معرفی و دانلود کتاب صوتی گرگ بیابان

عکس جلد کتاب صوتی گرگ بیابان
قیمت:
۱۰۹,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گرگ بیابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گرگ بیابان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گرگ بیابان

داستانی برای از خودبیگانگی انسان مدرن! کتاب صوتی گرگ بیابان اثر فلسفی دیگری است از هرمان هسه که دوگانگی‌های روشنفکران معاصر نویسنده را به تصویر می‌کشد. «هری هالر» شخصیت اول داستان و موجودی نیمه‌انسان و نیمه‌گرگ است که تناقض تعقل و توحش را در اندیشه‌ی متفکران و فیلسوفان نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی گرگ بیابان

درحالی‌که هنجارهای بورژوازی و دوگانگی مدرنیسم برای روشنفکران راهی جز یأس و انزوا نگذاشته بود، هرمان هسه (Hermann Karl Hesse) با بهره‌گیری از زبانی نمادین در کتاب صوتی گرگ بیابان (Steppenwolf)، خودانگاره‌ی را به نگارش درآورده که می‌کوشد از طریق آن به شناخت خود و زمانه‌اش برسد.

هری هالر مرد میانسالی است که می‌داند با زندگی روزمره‌ی سایر مردم و همین‌طور جامعه‌ی بورژوازی که او را احاطه کرده هیچ تناسبی ندارد. در گیرودار این آشفتگی‌هاست که با کتابی جادویی آشنا می‌شود. کتاب به او می‌فهماند که وجودش از دو نیمه‌ی متناقض تشکیل شده: یک نیمه از او گرگی است که به وحشی‌گری تمایل دارد اما نیمه انسانی‌اش به دنبال تفکر و عقلانیت است. هری که از کنار آمدن با این تناقض ناتوان است، تصمیم می‌گیرد تا با خودکشی به زندگی‌اش پایان بدهد. همان‌طور که بی‌هدف در شهر پرسه می‌زند تا دیرتر به خانه برود و در نتیجه دیرتر به استقبال مرگ برود، با دختر جوانی آشنا می‌شود که قرار است زندگی او را دگرگون کند. «هرمین» که ابتدا اندیشه‌های هری را به باد تمسخر می‌گیرد، به تدریج او را با زندگی بورژوازی آشتی می‌دهد. اگرچه رقص و مواد مخدر هری را کمی با زندگی روزمره‌ی مردم آشنا می‌کند اما در حقیقت نقطه‌ی اوج داستان جایی است که هری به دعوت «پابلو» پا به صحنه‌ی تئاتر می‌گذارد تا با ورود به درهای پنج‌گانه به تفسیر متفاوتی از زندگی برسد.

کتاب صوتی گرگ بیابان اثری تمثیلی است و مانند سایر آثار هرمان هسه به مفاهیم و اندیشه‌های پیچیده‌ی فلسفی می‌پردازد. این رمان که نخستین‌بار سال 1927، در آلمان منتشر شد و سپس در سال 1929 ترجمه‌ی انگلیسی آن به چاپ رسید، نشان‌دهنده‌ی بحران معنوی عمیقی است که هرمان هسه در طول دهه 1920 گرفتار آن شده بود. اگرچه این کتاب به شهرت و محبوبیت کم‌سابقه‌ای رسید اما نویسنده معتقد بود که این اثرش بیش از سایر کتاب‌هایش با درک و برداشت اشتباه مخاطبان روبه‌رو شده است.

درست در همان روزهایی که زندگی هرمان هسه به دلیل جدایی از همسرش با بحران روبه‌رو شده بود، نطفه‌ی گرگ بیابان هم در ذهن او شکل می‌گرفت. با شنیدن کتاب صوتی گرگ بیابان اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد شباهت هری و هرمان هسه چه در زندگی و چه در اندیشه‌های ایشان است. این رمان درواقع سرگذشت‌نامه‌ای است که هرمان هسه براساس تجربه‌های زیسته‌ی خود به نگارش درآورده؛ اگرچه سراسر کتاب با هاله‌ای از نماد و تخیل پوشیده شده است.

کتاب حاضر با برگردان قاسم کبیری، از سوی انتشارات فردوس به چاپ رسیده. کتاب صوتی گرگ بیابان را نشر صوتی ماه آوا با صدای علی عمرانی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی گرگ بیابان

  • هرمان هسه نویسنده‌ای است با پیشنهادات، نکات ظریف و تلقینات معنوی. (کریستین ساینس مانیتور)
  • رمانی عمیقاً به یاد ماندنی و تأثیرگذار! داستان گیرا و جذاب بیماری روحی یک مرد، و کیفرخواست وحشیانه‌ی جامعه‌ی بورژوایی. (آمازون)

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی گرگ بیابان

  • 1974: فیلم «گرگ بیابان» به کارگردانی فرد هاینس

کتاب صوتی گرگ بیابان مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان داستان‌های کلاسیک با بن‌مایه‌ی فلسفی، از شنیدن کتاب صوتی گرگ بیابان بسیار لذت خواهند برد.

