معرفی و دانلود کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول: راهنمای کلیدی برای مشاوران و درمانگران

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول: راهنمای کلیدی برای مشاوران و درمانگران

کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول نوشته‌ی آنجلا اسکورتو، مشاور و زوج‌درمانگر آمریکایی است. این کتاب بخش اول از یک مجموعه‌ی دوجلدی با همین نام است و نویسنده در آن سعی دارد حاصل تجربیات و تحقیقات خود در خصوص راهنمایی و مشاوره‌‌ی پیش از ازدواج را در قالب ارائه‌ی داستان‌های واقعی و تمرینات کاربردی، به تمامی مشاورین ازدواج و زوجین مشتاق در کسب مهارت ارائه دهد.

درباره‌‌ی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول

زوج‌درمانی یکی از پرتکرارترین مراجعات به دفتر مشاوران و درمانگران است. اما آنچه به‌ویژه در دهه‌های اخیر و در فرهنگ میان زوجین جا افتاده، شورع فرایند مشاوره پیش از آغاز زندگی مشترک و ازدواج است. حال آنجلا اسکورتو (Angela Skurtu) مشاور و زوج‌درمانگر، حاصل سال‌ها تجربه و مشاهده‌ی مستقیم در اتاق مشاوره‌ی خود را در قالب کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج (Pre-Marital Counseling: A Guide for Clinicians) جمع‌آوری کرده تا سایر مشاورین و زوج‌های مشتاق به آشنایی با مهارت‌های زندگی، از آن بهره ببرند.

نگرانی و دغدغه‌ی تأمین مخارج مالی، حفظ شور و اشتیاق عاطفی و جنسی در درازمدت، آشنایی و تعامل بین خانواده‌ها و بررسی سلامت روان زوجین، این‌ها تنها گوشه‌ای از دغدغه‌های زوج‌های جوان در هنگام شروع رابطه‌ی جدی و ازدواج است. امروزه و با بالا رفتن سطح دانش و آگاهی عمومی، بسیاری از این زوجین حل‌وفصل اصولی مسائل آغاز رابطه را به اتاق مشاوره می‌سپارند. از این روست که نحوه‌ی برخورد با زوجین، به‌ویژه آن‌ها که در آغاز مسیر مشترک زندگی هستند از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برای مشاورین برخوردار است.

حال آنجلا اسکورتو، حاصل سال‌ها برخورد با زوجین مختلف را در اختیار سایر مشاورین قرار می‌دهد. نویسنده در این کتاب به‌صورت گام‌به‌گام استراتژی‌های مداخله‌ای برای رفع مشکلات زوجین را به مشاورین خواهد آموخت و همچنین از دل تمرینات کتاب، مخاطب را در یادگیری مهارت‌های مفیدی همچون همدلی، یادگیری مصالحه و برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز یاری می‌دهد. فصل‌های متنوع کتاب بر اساس یادگیری پنج عادت موفق برای داشتن رابطه‌ای موفق بنا شده و طی مباحث مختلف کتاب، یک برنامه‌ی هشت هفته‌ای برای ارزیابی و برنامه‌ی درمانی ارائه می‌شود. همچنین دیگر نکته‌ی مهم و منحصر‌به‌فرد کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج، کمک برای شخصی‌سازی برنامه‌های درمانی متناسب با هر زوج است تا مشاورین بتوانند از انتظارات واقع‌بینانه‌ای از روند درمانی خود داشته باشند. درنهایت، نکات ارزنده‌ی این کتاب به زوجینی که با هم مشاجره دارند کمک می‌کند تا رابطه‌شان را ترمیم نمایند. همچنین به کسانی که تازه ازدواج کرده‌اند یاری می‌رساند تا رابطه‌ای سالم را آغاز کنند. اگر شما نیز در زمینه‌ی مشاوره‌ی پیش از ازدواج فعالیت می‌کنید یا از آن دسته زوجینی هستید که برای افزایش مهارت‌های رابطه‌ی خود‌ اهمیت قائل‌اند، کتاب مشاوره‌ی پیش از ازدواج یک پیشنهاد ویژه برای شماست.

