معرفی و دانلود کتاب صوتی شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)

عکس جلد کتاب صوتی شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شین رین یوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شین رین یوکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)

کتاب صوتی شین رین یوکو اثری از هکتور گارسیا و فرانسس میرالس درباره‌ی رمز و رموز سبک درمانی ژاپنی به همین نام است. مؤلفان در این کتاب از سنت‌های دیرینه‌ی کشور ژاپن درباره‌ی آرامش اعصاب و جوان‌سازی سخن می‌گویند و به مخاطب خود می‌آموزند که او نیز می‌تواند با به‌کارگیری این سنت‌ها، وجود خود را از نگرانی‌ها تهی سازد و به آرامش و تندرستی و طول عمر دست یابد.

درباره‌ی کتاب صوتی شین رین یوکو

هکتور گارسیا (Hector Garcia) و فرانسس میرالس (Francesco Miralles) در کتاب صوتی شین رین یوکو: استحمام جنگلی (Forest Bathing) از روش درمان محبوب ژاپنی‌ها و هنر آنان برای برقراری ارتباط با طبیعت در جهت ارتقای سلامتی و شادی صحبت کرده‌اند. خودتان را در جنگل تصور کنید در حالی که صدای وزش باد و آوای پرندگان را می‌شنوید، روی برگ‌های سرسبز درختان دست می‌کشید و لطافت و شبنم نشسته بر آن‌ها را احساس می‌کنید، بوی چوب درختان و عطر گل‌ها، مشام شما را نوازش می‌دهند و می‌توانید حتی از میوه‌هایی که درختان سخاوتمندانه در اختیار شما قرار داده‌اند بچشید. آیا تجسم همین تصویرِ محدود، اندکی حال شما را بهتر نکرد؟ این همان ایده‌ای است که در پس روش درمانی شین رین یوکو قرار دارد و از آن به‌عنوان کوموروبی یا استحمام در طبیعت یاد می‌شود یعنی آهسته قدم برداشتن در سایه‌روشنِ درختان جنگل و هم‌زمان شنیدنِ صداها، لمس کردن گیاهان و درختان، بوییدنِ رایحه‌های گل‌ها و چشیدن طعم میوه‌ها؛ هنری پیچیده و عمیق که اثراتی غیرقابل انکار بر تندرستی جسم و روح انسان دارد.

اصطلاح شین رین یوکو برای اولین بار در سال 1982 مطرح شد. در آن زمان مدیر طبیعت ژاپن نظریه‌ای را مطرح کرد که بر اساس آن، حضور منظم در فضای سبز جنگل، فواید بسیاری برای سلامتی بدن و روان انسان دارد . او اولین فردی بود که از واژه‌ی شین رین به‌معنای جنگل و ترکیب آن با واژه‌ی یوکو به‌معنای استحمام استفاده کرد و به این ترتیب عبارت و مفهومی جدید را ساخت که به روش درمانی و راهکاری برای ارتقای تندرستی انسان‌ها در سراسر جهان تبدیل شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شین رین یوکو

دکتر چینگ لی، برجسته‌ترین متخصص طب جنگلی در جهان در پی آزمایش‌هایی نشان داده است که شین رین یوکو میزان استرس را در افراد کاهش می‌دهد، فشارخون و قندخون را تنظیم می‌کند، سطح انرژی را افزایش می‌دهد، موجب کاهش وزن و تنظیم نوسانات خلق و خو در انسان می‌شود، سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌ها و حملات قلبی مقاوم‌تر می‌کند و در نهایت زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

فرانسس میرالس و هکتور گارسیا در حالی این کتاب را به نگارش درآوردند که در دل طبیعت ژاپن در کلبه‌ای حضور داشتند. آن‌ها ساعت‌ها به قدم‌زدن در قلب جنگل‌های انبوه ژاپن می‌پرداختند و تأثیرات فراوانِ حضور در طبیعت را بر جسم و روان خود احساس می‌کردند. تجربه‌ی شگفت‌انگیز حضور در جنگل بود که منجر به نگارش این کتاب شد.

هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در مقدمه‌ی کتاب صوتی شین رین یوکو از باور خود درباره‌ی منشاء بیماری‌های بشری می‌گویند؛ از اینکه بسیاری از این بیماری‌ها در شهرنشینی، زندگی پرشتاب ماشینی و قطع ارتباط انسان‌ها با طبیعت ریشه دارند. انسان مدرن از زیست‌گاه طبیعی خود فاصله‌ی بسیاری گرفته است و تمام ساعات روز را در محاصره‌ی دیوارهای سیمانی و ساختمان‌های بلندی می‌گذراند که حتی نور خورشید را نیز از او دریغ می‌کنند. شین رین یوکو به انسان یادآوری می‌کند که بازگشت به طبیعت و حضور در آن برای سلامتی وی، نه‌تنها مفید بلکه ضروری است.

میرالس و گارسیا در فصل اول کتاب صوتی شین رین یوکو به تجزیه و تحلیل زندگی شهری و آثار آن بر انسان امروزی پرداخته‌اند. فصل دوم به فلسفه و آیین‌هایی اختصاص دارد که ارتباط انسان با طبیعت را ضروری می‌دانند. فصل سوم مروری بر نتایج پژوهش‌های علمی متعدد درباره‌ی اهمیت و آثار طبیعت بر انسان است. فصل‌های چهارم و پنجم به تشریح ماهیت و چگونگی به‌کارگیری شین رین یوکو در زندگی می‌پردازند و فصل پایانی از استفاده از فلسفه‌ی شین رین یوکو در خانه‌های شهری سخن می‌گوید.

