معرفی و دانلود کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر: ابزارهای علمی برای بهتر شدن در هر کاری

عکس جلد کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر: ابزارهای علمی برای بهتر شدن در هر کاری
قیمت:
۶۳,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر: ابزارهای علمی برای بهتر شدن در هر کاری

کتابی برای آن‌ها که فکر می‌کنند تمرکز لازم را برای مطالعه و یادگیری ندارند یا درس خواندن برایشان خسته‌کننده و دشوار است. کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر نوشته‌ی باربارا اوکلی و اولاو شوه ابزار یادگیری مفید را در اختیارتان قرار می‌دهد تا از مغزتان استفاده‌ی بیشتری ببرید و روش‌هایی را برای بهبود فراگیری بیاموزید.

درباره‌ی کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر

خیلی از ما تصور می‌کنیم برای یادگیری در یک فن یا رشته‌ی خاص استعداد نداریم یا اینکه به طور کلی ژن ما برای فراگیری برخی علوم ساخته نشده است، اما این تصور حقیقت ندارد؛ ما تنها یاد نگرفته‌ایم چگونه در آن علوم و فنون موفق شویم و فراگیری خود را پرورش دهیم. چیزی که نیازمند کمی تلاش و آموختن شیوه‌های درست استفاده کردن از مغز است.

کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر (Learn Like a Pro) نوشته‌ی باربارا اوکلی (Barbara Oakley) و اولاو شِوه (Olav Schewe) یک راهنمای علمی و امتحان‌شده برای این است که به باشگاه یادگیرنده‌های حرفه‌ای بپیوندید. این کتاب با ارائه‌ی راه‌حل‌ها و روش‌های ارتقای تمرکز و چگونگی استفاده از بخش یادگیری مغز، این نوید را می‌دهد که هیچ چیز برای فراگرفتن مانع به حساب نمی‌آید و تنها باید شکل یادگیری را بیاموزید. این کتاب با ترکیب علوم مختلف همچون عصب‌شناسی، روان‌شناسی شناختی و آموزش بهترین روش‌های یادگیری را در اختیارتان می‌گذارد. نویسندگان کتاب که هر کدام سال‌ها در این زمینه تحقیق کرده‌اند، توانسته‌اند روش‌هایی را که در این کتاب ارائه کرده‌اند به صدها نفر بیاموزند و با گرفتن بازخورد از آموزش‌های خود، هر کدام از این شیوه‌ها را تکمیل کنند تا اثربخشی بیشتری به آن‌ها ببخشند.

کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر نوشته‌ی باربارا اوکلی و اولاو شِوه و ترجمه‌ی هاله افشاری مدعی نیست که معجزه‌ای رقم خواهد زد، اما ناامیدی و استیصال را در فراگرفتن را به‌طرز قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد؛ بنابراین امیدواری به آموختن، وقتی دارید سطح یادگیری خودتان را ارتقا می‌دهید شاید مثل یک معجزه عمل کند. زمانی‌ که این کتاب را مطالعه می‌کنید، احتمالاً‌ گاهی اوقات با خودتان می‌گویید: «چقدر این روش‌ها آسان است» یا اینکه فکر کنید «چطور راه‌حلی به این سادگی تا این اندازه می‌تواند مؤثر باشد؟» واقعیت این است که بسیاری از این روش‌ها هم ساده و هم مؤثر هستند، اما می‌توانند جوانب مهم عملکرد مغز را در زمان یادگیری درگیر کنند.

در نهایت، کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر نوشته‌ی باربارا اوکلی و اولاو شِوه به شما بینش شگرفی می‌بخشد که شاید تاکنون به‌خاطر بی‌توجهی به آن بسیاری از فرصت‌ها را از خود سلب کرده باشید. فرصت اینکه می‌توانستید خیلی از کتاب‌ها را بخوانید، کارهایی را انجام دهید یا فنونی را که از نظرتان برای شما ساخته نشده‌اند را بیاموزید.

اثر نامبرده را انتشارات چترنگ روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر

  • کتابی که در آموزشْ حرفه‌ای عمل می‌کند؛ نویسندگان این کتاب یک راهنمای زنده و با تصویر زیبا برای فعالیت‌های خاص ارائه می‌دهند که می‌تواند هر یک از ما را به یادگیرنده‌ی مؤثرتری تبدیل کند. (رابرت ای. بیورک، استاد دانشگاه لس‌آنجلس)

  • اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه یاد بگیرید، من نمی‌توانم راهنمای بهتری از آنچه باربارا اوکلی و اولاو شِوه دارند به شما توصیه کنم. آن‌ها خود را از دانش‌آموزانی که در حال مبارزه بودند به استاد تبدیل کردند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز)

  • کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر کتابی است که آرزو می‌کردم در دوران دانشجویی داشته باشم. این کتاب مملو از توصیه‌های عملی و مبتنی بر شواهد علمی برای غلبه بر اهمال‌کاری، تقویت حافظه و خواندن مؤثرتر است. (دانیل اچ. پینک، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که تصور می‌کنند تا کنون نتوانسته‌اند چیزهایی را که دوست دارند فرا بگیرند، خوب درس بخوانند یا فنی را به درستی آموزش ببینند مناسب است.

