معرفی و دانلود کتاب مجموعه‌ی نامرئی

عکس جلد کتاب مجموعه‌ی نامرئی
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه‌ی نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه‌ی نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه‌ی نامرئی

داستانی کوتاه و خواندنی از ادبیات قرن بیستم آلمان. اشتفان تسوایگ در کتاب مجموعه‌ی نامرئی داستان دو همسفر را روایت می‌کند که در قطاری به مقصد درسدن با یکدیگر آشنا می‌شوند و ما از خلال گفت‌وگوی آن‌هاست که با ماجرایی عجیب روبه‌رو می‌شویم.

درباره‌ی کتاب مجموعه‌ی نامرئی

داستان کتاب مجموعه‌ی نامرئی (Unsichtbaren sammlung) نوشته‌ی اشتفان تسوایگ (Stefan Zweig) در قطاری به مقصد درسدن، شهری در غرب کشور آلمان آغاز می‌شود. سفری که در آن دو مرد غریبه با یکدیگر آشنا می‌شوند و در ادامه مخاطب را نیز با خود به سوی مقصدی غیرمنتظره همراه می‌سازند. یکی از این دو مرد، عتیقه‌فروشی خبره در برلین است و در طول کتاب، درصدد آن برمی‌آید که خاطره‌ای عجیب و پرسش‌برانگیز را از زندگی‌اش برای هم‌سفر غریبه‌ی خود روایت کند.

خاطره‌ی مرد عتیقه‌فروش درباره‌ی پیرمردی نابیناست و به سال‌های سراسر بحران و رکود پس از جنگ جهانی بازمی‌گردد. این خاطره مربوط به دهه 1920 میلادی است؛ زمانی که آلمان از نظر اقتصادی در گردنه‌ی تاریخی بسیار دشواری قرار داشت و بسیاری از مردم به نان شب خود محتاج بودند. یکی از این خانواده‌ها که اعضای آن زندگی مشقت‌باری را می‌گذراندند، خانواده‌ی این پیرمرد نابینا بود.

پیرمردی که در این خاطره از او یاد می‌شود، صاحب یک کلکسیون بی‌نظیر از آثار هنری هنرمندان مختلف است که به نوعی در شمار بهترین و غنی‌ترین مجموعه‌های هنری قرار دارد. هر یک از آثار این کلکسیون با مشقت بسیار به دست آمده‌اند و از یک عمر تلاش حکایت می‌کنند. روایت این خاطره به جایی می‌رسد که راوی از پیرمرد کلکسیون‌دار نابینا می‌خواهد به خانه‌ی او برود تا از کلکسیون بی‌نظیرش بازدید کند. اما درست در همین زمان از زبان دختر و همسر پیرمرد، حقیقتی غیرمنتظره و هولناک را می‌شنود که او را حیرت‌زده می‌کند. حقیقتی تکان‌دهنده که پرده از رازی پوشیده برمی‌دارد...

نشر چشمه ترجمه‌ی علی‌اصغر حداد را از این داستان کوتاه تهیه و منتشر نموده است.

کتاب مجموعه‌ی نامرئی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آلمان علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این داستان کوتاه خواندنی را از دست ندهید.

اقتباس سینمایی از کتاب مجموعه‌ی نامرئی

در سال 1953 مجموعه نامرئی دستمایه‌ی ساخت فیلمی تلویزیونی به کارگردانی هانس فارنبورگ شد که بازیگرانی همچون کته هاک، لوئیز موسباخ، هرمان لنزاو و اینگه اشمیت در آن به ایفای نقش پرداختند. همچنین در سال 1966 ویلی وندرملن با اقتباس از این کتاب فیلمی تلویزیونی ساخت که کری فونتین، لوئیز ون دن دورپل و گاستون واندرمولن از جمله بازیگران آن بودند.

با اشتفان تسوایگ بیشتر آشنا شویم

اشتفان تسوایگ در سال 1881 در اتریش و در خانواده‌ای یهودی متولد شد. تسوایگ در دو دهه‌ی 1920 و 1930 سال‌های اوج فعالیت حرفه‌ای خود را تجربه کرد و به نویسنده‌ای پرکار و پرفروش تبدیل شد. او مطالعات و پژوهش‌های تاریخی بسیاری را درباره‌ی شخصیت‌های مشهور ادبی مانند انوره دو بالزاک، چارلز دیکنز، و فئودور داستایوسکی به ثمر رساند و در طول دوران زندگی خود کتاب‌های ارزشمندی را منتشر کرد. تسوایگ در دانشگاه وین در رشته‌ی فلسفه تحصیل کرد و در سال 1904 موفق شد مدرک دکترای خود را در این رشته دریافت کند. با وجود این که ای نویسنده در خانواده‌ای یهودی متولد شد، مذهب نقش چندانی در شکل‌گیری شخصیت او نداشت اما در برخی از آثار او، این اثرگذاری غیر قابل کتمان است. اشتفان تسوایگ در سال 1942 و در سن شصت‌سالگی درگذشت. از میان آثار او که تا کنون به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به عناوینی همچون «ماری استوارت»، «شطرنج» و «فرار به جنگ» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مجموعه‌ی نامرئی می‌خوانیم

مغازه‌ى ما بدون اغراق با این مشترى نزدیک به شصت‌سال مکاتبه داشت. او از پدر و پدربزرگ من خرید کرده بود. ولى به یاد نداشتم در طول سى‌وهفت‌سال مدیریت من حتى یک‌بار هم به مغازه‌ى ما آمده باشد. همه چیز خبر از آن مى‌داد که او پیرمردى غیرعادى است. او مى‌توانست یکى از آن آلمانى‌هائى باشد که هم‌چون نمونه‌ئى کم‌یاب از دوست‌داران منسل یا اشپیتسوگِ نقاش در گوشه‌وکنار شهرهاى کوچک در عین بى‌نام‌ونشانى به حیات خود ادامه مى‌دهند. نامه‌هایش همه به خط خوش نوشته شده بودند، یکى پاکیزه‌تر از دیگرى. زیرِ ارقام با خط‌کش و جوهر قرمز خط کشیده بود، و براى پرهیز از هرگونه خطا، هر رقم را دوبار قید کرده بود. این مشخصات و این‌که تمامى نامه‌ها را روى کاغذ باطله نوشته و از پاکت‌هاى دست‌دوم استفاده کرده بود، نشان مى‌داد که او به گونه‌ئى اصلاح‌ناپذیر صرفه‌جو و حتى خسیس است.

هریک از این نامه‌هاى عجیب را با ذکر نام و عنوان پُر طول و تفصیل خود «کارمند بازنشسته‌ى اقتصاد و جنگل‌دارى، سروان بازنشسته، دارنده‌ى نشان صلیب ‌آهنین درجه‌یک» امضا کرده بود. بنابراین، مى‌بایست این سرباز پیرِ سال‌هاى هفتاد در صورت زنده‌بودن سنى حدود هشتادسال داشته باشد. ولى پیدا بود که این پیرمرد غیرعادى و به‌شدت صرفه‌جو در مقام دارنده‌ى مجموعه‌ئى نفیس از باسمه‌هاى قدیمى، از هوش‌مندى‌ئى خاص، شناختى درخشان، و سلیقه‌ئى عالى برخوردار است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه‌ی نامرئی
نویسنده
مترجمعلی اصغر حداد
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-600-229-618-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه‌ی نامرئی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه‌ی نامرئی

برای دریافت کتاب مجموعه‌ی نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.