معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سینا و خرگوشک

عکس جلد کتاب صوتی سینا و خرگوشک
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سینا و خرگوشک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سینا و خرگوشک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سینا و خرگوشک

کتاب صوتی سینا و خرگوشک، اثری از کبری قاسمی از مجموعه داستان‌های سینا و اسباب‌بازی‌هاست. سینا عاشق بازی کردن با اسباب‌بازی‌هایش است و عروسک‌های انگشتی‌اش، او را بسیار دوست دارند. روزی سینا بدونِ اجازه‌ی مادرش، گوشی تلفنِ همراه او را برمی‌دارد تا با آن بازی کند. عروسک‌ها که متوجه این کار او می‌شوند، هر کدام سعی می‌کنند از نگاه خودشان پسرک قصه‌ی ما را راهنمایی کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی سینا و خرگوشک

کبری قاسمی در کتاب صوتی سینا و خرگوشک، یکی دیگر از ماجراهای سینا و اسباب‌بازی‌هایش را برای ما نقل کرده است. سینا اسباب‌بازی‌های زیادی دارد و بیشتر وقتش را به بازی کردن با آن‌ها می‌گذراند. همه از علاقه‌ی زیاد سینا به اسباب‌هایش خبر دارند و البته باید بگوییم که او از میان عروسک‌هایش، به عروسک‌های انگشتی علاقه‌ی بیشتری دارد چون می‌تواند آن‌ها را روی انگشتانِ کوچک خود قرار داده و حرکت‌شان بدهد و با آن‌ها نمایش بازی کند!

معرفی و دانلود کتاب صوتی سینا و خرگوشک

یک روز سینا، بدون اینکه از مادرش اجازه بگیرد، گوشی تلفن او را برمی‌دارد و قصد دارد یک بازی جدید روی گوشی نصب کند. او به‌سراغ عروسک‌های انگشتی‌اش می‌رود: روباه و خرگوشک. عروسک‌ها هر کدام به یک شکل، او را راهنمایی می‌کنند. خرگوشک به او می‌گوید که برداشتنِ وسیله‌ی خصوصیِ دیگران، بدون اجازه کار درستی نیست و نباید دروغ بگوید. روباه به او می‌گوید که این کار او اشکالی ندارد و می‌تواند با گوشی مادرش بازی کند. به نظر شما، سینا در نهایت، به حرف کدام یک از این عروسک‌ها گوش می‌دهد و چه کار می‌کند؟

دروغ‌گویی و پنهان‌کاری از دغدغه‌های مهم والدین درباره‌ی کودکان است؛ چرا که اگر سنگ‌بنای صداقت و راستگویی و رفتار شایسته از همان ابتدا در کودک گذارده نشود، فرد در بزرگسالی با چالش‌های زیادی در زندگی مواجه خواهد شد. دلایل بسیاری برای دروغ‌گویی کودکان برشمرده می‌شود که از میانِ آن‌ها می‌توانیم به خیال‌پردازی‌های کودکانه، سرپیچی از قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌ی خانه، کنجکاوی، تأثیرگذاشتن بر دیگر کودکان و همسالان، نگرانی از عواقب کارهای اشتباه، عدم مسئولیت‌پذیری و تأثیرپذیری از والدین را نام ببریم. والدین برای مواجهه با دروغ‌گویی فرزندانِ خود می‌توانند از راهکارهای متفاوتی استفاده کنند. یکی از مؤثرترین روش‌های هدایت و تشویق کودکان به راست‌گویی، مشاهده‌ی رفتارهای والدین در شرایط متفاوت است. اگر کودک، صداقت و ابراز حقیقت را در پدر و مادر خود مشاهده کند، خود نیز چنین رفتاری را در پیش خواهد گرفت. اما شاید بهترین راه‌حل، فراهم کردن شرایطی است که کودک را از احساس امنیت کافی برای گفتن حقیقت، مطمئن کند. از دیگر راه‌های تأثیرگذار بر رفتار کودکان، صحبت‌ کردن با آنان به زبان خودشان است و این کاری است که می‌تواند به بهترین شیوه توسط انیمیشن‌ها، نمایش‌های عروسکی و کتاب‌های صوتی انجام شود. کبری قاسمی در کتاب صوتی سینا و خرگوشک، از زبان خرگوشک و روباه قصه، به مزایای راستگویی و زشتی‌های دروغ‌گویی اشاره می‌کند و در نهایت، سینا را به سمتِ تصمیم‌گیری و پذیرفتنِ مسئولیت کارهایش سوق می‌دهد.

کتاب صوتی سینا و خرگوش، به همت پلیس فتا و در همکاری با نشر عترت نو، با تألیف کبری قاسمی و خوانش پیمان قریب‌پناه و شیوا رضوی در اختیار عموم علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه داستان‌های سینا و اسباب‌بازی‌ها

سینا و اسباب‌بازی‌ها عنوان مجموعه داستان‌هایی است که در پروژه‌ی «صیانت از کودکان و خانواده در اینترنت» به سفارش معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات توسط پلیس فتا ناجا و با همکاری نشر عترت نو تهیه شده است. هدف از انتشار این مجموعه داستان‌ها، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کودکان و والدین از بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی امروزی و ارائه‌ی راهکارهایی متنوع برای مواجهه با این چالش‌ها و مشکلات است.

