معرفی و دانلود کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

عکس جلد کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی، رمانی جنایی برای مخاطب نوجوان است که توسط مورین جانسون نوشته شده. نویسنده در این رمان که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و پابلیشرز ویکلی نیز بوده است، به ادامه‌ی ماجراهای استیوی بِل در آکادمی الینگام می‌پردازد. استیوی بال این‌بار در تلاش است تا راز سه قتل که در سال 1936 رخ داده بودند را کشف کند.

درباره‌ی کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

مورین جانسون (Maureen Johnson) یکی از نویسندگان مهم ادبیات کودک و نوجوان آمریکا در سال‌های اخیر است. او اولین کتاب خود با نام «کلید مرغ آتشین طلایی (The Key to the Golden Firebird)» را در سال 2004 منتشر کرد و توانست توجه منتقدین را به خودش جلب کند. آثار مورین جانسون از این جهت مورد تحسین و اقبال مخاطبین قرار گرفته‌اند که او در داستان‌هایش طیف وسیعی از شخصیت‌ها، با پیشینه‌های فرهنگی و نژادی متفاوت را به کار می‌گیرد و به‌شکلی واقع‌گرایانه زندگی آنان را روایت می‌کند. کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی (The Vanishing Stair) نیز همانند دیگر آثار این نویسنده، توصیفی واقع‌گرایانه از جهان و زندگیِ شخصیت‌های داستان ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

داستان کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی، به ادامه‌ی تلاش‌های استیوی بِل برای حل معمای قتل‌هایی می‌پردازد که در سال 1936 رخ داده‌اند. در این سال، همسر و دخترِ تاجری ثروتمند به نام آلبرت الینگام ناپدید و سپس کشته می‌شوند. پرونده‌ی قتل این دو نفر، تا سالیان سال حل‌نشده باقی می‌ماند و زمانی که استیوی بِل برای تحصیل به آکادمی الینگام می‌آید، تمام تلاش خود را برای حل آن به کار می‌گیرد. اما تلاش‌های استیوی زمانی ناکام می‌ماند که یکی از هم‌کلاسی‌هایش به نا هیز میجر به قتل می‌رسد و استیوی قاتل را شناسایی می‌کند. پدر و مادرِ استیوی که از خبر این قتل شوکه می‌شوند، او را به خانه باز می‌گردانند.

اما همانطور که در ادامه‌ی کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی، متوجه می‌شویم، استیوی بنا ندارد از کشف راز این پرونده‌ی قدیمی دست بکشد. او در اتاق یکی از هم‌کلاسی‌هایش جعبه‌ای شامل یک شعرِ مرموز را پیدا کرده بود که احساس می‌کرد به قتل‌های الینگام مرتبط است. در حینی که او در تلاش است معنای پنهانی این شعر را بیابد، سناتوری به نام ادوارد کینگ به خانه‌شان می‌آید و پدر و مادر استیوی را مجاب می‌کند که او را به آکادمی الینگام بازگردانند. در نهایت پدر و مادرِ استیوی راضی می‌شوند و او به آکادمی باز می‌گردد؛ ولی این بازگشت، عواقبی برای استیوی و دیگر دوستانش دارد که هیچ‌کسی انتظارش را ندارد.

مورین جانسون در کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی، به‌خوبی پیچش‌های داستانی و شخصیت‌های جذاب را به کار گرفته و فضای داستانی غنی‌ای را ایجاد کرده است. او تاریخچه‌ی آکادمی الینگام را کم‌کم به خواننده ارائه می‌دهد و با این کار، باعث می‌شود خواننده کاملاً درگیر داستان شود.

کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی، توسط شهناز رافعی ترجمه شده و نشر پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فریبکار واقعی

مجموعه‌‌کتاب‌های فریبکار واقعی یک سه‌گانه‌ی جذاب و هیجان‌انگیز از نویسنده‌ی محبوب و صاحب‌نام آمریکایی، موریس جانسون است. در این مجموعه‌ی داستانی، استیوی بل، دختری که به‌تازگی وارد آکادمی معروف الینگام شده است، سرسختانه به‌دنبال کشف رازهای مربوط به یک جنایت‌کار و قاتل سریالی با نام مستعار فریبکار واقعی می‌باشد. تا الان دو جلد اول و دوم این مجموعه به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات پرتقال در دسترس مخاطبان قرار گرفته‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش ادبیات کودک و نوجوان