این کتاب اولین‌بار در سال 2016 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر آپریس و با ترجمه‌ی سمیه محمدی تیله‌نویی، مهدی عرب‌کلمری و امینه کاشانیان در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول

  • آنجلا اسکورتو از طریق مجموعه‌ای از داستان‌ها، تمرین‌ها و مشاوره‌ها، چارچوبی برای ترویج عادات سالم روابط موفق فراهم می‌کند.(باب برتولین، استاد مشاور توان‌بخشی و نویسنده)
  • مطالعه‌ی این کتاب قطعاً برای مشاورین جوان و تازه‌کار ارزشمند است؛ همچنین چارچوب مفیدی را برای مشاوران باتجربه‌ای که می‌خواهند این کتاب را به لیست کتاب‌های پیشنهادی خود اضافه کنند، ارائه می‌دهد. (رونالد اسکات، روان‌درمانگر و استاد دانشگاه)
  • این کتاب کمک کردن به زوج‌هایی که قصد ازدواج دارند را آسان می‌کند. آنجلا تمام موضوعات مهمی که روان‌شناسان باید در هنگام مشاوره به زوج‌ها از آن‌ها آگاه باشند را با تکنیک‌های بالینی و آخرین تحقیقات ترکیب نموده و آن را به‌ صورت یک راهنمای جامع ارائه می‌دهد. من این کتاب را برای هر مشاوری که به‌دنبال تقویت مهارت‌های خود است یا مشاورینی که در حال شروع کار در این زمینه هستند توصیه می کنم. (Brian James Willoughby، استاد دانشگاه)

کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده برای تقویت مهارت و دانش تمامی مشاورین و روان‌شناسان، به‌ویژه فعّالان در حوزه‌ی مشاوره‌ی پیش از ازدواج و زوج درمانی پیشنهاد می‌شود. همچنین کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج هدیه‌ی ارزنده‌ای‌ست برای زوجینی که می‌خواهند مهارت‌های داشتن یک زندگی موفق را در خود تقویت کنند.

با آنجلا اسکورتو بیشتر آشنا شویم

آنجلا اسکورتو یک مشاور و زوج‌درمانگر اهل آمریکاست. او کارشناسی خانواده‌درمانی و زوج‌درمانی از دانشگاه میسوری دریافت کرده و دوره‌ی سکس‌تراپی را در مرکز سکس‌درمانی آمریکا پشت‌سر گذاشته است. اسکورتو همچنین کارشناسی ارشد خود را در حوزه‌ی روان‌درمانی زوجین، خانواده و خدمات بشردوستانه دریافت کرده و بیش از شش سال است که در زمینه‌ی مشاوره‌ی ازدواج فعالیت می‌کند. او همچنین صاحب یک کلینیک خصوصی است که در آن بر اساس اصول کتاب خود یعنی «مشاوره‌ی پیش از ازدواج» به زوجین خدمات مشاوره و درمانی ارائه می‌دهد.

جملات برگزیده‌ی کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول

  • ما خوشحال بودیم و تصمیم گرفتیم تا ابد شاد بمانیم. (سارا جسیکا پارکر)
  • قبل از انجام هر کاری ببینید هدفتان از انجام آن چیست؟ هدف، دلیل مهمی برای تلاش و پشتکار شماست. (سین پِن)
  • همه‌ی ما به نوعی افرادی عجیب و خاص هستیم و زندگی نیز کمی عجیب است و وقتی ما شخصی را ملاقات می‌کنیم که این عجیب بودن او با ما همسو به نظر می‌رسد به آن‌ها می‌پیوندیم و عاشق همین عجیب بودن مشترکمان می‌شویم و آن را عشق می‌نامیم، عشق واقعی. (رابرت فولگهوم)

