معرفی و دانلود کتاب فرزندان ثروتمند ایران: 33 راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک

عکس جلد کتاب فرزندان ثروتمند ایران: 33 راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرزندان ثروتمند ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرزندان ثروتمند ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرزندان ثروتمند ایران: 33 راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک

شما به عنوان والدین کودکتان نقش مهمی در رقم خوردن آینده‌ی شغلی و تحصیلی او دارید. کتاب فرزندان ثروتمند ایران، نوشته‌ی مریم همدانی، به شما کمک می‌کند سواد مالی کودکانتان را از سنین پایین بالا ببرید تا به این ترتیب از سردرگمی و بلاتکلیفی آن‌ها در سال‌های نوجوانی و جوانی پیشگیری کنید.

درباره‌ی کتاب فرزندان ثروتمند ایران

هوش مالی یک توانایی ذهنی است که با کمک آن می‌توانید جریان ثروت و پول را وارد زندگی خود کنید و با مدیریت صحیح امور مالی و یادگیری مهارت‌هایی چون پس‌انداز و سرمایه‌گذاری آن را افزایش دهید. اما متأسفانه در کشور ما بسیاری از افراد حتی در سنین بزرگسالی نیز در این زمینه آموزش کافی نمی‌بینند؛ در نتیجه اغلب با بحران‌های مالی و نارضایتی از شغل و کیفیت کار خود مواجه می‌شوند. به همین سبب مریم همدانی، به عنوان مدرس هوش مالی به کودکان و نوجوانان، در کتاب فرزندان ثروتمند ایران به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد تا از سنین پایین، کودکتان را با مفاهیم مالی آشنا کنید. چراکه استعدادیابی کودکان در این زمینه سبب آینده‌ی درخشان شغلی و تحصیلی آن‌ها و برکات معنوی و مادی فراوان خواهد شد.

به طور کلی، ثروت و فراوانی در زندگی ما جنبه‌های گوناگونی دارد که می‌توانیم آن را در چهار مورد خلاصه کنیم. نخست ثروت معنوی است که از طریق عشق به خداوند و محبت فراوان او در قلبتان احساس می‌کنید. ثروت دیگر شما ثروت ذهنی است که از طریق کسب علم و دانش و خلاقیت و نوآوری به آن دسترسی دارید. همچنین بی‌شک در زندگی خود یک ثروت عاطفی هم دارید که با مهرورزی به دیگران و توجه به زیبایی‌های جهان پیرامون به آن دست پیدا می‌کنید؛ و درنهایت شما دارای ثروت مادی هستید که از طریق کسب درآمد و برخورداری از نعمت‌های مادی از آن برخوردار می‌شوید.

ثروت در هر چهار بعدی که مطرح شد، به آرامش روحی شما کمک می‌کند و با آموزش مرحله‌ای این جنبه‌ها به کودک خود می‌توانید رسیدن به توانمندی مالی آگاهانه و تلاش‌ورزانه‌ را به او هدیه دهید. مریم همدانی به شما توصیه می‌کند برای آموزش هوش مالی به کودک خود از 2 تا 10 سالگی آموزش از طریق قصه‌ و بازی را امتحان کنید. از 10 تا 13سالگی کودک شما این توانایی را خواهد داشت تا در کنار درس، در اوقات خالی خود در یکی از زمینه‌هایی که استعدادش را دارد، به کسب درآمد بپردازد. سپس در سن 13 تا 15 سالگی کودک شما می‌تواند با بخشی از پس‌انداز خود یک سرمایه‌گذاری اولیه را آغاز کند. درنهایت در 15 تا 18 سالگی او تبدیل به یک کارآفرین جوان خواهد شد.

در کتاب فرزندان ثروتمند ایران با راه‌های آموزش سواد مالی به کودکان و کسب توامندی‌هایی چون شیوه‌ی پس‌انداز کردن، آموزش مهارت‌های خودآگاهی و صبر به کودک و بسیاری مهارت مهم دیگر به طور کامل آشنا خواهید شد. این کتاب را انتشارات مانیان منتشر کرده است.

کتاب فرزندان ثروتمند ایران مناسب چه کسانی است؟

والدینی که مایل‌اند آینده‌ی شغلی و مالی کودک خود را با آموزش به‌موقع و کارآمد آن‌ها تضمین کنند، می‌توانند این کتاب را به عنوان یک منبع ارزشمند و مستند برای پرورش هوش مالی کودک خود انتخاب نمایند.

