معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه برای همه

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه برای همه
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه برای همه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه برای همه

متیو کریسمن و دانکن پریچارد به همراه جمعی از نویسندگان در کتاب صوتی فلسفه برای همه شما را در ابتدای مسیر شناخت و مطالعه در این حوزه قرار می‌دهند. اما اساساً چرا «همه» باید فلسفه بدانند؟ شما چه فکر می‌کنید؟

درباره‌ی کتاب صوتی فلسفه برای همه

بیایید پیش از تصمیم‌گیری برای شنیدن یا نشنیدن کتاب صوتی فلسفه برای همه (Philosophy for Everyone) به یک پرسش کلی‌تر فکر کنیم: اساساً چرا همه باید فلسفه بخوانند؟ فلسفه خواندن، آشنایی با آزمایش‌های ذهنی، مطالعه‌ی تاریخ فلسفه و هرآنچه که ربطی دور یا نزدیک به این فضا دارد، چه دردی را از انسان دوا می‌کند؟ بسیاری از اندیشمندان از دریچه‌ها و نقطه‌نظرهای گوناگون کوشیده‌اند تا پاسخی برای این پرسش ارائه دهند.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت مطالعه‌ی فلسفه و تمرین تفلسف و اندیشه‌ورزی توانایی شما را برای ارزیابی و حل مشکلات افزایش می‌دهد. در سبک زندگی خردورزانه شما قابلیت این را دارید که مفاهیم، تعاریف، استدلال‌ها و مشکلات را تجزیه و تحلیل کنید. نگرش مبتنی بر تفلسف سازماندهی ایده‌ها و مسائل، و رسیدن به پاسخ سؤالات بنیادین را برای شما آسان‌تر می‌کند. و این رویکرد چیزی نیست که در ساحت انتزاع باقی بماند و به جزئیات زندگی شما ورود پیدا نکند.

وقتی شما به فن فلسفه و ملحقات آن از جمله منطق مجهز باشید، می‌توانید در موقعیت‌های مختلف زندگی خود، چه در زیست روزمره و چه در بزنگاه‌های مهم، از آن استفاده کنید. مجادله‌ای لفظی در تاکسی بر سر پایمال شدن حقوق شهروندی، یا مناقشه‌ای چالشی در جلسه با مدیرعامل؛ با نگرش خردورزانه می‌توانید از مغالطه‌های طرف مقابل خود آگاه شوید و با آن‌ها به مخالفت بپردازید، و یا از افول ارزش‌های اخلاقی یا خلل در محاسبه‌های منطقی جلوگیری کنید.

شنیدن این کتاب صوتی و مطالعه‌ی آثاری از این دست، مهارت‌های ارزشمندی را در اختیار طیف گسترده‌ای از مخاطبان قرار می‌دهد تا آن‌ها را برای مجموعه‌ای از مشاغل، از جمله پزشکی، حقوق، سیاست، روابط بین‌الملل، تجارت، روابط عمومی، آموزش و سیاست آماده کند.

موضوعات کلیدی و حوزه‌هایی که نویسندگان در این کتاب روی آن‌ها متمرکز بوده‌اند عبارتند از:

  • معرفت‌شناسی: شناخت ما از جهان و خودمان شامل چه چیزی است و چگونه به جهان بیرون دست پیدا می‌کنیم؟
  • فلسفه‌ی علم: مسائل مفهومی اساسی در تحقیق و عمل علمی
  • فلسفه‌ی ذهن: ذهنیت چیست و ذهن‌ها چگونه باید درک شوند؟
  • فلسفه‌ی اخلاق: ماهیت قضاوت‌ها و واکنش‌های اخلاقی ما در چیست؟
  • متافیزیک: سؤالاتی مفهومی و اساسی درمورد ماهیت واقعیت و آنچه فراتر از ماده است.

این کتاب که برای استفاده در دوره آموزشی آنلاین مربوط به مقدمات فلسفه ارائه شده است، به کوشش دانشگاه ادینبورگ طراحی شده و برای کسانی که به دنبال مروری کوتاه بر مبانی اصلی این رشته هستند، به‌شدت توصیه می‌شود. متیو کریسمن و دانکن پریچارد مطالب این کتاب را گردآوری کرده‌اند و علاوه بر این دو، نویسندگان و فلاسفه‌ی دیگری‌ از جمله دِیو وارد، گای فلچر، السدر ریچموند، جین سوئلن لاوِل، الینور مِیسون و مایکلا ماسیمی نگارش این کتاب صوتی را بر عهده داشته‌اند.

ترجمه‌ی مریم تقدیسی را از این اثر با صدای احسان چریکی می‌شنوید. کتاب صوتی فلسفه برای همه به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات ققنوس تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی فلسفه برای همه

  • کتاب فلسفه برای همه مقدمه‌ای در دسترس برای برخی از اساسی‌ترین موضوعات فلسفه با پیچش‌های معاصر است. نمونه‌ای از فضایل فلسفه به عنوان فعالیتی که هر کسی می تواند در آن شرکت کند. (مایکل پی. لینچ، دانشگاه کانکتیکات، ایالات متحده‌ی آمریکا)
  • خوانندگانی که مایلند تا حدی درکی اولیه از آنچه فیلسوفان انجام می‌دهند و چگونگی انجام آن به دست آورند، چیزی بهتر از این مقدمه‌ی روشن و جامع را در این زمینه پیدا نمی‌کنند. (رام نتا، دانشگاه کارولینای شمالی، ایالات متحده‌ی آمریکا)

کتاب صوتی فلسفه برای همه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فلسفه علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند فتح باب مناسبی برای مطالعه‌ی جزئی‌تر و تخصصی‌تر در این حوزه باشد.

