معرفی و دانلود کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل

عکس جلد کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل
قیمت:
۱۰۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل

تمام ساکنان زمین باید برای زمینی که روی آن نفس می‌کشند، ارزش و احترام قائل شوند و برای حفظ این کره‌ی خاکی تلاش کنند. کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل تألیف کامیار فیلسوفی روش‌هایی را برای حفظ محیط‌ زیست از طریق بازیافت پسماندها ارائه می‌نماید. این کتاب مرجع و راهنمایی مناسبی برای افرادی است که دغدغه‌ی محیط‌ زیست دارند.

درباره‌ی کتاب فرایندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل

حفظ محیط‌ زیست وظیفه‌ی حیاتی هر انسانی در چرخه‌ی زندگی است و هرکسی باید در جهت نگهداری آن تلاش نماید. بنابراین کسب اطلاعات در مورد روش‌های بازیافت پسماند برای نگهداری و حفاظت محیط زیست بسیار مهم و ضروری است. بدین منظور کتاب فرایندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل نوشته‌ی کامیار فیلسوفی در جهت کمک به صنعت بازیافت منتشر شده است.

نویسنده در ابتدای این کتاب به ارائه‌ی تعاریفی نظیر پسماند و بازیافت می‌پردازد تا مخاطب با درک عمیق‌تر و آگاهی بیشتر برای نگهداری منابع طبیعی بکوشد. کامیار فیلسوفی شرح می‌دهد که به تمام کالاهایی که در طول زندگی توسط انسان مصرف و از چرخه‌ی صنعت خارج می‌شوند، پسماند می‌گویند. همه‌ی عناصر شیمیایی در جدول تناوبی، مانند پلیمرها، پلاستیک‌ها و موادی ازاین‌دست، دارای نیمه‌عمر هستند. نیمه‌عمر به زمانی می‌گویند که یک کالا می‌پوسد و از بین می‌رود؛ بنابراین اگر چاره‌ای برای کالاهای زائد نیابیم، مطابق با نیمه‌عمرشان پوسیده می‌شوند.

کامیار فیلسوفی در کتاب فرایندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل با ارائه‌ی اصول و قوانین بازیافت، به جمع‌آوری اقلام اضافی و بازگشت آن به چرخه‌ی مصرف کمک می‌نماید. همچنین به ارزش محیط زیست در تمدن‌های باستانی می‌پردازد و از اهمیت طلای کثیف در تمدن‌های مختلف می‌گوید. به‌عنوان‌مثال هندی‌ها از 6,500 سال قبل از میلاد به دفع فضولات توجه داشته‌اند و چینی‌ها قوانینی برای مواد هوموسی و استفاده از کمپوست در کشاورزی وضع کرده بودند. در دوران اسلامی، برای عبور حیوانات و وسایل نقلیه در اماکن عمومی و بازارها قوانینی وجود داشت که از ایجاد گردوخاک جلوگیری می‌کرد. به‌تدریج مسئله‌ی زباله و دفع بهداشتی آن مطرح و مهم شد و برای اولین‌بار در سال 1473 کشور هلند آشغالدان‌های ویژه‌ای در نقاط مختلف شهر آمستردام بر پا کرد.

کامیار فیلسوفی در کتاب فرایندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل در مورد مواد اولیه‌ی برخی کالاها سخن گفته؛ علاوه بر این، توضیحاتی در مورد بازیافت تعدادی از کالاها ارائه کرده است. اثر حاضر با هدف کمک به حفظ ثروت ملی و راهنمایی مناسب برای علاقه‌مندان به صنعت بازیافت جمع‌آوری و به رشته‌ی تحریر درآمده و انتشارات نسل نواندیش این کتاب را در جهت ارائه‌ی یک مرجع مناسب در زمینه‌ی حفظ منابع طبیعی و محیط‌ زیست به چاپ رسانده است.

کتاب فرایندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فکر آینده‌ی محیط‌ زیست، منابع طبیعی، سلامت و حفظ آن‌ها هستید و به زمینی که روی آن زندگی می‌کنید، احترام می گذارید، مطالعه‌ی کتاب فرایندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل نوشته‌ی کامیار فیلسوفی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل می‌خوانیم

تصفیۀ پیرومتالورژیک

تصفیۀ حرارتی در فاز مایع انجام می‌شود که در آن سرب خام باید در دمای بیش از 327 درجۀ سانتی‌گراد (نقطۀ ذوب سرب) و کمتر از 650 درجۀ سانتی‌گراد (نقطه‌جوش سرب) ذوب شود. به‌طورکلی مطابق ظرفیت کارگاه فرایند تصفیۀ هر بار بر 20 تن صورت می‌گیرد. در مفهوم شیمیایی طی فرایند تصفیه، معرف‌های ویژه‌ای در درجۀ حرارت‌های مناسب به سرب مذاب اضافه می‌شوند و فلزات ناخواسته را طی رویه‌های خاص می‌زدایند.

مس اولین عنصری است که با گوگرد در روشی دومرحله‌ای جدا می‌شود. در مرحلۀ اول، پس از وارد کردن گوگرد به سرب در دمای 450 درجۀ سانتی‌گراد تقریباً همه مس به‌صورت کف سولفید مس جدا می‌شود. در مرحلۀ دوم، همه باقی‌ماندۀ مس با افزودن مقدار کمی از گوگرد به سرب مذاب در درجۀ حرارت 330 درجۀ سانتی‌گراد پیش از اینکه فرایند دیگر اتفاق بیفتد جدا می‌شود. ازآنجاکه کاربرد گوگرد نیازمند استفادۀ اکید از ملزومات بهداشتی و ایمنی برای ممانعت از آتش‌سوزی کف‌های سوزاننده است، گزینۀ ایمن‌تر، استفاده از سولفورهای طبیعی آهن است که خطر کف‌های سوزاننده و آتش‌سوزی را از بین می‌برد.

قلع معمولاً در فرایند ذوب زدوده می‌شود. قلع آن‌قدر سست است که تنها افزودن نیترات سدیم برای زدودن آن کافی است. آرسنیک و آنتیموان به‌طور انتخابی و توسط هوای سیرشده از اکسیژن یا مخلوطی از نیترات سدیم و هیدروکسید سدیم زدوده می‌شوند. دمای سرب مذاب تا 550 درجۀ سانتی‌گراد افزایش داده شده و جریانی از هوای سیرشده از اکسیژن به داخل آن دمیده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پسماند پزشکی
فصل دوم: پسماند هسته‌ای
فصل سوم: پسماند الکتریک و الکترونیک
فصل چهارم: پسماند مواد شیمیایی و نفتی
فصل پنجم: پسماند پلیمر و مصنوعات آن
فصل ششم: خودروی فرسوده و ملحقات آن
فصل هفتم: نخالۀ ساختمانی
فصل هشتم: پسماند فلزات آهنی و غیرآهنی و مصنوعات آن
فصل نهم: پسماند شیشه و مصنوعات آن
فصل دهم: پسماند نساجی
فصل یازدهم: پسماند آلی و خانگی
فصل دوازدهم: پسماند سلولزی و کاغذ
فصل سیزدهم: بازیافت محصولات متفرقه
فصل چهاردهم: مرکز دفن
فصل پانزدهم: تفکیک و بازیافت در اماکن عمومی
فصل شانزدهم: استفاده از پسماند و فرایندهای مختلف
فصل هفدهم: کشاورزی طبقاتی
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات672
زبانفارسی
شابک978-622-220-763-2
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل

برای دریافت کتاب فرآیندهای بازیافت برای پسماند و کالای مستعمل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.