در بخشی از کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول می‌خوانیم

در سال 1997 تایتانیک یکی از مشهورترین داستان‌های عاشقانه بود. زنی جوان با یک مرد جوان ملاقات کرد. دو غریبه در کشتی که داشت غرق می‌شد با هم آشنا شدند. رُز شخصیت اصلی زنی ثروتمند بود که به مردی ثروتمند دیگری وعده و قول ازدواج داده بود. او جَک را ملاقات می‌کند مردی فقیر که به او می‌آموزد چگونه عشق بورزد و دوباره از زندگی لذّت ببرد. در پایان فیلم آن‌ها شدیداً عاشق یکدیگر می‌شوند و حتی آماده هستند تا با هم در آب‌های سرد و تاریک بمیرند و غرق شوند. مشکلی که این داستان دارد این است که آن‌ها فقط حدود یک هفته است که با هم آشنا شده‌اند و رُز که شاید بتوان گفت پنج سال است که با نامزدش در ارتباط است ناگهان با مردی آشنا می‌شود که حاضر است با او غرق شود و با او در این کشتی بماند. هر کسی که عاشق شده باشد و در یک رابطه‌ی طولانی‌مدت باشد می‌داند که احساس شدید اول رابطه به مرور زمان تغییر می‌کند. زندگی مشترک و ازدواج نیاز به تمرین دارد.

دوره‌ی ماه عسل که در هر ازدواجی رایج است دوره‌ای است که از ابتدای یک رابطه شروع می‌شود و حداکثر تا دو سال دوام می‌آورد. «این دوره شامل سطوح بالایی از عشق پر احساس و احساسات شدید نسبت به طرف مقابل و جذب شدن بیش از حد نسبت به او می‌شود. همچنین شامل کامل انگاشتن طرف مقابل و بدون نقص دیدن او می‌شود» (لواندوسکی، 2013).

دوست داشتن شریک زندگی‌تان طی دوره‌ی ماه عسل آسان است اما نشان دادن همان سطح و مقدار از عشق به شریک زندگی‌تان نیاز به ممارست و تمرین دارد. اولین عادت برای یک ازدواج موفق این است که تلاش کنید عشق‌تان را قوی و زنده نگه‌ دارید.

یک رابطه و عشق طولانی‌مدت به چه تمرینی نیاز دارد؟ زوجین به منظور اینکه عشقشان را زنده نگه دارند، باید یاد بگیرند تا هر روز شریکشان را دوست داشته باشند. عشق یک فعل است، خیلی از اعمال و رفتارهاست که یک زوج باید انجام دهد تا شریک مقابلش احساس دوست داشته شدن کند و خود فرد هم متقابلاً این عشق را احساس کند و حس کند دوست داشته شده است. پس از دوره‌ی ماه عسل زوجین هنوز ممکن است نسبت به هم احساس عشق پر از جذبه داشته باشند اما آن‌ها باید بدانند که این احساس همیشه به طور طبیعی و خودبه‌خودی وجود ندارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار نویسنده
مقدمه
فصل اول: برنامه‌ی تشخیص و درمان
فصل دوم: انتخاب عشق
فصل سوم: همدل بودن
فصل چهارم: استفاده از احترام متقابل در مشاجرات بین زوجین
فصل پنجم: درخواست مؤثر نیازها و خواسته‌ها
فصل ششم: زنده نگه داشتن جرقه‌ی جنسی
فصل هفتم: مراقبت شخصی‌سازی‌شده
فصل هشتم: پایان و پیشنهادات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول: راهنمای کلیدی برای مشاوران و درمانگران
نویسنده
مترجمسمیه محمدی تیله نویی، مهدی عرب کلمری، امینه کاشانیان
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-622-660180-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول

برای دریافت کتاب مشاوره‌ پیش از ازدواج - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.