معرفی و دانلود کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ

عکس جلد کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ

کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ، رمانی تاریخی نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری است که زندگی‌نامه‌ی ماندانا را با زبانی ساده، شیوه‌ای معمول و بر اساس نقل‌های تاریخی معتبر و قابل‌استناد روایت می‌کند.

درباره‌ کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ

عباس سلیمانی امیری، نویسنده‌ای است که بیشتر بر رمان‌های تاریخی، خصوصاً تاریخ ایران باستان تمرکز دارد. از آثار او می‌توان به «بردیا؛ فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت» و «بردیا و دختر مصری» اشاره کرد. ماندانا: مادر کوروش بزرگ نیز یکی دیگر از رمان‌های تاریخی اوست که به روایت زندگی این شاهزاده‌ی شاه‌پرور می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب بر اساس روایات تاریخی و نقل‌های کتب مورخین، داستان زندگی ماندانا، مادر کوروش را بازسازی کرده و به شکل رمان درآورده است. شخصیت ماندانا به عنوان حلقه‌ی وصل سلسله‌ی ماد و هخامنشی از طرفی و نقطه‌ی اتصال آژی‌دهاک ظالم و کوروش دادگر از سمتی، بسیار مهم و قابل‌مطالعه است.

معرفی و دانلود کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ

روایت این کتاب با جشن سالگرد تولد آژی‌دهاک پدر ماندانا آغاز می‌شود. این جشن تولد در نهایت موجب می‌شود کامبیز یا کمبوجیه، امیرزاده‌ی ایرانی، و ماندانا عاشق هم شوند. بلأخره این زن و مرد با هم ازدواج می‌کنند و ماندانا باردار می‌شود. آژی‌دهاک خوابی وحشتناک می‌بیند که تعبیرش آن است که فرزند ماندانا پادشاهی را از او خواهد گرفت. او نیز تصمیم می‌گیرد تا شر نوه‌اش را از سر خودش و حکومتش کم کند. گرچه کوروش با حیله‌هایی زنده می‌ماند و در نهایت رسالاتش را انجام می‌دهد. ماندانا که بانوی نیکوکار و مهربانی است در طول سالیان دراز به فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی اجتماعی و کمک به همسرش در امر حکومت می‌پردازد. زرتشت نیز در بخشی از این داستان نقشی کوچک بازی می‌کند.

زبان داستان ساده و بی‌تکلف است و روایت رمان نیز بدون پیچیدگی خاصی بیان شده است. به سبب تاریخی بودن کتاب، نویسنده از تکنیک‌های فرمی در این رمان بهره نگرفته است. هدف او بیشتر بیان تاریخ بوده و داستان را محتوامحور روایت کرده است. بنابراین در این کتاب بیشتر با تاریخ مواجهیم تا رمان.

محور اصلی داستان شخصیت مانداناست، اما کوروش نیز در بخش مهمی از داستان ایفای نقش می‌کند. یک بار در جوانی ماندانا و هنگامی که نوزاد است و یک بار در هنگام بزرگسالی که قصد غلبه بر پدربزرگ را دارد و به هدفش می‌رسد.

در کل باید گفت کتاب حاضر داستانی تاریخی است که قسمتی از تاریخ ایران باستان را بازآفرینی کرده و در قالب رمان درآورده است. این بخش از تاریخ، مشخصاً تاریخ سیاسی ایران در دوران زندگی ماندانا دختر آخرین پادشاه ماد و مادر اولین پادشاه هخامنشی است.

کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ، نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری به همت انتشارات طلایه به چاپ رسیده است.

کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به رمان‌ها و موضوعات تاریخی خصوصاً تاریخ ایران باستان علاقه‌مندند، مناسب است.

در بخشی از کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ می‌خوانیم

به این ترتیب شاه آژی‌دهاک پادشاه ماد، دخترش ماندانا را به پایتخت فراخواند و ماندانا هم به ناچار به اتفاق همراهان بدان سوی حرکت کردند.

علت احضار ماندانا به اکباتان چه بود؟ آیا همان‌طوری که نوشته بود، بیماری پدرش بود که در بستر افتاده؟ آیا این قضیه همان نقشه‌های شومی بود که مدیا همسر آژی‌دهاک آن را طراحی کرده بود تا ماندانا را به اکباتان برگرداند؟ آژی‌دهاک بدون چون و چرا و بی‌هیچ تاخیری آن‌چه را که مدیا گفته بود و توصیه نموده بود به اجرا درآورد؟

آخرین نقشه‌ی مدیا بازگرداندن ماندانا و کامبیز به اکباتان بود که گویا در این‌کار هم موفق شده بود. این زن دسیسه‌گر طرحی ریخت و شاه را بر آن داشت که به ماندانا و کامبیز پیغام دهد و آنان را به پایتخت بخواند. طرح مدیا این بود که علاوه بر بیماری شاه، قیام «آرشام» را هم در سرزمین ماد مطرح کردند که در این مورد به وجود کامبیز هم نیاز است تا بتواند به کمک سرداران، آن شورش را بخواباند و آرامش برقرار کند.

کامبیز که مردی ساده دل و بی‌ریا بود، تحت تأثیر نامه‌ی آژی‌دهاک قرار گرفت و برای یاری رساندن به شاه به همراه همسرش ماندانا به سوی سرزمین ماد حرکت کردند، اما نمی‌دانستند که آن زن نابکار چه دامی برای آنان گسترده است و چه فکر شومی در سر دارد.

بازگشت ماندانا و شوهرش کامبیز به سرزمین ماد برای مردم اکباتان باعث شگفتی شده بود. مردم شهر از دسیسه‌های شاه و همسرش بی‌خبر بودند و نمی‌دانستند چرا به این زودی ماندانا و شوهرش به اکباتان برگشتند؟ و آن‌ها نیز این را هم نمی‌دانستند که چه عاملی باعث گردید تا ماندانا و کامبیز با هم ازدواج کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جشن تولد
ماندانا در مراسم
مدیا و آژی‌دهاک
حیله‌های مدیا
پیغام ماندانا
کامبیز و شاه
مرگ پرستاشپ
ماندانا و پدرش
کامبیز و اسپهبدان
خواب ماندانا
کامبیز فرمان‌دار ری
تعبیر‌خواب ماندانا
نامه‌ی کامبیز
کامبیز و شکار
کامبیز در غار
ماندانا و ملکه
عروسی ماندانا
کابوس آژی‌دهاک
مدیا و ماندانا
کودک ماندانا
بی‌قراری ماندانا
جوانی کوروش
خواب شاه
کوروش و شاه
ملاقات کوروش و ماندانا
ملاقات کوروش و مهرداد
کوروش و آژی‌دهاک
انگشتری ماندانا
کامبیز مروج مذهب زرتشت
کوروش و پدرش
هارپاژ و کوروش
کوروش در ماد
کوروش و سپاکو
مرگ آژی‌دهاک
مرگ چیش‌پش
ماندانا و گنج پدرش
ماندانا و عروسی نوشین
پندهای کامبیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-600-7602-43-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ

برای دریافت کتاب ماندانا: مادر کوروش بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.