معرفی و دانلود کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها

عکس جلد کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها، مجموعه‌ای از مقالات است که توسط آوری الیزابت هرت گرد‌آوری شده و به مسئله‌ی تنوع جنسیتی در حکومت‌های جهان می‌پردازد. مقالات این کتاب عواملی را بر می‌شمارند که مانع از این هستند که زنان به مناصب دولتی و سیاسی دست پیدا کنند و همینطور، تأثیراتِ منفی نابرابریِ زنان در این مناصب را نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها (Gender Diversity in Government)، گردآوری شده توسط اوری الیزابت هرت (Avery Elizabeth Hurt) مجموعه‌ای از 18 مقاله است که توسطِ فعالین و نویسندگانِ حوزه‌ی زنان در نقاطِ مختلفِ جهان نوشته شده‌اند. این مقالات به مسائل مرتبط با عدم حضور زنان در مناصب دولتی و سیاسی در بخش‌های متفاوتی از جهان، از جمله آفریقا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و اروپا می‌پردازند. این مقالات در چهار بخش تقسیم شده‌اند که بخشِ اول به مسئله‌ی تنوع جنسیتی یا فقدانِ آن در بخش‌های متفاوت جهان، بخشِ دوم به عللِ این تنوع جنسیتی، بخش سوم به پیش‌داوری‌های علیه زنان در حکومت‌ها و بخشِ چهارم به آینده‌ی تنوعِ جنسیتی در حکومت‌ها می‌پردازد.

اولین مقاله‌ی این مجموعه، به مبارزاتِ زنانِ آفریقایی برای کسبِ برابری و همینطور پیشرفت‌هایی که در این زمینه به دست آورده‌اند می‌پردازد. در این مقاله، متوجه می‌شویم که علی‌رغم مبارزاتِ صورت‌گرفته از سمتِ زنان، هنوز بسیاری از زنان با فقر دست‌به‌گریبان‌اند و همین مسئله باعث شده است که آن‌ها نتوانند به برابری دست یابند. ازطرفِ دیگر، ناتوانی بسیاری از زنان در راه‌یافتن به مدرسه، حل کردنِ این مشکل را سخت‌تر کرده است.

در مقاله‌ی دیگری از کتابِ صوتیِ موانع حضور زنان در حکومت‌ها با عنوانِ «در آمریکای لاتین فعالان اجتماعی معتقدند ورودِ هرچه بیشترِ زنان به جنبشِ حکومتِ باز باعث پیشرفت اهداف همه‌ی زنان می‌شود»، به این نکته اشاره می‌شود که در آمریکای لاتین، با اینکه زنان نقش زیادی در رهبری احزاب سیاسی و شرکت‌های تجاری بزرگ ندارند، اما دسترسی آن‌ها به مشاغل در حال بیشتر شدن است. در این مقاله، به سازمان‌ها و جنبش‌های بین‌المللی‌ای اشاره می‌شود که می‌توانند به زنان کمک کنند تا حضورِ بیشتری در جامعه داشته باشند.

در بسیاری از مقالاتی که اوری الیزابت هرت در کتابِ صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها گرد‌آوری کرده است، بر دو عاملِ کلیدی که خودمختاریِ زنان را تقویت خواهند کرد و توانمندی آن‌ها را افزایش خواهند داد تأکید می‌شود: تحصیل و اشتغال. مقالاتِ این کتاب صوتی، نشان می‌دهند با اینکه در زمینه‌ی تحصیلات، خصوصاً تحصیلاتِ تکمیلی در جهان شاهد روند‌های رو به بهبودی بوده‌ایم، در زمینه‌ی اشتغال هنوز بسیاری از مشکلات، از جمله، سقفِ شیشه‌ای وجود دارد. سقفِ شیشه‌ای، که اشاره به موانعِ نامرئی بر سر راهِ زنان و گروه‌های اقلیت دارد، کماکان جلوی پیشرفت و بهتر شدنِ جایگاه زنان در شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی و سیاسی را می‌گیرد.

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها، به ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان، در سالِ 1401 توسطِ انتشاراتِ ققنوس روانه‌ی بازارِ کتاب در ایران شد. نسخه‌ی صوتیِ این کتاب، به گویندگیِ فرناز مرکباتی و توسط نشر صوتی آوانامه تولید و منتشر گردیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دیدگاه‌های جهانی

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها، اولین جلد از مجموعه‌ی دیدگاه‌های جهانی است که مسائلِ بزرگ و بین‌المللی را برای دانشجویان و کسانی که به درک و فهم مشکلات جهان علاقه‌مند هستند معرفی می‌کند. این مجموعه، با ارائه‌ی چارچوبی انتقادی و ساده، افراد را با روند‌ها و موضوعاتِ پیچیده‌ی جهان آشنا خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند دیدِ بهتر و جامع‌تری در موردِ جهان کسب کنند.

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت ها برای کسانی که به مسائلِ مرتبط با زنان و توانمندسازیِ آنان در کشور‌های مختلف علاقه‌مند هستند جذاب خواهد بود. از طرفِ دیگر، علاقه‌مندان به مبحثِ توسعه نیز از این کتاب لذت خواهند برد.

با آوری الیزابت هرت بیشتر آشنا شویم

آوری الیزابت هرت بیش از 20 سال است که برای مخاطبین کودک و بزرگسال نوشته است. مقالاتِ او در نشریاتِ متعددی از جمله نشنال جئوگرافیک و واشنگتن پست چاپ شده‌اند. این نویسنده، کتاب‌های زیادی در موضوعاتِ متفاوتی از جمله تغییراتِ اقلیمی، دایناسور‌ها و شکستنِ کد‌ها و همینطور زندگی‌نامه‌های دانشمندان و مخترعین نوشته است. موضوعِ اکثرِ نوشته‌های او را علوم تجربی و مطالعاتِ اجتماعی تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها می‌شنویم

زن‌ها تقریباً نیمی از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند. پس چرا برای کسب یک‌چهارم از صندلی‌های هیئت‌های محاکمه‌ی دنیا می‌جنگند. چرا بسیاری از ملت‌ها، اغلب ملل ثروتمندتر و با سابقه‌ی دموکراسی طولانی‌تر، نمی‌توانند هیئت‌های نمایندگی‌ای انتخاب کنند که واقعاً نماینده‌ی جمعیتشان باشد. نویسندگان مقالات در دیدگاه‌های جهانی، موانع حضور زنان در حکومت‌ها، این سؤال را از جنبه‌های گوناگون و با نگاهی به حکومت‌های سراسر دنیا از آمریکای شمالی تا شرق آسیا بررسی می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
شناسنامه - مقدمه - بخش اول - قسمت یک
38 دقیقه
بخش اول - قسمت دو
41 دقیقه
بخش اول - قسمت سه
36 دقیقه
بخش دوم - قسمت یک
51 دقیقه
بخش دوم - قسمت دو
50 دقیقه
بخش سوم - قسمت یک
43 دقیقه
بخش سوم - قسمت دو
31 دقیقه
بخش سوم - قسمت سه
27 دقیقه
بخش چهارم - قسمت یک
46 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
راویفرناز مرکباتی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها

برای دریافت کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.