معرفی و دانلود کتاب مبانی متاورس: چرا باید از هم اکنون به متاورس اهمیت دهیم

عکس جلد کتاب مبانی متاورس: چرا باید از هم اکنون به متاورس اهمیت دهیم
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی متاورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی متاورس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی متاورس: چرا باید از هم اکنون به متاورس اهمیت دهیم

کتاب مبانی متاورس از کوهریسون تری و اسکات کینی، روایتی‌ست فراتر از دنیا و آن‌چه تا به حال با آن سروکار داشته‌ایم. متاورس که آینده‌ی اینترنت امروزی‌ست، مانند پلی میان زندگی واقعی و دنیای دیجیتال عمل می‌کند و گسترش روزافزون آن، لزوم ارتقای دانش در این زمینه را اثبات می‌سازد. با خواندن کتابی که پیش رو داریم، درک کاملی نسبت به این فضا و آینده‌ی جهان پیدا خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب مبانی متاورس

متاورس، امکان استفاده از جهانی را به ما می‌دهد که فراتر از دنیای واقعی‌ست و از مرزهای زندگی فیزیکی گذر می‌کند. جهانی که نمی‌توان از ورود به آن اجتناب کرد و بالاخره مجبور خواهیم شد تا خود را با آن وفق دهیم؛ دقیقاً مشابه اتفاقی که با ظهور اینترنت در زندگی بشر رخ داد. مفهوم متاورس تقریباً از اوایل 2000 میلادی مطرح شده بود، اما یکی دو سال اخیر، با جدیت بیشتری به مردم دنیا ارائه شد و تبدیل به آن صحبتی شد که در تمام جمع‌هایی که به نحوی به دنیای فناوری ارتباط داشتند، به میان می‌آمد. با توجه به تمام سوالاتی که ممکن است در زمینه‌ی متاورس و استفاده از آن در ذهنتان به وجود آمده باشد، ممکن است به دنبال منبعی باشید که با زبانی ساده، تمام آن‌چه باید در رابطه با متاورس بدانید را در اختیارتان قرار دهد. کتاب مبانی متاورس (The Metaverse Handbook: Innovating for the Internet's Next Tectonic Shift)، از کوهریسون تری (QuHarrison Terry) و اسکات کینی (Scott Keeney)، از همان دست آثاری‌ست که می‌توانند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشند.

معرفی و دانلود کتاب مبانی متاورس

از مهم‌ترین چیزهایی که متاورس به دنبال تحقق آن خواهد بود، بهبود تعامل‌های اجتماعی و ارتباطات است. البته آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود، قرار نیست صرفاً این تعاملات را انسان‌ها انجام دهند؛ بلکه ممکن است طرف دیگر هر تعامل، رباتی باشد که به دست انسان برنامه‌ریزی شده و با هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ، توانایی‌هایی را به دست آورده است. از طرفی، متاورس می‌تواند فرصت‌های منحصربه‌فرد و ویژه‌ای را در جوامع دیجیتال، تجارت و حتی برای عموم مردم ایجاد کند. از همین رو کسانی که قصد دارند در خط مقدم این عرصه‌ی جدید و هیجان‌انگیز قرار بگیرند، ابتدا باید ریشه‌ها و فناوری‌های اساسی متاورس را درک کنند. کتاب مبانی متاورس، راهنمای خوبی برای افرادی‌ست که به دنبال بیشتر دانستن از این حوزه و جزئیات آن هستند.

چه چشم‌اندازی برای متاورس پیش‌بینی می‌شود؟ ربات‌ها و انسان‌های دیجیتال، از کجا و چگونه در زندگی‌مان پدیدار خواهند شد؟ متاورس‌های اختصاصی انسان‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چه امکانات و تجربیاتی را برای افراد فراهم خواهند کرد؟ هویت و ارزش‌های دیجیتال با متاورس دچار چه تغییراتی خواهند شد؟ چطور باید برای غوطه‌ور شدن در متاورس آماده شویم و چرا باید از همین حالا به آن اهمیت دهیم؟ تاریخچه متاورس چیست و چه ارتباطی با دنیاهای مجازی اولیه دارد؟ استفاده از بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال به چه طریق با متاورس امکان‌پذیر است؟ مزایا و معایب و چالش‌های دنیای متاورس چه چیزهایی را شامل می‌شوند؟ چطور می‌‎توان وارد دنیای متاورس شد و از مزایای آن به بهترین شکل بهره‌مند شد و خود را از معایبی که دارد حفظ کرد؟ با توجه به نوظهور بودن این فناوری و ناشناخته‌بودن آن، قطعاً زمانی که حرف از متاورس به میان می‌آید، سوالات متعددی در ذهن افراد شکل می‌گیرد. تمام این‌ها و لیست بلند بالایی از سوالات دیگری در رابطه با متاورس و جزئیاتی که دارد، در کتاب مبانی متاورس، با بیانی ساده و شیوا پاسخ داده شده‌اند.

