معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی کارآگاه کوچولو

عکس جلد کتاب صوتی کارآگاه کوچولو
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کارآگاه کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کارآگاه کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کارآگاه کوچولو

کتاب صوتی کارآگاه کوچولو اثری از صفیه پرماس، داستانی شنیدنی و جذاب ذیل مجموعه‌ی ماجراهای افشین و دایی بروز است. ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که همه‌ی خانواده در یک مهمانی خودمانی و صمیمی در خانه‌ی خاله‌ی افشین جمع شده‌اند. افشین و دایی بروز هم از مهمانان هستند. افشین از صبح آن روز برای مهمانی ذوق و شوق زیادی داشت اما دایی مطابق معمول به بازی‌های رایانه‌ای سرگرم شد تا اینکه مادربزرگ به این نتیجه رسید باید خودش دست‌به‌کار شود و برای حل این مشکل، فکری بکند.

درباره‌ی کتاب صوتی کارآگاه کوچولو

صفیه پرماس در کتاب صوتی کارآگاه کوچولو، از ماجراهای تمام‌نشدنی افشین و دایی بروز و بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی برای بچه‌ها گفته است. همه‌ی خانواده به مهمانیِ خانه‌ی خاله‌ی افشین دعوت شده‌اند. افشین مشتاق است که همراه با سعید، پسرخاله‌اش در باغ بزرگ و سرسبزشان فوتبال بازی کنند اما چون تعدادشان کم است، تصمیم می‌گیرند به‌جای بازی در باغ، در خانه و با رایانه بازی کنند. سعید و افشین و دایی شروع به بازی می‌کنند. از آنجایی که افشین مثل دایی و سعید، در بازی رایانه‌ای مهارت ندارد، خیلی زود می‌بازد و آن دو با هم شروع به بازی کردن می‌کنند. سعید صدای بلندگوها را تا آخر زیاد می‌کند. صدا آن‌قدر زیاد است که داد همه را در می‌آورد. مادربزرگ که شرایط را این طور می‌بیند، از همه دعوت می‌کند برای سرگرمی و اندکی هواخوری، در باغ قدمی بزنند و شکوفه‌ها را نگاه کنند اما سعید و دایی بروز آن‌قدر مشغول بازی هستند که حتی متوجه پیشنهاد مادربزرگ نمی‌شوند و سر جای خود نشسته‌اند! وقتی همه در باغ جمع می‌شوند، مادربزرگ برای آنکه همه را از اشتباهِ سعید و دایی آگاه کند، قصه‌ای را تعریف می‌کند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی کارآگاه کوچولو

اگر کودک و نوجوانِ شما هم بازی‌های رایانه‌ای را به گفت‌وگو و بودن در جمع هم‌سالان و بازی‌های فیزیکی ترجیح می‌دهد، آن را به عنوان علامت هشداری در نظر بگیرید و تلاش کنید تا دیر نشده، میزان استفاده‌ی او را از رایانه و دیگر ابزار الکترونیکی، به اندازه‌ی معقولی کاهش دهید. چرا که خطراتِ بسیاری او را تهدید می‌کند. استفاده‌ی زودهنگام و بیش‌ از اندازه از این ابزارها باعث می‌شود تا ظرفیتِ یادگیریِ کودکان، به میزان قابل توجهی کاهش یابد و مهارت‌های اجتماعی و رشد شخصیتی آنان، با اختلال مواجه شود. علاوه بر آن، آسیب‌های جسمانی زیادی نیز کودک و نوجوانِ شما را تهدید می‌کند که از آن جمله می‌توان به اضافه‌وزن، بی‌اشتهایی، مشکلات بینایی و شنوایی، گردن‌درد، دست‌درد و سردردهای عصبی اشاره کرد. بر اساس نتایج پژوهشی که انجام شده است، کودکان معتاد به تکنولوژی و بازی‌های رایانه‌ای، زودتر اقدام به ترک تحصیل می‌کنند و بیشتر از افراد معمولی، به اختلال در خواب و خوراک دچار هستند.

