معرفی و دانلود کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

عکس جلد کتاب صنعت پرداخت دیجیتال
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صنعت پرداخت دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صنعت پرداخت دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

با توسعه‌ی فناوری و صنعت دیجیتال و لزوم ایجاد امکان انتقال پول به روش‌های اینترنتی، نیاز است تا آثاری مانند کتاب صنعت پرداخت دیجیتال از پاولو سیدلوف، در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد تا با تحولات روز بهتر آشنا شوند. این اثر روند تکامل فناوری‌های پرداخت را مورد بررسی قرار داده و به جزئیات این حوزه می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

گسترش روزافزون فناوری سبب شده تا راهکارهای بانکی جدیدی در نظر گرفته شود و در این میان، بانکداری اینترنتی نیز با استقبال خوبی مواجه شود، تا جایی که به اصلی‌ترین شیوه‌ی انتقال پول مبدل شده است. اما طبیعتاً پرداخت دیجیتال هم مانند هر فناوری دیگری، ریزجزئیاتی دارد که افراد ممکن است در صورت در نظر نگرفتنشان با مشکلاتی روبه‌رو شوند که گاه خساراتی را به بار می‌آورند و حتی جبران‌ناپذیرند. از همین رو، نیاز است تا افراد مختلف به‌خصوص فعالان این حوزه که ارتباط بیشتری با بانکداری و پرداخت‌های اینترنتی دارند، دانش خود در این زمینه را به‌روز نگه دارند. کتاب صنعت پرداخت دیجیتال (The World of Digital Payments)، از پاولو سیدلوف (Pavlo Sidelov)، از منابع خوبی‌ست که هم می‌تواند جزئیات دقیقی از روند تکامل این دست پرداخت‌ها در اختیار ما قرار دهد، هم اطلاعاتی را که برای فعالیت بهتر در این حوزه احتیاج داریم را به ما ارائه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

روالی که در تکامل فناوری‌های انتقال پول طی شده، مفاهیم پایه‌ای پرداخت مانند کیف پول الکترونیکی، پلتفرم فناوری، درگاه پرداخت، مرکز پردازش، هزینه‌های تراکنش‌ها و کارمزدها، اختلاف پرداخت‌ها، برداشت پول و جزئیاتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود و محدودیت‌های پذیرنده و مشتری، بخشی از مفاهیمی هستند که در کتاب صنعت پرداخت دیجیتال مورد بررسی قرار داده شده‌اند.

نویسنده در ادامه به ریزجزئیات استفاده از ابزارهای پرداخت اشاره می‌کند و کانال‌های محبوب انتقال پول را معرفی کرده، از احراز هویت و مبارزه با پول‌شویی می‌گوید، پلتفرم‌های پرداخت را مثال می‌زند و APIها را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس به طور کامل ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت را مورد مطالعه قرار داده و تجمیع‌کنندگان و واسطه‌گران را نیز شرح داده است. کتاب صنعت پرداخت دیجیتال از بهترین منابعی است که می‌تواند کامل‌ترین اطلاعات در زمینه‌های انتقال پول به روش‌های مختلف دیجیتالی را در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار دهد.

بانک پذیرنده نیز به طور مفصل در این اثر بررسی شده و مفاهیم پایه‌ی آن از جمله پرداخت‌های کارتی، پذیرندگان با توجه به میزان ریسکی که باید متحمل شوند، پذیرش سنتی و جایگزین و مقایسه‌ی انواع پذیرش‌های بانکی، روش‌های پرداخت و پایانه‌ها و ترمینال‌های فروش، انواع تراکنش‌ها، توکنیزاسیون، انواع پرداخت‌های دوره‌ای، با تاخیر، تک‌کلیکی، ناقص و استرداد وجه و فناوری‌های امن مربوط به آن، در کتاب صنعت پرداخت دیجیتال کاملاً توضیح داده شده‌اند.

مفاهیم بسیار مهم دیگری نیز در این اثر پوشش داده شده‌اند و به طور کلی، پرداخت دیجیتال را با تمام جزئیاتی که دارد، برای مخاطب به صورتی شفاف تشریح کرده‌اند. از همین رو می‌توان با مطالعه‌ی این کتاب به اشراف خوبی نسبت به فناوری مالی دست پیدا کرد و امنیتی که در انجام تراکنش‌ها و نیز تسهیل عملیات‌های پرداخت‌های غیرنقدی به واسطه‌ی گسترش ماشین لرنینگ، هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی مصنوعی ایجاد شده را به شیوه‌ی اصولی‌تری درک کرد. امروزه پرداخت‌های دیجیتال، بیش از پیش مورد استقبال قرار گرفته‌اند و شرکت‌های فناوری پرداخت، جای خود را در جامعه و صنعت، پیدا کرده‌اند. همین امر و نیز کمرنگ‌شدن نقش بانک‌های سنتی در میان مردم، سبب شده تا بر اهمیت یادگیری جزئیات صنعت پرداخت دیجیتال، اضافه شود.