کتابی که پیش رو داریم، به کوشش مرتضی حمزه سرکانی به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات راه پرداخت، به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

کتاب مبانی متاورس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای ارزشمند دنیای متاورس را به تمام دوستداران تکنولوژی و فناوری‌های نوظهور و تمام فعالان کسب‌وکار که به دنبال پیدا کردن راهی برای توسعه‌ی فضای کار خود و به‌روزرسانی آن مطابق با تغییرات و تحولات روز هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی متاورس: چرا باید از هم اکنون به متاورس اهمیت دهیم می‌خوانیم

تا سال 2035 همه ما این فرصت را خواهیم داشت تا خانه‌های متاورس خود را به‌آسانی ساخته و آن را با ابزارهای شخصی و حرفه‌ای پر کنیم. ربات‌ها شکل انسان‌های دیجیتال را به خود گرفته و کمک‌مان خواهند کرد تا وظایف‌مان را به شکل اتوماسیون اجرا کنیم.

اگر خانه‌های متاورس ما محیط شخصی‌مان باشند که برای اجرای کارهای دیجیتال سودمند، برقراری ارتباط با افراد جدید و سازمان‌دهی کارها حول علائق خود انتخاب‌شان کرده‌ایم، ربات‌های متاورس آنهایی هستند که ما را در وقوع این تعاملات یاری می‌کنند.

البته، متاورس چیزهای دیگری نیز دارد؛ ازجمله ان‌اف‌تی‌ها و دارایی‌های دیجیتال، گیمینگ و کلکسیون‌ها، برند اکتیویشن، تجارت، آواتار، هویت‌های دیجیتال و بسیاری موارد دیگر. در سراسر کتاب، اطلاعات مربوط به نحوه پدیدار شدن متاورس در زندگی‌مان را توضیح خواهیم داد. این فقط یک آزمایش کوچک است؛ که به فراگیر شدن آن کمک می‌کند. خانه‌های شخصی متاورس همان چیزهایی هستند که به ما کمک می‌کنند قسمت‌های مورد علاقه خود را در متاورس سازمان‌دهی کنیم. ربات‌های متاورس به ما کمک می‌کنند که سودمندتر و کارآمدتر شویم. هر دو این موارد به ایجاد بنیانی برای ورود خدمات، برندها به متاورس و نیز کاربرد انبوه کمک خواهند کرد.

جان ریسیلیتو در مصاحبه‌ای با اینفورمیشن که قبلاً بدان اشاره کردیم، توضیح داد که «اَپ‌هایی مانند اینستاگرام که به صفحه‌نمایش لمسی متکی هستند و بازی‌هایی مانند GTA که با دسته‌های بازی اجرا می‌شوند، در هدست‌ها به‌خوبی اجرا نخواهند شد. تمام اینها باید برای بازار جدید بازآفرینی شوند، زیرا شیوه غوطه‌ور شدن‌تان در آن دستگاه‌ها کاملاً متفاوت خواهد بود.»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چشم‌اندازی برای متاورس در سال 2023
واقعیت گسترده پدیدار می‌شود
متاورس شخصی‌شده شما
ظهور ربات‌ها و انسان‌های دیجیتال
متاورس همه‌جا حاضر
فصل دوم: متاورس چیست؟
از سقوط برف تا متا
تعریف متاورس
متاورس نماینده تغییرات دیجیتال بعدی است
تغییر در هویت دیجیتال
تغییرات ارزش دیجیتال
احترام دیجیتال و هویت سیگنالینگ
دسترسی به تجربه‌های منحصربه‌فرد اینترنت
تأمین مالی جمعی 200
تغییرات در غوطه‌وری در اینترنت
این روند با کامیونیتی وب3 شروع می‌شود
رابط متاورس چیست؟
مهیا شدن برای متاورس
فصل سوم: چرا باید از هم‌اکنون به متاورس اهمیت دهید؟
خوره‌هایی که در زمان مناسب ورود می‌کنند
خوره‌های علاقه‌مند به متاورس
خوره‌های علاقه‌مند فراتر از کارگزاران قدرت
فصل چهارم: تاریخچه متاورس
La Réalité Virtuelle
اینترنت اولیه
دنیاهای مجازی اولیه
بلاکچین و دارایی‌های دیجیتال
متاورس مدرن
فصل پنجم: اجزای سازنده‌ی متاورس
ابزارهای اصلی متاورس
ابزارهای ثانویه متاورس
ساختن اولین دارایی متاورسی برای خودتان
فصل ششم: ورود به متاورس
متاورس‌های سندباکسی
دیسنترالند
سندباکس
کریپتووکسل
سامنیوم اسپیس
دیپلم افتخار
متاورس‌های گیمینگ
متاورس‌های متفرقه
حضور دیجیتال
تجارت فیجیتال
محیط‌های متاورس آماده
دنیاهای واقعیت مجازی اجتماعی
مهاجرت انبوه به متاورس
فصل هفتم: دارایی‌های متاورسی
در متاورس مالک چه خواهیم بود؟
آواتارها
لوازم جانبی
اشیا
املاک و مستغلات
مدیریت دارایی متاورسی
فصل هشتم: چالش‌های متاورس
اقتصادهای تعامل‌پذیر
گرافیک‌ و سخت‌افزار تعامل‌پذیر
روایت‌های منفی در مورد متاورس
فصل نهم: برنامه‌ریزی برای متاورس خودتان
طراحی برنامه متاورس خودتان
برای برندها و شرکت‌های دارای مالکیت معنوی
برای هنرمندان
برای خوره‌های علاقه‌مند به متاورس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی متاورس: چرا باید از هم اکنون به متاورس اهمیت دهیم
نویسنده،
مترجممرتضی حمزه سرکانی
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-7702-75-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی متاورس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی متاورس

برای دریافت کتاب مبانی متاورس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.