از این رو، اگر کودک یا نوجوانِ شما، بیش از اندازه از چنین ابزارهایی استفاده می‌کند، برای آنکه خطر را از وی دور کنید، بهتر است رفته‌رفته با مراقبت و ملایمت، نظارت بیشتری بر میزان ساعت استفاده‌ی او از این ابزارها داشته باشید و در عوض، او را از خطراتی که در کمینش هستند، آگاه کنید. یکی از بهترین شیوه‌های آگاهی دادن به کودکان و نوجوانان، استفاده از داستان‌ها و ماجراهایی است که برای زبان و سن و شرایط آنان، مناسب‌سازی شده است که از این جمله می‌توانیم به اثر حاضر، کتاب صوتی کارآگاه کوچولو اشاره کنیم.

کتاب صوتی کارآگاه کوچولو به همت پلیس فتا و همکاری با نشر عترت‌نو، به قلم صفیه پرماس و خوانش پیمان قریب‌پناه و شیوا رضوی در اختیار عموم علاقه‌مندان و مخاطبان کودک قرار گرفته است.

کتاب صوتی کارآگاه کوچولو برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی کارآگاه کوچولو برای کودکان بین شش تا دوازده سال که وقت زیادی را صرف بازی کردن و خیره شدن به صفحات مانیتور گوشی‌های تلفن همراه، تبلت و رایانه می‌کنند، مفید و مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی کارآگاه کوچولو می‌شنویم

سعید که دوست داشت با صدای بلند بازی کند، صدای بلندگو را زیاد کرد و آن‌قدر هیجان‌زده شده بود که همان‌طور که بازی می‌کرد، گزارش بازی را هم می‌داد. اوایل بازی به افشین خوش می‌گذشت، اما چون آن بازی را به‌خوبی بلد نبود، زود باخت و جایش دایی بروز و سعید هر دو در این بازی مهارت داشتند و هر دو با هیجان گزارش می‌دادند. صدای بازی چنان بلند بود که بقیه‌ی اعضای خانواده را آزرده کرده بود، اما دایی بروز و سعید چنان غرق بازی بودند که متوجه ناراحتی بقیه نشدند؛ حتی متوجه رسیدن بقیه‌ی مهمان‌ها هم نشده بودند. مادربزرگ افشین که از سروصدای آن دو سردرد گرفته بود، به بچه‌ها گفت: «عزیزای من! میاین با هم بریم توی باغ و شکوفه‌های بهارنارنج رو ببینیم؟»

همه با شادی از پیشنهاد مادربزرگ استقبال کردند، اما سعید و دایی بروز چنان حواسشان به بازی بود که حتی حرف‌های مادربزرگ را نشنیدند.

افشین و بقیه‌ی بچه‌ها همراه مادربزرگ به باغ خانه‌ی خاله رفتند. مادربزرگ گفت: «هیسسسس... بچه‌ها آروم حرکت کنین که گنجشکا و کبوترا اومدن گندمایی رو که خاله ریخته، بخورن. ببینین چه‌قدر قشنگن.»

افشین که پشتِ مادربزرگ ایستاده بود و با ذوق به پرنده‌ها نگاه می‌کرد، با صدای آرامی گفت: «چشم مادربزرگ.»

همه‌ی بچه‌ها در یک ردیف، به‌آرامی و پشتِ سرِ هم از کنار پرنده‌ها حرکت کردند. آن‌ها در میان درختان راه می‌رفتند و هنوز از پرنده‌ها دور نشده بودند که درختی زیبا و پر از شکوفه‌های سفید را دیدند که بسیار بزرگ بود. همگی با تعجب و شادی به آن درخت نگاه می‌کردند که دختردایی افشین گفت: «وای مادربزرگ! ببینین زنبورا می‌خوان گلا رو بخورن!»

مادربزرگ لبخندی زد و گفت: «نه دخترم! زنبورا می‌خوان شهد گلا رو بردارن تا بتونن عسل درست کنن.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

17 دقیقه
کارآگاه کوچولو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کارآگاه کوچولو
نویسنده
راویپیمان قریب پناه، شیوا رضوی
ناشر چاپیانتشارات عترت نو
ناشر صوتی پلیس فتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کارآگاه کوچولو

