معرفی و دانلود کتاب صوتی ضد اضطراب

عکس جلد کتاب صوتی ضد اضطراب
قیمت:
۴۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ضد اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ضد اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ضد اضطراب

نیک ترنتون در کتاب صوتی ضد اضطراب، دری به سوی شناخت و پیشگیری از افکار منفی باز می‌کند. خودگویی منفی مشکل رایجی است که خیلی‌ها را درگیر کرده و با وجود اینکه می‌تواند کوچک و بی‌اهمیت به نظر برسد، قدرت این را دارد که زندگیتان را به نابودی بکشاند. ترنتون که خود زمانی درگیر همین مشکل بوده، راه تغییر ذهن به وسیله‌ی خود ذهن را به شما نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی ضداضطراب

می‌توان با اطمینان این را گفت که به احتمال زیاد، کسی در جهان وجود ندارد که طعم تلخ افکار منفی و بی‌رحم خودش را نچشیده باشد. کسانی که همواره با این معضل درگیرند،‌ حس می‌کنند بدبین‌ترین و سخت‌گیرترین قاضی دنیا در ذهنشان نشسته و دائماً هر واقعیتی را با منفی‌نگری‌اش لکه‌دار می‌کند. منفی‌نگری به خودی‌خود اتفاقی آزاردهنده و آسیب‌زاست، ولی مشکل زمانی حاد می‌شود که صاحب این افکار، منفی‌بافی خود را مساوی با حقیقت بپندارد. اینجاست که درک درست از واقعیت از بین می‌رود و افکار منفی، افسار ذهن را به دست می‌گیرند.

نیک ترنتون (Nick Trenton) که خود نیز زمانی با خودگویی منفی درگیر بوده و حالا موفق شده تا این عادت مخرب را کنار بگذارد، در کتاب ضداضطراب (Anti-Anxious) که در اینجا نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، راه غلبه بر این وضعیت آزاردهنده را به مخاطب نشان می‌دهد. او در این کتاب به این نکته اشاره می‌کند که طرز فکر منفی، خودگویی منفی و مدام ایراد گرفتن از زمین و زمان، بر زندگی شما تأثیر نمی‌گذارد، بلکه کم‌کم به واقعیت زندگی شما تبدیل می‌شود. زندگی ما چیزی بیرون از ما و ذهنمان نیست، آنچه باور داشته باشیم به حقیقت زندگی ما بدل می‌شود. این جمله که در ابتدا ممکن است بسیار کلیشه‌ای به نظر برسد به طرز شگفت‌انگیزی واقعیت دارد؛ زیرا نگرش و طرز فکر ما هستند که به ما اجازه‌ی فهم دنیای اطرافمان را می‌دهند. ما چیزی را باور می‌کنیم که بیشترین هماهنگی را با ذهنیتمان داشته باشد. طرز فکر ما مانند یک فیلتر عمل می‌کند؛ این یعنی تنها به چیزی اجازه‌ی ورود به آگاهیمان را می‌دهد که با خودش همسو و هماهنگ باشد و به همین ترتیب، ما از کنار بسیاری از واقعیات می‌گذریم بی‌آنکه اصلاً متوجه وجود آن‌ها شویم، صرفاً چون طرز فکرمان اجازه‌ی ورود آن به آگاهیمان را نداده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ضد اضطراب

ممکن است فکر کنید با داشتن طرز فکر منفی، بدترین حالت هرچیزی را تصور کرده‌اید و با این کار از خودتان محافظت می‌کنید، زیرا دیگر چیزی نمی‌تواند غافلگیرتان کند،‌ اما این حقیقت ندارد. با توجه به مثالی که نیک ترنتون در کتاب صوتی ضداضطراب می‌زند، نگرش منفی مانند قابلمه‌ای سمی است که هر آنچه درونش پخته شود را مسموم می‌کند. بنابراین هر فکری که به ذهن فرد منفی‌نگر نفوذ کند با رد شدن از فیلتر منفی‌نگری تبدیل به تفکری مسموم می‌شود که تنها می‌تواند برای صاحبش مسمومیت و بیماری را به ارمغان بیاورد. این سمی بودن تا جایی پیش می‌رود که ارتباط فرد با واقعیت قطع می‌شود و دیگر چیزهایی که در اطرافش در جریان هستند را به درستی درک نمی‌کند، بلکه تنها قضاوت منفی خودش از آن موضوع را معتبر و درست می‌شمارد.

