معرفی و دانلود کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

عکس جلد کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر اثری از اروین د یالوم، روان‌درمانگر نام‌آشنای اگزیستانسیالیست و نویسنده‌ی آمریکایی است. یالوم در این کتاب صوتی، روایاتی صادقانه و تأثیرگذار از داستان‌های واقعیِ مراجعانِ خود و چالش‌هایی را که با آن دست به گریبان هستند، ارائه کرده است. او همچنین در پی پاسخ دادن به دو پرسش بزرگ زندگی خود است: اینکه چگونه یک زندگی معنادار داشته باشد و چطور با پایانِ اجتناب‌ناپذیرِ آن، کنار بیاید.

درباره‌ی کتاب صوتی خلق‌ شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

اروین دیوید یالوم (Irvin David Yalom) در کتاب صوتی خلق‌ شدگان یک روز و داستان‌های روان‌‌ درمانی دیگر (Creatures of a Day and Other Tales of Psychotherapy)، راوی داستان‌هایی واقعی از مراجعه‌کنندگانِ خود و چالش‌ها و معضلات روبه‌روی آن‌هاست. یالوم در این کتاب صوتی، علاوه بر پرداختن به مشکلاتِ مراجعانِ خود، به شرح ابعاد مختلف روان‌درمانی اگزیستانسیالیستی نیز پرداخته و تلاش کرده است تا پاسخی هستی‌شناسانه برای پرسش‌های مشترک خود با بیمارانش بیابد. او که خود را در اواخر عمرش می‌بیند، مترصد یافتن معنایی برای زندگی و راهی برای درک یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های انسان یعنی مرگ است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

اروین یالوم دانش‌آموخته‌ی دکتری در رشته‌ی روانشناسی و نویسنده‌ی مقالات و کتاب‌های متعددی است. او علاوه بر روانشناسی، تبحر و چیره‌دستیِ ویژه‌ای در داستان‌نویسی دارد. از یالوم تاکنون آثار بسیاری به انتشار رسیده‌اند که از جمله‌ی برجسته‌ترینِ آنان می‌توان به «درمان شوپنهاور»، «روان‌درمانی اگزیستانسیال»، «مسئله‌ی مرگ و زندگی» و «دروغگویی روی مبل» اشاره کرد. خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر که تحت عناوین مختلفی در ایران، ترجمه و منتشر شده است، یکی از پرمخاطب‌ترین آثار اوست. یالوم در این کتاب صوتی، شما را به اتاق درمان خود می‌برد و در مسیری که برای گفت‌وگو و درمانِ هر یک از مراجعانِ خود می‌پیماید، شما را با خود همراه می‌سازد.

خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر برای نخستین بار در سال 2015 به انتشار رسید. اروین یالوم در آن هنگام هشتاد و چهار ساله بود. او عنوان این کتاب را از تأملات، اثر مارکوس آورلیوس، امپراتور روم و فیلسوف رواقی، برگرفته است. پرستاری که باید بتواند با اندوه از دست دادنِ فرزندش مواجه شود و در عین حال، بیمارانش را هم تسلی دهد؛ روانشناسی تازه‌کار که خاطرات و گذشته، او را از پرداختن به حرفه‌اش باز داشته است و مردی که مقاومتِ عجیب او در برابر تحلیل‌های روانشناسانه، حتی یالوم را هم به بحران دچار می‌کند؛ همگی بخشی از ده روایت اصلی این کتاب شگفت‌انگیز هستند. زندگی، ترس، عشق، شجاعت، خانواده، دوستی، مرگ، معنای زندگی، انزوا،... تنها برخی از مفاهیمی هستند که یالوم در کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر به آن‌ها پرداخته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

اروین یالوم روان‌درمانگری اگزیستانسیال است. روان‌درمانی اگزیستانسیال، وجود درمانی یا درمان هستی‌گرایانه، نوعی فلسفه و رویکرد در درمانِ روان است و بر پایه‌ی این باور قرار گرفته که کشمکش‌های درونی یک فرد از مواجهه‌ی او با مفروضات انکارناپذیر هستی، ناشی می‌شود؛ مفروضاتی که به باور یالوم عبارتند از اجتناب‌ناپذیریِ مرگ، مسئولیتی که آزادی با خود به همراه می‌آورد، انزوای وجودی و پوچی و بی‌معنایی. درمانگران اگزیستانسیال، در نگرش‌های خود از فلسفه‌ی مارتین هایدگر، سورن کی‌یرکگارد، فردریش نیچه و دیگر فلاسفه‌ی برجسته تأثیر پذیرفته‌اند. این شیوه‌ی درمان، رویکردی پویا دارد و بر معضلات و چالش‌هایی متمرکز است که در هستیِ انسان ریشه دارد. یک روان‌درمانگر اگزیستانسیال، نگاهی وجودگرایانه به مسائل دارد و تلاش می‌کند تا با طرح پرسش‌های عمیق فلسفی، به مشکلاتِ افراد بپردازد و این درست همان کاری است که اروین یالوم در کتاب صوتی خلق‌شدگان یک روز انجام داده است. او با زبانی ساده و طنزآلود، به دور از تکلف و پیچیدگی و فارغ از کلیشه‌های متداول و آزاردهنده‌ی کتاب‌هایی از این دست، درصدد است تا آگاهیِ افراد از موضوعات وجودی را ارتقا دهد.

