معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

عکس جلد کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن اثری از آرتور شوپنهاور، فیلسوف برجسته و پرآوازه‌ی آلمانی است. شوپنهاور در این کتاب صوتی ، ضمن پرداختن به مفهوم منطق و دیالکتیک، سی‌وهشت ابزار قدرتمند برای دفاع از دیدگاه، آراء و اندیشه‌های افراد را در مباحثه‌های مختلف معرفی می‌کند؛ اندیشه‌ها،‌ ترفندها و راهکارهای شگفت‌انگیز و تأثیرگذاری که از آن زمان تا به امروز جهت توفیق در مجادلات کلامی و گفت‌وگوها به کار می‌روند.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

آرتور شوپنهاور (Arthur Schopenhauer) در کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن (The Art of Always Being Right) به هنر مجادله پرداخته است. از نگاه شوپنهاور، جدل مناقشه‌آمیز به هنر مباحثه‌ای اطلاق می‌شود که در آن، فردِ درگیر در گفت‌وگو، فارغ از آنکه نگرش و موضع درست یا نادرستی به پدیده‌ای دارد، از دیدگاهِ خود عقب‌نشینی نکرده و مباحثه را ادامه دهد. این رویداد، اتفاق تازه‌ای نیست. از دیرباز، از دورانِ یونانِ باستان تا به امروز، انسان همیشه در تلاش بوده تا به هر قیمتی و با هر شیوه و ابزاری، خود را محق جلوه داده و در مباحثات بر دیگران غلبه کند. او در این راه از به کار گرفتنِ ترفندهای کلامی، سفسطه‌ و مغلطه خودداری نمی‌کند و گاه استدلال‌ها و برهان‌هایی را به کار می‌گیرد که خود از نادرستیِ آن آگاه است. شوپنهاور در این کتاب صوتی به برخی از این ترفندها اشاره کرده و علاوه بر آن، شیوه‌های کارآمدی را نیز برای مواجهه با آن‌ها به ما آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن پرتره‌ای عجیب از سفسطه‌ و حیله‌گری، از نگاهِ کوته‌بینانه‌ی خودشیفته‌وار افرادی است که خود را برای استفاده از هر ابزاری – درست یا نادرست – محق می‌دانند تا در گفت‌وگوها و جدال‌های کلامی، بر رقبای خود پیروز شوند. برای آنکه این بُعد از انسان را درک کنیم، نیازی نیست تا به سوفسطائیانِ دورانِ سقراط و افلاطون بازگردیم چرا که هم‌اکنون نیز چنین افرادی را در اطراف خود می‌بینیم. این نگاه بدبینانه و مأیوسانه‌ای را که بر اندیشه و آراء شوپنهاور حکمفرما بو، زندگیِ در انزوا و محرومیتِ از احترامی که شایسته‌اش بود، در وی به وجود آورد. شوپنهاور دلیلِ اینکه چرا اغلب این طرف ناحق است که برنده می‌شود را چیزی جز پستیِ ذاتی در طبیعتِ بشر نمی‌داند چرا که به باور او، اگر غیر از این بود، می‌بایست همواره در پیِ کشف حقیقت بودیم.

آرتور شوپنهاور از بزرگ‌ترین فیلسوفان اروپا و جهان و از شخصیت‌های تأثیرگذار در اخلاق، هنر، ادبیات و روان‌شناسی است. ردپای افکار و اندیشه‌های او را می‌توان در نظرات اینشتین، فروید، نیچه و تولستوی به‌وضوح مشاهده کرد. او در کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن به این دغدغه‌ی فراگیر بشر برای اثباتِ برتری خود به هر قیمت و با هر شکل و شیوه پرداخته است؛ ترفندهایی آشنا و بدون نیاز به استدلال، که حتی وقتی چیزی در چنته نداریم و خود به باخت‌مان معترفیم، می‌توانیم آن‌ها را به کار گیریم. در سی‌وهشت دستورالعملِ قدرتمندی که توسط او در این کتاب گنجانده شده‌اند، می‌آموزید که چگونه می‌توانید از مباحث و مجادلات به آن نتیجه‌ای که می‌خواهید دست پیدا کنید.