با مریم همدانی بیشتر آشنا شویم

مریم همدانی دکترای تاریخ دارد و به علت اشتیاق و علاقه به رشد و توسعه‌ی فردی، در زمینه‌ی هوش مالی و کوچینگ تخصصی کودک و نوجوان فعالیت می‌کند. او تاکنون دوره‌های تخصصی متعددی را با مدارک معتبر گذرانده و عمده‌ی تمرکزش معطوف به آموزش‌های ریشه‌ای و کارآمد مالی و مدیریتی و برگزاری دوره‌های مرتبط برای کودکان و نوجوانان است. از میان آثار او می‌توان به کتاب «کودکان ثروت‌ساز» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب فرزندان ثروتمند ایران: 33 راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک می‌خوانیم

گلن کورلانو، موسس مالی مورگان استنلی، می‌گوید: «صحبت کردن در مورد پول با فرزندان بسیار سخت و دشوار است، شبیه حرف زدن در مورد مسائل زناشویی یا جنس مخالف است که آن را به زمان دیرتری موکول می‌کنند.» همیشه در مورد پول با کودکان حرف بزنیم، والدین می‌کوشند که در سنین پایین تا حد امکان از صحبت کردن درباره‌ مباحث پولی با فرزندانشان اجتناب کنند. گاهی به این نتیجه می‌رسند که صحبت کردن از پول برای کودکان مناسب اخلاق نیست و باعث می‌شود تا فرزندان در جوانی و بزرگسالی در مورد پول مذاکرات مالی موفقی نداشته باشند و از این موضوعات دوری کنند.

درباره مادرها هم که باید گفت در واقع بیشتر تمرکز آن‌ها بر نحوه‌ سلام کودک، خواب به موقع و مهارت‌هایی است که آنان بتوانند آرامش و موفقیت را تجربه کنند، آن‌ها این موارد را در سنین کودکی مهم‌تر از ارزش پول می‌دانند؛ در صورتی که این موضوع کاملاً عکس عمل می‌کند و کودکانی که غیرضروری پول خرج می‌کنند، والدینشان در مورد پول با آن‌ها صحبت نکردند، پس‌انداز صحیح و خریدهای مناسب هرگز نداشتند؛ زیرا به خوبی آموزش ندیدند. در مورد ولخرجی و مدیریت مالی، از والدین چیزی نشنیدند و گاهی فقط الگوبرداری کردند. وظیفه مهم پدر و مادر این است که راجع به پول به کودکان آموزش دهند.

باید همیشه به آنان روش آموزش مفاهیم و لغت‌های مربوط به پول را یاد بدهند؛ زیرا نیازهای ضروری خود را با پول تهیه می‌کنند. شناخت این مهارت، میزان پول توجیبی و همه‌ امور مالی را باید کامل به کودکان توضیح دهید تا آن‌ها تشویق شوند و برای درآمد و ذخیره‌ پول تلاش کنند. برای کسب پول بیشتر همواره آن‌ها را تحسین کنید، حتی نوجوانان باید برای کار پاره‌وقت اشتیاق داشته باشند و روزهای تعطیل بر حسب علاقه و استعداد خود کارشان را تفریحی شروع کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخنی از نویسنده
سخنی از ناشر
مقدمه
هوش مالی چیست؟ برای ثروتمند شدن نیاز به هوش مالی است
ضرورت آموزش هوش مالی و مهارت‌های مالی به فرزندان
افزایش سواد مالی
چند راهکار کمکی در افزایش سواد مالی به کودکان
والدین، مهم‌ترین معلمان کودکان در آموزش هوش مالی
تکنیک‌های باور مثبت
باور فراوانی کودکان
باور برای فراوانی والدین
آموزش هدف‌گذاری و انضباط مالی به کودک
توضیح تاریخچه پول به کودکان
شناخت مفهوم پول و اسکناس به کودک
استعدادیابی کودکان همسو با علاقه و مهارت
خلاقیت و ایده‌پردازی کودکان
خودآگاهی کودکان
چگونه خودآگاهی را می‌توان در کودکان افزایش داد؟
مهارت‌های خودآگاهی در کودکان
مدیریت پول توجیبی
آفت‌های پول
آموزش صبر در کودکان
از پول صحبت کردن برای کودکان
آموزش هدف‌گذاری و انضباط مالی به کودک
خرید احساسی و منطقی
قصه ضرب‌المثل در تربیت و افزایش سواد مالی
آموزش بازاریابی و فروش کودکان
اهمیت اخلاق و ۴ بعد ثروت در کودکان
آداب معاشرت در کودکان
آموزش شادی به کودکان
آرامش کودکان
وقت‌شناسی و فرصت‌شناسی
آرامش کودکان در پاک‌سازی اخلاق خانواده
فرزندان ایران زمین باید ثروتمند باشند
اهداف خود را اولویت‌بندی کنید
طرح کاری من
نگهداری بودجه
پیگیری سرمایه‌گذاری خیالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرزندان ثروتمند ایران: 33 راهکار افزایش هوش مالی والد و کودک
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-7926-01-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرزندان ثروتمند ایران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرزندان ثروتمند ایران

برای دریافت کتاب فرزندان ثروتمند ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.