کتاب صوتی سینا و خرگوشک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به کودک شش تا دوازده‌ ساله‌ی خود بیاموزید که دروغگویی کار شایسته‌ای نیست و صداقت و راستی همیشه بهترین کار است، او را تشویق کنید تا به کتاب صوتی سینا و خرگوشک گوش بدهد.

در بخشی از کتاب صوتی سینا و خرگوشک می‌شنویم

خرگوشک، خرگوش کوچولویی بود که دو گوش بلند سفید با یک دماغ کوچولوی صورتی داشت. چشم‌هایش هم دو مهره‌ی کوچک سیاه بود. خرگوشک از همه‌ی دنیا، انگشت‌های ظریف سینا رو بیشتر از همه‌چیز دوست داشت، چون عروسک انگشتی سینا بود.

خوب یادش می‌آمد که آخرین‌بار، سینا باز هم نمایش «روباه حقه‌باز و خرگوش ناقلا» را با او بازی کرده، اما هرچقدر فکر می‌کرد، به یاد نمی‌آورد چه اتفاقی افتاد که پشت پرده افتاده بود. روباه با صدایی بلند و دهان باز خروپف می‌کرد. خرگوش با خودش فکر کرد: «انگار روباه از اینکه اینجا افتاده و دیگه سینا رو نمی‌بینه واقعاً راضیه که همه‌ش می‌خوابه و استراحت می‌کنه.» سرو صدای سینا از آن طرف پرده می‌آمد که داشت توپ بازی می‌کرد و مدام داد می‌زد: «گل... گل...» خرگوشک چشم‌هایش را محکم بست و از ته دل آرزو کرد: «کاش دوباره بازم سینا رو ببینم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

9 دقیقه
سینا و خرگوشک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سینا و خرگوشک
نویسنده
راویپیمان قریب پناه، شیوا رضوی
ناشر چاپیانتشارات عترت نو
ناشر صوتی پلیس فتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سینا و خرگوشک

سما
۱۴۰۲/۱۲/۲
کتابی است که آموختم بر زندگی مورچه‌ها دقت کنم تلاش کردن برای رسیدن به موفقیت ها سختی‌ها نباید مانع تلاش ما شود برای رسیدن به هدف ها راههای مختلف را امتحان کردن ممارست باعث ورزیده شدن می شود منافع جمع را بر منافع خودمان ترجیح دهیم
محمد مهدی
۱۴۰۳/۱/۲۴
سلام من این را برای خواهرم هرشب گفتم ۱۰ شب گذشت و آخرش را به خواهرم گفتم خواهرم خوشش آمد منم از اول تا آخرم را فهمیدم دست سازنده‌اش درد نکنه عالی بود
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب آموزنده‌ای برای بچه هاست، با لطافت به بچه‌ها آموزش میده ک تحت هیچ شرایطی حتی اگه به ضرر خودشون هم هست دروغ نگم. ممنون از کتابراه بابت گذاشتن مطالب مفید
m
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
داستان جالبی بود خواهر خیلی خوشحاله که همچین برنامه‌ی وجود داره و میتونه داستان گوش کنه و بخونه، خوشبختانه داستان‌ها خیلی آموزنده هستند
زینب نصری
۱۴۰۳/۲/۷
کتابیه که به بچه‌ها نشون میده که از انجام کارهای پنهانی بپرهیزند و کودک رو به سمت راستگویی سوق میده
پارساکوکبی
۱۴۰۳/۱/۹
کتابها شاد و آموزنده هستند. فرزندم عادت کرده هر شب به این مجموعه قصه‌های صوتی گوش کنه و بعد بخوابه
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب صوتی سینا و خرگوشک عالی بود واقعا کتاب خوبی بود برای کودکان من که خیلی دوست داشتم
طلوع وحیدی
۱۴۰۲/۱۲/۳
کتاب خوبی برای بچه‌ها که در این دنیای امروز که درگیر استفاده زودهنگام از گوشی میشوند
ناهید
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
چه ساده به بچه‌ها آموزش داد که بی اجازه به گوشی بزرگترها دست نزنند
mirzaie
۱۴۰۳/۱/۲۸
بسیار اموزنده بود. و برای بچه‌ها خوب است. بالای ۵ سال
مانلی سبزی پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
باسلام، داستان آموزنده‌ای بود متشکرم از شما
کیان مهر
۱۴۰۳/۱/۲۶
داستان آموزنده‌ای بود، ممنون از شما...
مصطفی نجفی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بد نیست و استفاده کردیم
صابر مالکی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
قصه خوبی بود با زبان بچه ها
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سینا و خرگوشک

برای دریافت کتاب صوتی سینا و خرگوشک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.