معرفی و دانلود کتاب پروردگار مهر: گفتارهایی از جی. پی. واسوانی

عکس جلد کتاب پروردگار مهر: گفتارهایی از جی. پی. واسوانی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پروردگار مهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پروردگار مهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پروردگار مهر: گفتارهایی از جی. پی. واسوانی

کتاب پروردگار مهر که توسط وحید کیان ترجمه و گردآوری شده است، به اندیشه‌ها و آموزه‌های جی پی واسوانی، معروف به دادا واسوانی، خطیب و رهبر معنوی هندی اختصاص دارد. واسوانی که در طول زندگی‌اش به‌عنوان منادی عشق، صلح و امید شناخته می‌شد، طرفداران و پیروان بسیاری در سرتاسر جهان دارد. نویسنده در کتاب حاضر، برخی از بهترین جملات واسوانی را به فارسی و انگلیسی جمع‌آوری کرده و در اختیارتان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب پروردگار مهر

کسانی که به‌ اندیشه‌های هندو علاقه‌مند هستند، احتمالاً نام جی پی واسوانی یا دادا واسوانی را نیز شنیده‌اند. این اندیشمند هندی، چه در دوران زندگی و چه پس از مرگ خود، طرفداران بسیاری داشته و دارد و همچنان نام و اندیشه‌هایش مرجعی برای بهتر زیستن هستند. واسوانی که به‌عنوان یک انسان‌دوست، فیلسوف، معلم، نویسنده‌ی تحسین‌شده، خطیب قدرتمند و رهبری معنوی شناخته می‌شود، قلب میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تسخیر کرده. از نظر بسیاری از افراد، دادا جی پی واسوانی نمادی از روح واقعی هند است.

وحید کیان در کتاب پروردگار مهر به اندیشه‌ها و آموزه‌های جی پی واسوانی می‌پردازد. جملاتی که در کتاب بیان شده‌اند، در طی حیات واسوانی از زبان او جاری شده‌ و در قالب درس‌هایی اخلاقی سرمشق بسیاری از انسان‌ها در سراسر جهان قرار گرفته‌اند. دادا که عمیقاً با روح آزادی‌خواه و بردبار مذهب هندو، خو گرفته بود، اعتقاد داشت که به‌اندازه‌ی تعداد انسان‌ها، مسیرهای الهی متعددی برای رسیدن به آرزوها وجود دارد. هر یک از ما می‌توانیم راه‌های آزمایش‌نشده و نامشخص خود را برای رسیدن به خدا طی کنیم و مطمئن باشیم که خداوند در نیمه‌ی راه ما را ملاقات خواهد کرد.

دادا واسوانی گیاه‌خوار بود. او به حقوق حیوانات باور داشت و احترام می‌گذاشت. از منظر او، جهان زمانی رو به بهبود خواهد رفت که حیوانات نیز دارای جایگاه بالایی در جهان و زندگی انسان‌ها باشند. واسوانی ابداع‌کننده‌ی حرکتی به‌نام «لحظه‌ی آرامش» بود. لحظه‌ی آرامش یک ابتکار برای صلح جهانی است که به‌ موجب آن در سرتاسر دنیا، مردم دو دقیقه سکوت می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که همه را ببخشند.

وحید کیان در کتاب پروردگار مهر، نقل‌قول‌ها را هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فارسی ارائه کرده. دوزبانه بودن کتاب موجب شده تا اثر جذابیت بیشتری برای مخاطب پیدا کند. این کتاب در سال 1384 توسط انتشارات اندیشه عالم به چاپ رسیده است.

کتاب پروردگار مهر برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای کسانی که به آموزه‌های استادان معنوی و آرامش و صلح جهانی علاقه‌مند هستند، گزینه‌ مناسبی خواهد بود.

با جی پی واسوانی بیشتر آشنا شویم

جی پی واسوانی (2 اوت 1918 – 12 ژوئیه‌ی 2018)، یک رهبر معنوی هندی بود که در حیدرآباد سند به دنیا آمد. واسوانی در ابتدا به تحصیلات آکادمیک مشغول شد و حتی به کمک هوش سرشار و استعداد فوق‌العاده‌اش، مدارج علمی را به‌سرعت طی کرد. به‌گونه‌ای که پایان‌نامه‌ی کارشناسی‌ارشد او با موضوع «پراکندگی اشعه‌ی ایکس توسط جامدات»، توسط برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، دکتر سی. وی. رامان مورد بررسی قرار گرفت. اما پس از مدتی تحصیلات آکادمیک خود را رها کرد و به دنبال ماجراجویی معنوی رفت. وی خود پیرو سادو واسوانی، خطیب و رهبر بزرگ هندی بود و اندیشه‌های او را ترویج می‌کرد. کتاب‌های «زندگی پس از مرگ» و «با خالق هستی» از بهترین آثار جی پی واسوانی هستند.

واسوانی در سال 2018، پس از سال‌ها تعلیم و راهنمایی معنوی درگذشت.

در بخشی از کتاب پروردگار مهر می‌خوانیم

هر اتفاقی که برای‌ ما می‌افتد به نوبه خود یک رحمت است. زیرا خداوند همه عشق است. او همه عقل است. او مهربان‌تر از آن است که تنبیه کند و عاقل‌تر از آن است که اشتباه کند. او به خاطر خود ماست که از ما مواظبت می‌کند. هیچ چیز بی‌اشاره او اتفاق نمی‌افتد. پس بیا تا هر جا که خدا ما را می‌برد برویم و هر جا ما ‌را نگاه می‌دارد بمانیم. باید همواره به یاد داشته باشیم که همه چیز خوب است و همه چیز خوب بوده است و فردا و یک ‌صد سال دیگر هم خوب خواهد ماند.

‌ اندیشیدن در زندگی‌مان نقش مهمی دارد. اندیشیدن به نگرش‌مان شکل می‌دهد، رفتارمان هم شخصیت‌مان را می‌سازد، شخصیت‌مان هم به نوبه خود بر زندگی‌مان اثر می‌گذارد. با تغییر الگوی اندیشه‌مان می‌توانیم زندگی‌مان را دگرگون کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پروردگار مهر: گفتارهایی از جی. پی. واسوانی
نویسنده
مترجموحید کیان
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عالم
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات55
زبانفارسی
شابک964-8892-09-1
موضوع کتابکتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پروردگار مهر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پروردگار مهر

برای دریافت کتاب پروردگار مهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.