معرفی و دانلود کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها

برای دانلود قانونی کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها

اگر در ابتدای راه استفاده از بلاک‌چین و رمزارزها هستید و به دنبال منبعی می‌گردید که تمام اطلاعات اولیه‌ی موردنیاز را در اختیارتان قرار دهد، کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها از حسن فضلی و مهدی چمندار، از بهترین راهنماها برای شما خواهد بود. با مطالعه‌ی این اثر می‌توانید با مفاهیم، جرایم، ابزارها و روش‌های پی‌جویی مرتبط با دنیای رمزارزها آشنا شوید.

درباره‌ی کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها

با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری‌های مختلف و افزایش محبوبیت رمزارزها در دنیای امروز، معاملات بسیاری با استفاده از رمزارز یا اصطلاحاً کریپتوکارنسی انجام می‌شوند. از همین رو نیاز است تا افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند و یا باید به هر نحوی با فناوری بلاک چین و رمزارزها سر و کار داشته باشند، دانش خود را در این زمینه ارتقا دهند و هم‌گام با تحولات روز در این مسیر قدم بردارند. از آن‌جا که بسیاری از افراد با این فناوری ناآشنا هستند، ممکن است احتمال کلاهبرداری و ایجاد مشکلات مختلف مالی برای خود در این حوزه را بیشتر از واقعیت آن بپندارند و خود را از منافع این بستر مالی محروم کنند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین این حوزه به دنبال انتقال دانش خود و گسترش به‌کارگیری رمزارزها هستند و در همین راستا منابع آموزشی متعددی تهیه کرده‌اند. کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها، راهنمای آموزشی کاملی‌ برای این موضوعات است؛ در این اثر به صورت کلی، مفاهیم مختلف این حوزه، جرایمی که ممکن است به این طریق صورت بگیرند، ابزارهای متنوعی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و راهکارهایی که می‌توان به کار گرفت تا برطرف کردن مشکلاتی که ممکن است طی معامله با کریپتوکارنسی به وجود بیایند آسان‌تر شوند، توضیح داده شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها

برخی از تحولات فناوری به گونه‌ای هستند که تاثیر چندانی بر سایر حوزه‌ها و حتی بر زندگی بسیاری از مردم نمی‌گذارند. اما فناوری بلاک چین و رمزارزها از این قاعده مستثنی است. با ظهور این فناوری در حدود سال 2009 و گسترش آن در طی این سال‌ها، شاهد محبوبیتی که میان عامه‌ی مردم پیدا کرده هستیم. این محبوبیت ممکن است برآمده از ویژگی‌های تمرکززدایی و شفافیت باشد که کریپتوکارنسی و بیت‌کوین به همراه خود دارند. به هرحال رمزارزها توانسته‌اند جای خود را در معاملات ایرانیان هم باز کنند و تعداد افرادی که به سراغ استفاده از این فناوری می‌روند، روزبه‌روز در حال افزایش است.

با این وجود پیش از خرید بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری به این شیوه، ضروری‌ست که با اصول، قوانین و چالش‌های آن آشنا شوید و با علم به این که دقیقاً چه اتفاقاتی برای پول شما می‌افتد و این سرمایه‌گذاری به چه شیوه‌ای انجام می‌شود و سودآوری آن چگونه میسر خواهد شد، قدم در این مسیر بگذارید. ضمناً نیاز است تا به صورت دقیق از تهدیدهایی که ممکن است در معاملات رمزارزها وجود داشته باشند، آگاهی داشته باشید و بتوانید از سرمایه‌ی خود محافظت کنید. چرا که بیت‌کوین به صورت کلی به هیچ نهاد به‌خصوصی وابسته نیست و پیگیری مشکلاتی که در این مسیر به وجود می‌آیند تا حدودی پیچیده و دشوار هستند. در واقع این خود شما هستید که مسئولیت محافظت از دارایی‌تان را به عهده دارید. کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها، یکی از بهترین منابعی‌ست که اطلاعاتی که در ابتدای مسیر به آن‌ها احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید به سراغ استفاده از رمزارزها بروید و یا شرایط شما به گونه‌ای تغییر کرده که باید با این بستر فناوری کار کنید، احتمالاً مفاهیم مختلفی هستند که آشنایی کاملی با آن‌ها ندارید و سوالات متعددی در رابطه با این حوزه و تمام معایب و مزایای آن در ذهن‌تان ایجاد شده‌اند. اگر به دنبال منبعی هستید که با استفاده از آن بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را به دست آورید و اطلاعات دقیق‌تری را از مفاهیم و نکات و جزئیات مختلف در رابطه با کریپتوکارنسی و بلاک‌چین کسب کنید، کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها از حسن فضلی و مهدی چمندار، راهگشای شما خواهد بود. با مطالعه‌ی این اثر می‌توانید به صورت مفصل با کاربردهای بلاک‌چین و رمزارزها، نقاط مثبت و منفی استفاده از آن‌ها، کیف‌پول‌های الکترونیکی، انواع جرایم و کلاهبرداری‌های رایج این حوزه، حملات سایبری، ابزارهای حرفه‌ای و تجاری برای آنالیز تراکنش‌ها، محافظت از حریم خصوصی، نحوه‌ی پی‌جویی و بسیاری از ریزجزئیات دیگر آشنا شوید.

این راهنمای آموزشی توسط پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا به چاپ رسیده است.

کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌ی بلاک‌چین و رمزارزها و تمام افرادی که در ابتدای مسیر استفاده از این بستر هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها می‌خوانیم

در طول دوران رونق و جهش فن‌آوری در دهه 90 میلادی، تلاش‌های زیادی برای ساختن رمز ارز صورت گرفت و سیستم‌هایی مثل فلوز، بینز و دیجی‌کَش در بازار ظاهر شدند، اما درنهایت شکست خوردند. دلایل زیادی ازجمله کلاهبرداری، مشکلات مالی و حتی تنش بین کارکنان شرکت‌ها و رؤسایشان باعث شکست آن‌ها شد. به‌طور خاص تمام آن سیستم‌ها از رویکرد شخص ثالت مورد اعتماد استفاده می‌کردند؛ یعنی شرکت‌های پشت آن‌ها تراکنش‌ها را اعتبارسنجی و تسهیل می‌کردند. به دلیل شکست چنین شرکت‌هایی، ساختن یک سیستم پولی دیجیتال تا مدت‌ها به‌عنوان کاری بی‌نتیجه دیده می‌شد. سپس، در اوایل سال 2009، برنامه‌نویسی ناشناس یا گروهی از برنامه‌نویس‌ها با اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را معرفی کردند. ساتوشی آن را به‌عنوان «سیستم پولی الکترونیکی همتا به همتا» توصیف کرد. بیت کوین کاملاً غیرمتمرکز است، یعنی هیچ سروری در آن دخیل نیست و هیچ مرجع کنترل مرکزی برایش وجود ندارد. این مفهوم بسیار شبیه به شبکه‌های همتا به همتا برای اشتراک‌گذاری فایل است.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که شبکه پرداخت باید حل کند، دو بار خرج کردن است که یک تکنیک کلاهبرداری به شمار می‌رود و در آن میزان مشخصی پول دو بار خرج می‌شود. راهکار سنتی وجود شخص ثالت مورد اعتماد، یک سرور مرکزی بود که سوابق ترازها و تراکنش‌ها را نگه می‌داشت. بااین‌حال، این روش همیشه مرجعی را اساساً مستحق کنترل وجوه شما می‌دانست و تمام اطلاعات شخصی شمارا در اختیارش قرار می‌داد.

فهرست مطالب کتاب

درباره کتاب
دیباچه
پیشگفتار
بخش 1. آشنایی مقدماتی با مفاهیم و ادبیات حوزه فن‌آوری بلاک چین و رمزارزها
فصل اول: مروری بر فن‌آوری بلاک چین: چیستی زنجیره بلوک
مفاهیم بلاک چین
تعاریف بلاک چین
انواع بلاک چین (زنجیره بلوک)
کاربردهای بلاک چین
فصل دوم: مروری بر رمز ارزها
مفاهیم
پیش‌درآمد، تاریخچه و پیدایش رمز ارزها
کاربردهای رمز ارزها
عرضه اولیه
مزایا، چالش‌ها، ریسک‌ها و مشکلات رمز ارزها
آشنایی با کیف پول‌های الکترونیکی رمز ارزها
ماینینگ/ استخراج رمز ارزها
رایج‌ترین رمز ارزها
بخش 2. انواع جرایم و کلاهبرداری‌های متصور و حملات سایبری حوزه بلاک چین و رمز ارزها
فصل اول: آشنایی با انواع جرایم و کلاهبرداری‌ها در حوزه رمز ارزها
کلاهبرداری رمز ارز یا اسکم
انواع کلاهبرداری‌ها و جرایم در حوزه رمز ارزها
سوءاستفاده مجرمانه از رمز ارزها
انواع کلاهبرداری‌ها و جرایم در حوزه استخراج رمز ارزها
مواد قانونی رسیدگی به جرایم حوزه رمز ارزها و بلاک چین
فصل دوم: حملات سایبری و خطرات امنیتی فن‌آوری بلاک چین و رمز ارزها
برخی از حملات سایبری شبکه بلاک چین
حملات سایبری رمز ارزها
حملات سایبری به کیف پول‌های الکترونیکی
حملات کانال جانبی به کیف پول‌های سخت‌افزاری
حملات سایبری قراردادهای هوشمند
حملات سایبری مکانیسم‌های تأیید تراکنش
حملات سایبری استخراج رمز ارزها
خطرات امنیتی بلاک چین و راهکارهای کاهش آن
بخش 3. ابزارها، راهکارها و نحوه پی‌جویی در حوزه رمز ارزها
فصل اول: ابزارها و راهکارهای پی‌جویی
ابزارهای حرفه‌ای و تجاری بررسی و آنالیز تراکنش‌ رمز ارزها
ابزارهای متن‌باز بررسی و آنالیز تراکنش‌های رمز ارزها
ابزارهای حفظ حریم خصوصی در شبکه بلاک چین و رمز ارزها
راهکارهای پی‌جویی در حوزه رمز ارزها
فصل دوم: نحوه و روش‌های پی‌جویی
مستندسازی شواهد و ادله دیجیتال اولیه وقوع جرم
بررسی، پی‌جویی و استخراج شواهد و ادله تکمیلی
مواجهه با یک کیف پول رمزنگاری‌شده
فرآیند اثبات مالکیت کیف پول در دنیای دیجیتالی
لغو کردن تراکنش‌های بیت کوین در مواجهه با انتقال توسط متهم
بررسی فنی اتصال دستگاه‌های ماینینگ به اینترنت و استخرها
شناسایی فنی محل استفاده دستگاه ماینر(مزرعه های تولید رمزارز)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها
نویسنده،
ناشر چاپی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-622-6340-63-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها

برای دریافت کتاب فناوری بلاک چین و رمزارزها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.