معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم

عکس جلد کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم
قیمت:
۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم

عین الله جعفرنژاد قمی و محمد جعفرنژاد قمی در کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم هرآن‌چه را که لازم است درباره‌ی این زبان برنامه‌نویسی و قابلیت‌های آن بدانید، به شما آموزش داده‌اند. با کمک این کتاب راهنما می‌توانید به خوبی با محیط برنامه‌نویسی پایتون آشنا شوید و برای طراحی هر اَپ یا برنامه‌ای که مد نظرتان است، از این زبان برنامه‌نویسی پرطرفدار استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم

پایتون از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی مدرن است که در حوزه‌های مختلفی چون تولید اپ‌، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و بسیاری دیگر از زمینه‌ها کاربرد دارد. عین الله جعفرنژاد قمی و محمد جعفرنژاد قمی در کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم با ارائه‌ی مثال‌های متنوع و با بهره‌گیری از تصاویر محیط این برنامه به شما کمک می‌کنند به این زبان پرکاربرد مسلط شوید.

پایتون به عنوان یکی از زبان‌های برنامه‌سازی مدرن دارای ویژگی‌هایی چون سادگی، قدرت و کارآمدی است و با توجه به قابلیت‌های متنوعش می‌تواند برای نوشتن برنامه‌ی اپ‌های گوناگون در محیط ویندوز و لینوکس مناسب باشد. در این زبان نقص‌های موجود در زبان‌های برنامه‌نویسی C، جاوا و ++ C تا حد ممکن برطرف شده و همین مسئله کاربران بسیاری را به استفاده از این زبان مشتاق کرده است.

از ویژگی‌های مهم پایتون متن باز (Open Source) بودنِ این زبان برنامه‌نویسی است. این یعنی کاربران می‌توانند به کدهای آن دسترسی داشته باشند و تغییرات لازم را در آن اعمال کنند. ویژگی مهم دیگر این برنامه شیءگرا بودن آن است؛ به این معنا که قابلیت مدل‌سازی کردن اشیای دنیای واقعی را دارد و در آن همه‌چیز به‌عنوان شیء شناخته می‌شود.

قابلیت دیگر پایتون توسعه‌پذیری این برنامه است که دستورالعمل‌ها و ساختار‌های ساده‌اش یادگیری آن را برای شما ساده می‌کند. به‌علاوه این برنامه دارای کتابخانه‌هایی غنی‌ست که انجام کارهای عملی و محاسباتی برنامه را برعهده دارند.

در این کتاب با شیوه‌ی نصب و اجرای محیط برنامه‌ی پایتون، کاربردهای مختلف این برنامه و مباحث مهمی چون اجزای محیط برنامه‌ی پایتون، انواع خطاهای برنامه، نحوه‌ی برنامه‌نویسی با این زبان، ماهیت تابع‌ها و اجزای مختلف زبان پایتون و بسیاری جزئیات دیگر آشنا خواهید شد.

این کتاب حاصل سال‌ها تجربه‌ی نویسندگان است؛ بنابراین با رویکردی آموزشی تدوین شده و می‌تواند لذت برنامه‌نویسی در محیط پایتون را به شما هدیه کند.

کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم مناسب چه کسانی است؟

برنامه‌نویسان و دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و نرم‌افزار از جمله مخاطبان اصلی این کتاب آموزشی هستند.

با عین الله جعفرنژاد قمی بیشتر آشنا شویم

عین الله جعفرنژاد قمی، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی است. او دکترای مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم‌افزار دارد و مؤسّس و مدیرمسئول انتشارات علوم رایانه است. جعفرنژاد توانسته عنوان ناشر برتر کشوری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را کسب کند و از ریاست جمهوری لوح تقدیر دریافت نماید. گفتنی‌ست از این نویسنده و مترجم تاکنون بیش از صدوبیست عنوان کتاب درسی و دانشگاهی در حوزه‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی برق و الکترونیک منتشر شده است.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم می‌خوانیم

گفتیم که اشیای دنیای واقعی که در زبان‌های برنامه‌سازی به صورت شیء نرم‌افزاری مدل‌سازی می‌شوند، بسیار متنوع‌اند و هر شیء مجموعه‌ای از داده‌ها و اَعمال (رفتارها) دارد که این اَعمال روی داده‌های آن اجرا می‌شوند. به عنوان مثال، دانشجو یک شیء است که داده‌ها و رفتارهای خاصی دارد. دانشگاه شیء دیگری است که داده‌ها و رفتارهای خاص خودش را دارد. استاد شیء دیگری در دنیای واقعی است و داده‌ها و رفتارهای خاص خودش را دارد. هر یک از این اشیا از گونه‌ای هستند. چگونه بین این گونه‌های مختلف اشیا تمایز قائل شویم؟ بدیهی است که این گونه‌های مختلف اشیا را نمی‌توان با هم مقایسه کرد.

برای تمایز بین اشیایی با گونه‌های مختلف، از کلاس استفاده می‌کنیم. بنابراین کلاس دانشجویان، اشیای مختلف دانشجو را مشخص می‌کند، کلاس استادان، اشیای مختلف استاد و کلاس دانشگاه، اشیای مختلف دانشگاه را مشخص می‌کند. وقتی کلاس مشخص شد، می‌توان اشیای مختلفی را از آن کلاس ایجاد کرد. در واقع، کلاس مثل نقشه‌ی ساختمان است که از یک نقشه می‌توان ساختمان‌های متعددی ایجاد کرد. فرآیند ایجاد اشیا از کلاس را نمونه‌سازی می‌نامند. بنابراین از یک کلاس دانشجو می‌توان هزاران دانشجو ایجاد کرد و از یک کلاس استاد می‌توان هزاران استاد ایجاد کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات و ساختار برنامه در پایتون
فصل دوم: ساختارهای کنترلی
فصل سوم: توابع و ماژول‌ها
فصل چهارم: سازمان‌دهی و پردازش داده‌ها با آرایه
فصل پنجم: پردازش لیست‌ها و تاپل‌ها
فصل ششم: پردازش رشته‌ها، دیکشنری‌ها و مجموعه‌ها
فصل هفتم: کلاس‌ها، وراثت، چندریختی و اداره کردن استثناها
فصل هشتم: پردازش فایل‌ها و ماندگاری داده‌ها
فصل نهم: طراحی واسط کاربری و گرافیک در پایتون
فصل دهم: برنامه‌نویسی هم‌روند و چندریختی
فصل یازدهم: پایتون و شبکه
فصل دوازدهم: کار کردن با فایل‌های اکسل
فصل سیزدهم: پایگاه داده در پایتون
پیوست: نصب و اجرای پایتون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات381
زبانفارسی
شابک978-600-205-186-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم

امیرحسین امینی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
جعفر نژاد از قدیم جزو سر امد‌ها بوده و هست، پیشنهاد میکنم این کتاب رو بخونید و بعد تمرکزتون رو تو حل مسائل و تمرین بزارید، کتاب در زمینه تمرین هست، اینترنت هم انگلیسی سرچ کنید مطالب زیاد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم

برای دریافت کتاب برنامه نویسی با زبان پایتون - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.