن چندان تبحر ندارید، اصلا نگران نباشید. سید محمدباقر کمال الدینی کتاب سندباد حکیم را به فارسی روان بازنویسی کرده است. فیروزه لطفی و شاهین علایی‌نژاد خوانش کتاب صوتی سندباد حکیم را به عهده دارند. انتشارات میراثبان چاپ این کتاب را به انجام رسانده و نشر صوتی نوین کتاب گویا نیز آن را منتشر کرده است.

کتاب صوتی سندباد حکیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شیفته‌ی ادبیات کهن پارسی هستید یا به پژوهش در آثار کهن فارسی مشغولید، شنیدن کتاب صوتی سندباد حکیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مجموعه حکایت‌هایی را شامل می‌شود که شنیدن آن‌ها برای مخاطب دلچسب است و برای محققان نیز نکات تاریخی، اجتماعی و ادبی فراوانی دارد.

با سید محمدباقر کمال‌الدینی بیشتر آشنا شویم

دکتر سید محمدباقر کمال الدینی، متولد 1345 در شهر یزد، نویسنده و پژوهشگر ایرانی است. او که هم‌اکنون به‌عنوان استاد دانشگاه فعالیت دارد، مقالات بی‌شماری در حوزه‌ی تصحیح متون کهن و ادبیات فارسی دارد. همچنین کتاب‌های «حافظ 2» و کتاب درسی «تاریخ ادبیات 2» را با هدف تدریس به دانشجویان به نگارش درآورده است. این پژوهشگر همچنین عضویت در هیأت تحریریه‌ی مجله‌ی پژوهش‌های ادبی را نیز در کارنامه دارد.

در بخشی از کتاب صوتی سندباد حکیم می‌شنویم

در تقسیم‌بندی انواع داستان‌ها در ادبیات فارسی، دسته‌ای را داستان‌های سرگرم‌کننده نام گذاردند که مشهورترین آن‌ها عبارتند از: هزار و یک شب، سندبادنامه، طوطی‌نامه و... . بخشی از این داستان‌های سرگرم‌کننده راجع به احوال و سرگذشت اشخاص واقعی و تاریخی است که نقل آن‌ها باعث به وجود آمدن مجموعه‌هایی چون فرج بعد از شدت و... شده است. بخش دیگر حکایت‌ها و داستان‌های سرگرم‌کننده مقامات هستند که در آن‌ها از عجایب روزگار و شگفتی‌ها سخن می‌رود.

برخی نیز در حکم ماجرایی بلند و داستانی طولانی هستند که بازگوکننده‌ی احوال یک شخصیت برجسته‌اند و در آن تمام حوادث به‌نوعی با این شخصیت ارتباط دارد. یکی از این داستان‌های سرگرم‌کننده که علاوه‌بر سرگرمی به مناسبت کلام از مسائل اخلاقی و نکته‌های آموزنده نیز سرشار است کتابی‌ست به نام سندبادنامه که از گنجینه‌های باارزش نثر فارسی محسوب می‌شود. این کتاب طی قرن‌ها و دوره‌های گذشته با نام‌های مختلفی چون کتاب سندباد حکیم، حکایت وزراء سبعه، داستان هفت وزیر، هفت فرزانه، قصه‌ی شاهزاده و هفت وزیر و... نامیده شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
اصل و منشأ سندبادنامه
21 دقیقه
دیباچه - بخش اول
33 دقیقه
بخش دوم
43 دقیقه
بخش سوم
34 دقیقه
بخش چهارم
38 دقیقه
بخش پنجم
43 دقیقه
بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سندباد حکیم
نویسنده،
راویفیروزه لطفی، شاهین علایی نژاد
ناشر چاپیانتشارات میراثبان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سندباد حکیم

ساسان
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
با سلام گوینده بسیار زیبا و جذاب بود ولی این داستان سند باد اونی نیست که فکرشو میکنید بعد اول داستان آخرشو میگه چی میشه این خوب نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سندباد حکیم

برای دریافت کتاب صوتی سندباد حکیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.