معرفی و دانلود کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

عکس جلد کتاب صوتی مواد معدنی جادویی
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مواد معدنی جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مواد معدنی جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

میزان ورود مواد معدنی به بدن، بستگی به چگونگی تولید و مصرف مواد غذایی دارد. خشایار فخریان در کتاب صوتی مواد معدنی جادویی، با توضیح انواع مواد معدنی مهم به ما می‌آموزد که نیازهای بدن چیست و چگونه می‌توان برای رفع این نیازها تلاش کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

بدن ما مواد معدنی مورد نیاز خود را تولید نمی‌کند و آن‌ها را از طریق رژیم‌های غذایی مختلف دریافت می‌کنیم. خشایار فخریان در کتاب صوتی مواد معدنی جادویی به‌خوبی و با زبانی شیوا توضیح می‌دهد که گیاهان مواد معدنی را از سنگ، خاک و آب جذب می‌کنند و حیوانات هنگام خوردن گیاه‌ها بخشی از این مواد را به دست می‌آورند و در نهایت این مواد از طریق غذاها و خوراکی‌ها به انسان می‌رسد. مواد معدنی به رشد و عملکرد بدن انسان کمک می‌کنند و برای سلامتی ضروری هستند. آگاهی از انواع مواد معدنی، ویژگی‌های آن و کارهایی که انجام می‌دهد می‌تواند به ما کمک کند تا نیازهای بدنمان را بهتر رفع کنیم. نقش مواد معدنی در ارتقا سلامت یا پیشگیری از بیماری‌ها مسئله‌ای است که در بخش‌های مختلف کتاب صوتی مواد معدنی جادویی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مواد معدنی مانند ویتامین‌ها به یکدیگر یا به مواد مغذی دیگر تبدیل نمی‌شوند و انرژی تولید نمی‌کنند اما در تمام مسیرهای سوخت‌وساز پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها و حتی خودشان شرکت دارند. این مواد مانند تمام مواد مغذی در ارتباط با یکدیگر یا با سایر مواد مغذی فعالیت می‌کنند. خشایار فخریان در کتاب صوتی مواد معدنی توضیح می‌دهد که مواد معدنی کارکردهای متنوعی در بدن دارند. حفظ عملکرد و استحکام استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، قلب و مغز ازجمله‌ی این کارکردهاست. این مواد بخشی از ساختمان سلول‌ها هستند و وظیفه‌ی تنظیم پاسخ عصبی و انقباض عضلانی، همچنین عبور مواد به داخل و خارج سلول را بر عهده دارند. تعادل مایعات بیرون و درون سلول، اسیدی بودن یا بازی بودن نیز به ویژگی‌های مواد معدنی جذب شده توسط بدن مربوط است.

نکته‌ی دیگری که خشایار فخریان در کتاب خود به آن اشاره می‌کند این است که مقدار جذب عناصر معدنی مهم با توجه به مشخصه‌هایی مانند جنسیت و سن متغیر هستند. مثلا کودکان در حال رشد یا زنان باردار مقدار بیشتری از این عناصر را جذب می‌کنند و هیچ ماده یا گروه غذایی به تنهایی تمام این مواد را به بدن نمی‌رساند. در کتاب مواد معدنی جادویی همچنین می‌آموزید که دو نوع ماده‌ی معدنی وجود دارد؛ املاح یا عناصر عمده و املاح یا عناصر جزئی که بدن انسان به مقدار بیشتری از املاح عمده نیاز دارد. عناصری مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلرید و گوگرد ازجمله مواد معدنی عمده به‌شمار می‌روند که در کتاب صوتی مواد معدنی جادویی معرفی می‌شوند. مواد معدنی جزئی نیز موادی هستند که بدن به مقدار کمی از آن‌ها نیاز دارد. آهن، منگنز، مس، ید، روی، کبالت، فلوراید و سدیم از دسته مواد معدنی جزئی هستند که خشایار فخریان آن‌ها را شرح می‌دهد.

کتاب مواد معدنی جادویی نوشته‌ی خشایار فخریان توسط انتشارات عالم به‌صورت چاپی و نسخه‌ی صوتی آن با صدای نسترن حسنی، ‌توسط نشر صوتی جیحون منتشر شده است. در این کتاب ویژگی‌های مهم مواد معدنی برای بدن و ضررهایی که مصرف بیش از اندازه‌ی آن‌ها ممکن است داشته باشد با زبانی ساده و به شکلی کاربردی توضیح داده شده است.

کتاب صوتی مواد معدنی جادویی برای چه کسی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مسائل مربوط به سلامتی و تغذیه‌ی سالم، می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

با خشایار فخریان بیشتر آشنا شویم

خشایار فخریان نویسنده و پژوهشگر ایرانی متولد 1353 است که در زمینه‌های بهداشت و سلامت جسم و روان فعالیت می‌کند. از کتاب‌های صوتی منتشرشده‌ی او می‌توان به «تقویت پیشگیری از ریزش مو»، «خواص غذاها» و «گیاهان دارویی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی مواد معدنی جادویی می‌شنویم

فسفر جزو ترکیب اصلی تمام سلول‌های گیاهی و حیوانی است و در تمام مواد غذایی طبیعی وجود دارد و به این جهت کمبود فسفر در انسان دیده نشده است. حدود 85 درصد فسفر در استخوان‌ها و دندان‌ها، حدود 600 تا 900 گرم و بقیه در عضلات، اندام‌ها خون و مایعات دیگر قرار دارد.

فسفر دارای اعمال متعددی است. علاوه‌بر نقش در تشکیل استخوان‌ها و دندان‌ها برای انقباض عضلانی و فعالیت عصبی ضروری می‌باشد. فسفر در ترکیب کد ژنتیک نیز وجود دارد. غذاهایی که از کلسیم غنی هستند فسفر نیز به حد کافی دارند. تقریبا تمام فسفر غذایی جذب می‌شود. ویتامین D در جذب فسفر که با مکانیزم فعال و انتقال غیرفعال انجام می‌شود نقش دارد. میزان توصیه شده‌ی غذایی فسفر مانند کلسیم است، به استثنا سال اول زندگی که نیاز به فسفر کمتر از نیاز به کلسیم است. لبنیات بهترین منابع آن هستند. حبوبات مغزها و مواد غذایی حیوانی منابع عالی فسفر می‌باشند. اگر خاک از فسفر فقیر باشد، مواد غذایی گیاهی و حیوانی حاصل از آن، از فسفر فقیر خواهند بود. مصرف این نوع غذاها در تغذیه‌ی انسان ممکن است کمبود ایجاد کند اما اگر رژیم غذایی کلسیم و پروتئین کافی داشته باشد، مقدار کافی فسفر نیز دارد.

نیاز انسان بالغ به فسفر روزانه 1.5 گرم است. احتیاج کودکان نسبت به وزنشان بیشتر از اشخاص بالغ است. زنان باردار و شیرده احتیاج بیشتری به فسفر دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
آهن
17 دقیقه
روی
14 دقیقه
فسفر
15 دقیقه
کبالت
2 دقیقه
مکمل‌های غذایی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مواد معدنی جادویی
نویسنده
راوینسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عالم
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

فاطمه فراحی
۱۴۰۲/۶/۱۲
یک جاهایی بهم فشار اومد مخصوصا قسمت روی و یک جور از مادرم عصبانی شدم که تو کودکی مراقب تغذیه من نبوده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مواد معدنی جادویی

برای دریافت کتاب صوتی مواد معدنی جادویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.