با باربارا اوکلی و اولاو شوه بیشتر آشنا شویم

باربارا اوکلی متولد سال 1955، نویسنده و استاد دانشگاه اهل ایالات متحده آمریکا است. او عضو هیأت‌علمی دانشگاه اوکلند و مدرس دانشگاه مک سنتر است و کلاس‌های آنلاین او از محبوب‌ترین دوره‌های آموزشی در زمینه‌ی یادگیری مؤثر و بهبود فراگیری در سراسر آمریکا می‌باشند. او همچنین مقالاتی را در زمینه‌ی یادگیری در روزنامه‌های سراسری آمریکا از جمله وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز نوشته و منتشر کرده است.

اولاو شِوه، نویسنده و سخنران آمریکایی تحصیلات خود را در رشته‌ی مهندسی در دانشگاه‌های برکلی و آکسفورد به اتمام رساند. او از زمان تحصیل در دوره‌ی دبیرستان در حوزه‌ی بهبود مهارت یادگیری فعالیت کرد و امروزه به‌عنوان یکی از مشهورترین افراد در آموزش فرآیندهای یادگیری در ایالات متحده آمریکا است. او نویسنده‌ی کتاب پرفروش «دانش‌آموز فوق‌العاده» است.

جملات برگزیده‌ی کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر

  • اگر کسی یا چیزی در کارتان وقفه ایجاد کرد، به ذهنتان بسپارید که کجا هستید تا راحت‌تر به کار برگردید.
  • به خودتان استراحت‌های کوتاه و مکرر بدهید. پرداختن به یک کار برای مدت طولانی بدون شک خسته‌تان می‌کند.
  • در بازه‌های زمانی کوتاه و متوالی خیلی راحت‌تر می‌توانید روی مطالعه تمرکز کنید و به آن پایبند بمانید تا در بازه‌های زمانی به ظاهر بی‌پایان.

در بخشی از کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر می‌خوانیم

ده‌ها سال محققان فکر می‌کردند یادگیری روندی فقط مربوط به مهارت‌های حرکتی می‌شود، مثل همین زدن ضربه سرویس در تنیس، شوت کردن توپ فوتبال، نواختن پیانو، یاد گرفتن تایپ. بعد محققان فهمیدند که سیستم روندی در عادات هم دخیل است، مثل هر روز صبح پوشیدن شلوار قبل از به تن کردن پیراهنتان یا تکان دادن سرتان به نشانه سلام هنگام احوال‌پرسی.

ولی الان، محققان دریافته‌اند که سیستم‌های آشکار و روندی در اکثر انواع یادگیری مثل نگارش، زبان، ریاضی، موسیقی و البته بازی‌های ویدئویی با هم کار می‌کنند. بر خلاف یادگیری آشکار، وقتی با استفاده از سیستم روندی یاد می‌گیرید، در اکثر موارد متوجه یادگیری نمی‌شوید.

در اصل، سیستم روندی مثل جعبه سیاه می‌ماند، نمی‌توانید بفهمید داخلش چه می‌گذرد. سیستم روندی می‌تواند اطلاعات را از حافظه کاری‌تان بگیرد (مثل وقتی که تصمیم می‌گیرید سرویس بزنید) یا از آنچه حس می‌کنید (مثل دیدن چاله‌ای هنگام دوچرخه‌سواری). ولی شما متوجه نمی‌شوید جعبه سیاه سیستم روندی چطور یادگیری را انجام می‌دهد. تنها چیزی که می‌دانید این است که به توپ بیس‌بال ضربه ‌زدید و آن را جایی که می‌خواستید ‌فرستادید یا دوچرخه‌تان را به آرامی از کنار چاله رد کردید یا زمین ‌خوردید.

سیستم روندی به غیر از اینکه عملکردی مثل «جعبه سیاه» دارد، ممکن است فوق‌العاده پیچیده هم باشد. این سیستم کمکتان می‌کند هم الگوهای ساده و هم الگوهای پیچیده را بدون اینکه آگاهانه به آن‌ها فکر کنید، یاد بگیرید. کودکان نوپا و دیگر کودکان سیستم‌های روندی فوق‌العاده قدرتمندی دارند (سیستم آشکارشان تا وقتی که بزرگ‌تر شوند، فعال نمی‌شود). آن‌ها تقریباً تمام زبان مادری‌شان را با استفاده از این سیستم روندی فرامی‌گیرند. بلدید مکعب روبیک را سریع درست کنید؟ برای این کار از سیستم روندی‌تان استفاده می‌کنید. دوست دارید جراح‌های واقعی را حین جراحی در تلویزیون تماشا کنید؟ سیستم روندی‌شان نقش مهمی در مهارتشان دارد.

