معرفی و دانلود کتاب صوتی عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم

عکس جلد کتاب صوتی عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق به سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عشق به سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم

هر انسانی درباره‌ی طیف گسترده‌ای از مسائل نگران است؛ از تهیه‌ی غذا گرفته، تا نحوه‌ی عشق ورزیدن و شاد بودن. ماسیمو پیلیوچی در کتاب صوتی عشق به سرنوشت بر این باور است که تمام این نگرانی‌ها یک محور اصلی دارند: اینکه «چگونه خوب زندگی کنیم و زندگی خوبی داشته باشیم». رواقی‌گری فلسفه‌ای است که با پیاده‌کردن آن در زندگی، همه‌ی این نگرانی‌ها برطرف خواهد شد و این کتاب، کاوشی است در تاریخچه، معنا و کاربرد رواقی‌گری در زندگی.

درباره‌ی کتاب صوتی عشق به سرنوشت

«باید بمیرم؟ باید؟ اگر فوراً باید بمیرم، پس آماده‌ی مردنم. اگر لَختی دیگر باید بمیرم، همینک شام می‌خورم؛ چون وقت شام است. و بعد که زمانش فرا برسد، خواهم مرد.» ماسیمو پیلیوچی (Massimo Pigliucci) هر بخش از کتاب صوتی عشق به سرنوشت (How to Be a Stoic) را با عباراتی مانند این که از محاورات اپیکتتوس (از بزرگ‌ترین فیلسوفان رواقی یونان) برگزیده است آغاز می‌کند. او در این کتاب براساس آموزه‌های اپیکتتوس تاریخچه، معنا و جنبه‌های مختلف فلسفه‌ی رواقی‌گری را بررسی کرده و نحوه‌ی کاربست این آموزه‌ها را در جهان امروز نشان می‌دهد.

فلسفه‌ی رواقی‌گری راه‌حل انسان در برابر جهان خشونت‌بار و ناملایماتی است که او را می‌ترسانند. رواقیون به انسان می‌آموزند که چیزی برای نگرانی وجود ندارد و لازم نیست بترسند؛ چراکه آنچه مهم است و آنچه واقعاً در پی آن هستند، در اختیار آن‌هاست. ماسیمو پیلیوچی در کتاب صوتی عشق به سرنوشت، تلاش کرده است جوهره‌ی این باورها را در چهارچوبی امروزی بگنجاند تا همه بتوانند با کمک این آموزه‌ها، آرامش، شادی و بهروزی را به زندگی خود هدیه کنند.

ماسیمو پیلیوچی به مخاطبان خود خواهد آموخت که چطور بر میل، عمل و باورها و تصدیق‌های خود مسلط شوند و آن‌ها را در اختیار بگیرند. با نظم بخشیدن به این حوزه‌ها، آرامش به زندگی بازخواهد گشت و علاوه‌بر آن با معنایی جدید و عمیق‌تر از زندگی و جهان روبه‌رو خواهیم شد. کتاب صوتی عشق به سرنوشت با عنوان فرعی چگونه رواقی باشیم را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای احسان چریکی و براساس ترجمه‌ی مهدی رضایی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات سروش مولانا، با مقدمه‌ای از مصطفی ملکیان به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه نیک زیستی

شادی و نیک‌زیستی دو مفهومی هستند که در رسیدن به نقطه‌ی مطلوب زندگی برای انسان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. انتشارات سروش مولانا در مجموعه نیک زیستی تلاش کرده است تا کتاب‌هایی را برای مخاطبانش فراهم کند که نیک‌زیستی را به آن‌ها آموزش داده و برای رسیدن به زندگی مطلوب توانمندشان سازد. نیک‌زیستی مفهومی عمیق و بر دوگونه‌ی عینی و ذهنی است. در سطوح عینی لازم است نیازهای فرد برآورده شود، اما در سطوح ذهنی، رضایت و شادی باید به آگاهی فرد سرایت پیدا کند. انتشارات سروش مولانا در مجموعه نیک زیستی، تابه‌حال سه جلد کتاب را منتشر کرده است که عناوین آن‌ها از این قرار هستند: «ناخوشی ما؛ درس‌هایی در باب آزادی و هم‌بستگی»، «فلسفه سیاسی؛ درآمدی کامل» و «عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم».

نکوداشت‌های کتاب عشق به سرنوشت

  • ماسیمو پیلیوچی با کتاب عشق به سرنوشت گل کاشته است. او یک نظام فلسفی را در برابر ما قرار داده و مراحل مختلف برای سروکله زدن و کُشتی گرفتن با آن را طراحی کرده است. (مالی یانگ، نیویورک تایمز)

  • کتاب صوتی عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم، کتابی‌ست به‌شدت خواندنی. این کتاب با نثری روان و قابل‌فهم نوشته شده و با حکایاتی تاریخی جذاب‌تر شده است. (نقد کتاب واشنگتن ایندیپندنت)

  • یکی از بهترین شرح‌هایی که از فلسفه‌ی رواقی خواندم. (تیم فریس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • ماسیمو پیلیوچی در این کتاب که فکر را به‌شدت درگیر می‌کند، ماجرای سفر خود را با ما به اشتراک می‌گذارد. او در این سفر قدرت تمرین‌های رواقی‌گری را براساس آموزه‌های یکی از بزرگ‌ترین معلمان این مکتب کشف کرده است. (رایان هالیدی، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب صوتی عشق به سرنوشت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی عشق به سرنوشت برای علاقه‌مندان به مباحث فلسفی، نیک‌زیستی، ذهن‌آگاهی و آرامش و شادی در زندگی مناسب است.

