معرفی و دانلود کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد

عکس جلد کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد
قیمت:
۳۴,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد

داستانی فانتزی از ماجراهای اسرارآمیز و قدرت‌های جادویی! ویلیام ریتر در کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد شما را به دل جنگل‌های وحشی می‌برد تا به کمک گابلین‌ها، موجودات جادویی را به دنیای طبیعت بازگردانید. آن‌ها باید با دزدیدن بچه‌ی انسان و جایگزین کردن او با «همزاد» و انجام مناسک مخصوص، جنگل و جادوهایش را نجات دهند؛ کاری که چندان هم آسان به نظر نمی‌رسد. گفتنی‌ست این رمان در سال 2021 به‌عنوان نامزد جایزه کتاب گنبد طلایی ورمونت انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد

سال‌های پیش، وقتی تمام موجودات دنیا از جمله انسان‌ها، پریان، الف‌ها و... در کنار هم زندگی می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که درکنارهم بودن موجودات هوشمند و جادویی چندان هم کار درستی نیست و بهتر است با دو نیمه کردن دنیا، جادو و هوش از هم جدا شوند. به همین دلیل بود که دیواری محکم بین دنیای هوشمندها و جادویی‌ها کشیده شد. یک نیمه از دنیا «زمین» نام گرفت و نیمه‌ی دیگر «آنوین» نامیده شد. جهانیان سال‌های درازی را به این شکل گذراندند تا اینکه با نبرد بین دو دنیا، دیوار شکافته شد. در این بین، روح دیوار از غفلت اهالی جهان استفاده کرده و به جنگل‌های تاریک و در لابه‌لای سایه‌ها می‌گریزد... و به این شکل کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد (Changeling) با روایت هیجان‌انگیز ویلیام ریتر (William Ritter) آغاز می‌شود.

داستان در شهر خیالی «اندزبارو» می‌گذرد. جایی که مردم ساده‌دلش میانه‌ای با تکنولوژی و فناوری ندارد. آن‌ها پایبند به سنت‌هایشان هستند و در ارتباط مستقیم با طبیعت زندگی می‌کنند. همچنین جادوها و هیولاها نقش پررنگی در زندگی‌شان دارند. این شهر اسرارآمیز با جنگل‌هایی احاطه شده که مملو از موجودات اسرارآمیز و سایه‌های مرموز هستند. در این جنگل‌های هولناک ترول‌ها، گابلین‌ها و غول‌های بزرگی وجود دارند که بچه‌های انسان‌ها را در تاریکی شب می‌دزدند! جنگل و موجودات نهفته در آن همواره برای مردم شهر هولناک و با کمی دلهره همراه بوده. البته گاهی برخی از افراد شجاع اندزبارو تصمیم می‌گرفتند تا برای پی بردن به راز جنگل‌های سیاه، روانه‌ی مسیر پرپیچ‌و‌خم درختان شوند اما در کل مردم شهر خیلی هم دنبال دردسر نبودند و سعی می‌کردند با اجتناب از ورود به جنگل، زندگی بی‌سروصدایی را برای خود و خانواده‌شان ترتیب بدهند.

«کال» دردسر جدیدی‌ست که به‌زودی راهی جنگل می‌شود تا کودک تپل‌مپلی را از خانه‌ی یکی از آدم‌ها بدزدد. او که عضوی از قبیله‌ی گابلین‌هاست، داوطلب شده تا جنگل و جادوهایش را نجات بدهد. ماجرا از این قرار است که ساکنان جنگل، رئیس قبیله‌ی گابلین‌ها و حتی خود کال، به‌تدریج متوجه می‌شوند که قدرت جادویی موجودات جنگل کاهش پیدا کرده. بنابراین برای نجات نیروهای جادویی لازم است همزادی را که به‌تازگی در جنگل متولد شده، با کودکی در شهر اندزبارو جابه‌جا کنند. با این کار، جنگل قوای ازدست‌رفته‌اش را به دست می‌آورد و کودک ربوده‌شده برای همیشه از خانه و خانواده‌اش جدا خواهد شد. این مأموریت خطرناک را کال به عهده دارد. بهتر است با کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد همراه باشیم تا ببینیم کال و جنگلی‌ها به مقصودشان خواهند رسید یا نه؟

بیان گیرا و تخیل بی‌نظیر ویلیام ریتر به کمک شما می‌آیند تا در صفحه‌صفحه‌ی کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد مجذوب این رمان فانتزی و هیجان‌انگیز شوید. نویسنده به‌خوبی افسانه و خیال را درهم آمیخته و شما را درگیر روند داستان خواهد کرد. طنز ظریف راوی هم بر جذابیت و کشش داستان خواهد افزود.