اگر احساس می‌کنید بدبیاری گریبانتان را گرفته و کاری از پیش نمی‌برید،‌ اگر احساس پوچی و بی‌ارزشی می‌کنید، اگر یک خواب آرام ندارید و به هر چیزی بیش‌ازحد واکنش نشان می‌دهید، به احتمال زیاد شما نیز درگیر خودگویی منفی شده‌اید. اما اگر دارید این متن را در معرفی کتاب صوتی ضداضطراب می‌خوانید، بدین معناست که قدم اول برای خارج شدن از این شرایط را برداشته‌اید. نیک ترنتون در این کتاب با ارائه‌ی تمرین‌هایی به شما کمک می‌کند تا به وسیله‌ی ذهنتان، ذهنتان را تغییر دهید. این کار ممکن است کمی عجیب و حتی برای ذهن‌های منفی‌باف نشدنی به نظر برسد،‌ اما این‌طور نیست. تنها باید به خودتان قول بدهید که آگاهی صادقانه داشته باشید و تمایلتان برای انجام اقدامات آگاهانه در طول تمرینات از دست ندهید.

کتاب صوتی ضداضطراب توسط احمد لطیفیان و سمیرا آزادپیما به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی اندیشه‌ی آگاه ناشر این کتاب است و شما آن را با صدای پیمان شیخی می‌شنوید.

کتاب صوتی ضداضطراب برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که در تلاش‌اند تا با خلاص شدن از شر خودگویی و افکار منفی، زندگی بهتری را تجربه کنند، مخاطبین این کتاب به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی ضد اضطراب می‌شنویم

تا اینجا از «تفکر منفی» به نحوی صحبت کرده‌ایم که انگار توده‌ای سخت و غیرقابل‌تشخیص است. تولستوی در رمان آنا کارنینا با این جمله شروع می‌کند: «همه‌ی خانواده‌های شاد شبیه هم هستند؛ اما هر خانواده‌‌ی ناشادی به سبک خاص خودش ناشاد است». در مورد الگوهای فکری هم همین‌طور است. مثبت‌نگری به شکلی نامشخص ظاهر می‌شود، درحالی‌که به نظر می‌رسد حدود یک میلیون راه برای «منفی‌نگری» وجود دارد!

در بخش قبل، فرآیندهای فکری‌تان را فقط برای یک روز زیر نظر گرفتید و روی قالب‌بندی مجدد یک فکر یا ایده‌ که برایتان متمایز بود کار کردید. در این بخش، به این مسیر ادامه می‌دهیم و نگاهی دقیق‌تر به برخی از انواع منفی‌نگری‌هایی می‌اندازیم که احتمالاً هنگام توجه به «ترافیک افکارمان» با آن‌ها مواجه می‌شویم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
69 دقیقه
فصل اول: خودگویی‌هایتان را اصلاح کنید
87 دقیقه
فصل دوم: خودتان را ‌تحلیل کنید
67 دقیقه
فصل سوم: هنر تحمل پریشانی و خودآرام‌سازی
63 دقیقه
فصل چهارم: عشق به سرنوشت
66 دقیقه
فصل پنجم:تله‌ی مثبت‌نگری سمّی
51 دقیقه
فصل ششم: تفکر منفی واقعاً از کجا می‌آید؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ضد اضطراب
نویسنده
مترجماحمد لطیفیان، سمیرا آزادپیما
راویپیمان شیخی
ناشر صوتیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ضد اضطراب

Amir amini
۱۴۰۳/۱/۵
گاهی اوقات لازم است انسان برای شناخت احساس و روان خود نه بصورت تخصصی بلکه استفاده از کتب معتبر و اساتیدی که می‌توانند در ساخت شخصیت معقول و اجتماعی راهنما باشند، کمک گرفت و این کتاب صوتی توانست سوالاتی که در مورد افکار و رفتاری که داشتم تا قسمت زیادی قابل قبول پاسخگو باشد. تشکر وسپاس
فاطمه خجسته
۱۴۰۳/۱/۹
این کتاب بیش از حد مضطربم می‌کرد و شاید این اثر روانشناسی رو روی من داشت. شاید برای برخی این صراحت لهجه کمک کننده باشه، من رو اذیت میکرد و به قول لوری گوتلیب ادم باید بگرده روانشناس مناسب خودش رو پیدا کنه
حبیب الله علی مردانی
۱۴۰۳/۱/۱۵
انسان قدرت درونی فوق العاده ای دارد که خدادادی است، چه خوب میشد اگر از کودکی با این قدرت آشنا میشدیم. کتابش رو باید پیدا کنم.
روح الله حیدری
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب خیلی خوبیه و دیدگاه خواننده رو نسبت به اضطراب تغییر میده
Abbas soheylzadeh
۱۴۰۳/۱/۲
عالی بود حتما بخونید
حامد قاضی
۱۴۰۳/۱/۴
تاثیر گذار است اما تحول ایجاد نمی‌کند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ضد اضطراب

برای دریافت کتاب صوتی ضد اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.