با نویسندگان کتاب صوتی فلسفه برای همه بیشتر آشنا شویم

متیو کریسمن (Matthew Chrisman) در سال 2006 به‌عنوان مدرس فلسفه به دانشگاه ادینبورگ پیوست. در سال 2013 موفق شد درجه‌ی خود را در تدریس ارتقاء ببخشد و در سال 2017 به‌عنوان استاد اخلاق و معرفت‌شناسی منصوب شد. حوزه‌ی اصلی تدریس و پژوهش‌ها متیو کریسمن در زمینه‌ی نظریه اجتماعی-اخلاقی-سیاسی، معرفت‌شناسی، فلسفه‌ی زبان و تلاقی بین این‌ها متمرکز است.

دانکن پریچارد (Duncan Pritchard) استاد فلسفه و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه کالیفرنیا، ایروین است. او دکترای خود را در فلسفه از دانشگاه سنت اندروز دریافت کرد و پیش‌تر استاد فلسفه و کرسی معرفت‌شناسی در دانشگاه ادینبورگ بود. تحقیقات پریچارد عمدتاً در زمینه‌ی معرفت‌شناسی است. وی پیرامون مسئله‌ی شک‌گرایی و تمایز برون‌گرایی معرفتی و درون‌گرایی پژوهش‌های بسیاری را انجام داده است.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه برای همه می‌شنویم

توجه داشته باشید که بسیاری از باورهای شما که بر پایه‌ی شهادت قرار دارند، تنها از این طریق کسب می‌شوند. منطقی است که خودمان قادر نیستیم به همه‌ی مسائل پی ببریم و اگر قرار است قاوت کنیم باید به کلمات دیگران اعتماد کنیم. با این حال روشن است که نباید هرچه را می‌شنویم باور کنیم. چون در این صورت ساده‌لوح به نظر خواهیم آمد. پس چطور باید تصمیم بگیریم که چه زمانی باورهایمان را بر اساس گفته‌های دیگران شکل دهیم و چه زمانی این کار را انجام ندهیم.

این مسئله‌ی خاص شناخت‌شناسانه موضوع مهمی در دوران روشنگری بود. این دوران از سال 1700 تا 1800 مقطعی حائز اهمیت در تاریخ اندیشه به شمار می‌رود. در این دوران بود که ایده‌هایی نظیر عقل، علم و دموکراسی پدیدار شدند و از سوی دیگر ایده‌هایی مانند قوانین الهی، وحی و سنت، تحت فشار قرار گرفتند. اسکاتلند منطقه‌ی مهمی در دوران روشنگری بود و متفکران آن نقشی کلیدی در مقطع پرشور تغییرات فکری ایفا کردند. یکی از شخصیت‌های برجسته‌ی اسکاتلندی دیوید هیوم بود. او که امروزه فیلسوفی مشهور است، در دوران زندگی خود مورخی شناخته‌شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
فصل اول: فلسفه چیست؟ - بخش اول
38 دقیقه
فصل اول: فلسفه چیست؟ - بخش دوم
51 دقیقه
فصل دوم: اخلاقیات؛ عینی، نسبی یا احساسی؟
50 دقیقه
فصل سوم: آیا باید ملتزم به اطاعت از قانون باشیم؟
50 دقیقه
فصل چهارم: شناخت چیست؟ آیا ما از آن برخورداریم؟
49 دقیقه
فصل پنجم: آیا باید آنچه را می‌شنوید باور کنید؟
33 دقیقه
فصل ششم: ذهن داشن یعنی چه؟ - بخش اول
37 دقیقه
فصل ششم: ذهن داشن یعنی چه؟ - بخش دوم
26 دقیقه
فصل هفتم: آیا ما دارای اختیار هستیم؟ - بخش اول
34 دقیقه
فصل هفتم: آیا ما دارای اختیار هستیم؟ - بخش دوم
31 دقیقه
فصل هشتم: آیا نظریات علمی واقعیت دارند؟ - بخش اول
31 دقیقه
فصل هشتم: آیا نظریات علمی واقعیت دارند؟ - بخش دوم
42 دقیقه
فصل نهم: آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟ - بخش اول
27 دقیقه
فصل نهم: آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟ - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه برای همه
نویسنده،
مترجممریم تقدیسی
راویاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فلسفه برای همه

mohammad amin
۱۴۰۲/۱/۶
در این کتاب اثار فلاسفه بزرگ نقد و بررسی شده‌اند و به همه جوانب پرداخته شده است
Iman Sharifi
۱۴۰۱/۱۱/۲
ساده و گیرا.. از شنیدنش لذت بردم
houshi
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
خیلی سطحی مطرح شده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه برای همه

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه برای همه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.