معرفی و دانلود کتاب طراحی زمین بازی در شهرها

عکس جلد کتاب طراحی زمین بازی در شهرها
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی زمین بازی در شهرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی زمین بازی در شهرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی زمین بازی در شهرها

کتاب طراحی زمین بازی در شهرها نوشته‌ی محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی، به اصول، قواعد و روش‌های طراحی و ساخت زمین‌های بازی برای کودکان می‌پردازد. کودکان برای بازی به مکان‌های مختلفی رو می‌آورند که می‌توان از آن جمله به حیاط خانه، بیشه‌های جنگلی، کنار رودخانه و یا حتی اطراف یک مجسمه یا اثر هنری اشاره کرد. یک زمین بازی عالی می‌تواند به هر یک از این موارد شبیه باشد و درعین‌حال استانداردهای لازم برای ساخت آن نیز رعایت شده باشند که در راهنمای پیش رو بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب طراحی زمین بازی در شهرها

تسلط بر مهارت‌های زندگی و رشد ذهنی و پرورش خلاقیت کودکان، نیازمند بازی و تجربه کردن مواردی‌ست که نمی‌توان به‌صورت تئوری و تنها با صحبت کردن به آن‌ها آموخت. بازی احساسات مختلف کودک و عملکرد او در مواجهه با آن‌ها را به چالش می‌کشد .در این مورد، طراحی و ساخت زمین‌های بازی مناسب از ضروریاتی‌ست که مسئولین مربوط باید بودجه و برنامه‌ی مناسبی را برای آن در نظر بگیرند. محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب طراحی زمین بازی در شهرها، نکات ارزشمندی را در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند. متأسفانه تمرکز اکثر طراحان زمین‌های بازی‌ای که امروزه برای فضای شهری ساخته و در نظر گرفته می‌شوند، بیشتر بر روی انواع بازی‌های فیزیکی و عملی‌ست. درحالی‌که طراحی یک فضای مناسب بازی باید به‌صورتی باشد که برای انواع مختلف فعالیت‌های جسمی و فکری کودکان مناسب باشد و فرصت‌های متنوعی را در اختیار آنان قرار دهد.

در کتاب طراحی زمین بازی در شهرها می‌خوانید که زمین‌های بازی می‌توانند در اشکال مختلف شبیه به مکان‌های واقعی ساخته شوند. مثلاً شبیه به مناطق طبیعی از جمله بیشه‌های جنگلی یا زمین‌های شنی و ماسه‌ای سواحل دریا و شبیه به قلعه‌ها. این هنر یک معمار و طراح است که با مهارت خود، کارایی و زیبایی یک زمین بازی را در کنار هم ایجاد کرده و طرح خوبی را ارائه دهد. نکته‌ی بسیار مهم دیگری که محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب پیش رو به آن اشاره کرده‌اند، اعتماد به خلاقیت کودکان است. بزرگترها معمولاً لوازم بازی را هدفمند طراحی می‌کنند و می‌سازند. مثلاً همه‌ی ما سرسره را تنها برای سر خوردن و تاب را تنها برای نشستن بر رویش و تاب خوردن می‌دانیم درحالی‌که ممکن است فرزند شما به‌شکلی نو و کاملاً خلاف انتظار از این وسیله‌های بازی استفاده کند و لذت ببرد. یک زمین بازی خوب، باید باعث تشویق خلاقیت کودکان شود و عناصری داشته باشد که بتوان به روش‌های مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

معرفی و دانلود کتاب طراحی زمین بازی در شهرها

تمامی زمین‌های بازی‌ای که برای استفاده‌ی کودکان طراحی و ساخته می‌شوند باید دارای جریان فضا باشند. این نکته به این معنی‌ست که حرکت و فعالیت فیزیکی کودکان در آن‌ها قابل پیش‌بینی و امن باشد. قطعاً به این نکته که کودک شما در هنگام بازی در همه‌ی جهات حرکت می‌کند و حس رهایی و آزادی در او تقویت می‌شود، واقف هستید. بنابراین در نظر گرفتن فضایی که به‌صورت پیش‌فرض از استانداردهای موجود کوچک‌تر است یا با وسیله‌های بازی زیادی پر شده، مناسب نیست. یک جریان مناسب و اصولی در زمین بازی، هر بار مسیر جدیدی را برای کاوش در اختیار فرزند شما می‌گذارد و از برخورد کودکان با یکدیگر و تجمع آن‌ها در نقطه‌ای خاص نیز جلوگیری می‌کند.