مطالعه‌ی کتابی که پیش رو داریم، ما را از جزئیاتی باخبر می‌کند که صنعت زیرساختی و حائز اهمیت پرداخت را به صنعتی تبدیل کرده که تجربه‌ی کاربری آسان‌تری را برای مخاطبان فراهم می‌کند و هرروز هم در حال ارتقای این تجربه‌ی کاربری‌ست. کتاب صنعت پرداخت دیجیتال، توسط امیرعلی خلج به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات راه پرداخت به چاپ رسیده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب صنعت پرداخت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به فعالان حوزه‌ی بانکداری اینترنتی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صنعت پرداخت دیجیتال می‌خوانیم

شکلی از کارمزد وجود دارد که بر اساس آن، میزان کارمزد ثابت است. این نوع کارمزد برای سوئیفت به کار می‌رود که عبارت است از پرداخت میزانی مشخص به‌عنوان کارمزد جابه‌جایی پول، صرف‌نظر از حجم پول جابه‌جاشده؛ میزان پول انتقال‌یافته هرچه باشد، کارمزد انتقال آن 25 تا 35 دلار است. تعرفه ثابت می‌تواند در تراکنش‌های خرد نیز اعمال شود. برای مثال، ممکن است در تراکنش‌های موسوم به همتابه‌همتا (P2P) کارمزد ثابت دو یا سه‌دلاری تعیین شده باشد.

کارمزد ثابت، در انتقال مبالغ بالا استفاده می‌شود، یعنی در شرایطی که مبلغ اصلی پرداخت بسیار بالا باشد. این نوع کارمزد، توسط عرضه‌کننده محصولات گران‌قیمت، فروشندگان خودرو، املاک و کالاهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در پرداخت‌های گاه‌به‌گاه و نامنظم نیز که میزان یک بار زیانی که پرداخت‌کننده متحمل می‌شود، به‌طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از هزینه‌های معمول است تعیین یک کارمزد ثابت گزینه معقولی به نظر می‌رسد. انتقال‌های بزرگ، برای پذیرنده سودآور است؛ زیرا در آن کارمزد ثابتی در نظر گرفته شده که کمتر از درصد مبلغ انتقالی است. این باعث می‌شود که هزینه‌های مرتبط با کارمزد کاهش یابد.

مزیت کارمزد ثابت را می‌توان آگاهی قطعی از هزینه انتقال، صرف‌نظر از حجم مبلغ انتقالی دانست، اما در مورد معایب آن می‌توان به زیان حاصل از تراکنش‌های کوچک اشاره کرد؛ در آنها، هزینه انتقال وجوه بیش از میزان سود پذیرنده است. به این ترتیب، چنانچه میزان کارمزد دو دلار، میزان پرداخت برای خرید کالا یا خدمت پنج دلار و قیمت تمام‌شده آن سه دلار باشد، این الگو هیچ‌گونه توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
فصل اول: روند تکامل فناوری‌های پرداخت
فصل دوم: پرداخت
1. مفاهیم پایه
2. هزینه تراکنش
3. اختلاف در خصوص پرداخت
4. برداشت پول
5. محدودیت‌ها
6. جمع‌بندی
فصل سوم: به کارگیری ابزارهای پرداخت
1. کانال‌های پرداختِ محبوب
2. متصل‌شدن به حساب پذیرنده
3. نتیجه‌گیری
فصل چهارم: ارائه‌دهنده خدمات پرداخت
1. مرور کلیات
2. تجمیع‌کننده پرداخت
3. واسطه‌گر
4. نتیجه‌گیری
فصل پنجم: بانک پذیرنده
1. مفاهیم پایه
2. پذیرش سنتی
3. پذیرش جایگزین
4. روش‌های پرداخت
5. تراکنش‌های کارتی
6. استرداد وجه
7. جمع‌بندی
فصل ششم: سیستم کارت‌های پیش‌پرداخت
1. نحوه عملکرد سیستم
انواع سیستم‌ها
2. نتیجه‌گیری
فصل هفتم: سیستم‌های کیف پول الکترونیکی
1. سیستم‌های پول الکترونیکی خصوصی
2. سیستم‌های پرداخت موبایلی
3. رمزارزها
4. ارزهای مجازی
5. تأمین مالی جمعی
6. جمع‌بندی
فصل هشتم: انتقال بانکی
مرور کلیات
خدمات آنلاین
خدمات
پول تضمینی
بانکداری آنلاین
شبکه‌های خودپرداز
چک
جمع‌بندی
فصل نهم: پرداخت نقدی
شبکه کیوسک‌های خودسرویس‌دهنده
سفارش پستی
انتقال پول نقد
پول نقد در ازای تحویل
نتیجه‌گیری
فصل دهم: تحول دنیای مالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صنعت پرداخت دیجیتال
نویسنده
مترجمامیرعلی خلج
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-97829-5-8
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صنعت پرداخت دیجیتال

برای دریافت کتاب صنعت پرداخت دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.