معرفی و دانلود کتاب تنهام نذار

عکس جلد کتاب تنهام نذار
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنهام نذار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنهام نذار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنهام نذار

کتاب تنهام نذار، داستانی عاشقانه و اجتماعی، نوشته‌ی الهام عندلیبی است که به زبان محاوره‌ای نوشته شده. نویسنده در این کتاب داستان دختری را روایت می‌کند که به خاطر کمک اقتصادی به خانواده‌اش، از هدف‌ها و علایق خود صرف نظر می‌کند و به کار کردن رو می‌آورد. مشکلات زندگی و رابطه‌ی عاشقانه‌اش نیز مسیر داستان را با فراز و نشیب‌هایی مواجه می‌کند.

درباره‌ی کتاب تنهام نذار

الهام عندلیبی در کتاب تنهام نذار داستان دختری به نام مونا را روایت می‌کند که به سبب مشکلاتی مجبور شده با انجام فعالیت‌های اقتصادی، خرج خانواده‌اش را تقبل کند. به همین سبب، نمی‌تواند اهداف و آرزوهای خود را دنبال کند و زندگی‌اش را وقف خانواده‌ی خود کرده. در این میان مشکلات زندگی و اتفاقاتی که برای او در رابطه‌ی عاشقانه‌اش می‌افتد، مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.

روایت کتاب تنهام نذار از نقطه‌ای آغاز می‌شود که مونا و عرشیا در هواپیما نشسته‌اند. مونا برای اینکه با عرشیا هم‌کلام نشود، گذشته‌ی خود را از وقتی که پدرش تصادف کرد و فلج شد در ذهن خود مرور می‌کند. او می‌خواهد با این کار، خاطراتش با عرشیا را نیز بار دیگر زنده کند. پس از تصادف پدر مونا، خانواده‌ی او در سختی و فقر شدیدی زندگی می‌کنند. مونا پس از مدتی تحمل فقر و نداری از مادرش اجازه می‌گیرد که مشغول به کاری شود. او به یک رستوران می‌رود و در مدتی که آن‌جاست، مشکلات برایش پیش می‌آید. در رستوران دوستی به نام پرستو پیدا می‌کند. از طرفی خسرو، پسر مدیر رستوران، مدام مزاحم مونا می‌شود. اما در نتیجه‌ی کار کردن او در رستوران، زندگی مالی خانواده‌ی مونا بسیار بهتر از گذشته می‌شود. مدتی بعد، خسرو با فریب‌کاری یک مهمانی ترتیب می‌دهد و پای مونا را به آن‌جا می‌کشاند. مونا که اهل چنین کارهایی نیست، با پرستو از مهمانی فرار می‌کند. در راه برگشت، عرشیا مونا را سوار می‌کند تا به خانه برساند و این آغاز آشنایی مونا و عرشیاست.

الهام عندلیبی کتاب تنهام نذار را به زبان محاوره‌ای نگاشته است. او از تکنیک فلاش‌بک در داستان استفاده می‌کند، اما این باعث نمی‌شود که سیر زمانی روایت برای مخاطب دشوار شود. داستان در نهایت سادگی و روانی روایت می‌شود و پیچیدگی خاصی ندارد. راوی رمان، اول‌شخص است و از این جهت، داستان زوایای پنهان ذهن مونا را برای خوانندگان آشکار می‌کند.

بیشتر توجه نویسنده بر محتوای داستان است. داستان تنهام نذار، مسائلی اجتماعی مانند فقر، اعتیاد و آزارهای جامعه نسبت به زنان را با مسائلی غنایی مانند عشق، محبت به خانواده و دوستی را در هم آمیخته و روایتی همه‌جانبه از زندگی دختری جوان را در زمینه‌ی فردی و اجتماعی ارائه کرده است.

عواطف و احساسات نویسنده در توصیفات او از لحظه‌ها و وقایع بسیار محسوس است. توصیفات داستان، بسیار تأثیرگذار و برانگیزاننده هستند.

در نهایت باید گفت، داستان تنهام نذار، داستان زندگی دختری قوی و مقاوم است که برای حمایت از خانواده‌اش، در دوره‌ی جوانی به جامعه‌ای خطرناک و پلید وارد شده و به مشکلاتی دچار می‌شود که زندگی‌اش را دچار تلاطم و فراز و فرود می‌کند.

کتاب تنهام نذار نوشته‌ی الهام عندلیبی در انتشارات طلایه به چاپ رسیده است.

کتاب تنهام نذار برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان برای کسانی که به رمان‌های اجتماعی و عاشقانه‌ی پراتفاق علاقه‌مند هستند مناسب است.

در بخشی از کتاب تنهام نذار می‌خوانیم

از این آدم‌‌­ها روی زمین زیاد هستند. از کودکی تا بزرگسالی قطعا تعداد کثیری از این آدمیزادها در زندگی دیده شدند. کسانی که قدر هیچ چیز را نمی‌­دانند و خود را غرق در رشک بردن می‌­‌کنند و این­ چنین می‌­‌شود که آن‌­ها خود عزرائیل خود می‌­شوند و در روز بارها خود را می‌­کشند و این‌­‌‌چنین معنای زندگی کردن را متنبه نمی‌­شوند. اکثرا به منظور داشتن و ساختن یک زندگی باب میل، زندگی کردن را فراموش می‌­کنند.

یک روز از روزهای خدا لباس تن کردم و بعد از به دوش انداختن کوله‌­ام راهی خیابان‌­‌‌ها شدم. پیوسته در این دنیا یکی از بزرگ­ترین تفریحات و شادمانی نمودن برای من رفتن به کافه کوچک و دنجی در مرکز شهر بود. کافه‌­ای با صندلی‌­‌‌‌های چوبی و رنگ­ پریده، دیوارهای ترک­ خورده و موزاییک‌های یکی در میان لق و شکسته. به رای من این­جا، کافه لاله، بهترین جایی است که آدمی از جمله من می‌­توانم خودم را در آن­جا پیدا کنم و به آرامشی دست پیدا کنم که حداقل بتواند حال چند روزم را خوب و رو به راه کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنهام نذار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-600-7602-60-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنهام نذار

Zahra Seif
۱۴۰۳/۱/۲۲
سلام خسته نباشید کتاب عالی بود کیف کردم توصیه می‌کنم بخونید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تنهام نذار

برای دریافت کتاب تنهام نذار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.