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی کتاب طراحی زمین بازی در شهرها را در سه بخش اصلی به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. در اولین بخش این کتاب راهنما، به روانشناسی بازی در کودکان پرداخته شده و جنبه‌های مختلف این موضوع مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ این‌که اصولاً تعریف بازی چیست، چه فایده‌هایی برای کودکان دارد و قواعد و اصول آن چیست. بخش دوم به پارک‌ها و زمین بازی شهری اختصاص دارد و قواعد طراحی و اجرای آن‌ها از نحوه‌ی درست بودجه‌بندی، انتخاب فضا و زمین مناسب تا انواع تجهیزات و تزئینات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در بخش پایانی کتاب نیز نمونه‌هایی از زمین‌های بازی معرفی شده‌اند و تصاویر رنگی و گویایی به مخاطبان ارائه شده است.

کتاب طراحی زمین بازی در شهرها را انتشارات بانژ منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب طراحی زمین بازی در شهرها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به طراحی زمین‌های بازی علاقه‌مند هستید و یا در این زمینه فعالیت کارشناسی دارید، مطالعه‌ی این کتاب برایتان مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب طراحی زمین بازی در شهرها می‌خوانیم

تم‌ها

اگر نمی‌دانید در مورد طراحی زمین بازی خود از کجا شروع کنید، موضوعی را امتحان کنید. تم زمین بازی مانند فضای بیرونی، «در مزرعه»، «زیر دریا» یا «در جنگل» می‌تواند به شما کمک کند تا از تجهیزات، سطح‌سازی و موارد دیگر استفاده نکنید. هنگامی‌که یک تم را انتخاب می‌کنید، انتخاب تمام عناصر فضای شما نسیم خواهد بود. ایجاد یک زمین بازی مضمون نیز نقطه‌ی عطف منحصربه‌فردی را برای جامعه‌ی شما به ارمغان می‌آورد. این فضای مهیج مردم را به داخل می‌کشاند و مکان جدیدی برای جمع شدن خانواده‌ها خواهد بود.

استفاده از یک تم در طراحی زمین بازی خود یک راه عالی برای منحصربه‌فرد کردن زمین بازی شما برای جامعه‌ی اطراف است. زمین های بازی را می‌توان به چند روش موضوع‌بندی کرد. یک راه محبوب برای ایجاد یک زمین بازی مضمون، استفاده از تجهیزات زمین بازی از پیش برنامه‌ریزی‌شده و منطبق است. به‌عنوان مثال، ممکن است وسایل زمین بازی را انتخاب کنید که موضوع اقیانوس یا سافاری یا شاید موضوع قلعه یا باغچه باشد. استفاده از اجزای مضمون زمین بازی می‌تواند به تقویت الهام برای بازی و تخیل کمک کند.

تم‌های زمین بازی سفارشی راه دیگری برای ادغام جنبه‌های جامعه‌ی شما برای افزودن حس شخصی به زمین بازی جدید است. از ویژگی‌های خاص جامعه‌ی خود برای ایجاد حس قوی در طراحی زمین بازی خود استفاده کنید. انجام این کار از فرهنگ جامعه‌ی شما صحبت می‌کند و آنچه در آن منطقه مهم است را به نمایش می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روانشناسی بازی کودکان
تفاوت‌های ادراکی کودک
نقش بازی در رشد کودکان
ارزش‌های بازی در روانشناسی بازی
عوامل مؤثر در بازی
نظریه‌های مطرح‌شده درمورد بازی
فراهم کردن شرایط بازی کودکان
تأثیر بازی در رشد اعتماد‌به‌نفس کودک
ارزش‌ها و فواید بازی
روش‌های بازی‌درمانی
انواع مهم بازی برای کودکان
تعامل والدین با کودکان در بازی
بازی در زمین بازی برای رشد کودکان
پارک‌ها و زمین بازی شهری
ارزش بازی
عناصر فرهنگی و طبیعی در زمین بازی
اصول طراحی زمین بازی
فرایند ساخت زمین بازی
ساخت سطح زمین بازی مقرون‌به‌صرفه
انتخاب سطح زمین بازی مناسب
نحوه‌ی انتخاب نوع مناسب زمین بازی
بودجه‌بندی طراحی زمین بازی
بودجه‌بندی تجهیزات زمین بازی
بودجه‌بندی سایت زمین بازی
شرکت‌های طراحی و ساخت زمین بازی
اشتباهات رایج در طراحی زمین بازی
چگونه از زمین بازی خود نگهداری کنیم
نکات فنی زمین بازی کودکان
روکش زمین بازی
نورپردازی
آب‌نما
گیاه و گیاه‌کاری
تجهیزات بازی زمین بازی
انواع زمین‌های بازی
نمونه‌های زمین بازی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی زمین بازی در شهرها
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-5509-46-7
موضوع کتابکتاب‌های معماری، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی زمین بازی در شهرها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی زمین بازی در شهرها

برای دریافت کتاب طراحی زمین بازی در شهرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.