نوجوانانی که شیفته‌ی ادبیات فانتزی هستند، می‌توانند کتاب حاضر را با ترجمه‌ی بابک علوی تهیه کنند. اثری که به کوشش نشر پرتقال به چاپ رسیده و منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مرداب فراموشی

مرداب فراموشی (The oddmire series) عنوان سه‌گانه‌ای‌ست به قلم ویلیام ریتر که از جهان خیالی جادو و نبرد نیروهای خارق‌العاده برایتان می‌گوید. تاکنون تنها جلد نخست این مجموعه به همت نشر پرتقال به چاپ رسیده است.

موجودات خیالی که با الهام از افسانه‌های عامیانه شکل گرفته‌اند، قهرمانان این رمان‌های فانتزی را تشکیل می‌دهند. مجموعه کتاب‌های مرداب فراموشی برای نوجوانان مشتاق ژانر تخیلی به نگارش درآمده.

نکوداشت‌های کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد

  • خنده‌دار، مهیج و حماسی! بی‌صبرانه منتظر جلد دوم آن هستم. (آدام گیدویتز، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • این فانتزی در دنیای جادویی، مملو از موجودات باورنکردنی و همراه با نکته‌هایی از فرهنگ عامیانه است و خوانندگان را به خود جذب می‌کند. یک شروع جذاب برای سری کتاب‌های مرداب فراموشی. (بوک‌لیست)

  • اثر خواندنی ویلیام ریتر یک اثر و هدیه‌ی خارق‌العاده برای خوانندگان است. (The Mountain Times)

کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌‎‌مند به داستان‌های تخیلی و رمان‌های فانتزی، گروه اصلی مخاطبان کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد هستند که از روند پرماجرا و هیجان‌انگیز آن بسیار لذت می‌برند.

با ویلیام ریتر بیشتر آشنا شویم

ویلیام ریتر نویسنده‌‌ی حوزه‌ی ادبیات نوجوان است که به تدریس به‌عنوان معلم نیز اشتغال دارد. مجموعه کتاب‌های «مرداب فراموشی» و «باتلاق ادمایر» از جمله آثار او هستند. برای آشنایی با این نویسنده‌ی محبوب، او را در وبلاگ شخصی‌اش به آدرس https://rwillritter.wordpress.com/ مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد می‌خوانیم

آنی برتون خیلی خوب یادش بود که فقط یک بچه به دنیا آورده است؛ فقط یکی! با چشم‌های خودش دیده بود. خودش شمرده بود. ده انگشت دست، ده انگشت پا، یک بچه؛ اما حالا یک جفت دوقلو داشت. صبح روز اول بعد از حادثه، بحث و تبادل‌نظر زیادی در این مورد پیش آمد و نزدیک ظهر، خانه پر شد از بازدیدکنندگان پرسروصدا. کشیش منطقه، پدر لوییس، با خودش تسبیح آورده بود. جیم پیر همه‌جای خانه نمک پاشیده بود. خانم گروس فضول، همسایه‌ی روبه‌رویی، اولین نفری بود که کلمه‌ی موردنظر را به زبان آورد.

«گابلین‌ها. کار گابلین‌هاست. قسم می‌خورم. می‌دونین که قبلاً هم بچه دزدیده‌ان. از همین اندزبارو. همه درموردش حرف می‌زدن. مادربزرگم اون خانواده رو می‌شناخت.»

آنی گفت: «هلن، خواهش می‌کنم...» اما خانم گروس توجهی نکرد و ادامه داد. «یه روزی یه بچه‌ای بود که گابلین‌ها دزدیدنش. داستانش این‌جوریه. یه بچه‌ی خوشگل با چال گونه و موهای فرفری پر و قهوه‌ای. گابلین‌ها اومدن و اون رو با خودشون بردن.»

جیم وارنر پیر گفت: «زمان ما می‌گفتن کار پری‌ها بوده.»

خانم گروس با اصرار گفت: «نه، گابلین‌ها بودن. یکی از خودشون رو به‌جای بچه گذاشتن. یه همزاد. موجود شریری بود. یه هیولا تو جلد آدم. پدر و مادر بچه سه روز به این موجود بدذات غذا دادن و ازش مراقبت کردن. فکر می‌کردن از گوشت و خون خودشونه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرداب فراموشی 1: همزاد
نویسنده
مترجمبابک علوی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-600-462-881-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد

برای دریافت کتاب مرداب فراموشی 1: همزاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.