معرفی و دانلود کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی

برای دانلود قانونی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی

کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی، راهنمایی کاربردی و جامع برای آشنایی با زبان پایتون است که راه را برای برنامه‌نویسان تازه‌کار باز می‌کند. این کتاب را والنتینا پورکو در یازده فصل نوشته است. فصول اولیه‌ی کتاب به معرفی مفاهیم پایه اختصاص دارند، اما نویسنده به‌مرور به سمت مباحث تخصصی‌تر گام برمی‌دارد. در مجموع، کتاب پیش رو منبعی مقدماتی در زمینه‌ی زبان پایتون است که با بهره‌گیری از مثال‌های متعدد، فهم مباحث را برای خواننده آسان می‌کند.

درباره‌ی کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده‌کاوی

والنتینا پورکو (Valentina Porcu)، در کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده‌کاوی (Python for Data Mining Quick Syntax Reference)، تمامی ابزارها و تکنیک‌های لازم برای آشنایی با زبان پایتون و چگونگی استفاده از ابزارهای آن را آموزش می‌دهد. این کتاب، از مفاهیم پایه تا تجزیه‌ و تحلیل داده‌ها را شامل می‌شود و در خلال آموزش‌ها، مثال‌های متعددی را ذکر می‌کند که منجر به درک هرچه بهتر خواننده از مباحث می‌شود. هدف نویسنده، راهنمایی برنامه‌نویسان تازه‌کار برای آشنایی با این زبان است؛ ازاین‌رو مطالب را گام‌به‌گام پیش می‌برد تا بهترین نتیجه را در کم‌ترین زمان ممکن رقم بزند.

پایتون، یک زبان شی‌گرا و تعاملی است که کتابخانه‌ای از توابع را شامل می‌شود و برای همه‌ی سیستم‌عامل‌ها در دسترس است. ازاین‌رو پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی برای داده‌کاوی به حساب می‌آید و تسلط به آن برای فعالان این حوزه، ضروری است.

کتاب پیش رو متشکل از یازده فصل است و با ابتدایی‌ترین نکات نظیر چگونگی نصب پایتون، تفاوت بین پایتون 2 و 3 و استفاده از ترمینال آغاز می‌شود. فصل دوم به معرفی مفاهیم پایه‌ای این حوزه اختصاص دارد و سومین فصل، درباره‌ی اشیا و ساختارهای پایه توضیح می‌دهد. خواننده در این فصل با فایل‌ها، رشته‌ها، دیکشنری‌ها، لیست‌ها و... آشنا می‌شود و فرآیند تبدیل فرمت را می‌آموزد.

نویسنده در فصل چهارم به توابع پرداخته و در پنجمین فصل تحت‌عنوان «دستورات شرطی و توابع نوشتن»، بحث را ادامه می‌دهد. ششمین بخش کتاب به معرفی مفاهیم مرتبط با برنامه‌نویسی شی‌گرا اختصاص دارد که ماژول‌ها، متدها و مدیریت خطا را شامل می‌شود. والنتینا پورکو در هفتمین فصل از قسمت‌های پیشین کتاب کمک می‌گیرد تا فرآیند وارد کردن فایل را آموزش دهد. خواننده در پایان این فصل با چگونگی باز کردن و ویرایش فایل‌های مختلف آشنا خواهد شد.

پانداس، SciPy و Matplotlib، از مهم‌ترین مباحث داده‌کاوی پایتون‌اند که در فصل هشت تا یازده کتاب تشریح می‌شوند و تولید داده‌های تصادفی، رسم نمودار و مدیریت فریم‌ورک داده‌ها را پوشش می‌دهند. یوسف عباس نژادورزی، فاطمه عبدی سقاواز و علیرضا نوری این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات فناوری نوین آن را به چاپ رسانده است.

کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده‌کاوی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام برنامه‌نویسانی که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن با ابزارها و تکنیک‌های پایتون آشنا شوند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی می‌خوانیم

استفاده از عبارات منظم که به عنوان regex نیز شناخته می‌شود، شناسایی همه این گزینه‌ها را بسیار آسان می‌کند. عبارات منظم الگوهایی هستند که به ما امکان می‌دهند رشته‌های عمومی را توصیف کنیم، که این نوع جستجو را پیچیده‌تر می‌کند. آن‌ها برای جستجو، جایگزینی یا استخراج رشته‌ها یا زیر رشته‌ها بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، عبارات منظم می‌توانند برای استخراج تاریخ آدرس‌های ایمیل و آدرس‌های ایمیل فیزیکی استفاده شوند، زیرا آن‌ها فقط یک آدرس ایمیل را استخراج نمی‌کنند. برای مثال می‌توانیم یک ایمیل وارد کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شروع کار
فصل دوم: یادداشت‌های مقدماتی
فصل سوم: اشیاء و ساختارهای پایه
فصل چهارم: توابع
فصل پنجم: دستورات شرطی و توابع نوشتن
فصل ششم: مفاهیم پایه دیگر
فصل هفتم: وارد کردن فایل‌ها
فصل هشتم: پانداس
فصل نهم: SciPy و NumPy
فصل دهم: Matplotlib
فصل یازدهم: Scikit-learn

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی
نویسنده
مترجمیوسف عباس نژادورزی، فاطمه عبدی سقاواز، علیرضا نوری
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-622-5412-11-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی

برای دریافت کتاب مرجع سریع دستورات پایتون برای داده کاوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.