زنجیرهای خوب‌شکل‌گرفته در سیستم روندی‌تان باعث می‌شوند که حتی در شرایط پراضطراب هم به سرعت برق کاری را انجام دهید. این زنجیرها نه‌تنها اعمالی مثل زدن ضربه سرویس در تنیس را شامل می‌شوند، بلکه توانایی دیدن سریع روابط را هم در بر می‌گیرند، مثل 7 و 5 که بدون فکر کردن به آن می‌دانید جمعشان 12 می‌شود یا اینکه نوع خاصی از مسائل حسابان نیاز به مشتق‌گیری دارند.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خوانندگان
1. چگونه عمیقاً تمرکز کنید و پشت گوش انداختن را کنار بگذارید
2. چگونه گیر نکنید
3. چگونه هرچیزی را خیلی خوب و عمیق یاد بگیرید
4. چگونه ظرفیت حافظه کاری را به حداکثر برسانید و یادداشت‌های بهتری بردارید
5. چگونه به خاطر بسپارید
6. چگونه به شهود دست یابید و سریع فکر کنید
7. چگونه انضباط فردی را به کار بگیرید، حتی وقتی منضبط نیستید
8. چگونه به خودتان انگیزه بدهید
9. چگونه مفید و مؤثر بخوانید
10. چگونه در امتحانات عالی عمل کنید
11. چگونه یادگیرنده‌ای حرفه ای شوید
فهرست بازبینی: چگونه یادگیرنده‌ای واقعی شوید
تقدیر و تشکر
یادداشت‌‌ها
کتاب‌شناسی
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر: ابزارهای علمی برای بهتر شدن در هر کاری
نویسنده،
مترجمهاله افشاری
ناشر چاپیانتشارات چترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-622-7342-61-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر

محمد سبحان محمدی
۱۴۰۲/۶/۲۷
سلام و عرض ادب خدمت دوستای خوبم من باید به شما بگم که اگر این کتاب رو زودتر خونده بودم می‌تونستم الان در جایگاه یک دانشجوی علوم پزشکی باشم نه یک مهندس و البته که مهندسی ایرادی ندارد اما من این رو از طرف خودم گفتم و قصد جسارت به رشته‌ای و کسی رو ندارم این کتاب کمکتون می‌کنه که شما بتونید برنامه ریزی درسی داشته باشید. دوستای من زمانی که می‌تونید خودتون یاد بگیرید که باید چیکار کنید چرا باید پول‌های زیادی به مدرسین زردی که در آخر میگن خودتون زیاد تلاش نکردید بدید؟ به خدای بزرگ سوگند می‌خورم که این کتاب شاید از تمام کتاب‌هایی که موضوعشون با محوریت درس خواندن و برنامه درسی و راه و روشی برای درس خواندن هست و میگم کتاب‌های دیگه شاید راجب یادگیری هر موضوعی صحبت کردن.
ممنونم که تا انتهای متن در کنارم بودید.
farzad khezri
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
اگر این کتاب رو قبل از دانشگاه مطالعه میکردم حتما نمرات بهتری میگرفتم اگه دوران دبیرستان میخوندم حتما دانشگاه بهتری قبول میشدم منتها به شرطی که راه کاراشو انجام میدادم
پوریا رضایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
بسیار کتابی کامل و کار امد است، انتهای کتاب تمام منابع ذکر شده که نشان میده کتابی درست و عالی است
دوستان کنکوری حتما این کتاب رو بخونید متاسفانه خودم کنکوریم ولی دیر شروع کردم
مرتضی ظاهری
۱۴۰۲/۱۱/۹
این کتاب واقعا یک شاهکاره! بسیار روان و در نهایت کاربردی بودن نوشته و ترجمه شده اگر کسی در مطالعه و یادگیری ذره‌ای ضعف داره با خوندن و عمل کردن به این کتاب ضعفش جبران میشه
Masih Khosravi
۱۴۰۳/۱/۱۶
واقعا خفنه کاش دوران دبیرستان و کنکور خونده بودمش. کاملا علمی مراحل یادگیری رو توضیح میده و بعد راه حل میده که چطور ایتفادش کنی تا یادگیریت بهتر بشه
مصیب رشیدی
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب خوبیه، برای یادگیری و افزایش تمرکز هنگام مطالعه یا فراگیری یه مهارت می‌تونه خیلی کمکتون کنه البته میتونست بهتر و کاربردی تر باشه
تانیا
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
کتاب خوب و کمک کننده اییه
من خودم از روش هاش مخصوصا پومودرو استفاده کردم و جواب داد
فاطمه
۱۴۰۲/۱/۱۶
نکته‌های خیلی خوبی داشت ولی به نظرم میتونست خلاصه تر باشه تا بیشتر مفید باشه
نسرین
۱۴۰۲/۱۱/۸
از بهترین کتاب‌ها
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر

برای دریافت کتاب مثل حرفه‌ای‌ها یاد بگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.