نکوداشت‌های کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

  • یک داستان پیچیده و یک رمان شدیداً خواندنی که نه‌تنها جرم و جنایت‌ها را بررسی می‌کند، که به بررسی مضامینی چون رازهای اضطراب، فرآیند خلاقانه، شهرت و بسیاری مفاهیم دیگر نیز می‌پردازد. (جان گرین، نویسنده‌ی کتاب «اشتباه در ستاره‌های بخت ما»)
  • این کتاب که شباهت بسیاری به داستان‌های آگاتا کریستی دارد، شوخ‌طبعی معاصر را با صحنه‌هایی از گذشته و حال با هم جفت می‌کند و یک داستان کارآگاهی چندلایه و مدرن را ایجاد می‌کند. (New York Times Book Review)
  • یادتان می‌آید زمانی که برای اولین‌بار یکی از کتاب‌های هری پاتر را خواندید و به خود گفتید این کتاب ویژه و متفاوت است؟ در داستان‌های استیو بِل، که یک شرلوک هولمزِ جوان است نیز همین جادو را می‌توان دید. (USA Today)
  • طرفداران معما، مدارس شبانه‌روزی و داستان‌های جنایی، تمام صفحات این کتاب را دوست خواهند داشت. (School Library Journal)
  • یک داستان رازآلودِ کلاسیک که بانو آگاتا کریستی را راضی خواهد کرد. (Kirkus Reviews)

کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی، نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های معمایی و جنایی هستند. ازطرف دیگر، خوانندگانی که به داستان‌های آگاتا کریستی علاقه دارند نیز از خواندن این کتاب و مجموعه‌ی فریبکار واقعی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی می‌خوانیم

هدفونش را در گوشش ‌گذاشت، ولی هیچ موسیقی‌ای پخش نکرد، فقط به کمی سکوت احتیاج داشت. کوله‌پشتی‌اش را طوری گذاشت که زیپ آن جلویش باشد، و آن را باز کرد. اول یک جفت دستکش نیتریل درآورد که در روز برگشتنش، از فروشگاه لوازم بهداشتی سی‌وی‌اس خریده بود. در این مرحله، احتمالاً این‌همه احتیاط لزومی نداشت، ولی به او ضرری هم نمی‌زد. دستکش‌ها را دستش کرد. حس رضایت‌بخشی داشت. هر دو دستش را تا ته کیفش فروکرد و یک قوطی کوچک درب‌وداغان چای درآورد.

لبه‌ی قوطی مربع و قرمز، که چند جایش فرورفتگی داشت، زنگ زده بود. رویش نوشته شده بود: چای کیسه‌ای انگلیسی سنتی. استیوی در آن را باز کرد. کمی محکم چسبیده بود و تکان آرامی احتیاج داشت تا باز شود. از داخلش این چیزها را درآورد: تکه‌ای پر سفید، یک تکه‌پارچه‌ی مرواریددوزی‌شده، یک لوله‌ی طلایی کدرشده‌ی رژ لب که باقی‌مانده‌ی رژ قرمزش خشک شده بود، یک جعبه‌ی قرص لعاب‌کاری کوچک به ‌شکل یک کفش، چند ورق کاغذ دفترچه و عکس‌های سیاه‌وسفید، و چرک‌نویس نیمه‌تمام یک شعر.

این اشیای بی‌اهمیت اولین مدارک واقعی در پرونده‌ی الینگام در طول بیش از هشتاد سال گذشته بودند. و لحظه‌ای که استیوی آن‌ها را کشف کرد، لحظه‌ای بود که رؤیاهایش درمورد الینگام از هم پاشید.

الینگام. مدرسه‌ی قبلی‌اش. الینگام که رؤیای رفتن به آن را در سر داشت و برای مدت کوتاهی موفق شد به ‌آنجا برود؛ همان‌جایی که حالا پشت سر گذاشته بود.

هیچ‌کس در پیتسبرگ واقعاً نفهمید چه اتفاقی برای او در الینگام افتاد. فقط می‌دانستند که استیوی به یک مدرسه‌ی معروف رفت، و بعد آن پسر مشهور یوتیوب طی حادثه‌ای در آنجا مُرد، و استیوی چند هفته بعد از آن برگشت.

اینکه مرگ هیز میجر منجر به برگشتن استیوی شد حقیقت داشت. ولی کسی که باعث شد والدین استیوی بل او را از آکادمی الینگام بیرون بیاورند، شخصی به نام جرمِین بت بود، و او کاملاً تصادفی باعث این اتفاق شد.

هر کسی در آکادمی الینگام سرگرمی‌ای داشت، و سرگرمی جرمین بت هم گزارشگری بود. قبل از مرگ هیز میجر، او سایتی ساده با تعداد کمی دنبال‌کننده داشت. ولی اگر اهل خبر و خبرنگاری باشید، مرگ سوژه‌ی خوبی است. آن‌طور که خودشان می‌گویند: «خشونت و اتفاقات ناگوار بیشتر جلب‌توجه می‌کند.» (استیوی درست نمی‌دانست منظور از خودشان... چه کسی است. مردم این را گفتند. منظور این بود که داستان‌های غم‌انگیز و وحشتناک و کشت‌وکشتار همیشه در رأس خبرها هستند، و به همین دلیل هم خبرها همیشه بد هستند. برای مردم اوضاع خوب مهم نیست. خبر یعنی خبر بد.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی
نویسنده
مترجمشهناز رافعی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-274-322-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی

برای دریافت کتاب فریبکار واقعی 2: پلکان نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.