با ماسیمو پیلیوچی بیشتر آشنا شویم

ماسیمو پیلیوچی، متولد سال 1964 در کشور لیبریا و بزرگ‌شده ایتالیا است. او استاد رشته‌ی فلسفه در یکی از کالج‌های نیویورک به‌شمار می‌رود و در کنار تدریس، به نویسندگی و تولید پادکست هم می‌پردازد. ماسیمو پیلوچی از منتقدان سرسخت خلقت‌گرایی و باورهای شبه‌علمی و طرف‌دار سکولاریسم و آموزش علمی است. حوزه‌های تخصصی و تحقیقاتی او شامل زیست‌شناسی تکاملی، فلسفه‌ی علم، چیستی شبه‌علم و فلسفه‌ی عملی می‌شوند. «سفر به اعماق فلسفه» و «راهنمای عملی زندگی شاد» ازجمله کتاب‌های منتشرشده از ماسیمو پیلیوچی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم می‌شنویم

براساس داستانی که دیوگنس لارتیوس در زندگی‌نامه‌ی فیلسوفان صاحب‌نام آورده است، رواقی‌گری از آتن، یونان، حدوداً سیصد سال قبل از میلاد مسیح آغاز شد. زنون، تاجر فینیقی و اهل کیتیوم (قبرس امروزی) که بی‌شک عاشق خوردن انجیر سبز و لم دادن زیر آفتاب بود، بعد از غرق شدن کشتی‌اش که از فینیقیه به پیرئوس می‌رفت و حامل جامه‌ی ارغوانی بود، به فلسفه علاقه‌مند شد. او به آتن رفت و آن‌جا در کتاب‌فروشی‌ای می‌نشست، درحالی‌که مردی سی‌ساله بود. او هرقدر در خواندن کتاب دوم خاطرات زنفون پیش می‌رفت، بیشتر مشتاق می‌شد که پرس‌وجو کند مردانی مثل سقراط را کجا می‌توان یافت.

درست سر بزنگاه، کراتس، فیلسوف کلبی‌مسلک از آن‌جا رد شد. فروشنده به او اشاره کرد و گفت: «سراغ آن مرد برو.» زنون دنبال کراتس رفت و شاگرد او شد. یکی از اولین چیزهایی که از استاد جدیدش آموخت، این بود که ممارست بورزد تا از اموری که شرمندگی ندارد، اصلاً شرمنده نباشد. کراتس زنون را با دیگی از سوپ عدس به اطراف فرستاد تا بچرخد. کراتس دیگ را شکست و زنون از خجالت پا به فرار گذاشت؛ درحالی‌که استادش در ملأعام پشت سرش داد می‌زد: «فینیقی کوچک من، کجا فرار می‌کنی؟ اتفاق وحشتناکی که برایت نیفتاده؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
شناسنامه - درباره‌ی مجموعه‌ی نیک‌زیستی
40 دقیقه
یک: راه پرپیچ‌وخم
23 دقیقه
دو: نقشه‌ی راهی برای سفر
45 دقیقه
بخش اول: نظم و انضباط در میل - قسمت اول
39 دقیقه
بخش اول: نظم و انضباط در میل - قسمت دوم
41 دقیقه
بخش اول: نظم و انضباط در میل - قسمت سوم
34 دقیقه
بخش اول: نظم و انضباط در میل - قسمت چهارم
35 دقیقه
بخش دوم: نظم و انضباط در عمل - قسمت اول
33 دقیقه
بخش دوم: نظم و انضباط در عمل - قسمت دوم
39 دقیقه
بخش دوم: نظم و انضباط در عمل - قسمت سوم
44 دقیقه
بخش دوم: نظم و انضباط در عمل - قسمت چهارم
40 دقیقه
بخش سوم: نظم و انضباط در تصدیق - قسمت اول
39 دقیقه
بخش سوم: نظم و انضباط در تصدیق - قسمت دوم
34 دقیقه
بخش سوم: نظم و انضباط در تصدیق - قسمت سوم
35 دقیقه
بخش سوم: نظم و انضباط در تصدیق - قسمت چهارم، یک
50 دقیقه
بخش سوم: نظم و انضباط در تصدیق - قسمت چهارم، دو
16 دقیقه
ضمیمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عشق به سرنوشت: چگونه رواقی باشیم
نویسنده
مترجممهدی رضایی
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات سروش مولانا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عشق به سرنوشت

عاطفه
۱۴۰۲/۴/۲۲
من تا اواسط کتاب گوش کردم گوینده خیلی خوبه و کلا بین این نظریه فلسفی با نظریات فلاسفه دیگه در مورد عرفان و خودشناسی وجوه مشترک زیادی هست که در نهایت انسان رو به یک سو هدایت میکنن و اون هم درست زندگی کردن انسان بودن و کمک به هم نوع هست و در مورد چیزهایی که توی زندگیمون نمیتونیم روش اثر گذار باشیم باید رهاش کنیم
Atamalek Hashemi
۱۴۰۲/۹/۱۱
ویراسته و توصیه شده‌ی استاد مصطفی ملکیان؛ ارائه دهنده‌ی راه‌های عملی جهت خوب زیستن
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عشق به سرنوشت

برای دریافت کتاب صوتی عشق به سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.