Mojgan Hatai
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب آموزنده و جذاب برای گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال هست.
پسرم ۷ ساله هستش از داستان کتاب و گویندگی هنرمندان بسیار خوشش می‌آید.
موضوع خطر استفاده بیش از حد از بازی‌های رایانه ایی را خاطرنشان می‌کند. همچنین در کنار آن فضای صمیمی که مادربزرگ با صبر و حوصله با قصه گویی برای نوه هایش ایجاد کرده مطرح این و
می‌شود. مادربزرگ قصه نقش ازیاد رفته‌ی بسیاری را دارد که بهتر است احیا شود.
استفاده از رایانه اینترنت سال‌ها‌ی اخیر در بین کودکان بسیار رایج شده م متاسفانه سوءاستفاده‌هایی زیادی از این مخاطبان کم سن هم می‌شود. والدین به دلیل مشغله یا کم تحملی دیگر مثل گذشته با کودکان خود وقت نمی‌گذرانند و این یک عامل اصلی برای هل دادن این بچه به سمت فضای مجازی و بازی کامپیوتری شده. است. باید بدانیم که افراد بسیاری در این فضاها هستند که بسیار خطرناکند و می‌توانند ضربه‌های جبران ناپذیری به روح و جسم کودک وارد کنند.
مریم فارسیانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
خیلی خوب بود هم داستان هم گویندگی اینکه با‌ی داستان جذاب به بچه هامون اموزش‌های لازمو میدیم حتی بعضی این داستانها برای خودم هم خوبه من که دوس دارم اینجور سبک داستانهای کودکانه رو، واقعا طرح خوبی اجرا شده توسط پلیس فتاجذابو اموزنده هست
دلارام 0074
۱۴۰۳/۲/۳
ممنون از پلیس فتا برای گرداوری همچین کتابی من خیلی خوشم اومد ک مثل داستان‌های قدیمی یه مادربزرگی هست و اون اومده دست به کار شده تا بچه هاشو از فضای مجازی که گاهی واقعا واجب نیست اینقدر بهش سرگرم بشن دور کنه
Negin
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی خوب بود. نه فقط برای کودکان بلکه برای بزرگترها هم آموزنده است. با اومدن گوشی و... تمام اون دورهمی‌ها و شادی‌ها از بین رفته. استفاده از تکنولوژی خوبه ولی نه اونقدری که به دورهم بودن آسیب برسونه
Zahra Rezaee
۱۴۰۳/۲/۱
داستانش میتونست بهتر باشه البته برای بچه‌های زیر چهارسال اوکیه من برای بچه ۶ ساله گذاشتم خسته شد و گفت نمیخوام گوشش بدم راستش داستان گیرایی نداره
جلال‌الدین جعفریان
۱۴۰۳/۱/۱۱
عالی بود خیلی آموزنده بود پلیس‌فتا پیشنهادی آموزنده و خوب داده برای بچه‌ها یا حتی بزرگتر‌ها هم آموزنده است خیلی هم جالب بود
احسان 🙂
۱۴۰۳/۱/۶
با سلام و خسته نباشید کتاب کارگاه کوچولو عالی بود واقعا کتاب خوبی بود برای کودکان پیشنهاد می کنم گوش بدید
فاطمه پورشریف
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
خوب نبود خیلی بچه گونه و مسخره بود یک ستاره هم دادم تا بتونم نظرم بدم
مینا لشکری
۱۴۰۳/۱/۲۰
مصنوعی بود و کلیشه‌ای و قابل پیش بینی بود.
eli.ela
۱۴۰۳/۱/۱۹
سلام کتاب بامزه ای بود از شنیدنش لذت بردم. ممنون از کتابراه
مهبد واحدی
۱۴۰۳/۱/۶
من ۸ سالمه برایم جالب بود خوشم اومد دوبار گوش کردم
مانلی سبزی پور
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
باسلام؛ این کتاب بسیار مفید بود سپاس از شما
محناوطنخواه
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
عالی بود یاد می‌ده که توی جمعیت نباید گوشی بازی کرد
ناهید
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
خیلی جالب بود واقعا چیز بیشتری نمیتونم بگم آموزنده
Zahra Ghasemi
۱۴۰۲/۱۱/۱
سلام خیلی خوب بود مخصوصا قصه از زبان مادر بزرگ
مشاهده همه نظرات 22

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کارآگاه کوچولو

برای دریافت کتاب صوتی کارآگاه کوچولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.