کتاب صوتی شین رین یوکو را به همت ماه‌آوا و در همکاری با انتشارات نسل نواندیش، با ترجمه‌ی مریم نفیسی راد و خوانش گشتاسب امجدی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب شین رین یوکو

  • شین رین یوکو کتابی فوق‌العاده دلنشین و سحرآمیز درباره‌ی جادوی متحول‌کننده‌ی زندگی و پیاده‌روی در جنگل است. (نیل پاسریچا، نویسنده‌ی کتاب معادله‌ی خوشبختی)
  • کتاب شین رین یوکو دعوتی الهام‌بخش برای قدم زدن در جنگل است. (Greater Good Magazine)
  • شین رین یوکو یک استدلال علمی برای پیاده‌روی در جنگل است. (OZY)
  • کتاب شین رین یوکو راهنمای درمانی ژاپنی است که قاطعانه به ما می‌گوید قدم زدنِ آگاهانه در اطراف درختان می‌تواند سطح استرس را کاهش دهد، خلق‌وخوی فرد را تقویت کند، خلاقیت او را ارتقا دهد و حتی به انسان کمک کند تا سالم‌تر و طولانی‌تر زندگی کند. (BuzzFeed)
  • شین رین یوکو می‌تواند فشار خون، استرس و سطح قندخون را کاهش دهد. این یک پیاده‌روی پیش‌پاافتاده در جنگل نیست. (The New York Times Book Review)
  • کتاب شین رین یوکو با طراحی زیبای خود به شما یادآوری می‌کند که چرا بودن در جنگل تا این اندازه برای شما خوب، شفابخش و آرامش‌دهنده است. (Esquire)

کتاب صوتی شین رین یوکو برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی علاقه‌مندانِ فرهنگ ژاپن و فلسفه‌ی بهزیستی ژاپنی و همین‌طور همه‌ی افرادی که در جست‌وجوی راه و روشی نوین برای مراقبه، تقویت اعصاب و رهایی از اضطراب هستند، شنیدنِ کتاب صوتی شین رین یوکو را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی) می‌شنویم

ما آن‌ها را گیاهان آپارتمانی می‌نامیم، اما می‌توان آن‌ها را «گیاهان شخصی» نامید، زیرا برای سلامت و هماهنگی شخصی ما بسیار مفید هستند. یکی از فواید آن‌ها را در ابتدای این فصل ذکر کردیم: رنگ سبز که قدرت آرامش بخشیدن به ما را دارد و یاری‌گر ماست تا تمدد اعصاب کنیم. بااین‌حال، واضح است که وجود گیاهان در خانه به لطف فتوسنتز، که دی‌اکسید را جذب و اکسیژن لازم را آزاد می‌کند، کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و در نتیجه هوای محیط را تصفیه می‌کند. دیانا کوان، نویسنده‌ی چینی-آمریکایی، در کتاب بهشت خانه‌ی شماست این مزایا را برای داشتن گیاهان آپارتمانی ذکر کرده است: «ثابت شده است که گیاهان سموم را از هوا حذف می‌‎کنند. اگرچه ما نمی‌توانیم این به‌اصطلاح «ترکیبات آلی فرار» را ببینیم، آن‌ها در همه‌جا هستند؛ فرش‌ها، کیسه‌های زباله، نقاشی‌ها، سطوح وینیل، الیاف مصنوعی، دود سیگار و حتی جوهر.»

مطالعات متعددی در مورد فواید گیاهان آپارتمانی انجام شده است که بیشتر آن‌ها به اثر آرامش‌بخش رنگ سبز اشاره می‌کنند. برخی دیگر نشان داده‌اند که وقتی گیاهان در محیط‌های اداری وجود دارند، کارمندان در سال مرخصی کمتری درخواست می‌کنند و سطح تمرکز آن‌ها بهبود و سطح استرسشان کاهش می‌یابد. چشمگیرترین نتایج توسط ناسا در چندین مطالعه به دست آمده که تأیید می‌کند گیاهان ذرات گردوغبار (که برای ما مضر هستند، مانند مولکول‌های بنزن) را جذب می‌کنند و آن‌ها را زیر ریشه‌های خود به زمین می‌فرستند؛ جایی که آن‌ها به غذا برای همان گیاهان تبدیل می‌شوند. این بدان معناست که گیاهان علاوه‌بر حذف دی‌اکسیدکربن، انواع ذرات آلوده‌کننده‌ی هوا را نیز از بین می‌برند!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
یک شاخه‌ی سبز در قلبتان
25 دقیقه
فصل اول: بهشت گمشده
41 دقیقه
فصل دوم: بازگشت به باغ عدن
29 دقیقه
فصل سوم: دانش شین رین یوکو
35 دقیقه
فصل چهارم: فلسفه‌ی شین رین یوکو
32 دقیقه
فصل پنجم: مکتب شین رین یوکو
37 دقیقه
فصل ششم: شین رین یوکو در خانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شین رین یوکو: استحمام جنگلی (درمان جنگلی)
نویسنده،
مترجممریم نفیسی راد
راویگشتاسب امجدی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شین رین یوکو

آرزو نصراللهی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر به تکنیک‌هایی برای رسیدن به آرامش هستید این کتاب را توصیه میکنم. در ضمن اگر به طبیعت علاقه دارید این کتاب روشهای جالبی را اشتراک میگذارد که در زندگی به آرامش برسید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شین رین یوکو

برای دریافت کتاب صوتی شین رین یوکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.