کتاب هنر همیشه بر حق بودن را مهرداد یوسفی به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر آتیسا آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب به همت نشر صوتی رمانو و با خوانش امیررضا علی‌زاده در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

  • کتاب هنر همیشه بر حق بودن راهنمایی برای درک هنرِ مناظره و همین‌طور روشن‌بینانه اندیشیدن است. (Book Depository)
  • کتابِ جذابِ هنر همیشه بر حق بودن را همواره کنار خود داشته باشید و راهکارهای آن را همان لحظه که می‌شنوید، شناسایی کرده و به کار بگیرید. (The Guardian)
  • کتاب هنر همیشه بر حق بودن ترکیبی سرگرم‌کننده، هوشمندانه و اثربخش از بهترین ابعاد تاریکِ مناظره است. (Library Thing)

کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جست‌وجوی اصولی قدرتمند و ابزاری تأثیرگذار هستید تا بتوانید در مباحثات و جدال‌های کلامی، دست بالاتر را داشته باشید، شنیدنِ راهکارهایی که آرتور شوپنهاور در کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن بیان می‌کند را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن می‌شنویم

در آثار سرشار از نبوغ شاعرانه، مخصوصاً از نوع حماسی و دراماتیک، جدا از زیبایی، کیفیتی دیگر وجود دارد که آن را گیرایی می‌نامیم. زیبایی یک اثر هنری بر اساس این حقیقت است که برخی ایده‌های موجود در بطن زندگی را به عینه بازتاب می‌دهد. زیبایی یک اثر ادبی به‌ طور خاص در این است که ایده‌های زندگی را ساخته و پرداخته می‌کند و به این صورت به بینشی درباره‌ی این ایده‌ها منتهی می‌شود. ابزارهایی که شعر را برای این منظور استفاده می‌کند، عبارتند از شخصیت‌پردازی‌ها و خلق شرایطی که موقعیت‌های معناداری را به ‌وجود می‌آورد. فرصت دادن به شخصیت‌ها برای ابراز خاصیت‌هایشان و آشکاریِ درونشان و با کمکِ این ابزارها می‌توان به بینشی شفاف‌تر و کامل‌تر از مفهوم چند جانبه‌ی انسان دست یافت. با این حال، در کل زیبایی ادبیات در ابراز برخی مفاهیم است. به بیان دیگر، هر چیزی که ایده‌ای را ابراز می‌کند، زیباست زیرا زیبا بودن صرفاً یعنی ابراز ایده‌ای به نحو شفاف. بنابراین می‌بینیم که زیبایی یک مقوله‌ی مربوط به بینش است و به یک دانستنی اشاره دارد و نه به میل و اراده.

این یک حقیقت است که درک زیبایی از طرف مخاطبِ موازی، با سرکوبِ کاملِ اراده امکان‌پذیر است. از سوی دیگر، نمایش یا شعر توصیفی را زمانی گیرا می‌نامیم که حاوی رویدادها و کنش‌های لزوماً برانگیزنده‌ی دغدغه یا همدردی باشند؛ مانند آنچه در رویدادهای حقیقی پیش آمده برای شخصِ خودمان احساس می‌کنیم. سرنوشتِ شخصِ توصیف‌شده در آثار ادبی چنان احساس می‌شود که گویی بر سر خودمان آمده. ما مضطربانه منتظر سیر اتفاقات می‌مانیم، مشتاقانه آن‌ها را دنبال می‌کنیم. وقتی قهرمانِ داستان تهدید می‌شود، ضربانِ قلب‌مان بالا می‌رود. وقتی خطر به اوج می‌رسد، نبض‌مان ضعیف می‌شود و وقتی قهرمان نجات می‌یابد، به حالت نرمال باز می‌گردد. تا وقتی به پایان داستان برسیم، نمی‌توانیم کتاب را از خودمان جدا کنیم و پاسی از شب روی تخت‌مان دراز می‌کشیم و با مصائب قهرمان‌مان، چنانچه برای خودمان روی داده باشند، همذات‌پنداری می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
پیشگفتار: منطق و دیالکتیک
5 دقیقه
مبانی تمام دیالکتیک
53 دقیقه
ترفندها
21 دقیقه
در باب مقایسه‌ی گیرایی و زیبایی در آثار هنری
16 دقیقه
ملاحظات روان‌شناختی
35 دقیقه
در باب درایت در زندگی - ضرب‌المثل‌ها
29 دقیقه
نبوغ و فضیلت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن
نویسنده
مترجممهرداد یوسفی
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات آتیسا
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

Farzan Azarpour
۱۴۰۳/۱/۱۷
فکر کنم هدف از نوشتن این کتاب این بوده که انواع مغالطه‌ها و کلک‌هایی که در بحث و جدل وجود دارند را بشناسیم و در دام آن گرفتار نشیم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن

برای دریافت کتاب صوتی هنر همیشه بر حق بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.