کتاب خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر را نرگس خوزان به فارسی ترجمه کرده و نشر قطره آن را به انتشار رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش حامد فعال می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

  • اروین یالوم در کتاب خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر، کار شگفت‌انگیزی را در قصه‌گویی انجام داده است. (New York Times)
  • اروین یالوم، روانپزشک و نویسنده، در کتاب خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر، ده داستان از مراجعان خود را تعریف کرده است و از خلالِ آن، ابعاد مختلفی از روان‌درمانی را به مخاطب معرفی می‌کند. او همچنین درس‌های امیدوارکننده‌ای درباره‌ی پیری و مرگ به ما آموزش می‌دهد. (Publishers Weekly)
  • کتاب خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر، بینش‌های تلخ و زیبایی از یک درمانگر را از حرفه‌ی خود در بر دارد؛ یالوم درمانگری است که به‌عنوان یک نویسنده او را تحسین می‌کنم. (آبراهام ورگس، نویسنده‌ی کتاب برش برای سنگ)
  • انتشار کتاب خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر، دلیلی برای برپایی جشن است. (استیون پینکر، زبان‌شناس و روانشناس برجسته‌ی آمریکایی)

کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر را به تمامی علاقه‌مندان فلسفه، رمان و روان‌درمانی و همین‌طور طرفدارانِ رمان‌های روانشناسانه و داستان‌های واقعی، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر می‌شنویم

تعجبی نداشت که آن‌گونه گیج شوم. خیال می‌کردم در حال مصاحبه با او هستم در حالی که، در واقع او داشت با من مصاحبه می‌کرد. این واقعه‌ای بود که داشت رخ می‌‌داد. لحظه‌ای به سقف چشم دوختم و از خودم پرسیدم چگونه این فکرم را به‌طور روشن و واضح برای او مطرح کنم که پاول به رویایم پایان بخشید و با اشاره کردن به ساعتش به من یادآوری کرد که دکتر یالوم، زمان ما در حال سپری شدن است، لطفاً به خواندنِ نوشته‌ها ادامه دهید. من هم به خواسته‌اش عمل کردم. نامه‌ها بسیار جالب‌توجه بودند و من هم با خوشحالی به خواندنشان ادامه دادم. به نظر می‌رسید شش نامه‌ی اول از یک رابطه‌ی ساده بین معلم و شاگرد حکایت می‌کند. کلود، اغلب تکالیفی به او می‌داد: «پاول، من مایلم که تو تنفر نیچه از زن را با تنفر استریندبرگ مقایسه کنی و کمی درباره‌ی آن بنویسی.»

حدس می‌زنم پاول این کار را انجام داده، اما نیازی احساس نمی‌کرد که در این مکاتبات آن را ذکر کند. آن‌ها حتماً رودررو در مورد این تکالیف با هم صحبت کرده بودند، اما کم‌کم، در آن سال، در نیمه‌های راه این نقش معلم – شاگردی به کم‌رنگ شدن کرد. دیگر خبری از ذکر تکالیف نبود، و در چندین نوشته، به‌سختی می‌شد تشخیص داد که چه کسی معلم بود و چه کسی شاگرد. کلود تعدادی از اشعارش را برای پاول فرستاد تا نظرش را درباره‌ی آن‌ها بداند و پاسخ‌های پاول بسیار غیرمحترمانه و بی‌ادبانه بود. پاول در این ابراز نظر به او توصیه می‌کرد که عقلش را به کنار بگذارد و توجه خود را به جویبار احساساتش متمرکز کند. از طرفی دیگر، کلود اشعار پاول را به دلیل برخورداری از احساسات تند و شدید و نداشتن مضمون قابل‌فهم، مورد انتقاد قرار می‌داد. هرچه در خواندن نامه‌ها جلوتر می‌رفتم، متوجه می‌شدم که رابطه‌ی آن‌ها شدیدتر و نزدیک‌تر می‌شود. با خودم فکر کردم که آیا من خاکستر عشق عظیم، و شاید تنها عشق زندگی پاول را در دستانم گرفته‌ام [منظور همان مکاتبات است]، شاید پاول از سوگ حل‌نشده‌ی مزمن رنج می‌برد، بله، مطمئناً چنین است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
35 دقیقه
فصل اول: درمان معیوب
40 دقیقه
فصل دوم: در مسیر واقعی شدن
50 دقیقه
فصل سوم: ارابسک
46 دقیقه
فصل چهارم: از تو متشکرم، مالی - بخش اول
34 دقیقه
فصل چهارم: از تو متشکرم، مالی - بخش دوم
50 دقیقه
فصل پنجم: مرا در جایی محصور نکن
26 دقیقه
فصل ششم: به خاطر بچه‌هایت کمی شهامت از خودت نشان بده - بخش اول
46 دقیقه
فصل ششم: به خاطر بچه‌هایت کمی شهامت از خودت نشان بده - بخش دوم
38 دقیقه
فصل هفتم: باید از امید برای داشتن گذشته‌ی بهتر دست برداری
27 دقیقه
فصل هشتم: خودت به بیماری لاعلاج لعنتی دچار شوی، در تجلیل از الی - بخش اول
38 دقیقه
فصل هشتم: خودت به بیماری لاعلاج لعنتی دچار شوی، در تجلیل از الی - بخش دوم
25 دقیقه
فصل نهم: سه بار گریستن
35 دقیقه
فصل دهم: خلق شدگان یک روز - بخش اول
32 دقیقه
فصل دهم: خلق شدگان یک روز - بخش دوم
12 دقیقه
پی‌نوشت و سخنی با شنوندگان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر
نویسنده
مترجمنرگس خوزان
راویحامد فعال
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر

برای دریافت کتاب صوتی خلق شدگان یک روز و داستان‌های روان درمانی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.