معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته

عکس جلد کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته

علیرضا احمدیان، بهنام شکری و ندا اسماعیلی فر در کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته تقسیم‌بندی جدیدی از رفتارهای نابهنجار انسان‌ها ارائه می‌دهند. می‌توان این کتاب را سرآغاز شروع پژوهش‌های جدید در حوزه‌ی آسیب‌شناسی روانی به شمار آورد.

درباره کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته

آسیب‌شناسی روانی شاخه‌ای از علم روان‌شناسی است که رفتارهای نابهنجار و بیمارگونه را بررسی می‌کند و در واقع یکی از پایه‌های اصلی علم روان‌شناسی و روان‌پزشکی می‌باشد. در کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته این موضوع، یعنی رفتار‌های نابهنجار افراد، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. در فصول مختلف این کتاب به مسائلی همچون طبقه‌بندی رفتار‌های نابهنجار، تقسیم‌بندی‌های جدید بیماری‌های روانی، تعریف و بررسی اختلالات شخصیتی، تعریف واژگان پزشکی و... پرداخته می‌شود.

علیرضا احمدیان با همراهی و همکاری بهنام شکری و ندا اسمائیلی فر در کتاب حاضر به طبقه‌بندی‌های قدیمی رفتارهای نابهنجار توجه دارند و آن‌ها را نقد می‌کنند. طبق طبقه‌بندی رایج رفتارهای نابهنجار به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی رفتارهای نابهنجار شدید ولی گذرا که نتیجه‌ی اتفاقات فشارزا هستند و دیگری رفتارهای نابهنجار مزمن که در طول زندگی تداوم دارند. هیچ دو فردی را نمی‌توان یافت که رفتار یکسانی داشته باشند که بتوان تشخیص روانپزشکی در مورد یکی را به دیگری تعمیم داد؛ بنابراین چنین تقسیم‌بندی‌هایی، مسیر مطالعه و تشریح بیشتر رفتارهای آدمی را مسدود می‌سازد.

در کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته، طبقه‌بندی‌های جدیدی از رفتارهای نابهنجار افراد و بیماری‌های روانی ارائه می‌شود که نسبت به طبقه‌بندی‌های گذشته جامع‌تر است و می‌توان آن را مقدمه‌ای در مطالعات نوین آسیب شناسی روانی پیشرفته به شمار آورد.

کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به علاقه‌مندانِ کتاب‌های روانشناختی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته می‌خوانیم

بر اساس نظریات فروید، همه ما به دلیل برخورد اجتناب‌ناپذیر بین غرایز (که بخشی از شخصیت موسوم به «نهاد» نماینده‌ی آن است) و تقاضاهای اجتماع (که بخشی از شخصیت به نام «فرامن» نماینده‌ی آن است) تا حدودی نابهنجار هستیم. به ویژه امیال جنسی و نحوه‌ی برخورد با آن‌ها در مسیر رشد می‌تواند منجر به ایجاد تعارض‌هایی در ذهن ناهشیار شود. اگرچه ما ممکن است از این تعارض‌ها بی‌اطلاع باشیم، اما آن‌ها تأثیری چشمگیر بر رفتار ما دارند. حد واسط بین نهاد و فرامن بخش سوم شخصیت یعنی «من» را تشکیل می‌دهد. ممکن است «من» در نتیجه‌ی فشارهای وارده از جانب سایر ارکان شخصیت دست‌خوش تشویق و اضطراب شود. من، دارای ساز و کارهای دفاعی متعددی است (مانند واپس زدن افکار مشوش کننده به درون ذهن ناهشیار) که می‌تواند آن‌ها را به منظور محافظت از خود در برابر این اضطراب به کار بندد.

قدرتمندی ساز و کارهای دفاعی من است که مشخص می‌کند فرد مشکلات روانی را تجربه خواهد کرد یا نه. در این دیدگاه، به افسردگی به عنوان پیامد از دست دادن زودهنگام یکی از والدین نگریسته می‌شود. این فقدان ممکن است عینی (برای مثال در داغ‌دیدگی) یا ذهنی (برای مثال زمانی که فرد احساس حقارت می‌کند یا احساس می‌کند که او را رها کرده‌اند) باشد. در هر دو مورد، خشمی که در برابر ترک فرد از سوی والد احساس می‌شود، سرکوب و روی خود خالی می‌شود. افزایش ظرفیت من برای برخورد قدرتمند با تعارضات، هسته‌ی دیدگاه روان‌پویشی به درمان را تشکیل می‌دهد. این مستلزم پی بردن به تجارب دوران اولیه کودکی درمان‌جو و بیرون کشیدن تعارضاتی است که در ناهشیار وی قرار دارند (مانند از دست دادن زودهنگام والد در مورد افسردگی). در حین جلسات روان تحلیل‌گری، درمانگر بینش خود در مورد درمان‌جو را بر پایه‌ی تداعی‌های آزاد درمان‌جو، تحلیل خواب‌ها و بر اساس طبیعت روابط شکل‌گرفته بین درمانگر و درمان‌جو شکل می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. اهمیّت نشانه‌شناسی و طبقه‌بندی اختلالات روانی
فصل دوم. بررسی طبقه‌بندی‌های جدید در تقسیم‌بندی بیماری‌های روانی
فصل سوم. بررسی و تعریف اختلالات شخصیت
فصل چهارم. نمایه کلی طبقات و تعریف واژگان روانپزشکی
فصل پنجم. سنجش و ارزیابی بالینی ابعاد زیستی-روانی-اجتماعی
ابزار سنجش بالینی شماره 1. پرسشنامه فرم کوتاه طرح‌واره‌های یانگ
ابزار سنجش بالینی شماره 2. پرسشنامه طرح‌واره فرم بلند (ویرایش دوم)
ابزار سنجش بالینی شماره 3. پرسشنامه فرزندپروری یانگ
ابزار سنجش بالینی شماره 4. پرسشنامه طرح‌واره یانگ (نسخه سوم فرم کوتاه)
ابزار سنجش بالینی شماره 5. پرسشنامه تشخیص افسردگی بِک-نسخه دوم (BDI-2)
ابزار سنجش بالینی شماره 6. فرم کوتاه پرسشنامه شخصیتی مینه سوتا (MMPI-2)
ابزار سنجش بالینی شماره 7. پرسشنامه اضطراب بک
ابزار سنجش بالینی شماره 8. پرسشنامه اجتناب شناختی (CAQ)
ابزار سنجش بالینی شماره 9. فرم بازبینی تغییرات خلقی به صورت روزانه
ابزار سنجش بالینی شماره 10. غربال اولیه و تشخیص افتراقی
ابزار سنجش بالینی شماره11. فرم ارزیابی پیش‌فرض‌ها، قواعد و معیارها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات پادینا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-8588-44-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر آسیب شناسی روانی پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.