معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه کاربردی

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه کاربردی
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه کاربردی

کتاب مدیریت پروژه کاربردی نوشته‌ی محمدحسین نوراله دزفولی، منبعی جامع برای توضیح مبانی مدیریت پروژه و اصول سفارشی‌سازی پروژه‌های خاص است. این کتاب با زبانی ساده و کاربردی به توضیح مدیریت پروژه پرداخته و با استفاده از مثال‌های ملموس، تلاش کرده است مباحث را شفاف کند. در این کتاب انواع رویکرد‌های معروف به طراحی و مدیریت پروژه موردبحث قرار می‌گیرند.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی

در هر زمینه‌ی کاری برای وصول پیشرفت و رسیدن به موفقیت نیاز به اجرای پروژه داریم. تمامی سازمان‌های موفق دنیا جهت اجرای پروژه‌های خود از مدیریت پروژه‌ی خاصی استفاده می‌کنند. کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی اثر محمدحسین نوراله دزفولی با توضیح ساده و کاربردی مبانی مدیریت پروژه تمامی وجوه این زمینه را به زبانی ساده توضیح می‌دهد.

مدیریت پروژه فرایندی است که در آن مسیر پروژه حفظ و راهکارهایی برای ایجاد تعادل بین سه عامل، هزینه، زمان و کیفیت، اعمال می‌شود. کار یک مدیر پروژه رعایت تمامی موارد مطرح‌شده در برنامه‌ی پروژه است؛ به‌گونه‌ای که اگر پروژه از مسیرش خارج شود بتوان با تشخیص علل، در کوتاه‌ترین زمان به برنامه‌ بازگشت. برای مدیریت یک پروژه روش‌های بسیاری وجود دارد که بسته به نوع پروژه و شرایط آن اتخاذ می‌شود.

در کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی اصول مدیریت را طبق سازمان استاندارد دانش مدیریت پروژه مطرح می‌شود به پنج دسته‌ی آغاز، برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و خاتمه تقسیم می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر گرفت این است که هر پروژه یک دوره‌ی موقت است که مدت‌زمان مشخصی برایش در نظر گرفته می‌شود. ازاین‌رو در مدیریت پروژه باید نقاط آغاز و پایان مشخص باشند. مورد بعدی ذکر این موضوع است که در یک پروژه از ابتدا تا انتها مرحله‌ی کنترل حضور دارد و باید در تمامی مراحل یک پروژه، مدیر آن را کنترل و از حفظ مسیر پروژه صیانت کند.

در کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی، محمدحسین نوراله دزفولی با تعریف مبانی پروژه بحث خود را آغاز می‌کند. تهیه‌ی مدل زمان‌بندی، نظارت و کنترل بر عملکرد، مدیریت تغییرات و مدیریت ریسک از فصول بعدی این اثر است. در نهایت امر، هدف نویسنده از نگارش اثر حاضر این است که با نهادینه کردن دانش در این رشته، استفاده از صنایع و ابزارهای لازم و بومی‌سازی فرایند پروژه شانس موفقیت پروژه افزایش یابد.

کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی نوشته‌ی محمدحسین نوراله دزفولی، توسط مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران عرضه شده است.

کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی مناسب چه کسانی است؟

کتاب مدیریت پروژه‌ی کاربردی به مخاطبان کتاب‌های مهندسی توصیه می‌شود.

با محمدحسین نوراله دزفولی بیشتر آشنا شویم

دکتر محمدحسین نوراله دزفولی‌، مدرس دانشگاه و مدیر دفتر پروژه‌های متنوعی بوده است. دزفولی نویسنده‌ی کتاب‌هایی چون «نظریه‌های نوین تیم‌سازی»، «تکنیک‌های نوین حل مسئله و تصمیم‌گیری» و «خلاصه‌ی راهنمای PMBOK 2021» بوده است.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه کاربردی می‌خوانیم

مدیریت پروژه مستلزم استفاده از دانش، مهارت، ابزار و تکنیک برای فعالیت‌های مدیریتی و همچنین فعالیت‌های رهبری است. فعالیت‌های مدیریتی بر دستیابی به اهداف پروژه از طریق داشتن فرآیندهای مؤثر، برنامه‌ریزی، هماهنگی، اندازه‌گیری و نظارت بر کارهای دیگر متمرکز است. فعالیت‌های رهبری بر افرد متمرکز است. رهبری شامل تأثیرگذاری، گوش‌دادن، امکان‌پذیر کردن و سایر فعالیت‌های مرتبط با تیم پروژه است. هر دو در کسب نتایج مورد نظر مهم هستند.

در حالی که فعالیت‌های رهبری باید توسط همه‌ی اعضای تیم پروژه انجام شود، فعالیت‌های مدیریت ممکن است متمرکز یا توزیع شوند. درمحیطی که فعالیت‌های مدیریتی متمرکز هستند، معمولاً پاسخ‌گویی (پاسخگو بودن برای یک نتیجه) به یک فرد تعلق می‌گیرد، مانند مدیر پروژه یا نقش مشابه.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. مبانی مدیریت پروژه
فصل 2. منشور پروژه و شناسایی ذی‌نفعان
فصل 3. تهیه مدل زمان‌بندی
فصل 4. نظارت و کنترل عملکرد پروژه
فصل 5. مدیریت تغییرات
فصل 6. مدیریت ریسک
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه کاربردی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-622-218-448-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه کاربردی

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.