با هرمان هسه بیشتر آشنا شویم

هرمان هسه نقاش، رمان‌نویس و شاعر آلمانی، و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 1946 است. مضمون محوری آثار او تقلای فرد برای گسستن از قالب‌های تثبیت‌شده‌ی تمدنی و دستیابی به یک روح و هویت اصیل است. «دمیان» و «سیذارتا» دو کتاب مهم اوست. هرمان هسه در بیست سال آخر زندگی‌اش، به نوشتن داستان‌های کوتاه (عمدتاً خاطرات دوران کودکی‌اش) و شعر روی آورد. او در 85سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی گرگ بیابان می‌شنویم

هنوز هم یک چیز باقی مانده است و آن روشن نمودن وضع گرگ بیابان به عنوان یک پدیده‌ی منزوی در ارتباط با مثلاً دنیای بورژوازی است. تا بتوان به ریشه‌های آثار و علائمی که در او دیده می‌شود پی برد. بیایید برای شروع کار، حالا که خودش عنوان کرده است، همین مسئله‌ی ارتباط او را با بورژوازی مورد نظر قرار دهیم. گرگ بیابان که می‌خواست نظر خود را درباره‌ی امور داشته باشد، کاملاً از دنیای عادی کناره گرفته بود؛ زیرا نه پای‌بند خانواده و فامیل بود و نه جاه‌طلبی‌های اجتماعی داشت و چه در شکل‌وشمایل آدم عجیب و گوشه‌نشینی بیمار و چه در هیئت آدمی طرد شده از مردم کوچه‌و‌بازار، باوجود امتیازی که از نظر استعداد داشت؛ استعدادی که نشانه‌ای از نبوغ در آن یافت می‌شد، احساس می‌کرد که تنها و بی‌کس است.

تعمداً به آدم‌های عادی با نظر تحقیر نگاه می‌کرد و مفتخر بود که به آن گروه تعلق ندارد. با وجود این، زندگی‌اش از بسیاری جنبه‌ها کاملاً عادی بود. پول در بانک داشت و به نزدیکان فقیرش کمک می‌کرد. محترمانه و طوری که جلب‌توجه نکند لباس می‌پوشید. ناگفته نماند که قید‌و‌بند خاصی در این مورد نداشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
فصل اول
53 دقیقه
فصل دوم
31 دقیقه
فصل سوم
51 دقیقه
فصل چهارم
96 دقیقه
فصل پنجم
79 دقیقه
فصل ششم
96 دقیقه
فصل هفتم
114 دقیقه
فصل هشتم
29 دقیقه
فصل نهم
61 دقیقه
فصل دهم - بخش اول
67 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گرگ بیابان
نویسنده
مترجمقاسم کبیری
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیانتشارات فردوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گرگ بیابان

Mohammad Hooshmand
۱۴۰۲/۸/۱۵
گرگ بیابان پدیده عادی عصر ماست, تراژدی مردم خردمندی است که دچار نومیدی می‌شوند... برای آنهایی که از این تردید‌های شکنجه بار اصلاً خبر ندارند گرگ بیابان چیزی غیر قابل فهم است
یکی از موضوعات مهم کتاب، احساس تنهایی و عدم تطابق کارکتر اصلی با جوامع و ارزش‌های معاصر است
او در جستجوی واقعیت و صداقت و و
بوده نسبت به پوشیدن ماسک‌های اجتماعی ناراضی است این تضاد بین کارکتر جهان اطراف او تا حدی نمایانگر تباهی‌ها و مشکلات اجتماعی آن زمان است
هرمان هسه با استفاده از زبان ساده و صادقانه
مطالبات و نگرش‌های جوانان را به خوبی انتقال داده
در نهایت، "گرگ بیابان" یک اثر ادبی کلاسیک و ارزشمند است که همچنان به عنوان یکی از بهترین رمان‌های هسه تا به امروز شناخته می‌شود
و اما هر کتابی مخاطب خاص خود را دارد و نمی‌توان متصور بود که کتابی مورد پسند و استفاده همگان قرار گیرد; که اگر این چنین باشد به قول معروف باید کمی مشکوک به قضیه نگاه کنیم
مهدی کریمیان
۱۴۰۲/۲/۲۳
کتاب و ترجمه عالیه آقای عمرانی بسیار استادانه و زیبا روایت کردند
کتاب در کل درباره زندگی آدمی هست که از جنس توده و مردم نیست و همواره در کشمکش و رنج به سر میبره و با امید خودکشی در ۵۰ سالگی زندگی میکنه در این کتاب اصول و قواعد و لذت‌های دنیای بورژوازی مورد نقد و حمله قرار گرفته‌اند. کتاب را به کسانی که از روزمرگی و زندگی عادی خسته شدند و به نحوی خودشون رو بین توده‌ها گم کردند پیشنهاد میکنم
سینایی سینایی
۱۴۰۲/۱/۱۲
این کتاب در واقع نسخه مدرن "سیذارتا"ست. زندگی شخصیت اصلی داستان (هالر) با دنیای تخیل و رویا گره خورده. در کل، این کتاب نقدی است بر دنیای جامعه مدرن. وجوه فلسفی اگزیستانسیال و روانشناختی (متاثر از یونگ) در آن مشهود است. تا حد زیادی زندگی شخصی هرمان هسه در شخصیت هالر متبلور شده. فصل دهم به تشریح و تحلیل کتاب می‌پردازد.
رضا میرزائی مطلق
۱۴۰۲/۵/۲۱
به داوری من این کتاب از اون کتاب‌هایی ست که برای بهتر فهمیده شدن نیازه که بیشتر از یکبار خونده بشه
نرگس بهرامی
۱۴۰۲/۱/۶
نتوانستم ارتباط برقرار کنم. بعضی جاها برایم گنگ بود.
Alireza Amiri
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
واقعیت اصلا برای شخص من جالب نبود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گرگ بیابان

برای دریافت کتاب صوتی گرگ بیابان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.