معرفی و دانلود کتاب صوتی نان داغ کباب داغ: روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار

عکس جلد کتاب صوتی نان داغ کباب داغ: روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نان داغ کباب داغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نان داغ کباب داغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نان داغ کباب داغ: روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار

خوانشی متفاوت با چاشنی طنز از تاریخ دوران قاجار. در کتاب صوتی نان داغ کباب داغ نوشته‌ی رضا بهرام پور به‌همراه نویسنده‌ای طناز در نقش بلدِ راه، به دربار شاهان قاجاری سفر می‌کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی نان داغ کباب داغ

رضا بهرام‌پور در کتاب صوتی نان داغ کباب داغ با رویکردی طنز و با مهارتی چشم‌گیر، به مرورِ تاریخ حکومت پادشاهان قاجاری پرداخته است. خوانش طنز از تاریخ پدیده‌ای‌ست که در ادبیات معاصر ایران کمتر به آن پرداخته شده. این نگرش و کتاب‌هایی از این دست به علاقه‌مندان مطالعه‌ی تاریخ کمک می‌کند از گزند صلب بودن و یکنواختی مطالعه‌ی چنین آثاری در امان باشند. به بیان دیگر استفاده از زبان و نگاه آغشته به طنز است که چنین فرآیندی را تسهیل می‌کند.

به قدرت رسیدن سلسله قاجار از پس دورانی سراسر آشفتگی و نزاع در ایران، نشان از صلح و وحدت جدیدی برای مردمان این سرزمین داشت. یکی از پررنگ‌ترین مؤلفه‌های هویت شاهان قاجاری، استقبال از مدرنیته‌ای بود که در ممالک غربی با شدت و سرعت بیشتری جریان داشت. این امر هم شامل تغییرات بزرگ در دولت بود و هم پذیرش و گشودگی در برابر فناوری‌های جدید مانند راه‌آهن و تلگراف. اما این دوران تاریخی بزنگاه‌های تاریک و پرتنش بسیاری را به خود دید. با گذشت سالیان متمادی، ما هنوز درگیر اثرات طولانی‌مدت برخی از ناکارآمدی‌های حکومت آن دوران هستیم.

شنیدن کتاب صوتی نان داغ کباب داغ و مطالعه‌ی آثاری از این دست به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چگونه رویدادهای گذشته همه‌چیز را به شکل امروزی درآورده‌اند. با درس‌هایی از گذشته، ما نه‌تنها درمورد خود و چگونگی تغییر و دگردیسی زمانه و زمینی که در آن زیست می‌کنیم، بلکه درباره‌ی توانایی اجتناب از اشتباهات و ایجاد مسیرهای بهتر برای جامعه نیز مطالب ارزشمندی را می‌آموزیم.

این کتاب به همت نشر صوتی استودیو نوار و انتشارات قطره منتشر شده است و آن را با صدای تایماز رضوانی می‌شنوید.

کتاب صوتی نان داغ کباب داغ برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخی و طنز، خصوصا کسانی که دوست دارند تاریخ قاجار را با روایتی متفاوت بشنوند، پیشنهاد می‌کنیم.

رضا بهرام‌پور را بیشتر بشناسیم

این نویسنده و پژوهشگر جوان در سال 1368 متولد شد. رضا بهرام‌پور تا کنون سه کتاب منتشر کرده و عنوان هر سه اثرش را از مثل‌های معروف ایرانی یا ترکیب غذاهای سنتی برگرفته است: «از ماست که بر ماست»، «آبدوغ‌خیار» و کتابی که اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شما قرار دارد، «نان داغ کباب داغ».

در بخشی از کتاب صوتی نان داغ کباب داغ می‌شنویم

میرزا آقاخان نوری، صدراعظم بی‌کفایت و نیرنگ‌باز ناصرالدین شاه قاجار بود. او پس از این که موفق شد به همراهی و همدستی مهدعلیا، مادر شاه، و دیگر درباریان و شاهزادگان مفت‌خور و عیاش قجری، امیرکبیر، وزیر کاردان و اصلاح‌طلب شاه جوان را از میدان به‌در کرده و به‌منظور استراحتی تمام‌وقت، به دیار باقی رهسپارش کند، با حکم ناصرالدین شاه به صدارت رسید و سررشته‌ی امورات مملکتی را در دست گرفت.

میرزا آقاخان نوری از تبار همان وزرا و دولتمردانی بود که همواره تشنه‌ی نان و نامی بوده و طلب قدرت، کسب ثروت و ارضای شهوت را با ایفای وظیفه و مسئولیت اشتباه گرفته‌اند. می‌گویند آقاخان که علاقه و محبت فراوانی به ایل و خاندانش داشته، و همواره در هر مقام و موقعیتی هوای همشهری‌ها و بچه‌محل‌هایش را داشته، در اندک زمانی پس از به صدارت رسیدنش، شبکه‌ای عظیم و گسترده از نوری‌ها در سراسر کشور ایجاد کرد که اکثر مشاغل، مناصب و پست‌های حساس مدیریتی ایالات و ولایات را به فردی از تبار و خاندان خویش سپرد و در عمل اختیار حکومت در سراسر کشور را به دست گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
قسمت اول
27 دقیقه
قسمت دوم
21 دقیقه
قسمت سوم
29 دقیقه
قسمت چهارم
26 دقیقه
قسمت پنجم
25 دقیقه
قسمت ششم
27 دقیقه
قسمت هفتم
25 دقیقه
قسمت هشتم
29 دقیقه
قسمت نهم
29 دقیقه
قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نان داغ کباب داغ: روایت‌هایی مضحک از دربار سلاطین قاجار
نویسنده
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نان داغ کباب داغ

بابک شیدایی
۱۴۰۲/۴/۱۷
از نظر من کتاب روی هم رفته ضعیف بود. انطباق تاریخی دقیقی برای مطالب وجود نداشت یا اینکه نویسنده نتوانسته گفته هایش را مستند بیان کند.
لفظ طنز امروزی بود زمان کتاب دوره قاجار. این برای خواننده یک پارادوکس بدی ایجاد می‌کند
رسول زارعی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
عزیزان اگه دنبال تاریخی مسخره زمان قاجار دنبالش هستی میخواهی مسخره‌های تاریخ ایران بگردی این کتاب بهترین راهنمای شماست
سیده زهرا موسوی
۱۴۰۲/۳/۶
از جمله کتاب‌های فوق العاده نافذ و گیرا که خوب شروع میشه خوب ادامه پیدا میکنه ‌ خوب هم تموم میشه.
parnian narani
۱۴۰۲/۱/۲۵
داستانهای خیلی کوتاه چند خطی و طنز زیاد گیرا نبود و علاقه‌ای به ادامه دادنش ندارم.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نان داغ کباب داغ

برای دریافت کتاب صوتی نان داغ کباب داغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.