معرفی و دانلود کتاب ملانیا و من: فراز و فرود دوستی من و بانوی اول

عکس جلد کتاب ملانیا و من: فراز و فرود دوستی من و بانوی اول
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ملانیا و من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ملانیا و من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ملانیا و من: فراز و فرود دوستی من و بانوی اول

کتاب ملانیا و من اتفاقات واقعیِ زندگی ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق ایالات متحده، رابطه‌اش با دونالد ترامپ و ایوانکا ترامپ را روایت می‌کند. استفانی وینستون ولکوف، نویسنده و راوی کتاب که زمانی مشاور و دوست نزدیک ملانیا بوده، فرازوفرودهای این دوستی را با جزئیات کامل شرح می‌دهد و در این میان خواننده را با سیاست آمریکا آشنا می‌سازد. گفتنی‌ست این کتاب یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب ملانیا و من

کتاب ملانیا و من (Melania and Me) شرح دوستی استفانی وینستون ولکوف (Stephanie Winston Wolkoff) با ملانیا ترامپ (Melania Trump)، بانوی اول سابق آمریکاست. در سال 2016 دونالد ترامپ (Donald Trump) به‌عنوان چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شد. استفانی که پیش از این دوست صمیمی همسر ترامپ، ملانیا بود، به‌عنوان مشاور ملانیا انتخاب شد تا برگزاری مراسم تحلیف ترامپ را بر عهده بگیرد. این‌گونه بود که استفانی که هیچ سررشته‌ای در سیاست نداشت و علاقه‌مند به آن نیز نبود، پایش به کاخ سفید باز شد.

استفانی وینستون ولکوف‌ شرح می‌دهد که قرار بوده در سخنرانی‌ها به ملانیا کمک کند، کارکنانش را استخدام و رویدادهایش را برگزار کند، اما درست در زمانی که ملانیا باید دوستش را حمایت کند، به او ضربه‌ای بزرگ می‌زند. زمانی که به‌خاطر یک عدم تطابق در حساب‌های مالی، انگشت اتهام به سوی استفانی گرفته می‌شود، ملانیا از دوستش پشتیبانی نمی‌کند و در عوض در کنار شوهرش، دونالد می‌ایستد. این خیانتْ استفانی را تا مرز نابودی می‌کشاند.

معرفی و دانلود کتاب ملانیا و من

چند سال بعد، استفانی وینستون ولکوف‌ در کتاب ملانیا و من رازهای زیادی را درباره‌ی روابط خانوادگی ترامپ‌ها، رقابت ایوانکا دختر دونالد با ملانیا، عملکرد نهادهای سیاسی آمریکا و... برملا می‌کند. استفانی وینستون ولکوف‌ نگاه تازه‌ای به سیاست‌های آمریکا می‌اندازد و مخاطبان را از زاویه‌ای جدید با این کشور ابرقدرت و یکی از نام‌آشناترین خانواده‌های آن آشنا می‌کند.

کتاب ملانیا و من نشان می‌دهد که قدرت در چه جایگاهی در جامعه و در چه نسبتی با عموم مردم و سرانِ قدرت قرار دارد و همچنین چگونه این قدرت می‌تواند بنا به مصلحت، عامل نابودی یک رابطه‌ی دوستانه شود. استفانی وینستون ولکوف‌ شرحی زنانه از این دوستی صمیمی، هیجان‌انگیز، گاه خنده‌دار و در نهایت غم‌انگیز ارائه می‌دهد. گویی او مخاطب را به کاخ سفید و به خانه‌ی دونالد ترامپ می‌برد و وقایع را از نزدیک به او نشان می‌دهد. بازنمایی نقش رسانه‌ها و نوع تعاملات آنان با سیاستمداران کتاب ملانیا و من را برای تحلیلگران سیاسی ارزشمند می‌سازد.

این کتاب با ترجمه‌ی امیرحسین پرورده از سوی نشر رسپینا چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب ملانیا و من

  • شرح جذابی از یک خیانت. (یواس‌ای تودی)
  • کتاب استفانی وینستون ولکوف‌ از این جهت منحصربه‌فرد است که برای اولین بار زندگی دونالد ترامپ و بانوی اول را از نگاهِ فردی مثل خودمان به نمایش می‌گذارد. (واشنگتن پست)
  • کتاب ملانیا و من ذات واقعی ملانیا ترامپ را به ما نشان می‌دهد که به گفته‌ی استفانی وینستون ولکوف‌ بی‌رحمانه و زشت است. (نیویورک تایمز)
  • این کتاب به‌طرز شگفت‌انگیزی همه‌ی حقیقت را می‌گوید. (People.com)

کتاب ملانیا و من برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه‌ای و سیاسی از این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب ملانیا و من: فراز و فرود دوستی من و بانوی اول می‌خوانیم

علاوه‌ بر این که سعی داشتم به اصل ماجرا فکر کنم، روی کوچک‌ترین جزئیات مانند قلم‌ها نیز تمرکز داشتم. از من خواسته می‌شد منابع و نمونه‌هایی را تأیید کنم. سعی کردم فونت MAGA را از بِرَد پارسکیل بگیرم، اما او هیچگاه ایمیل‌های مرا را نمی‌خواند. ملانیا مرا مستقیماً به رونا گراف، معاون ارشد رییس‌جمهور در سازمان ترامپ، متصل کرد. او به‌نوعی کلیددار ترامپ و زنی بود که از همه چیز اطلاع داشت. در عرض چند دقیقه، آنچه که اراده کرده بودم را در اختیار داشتم. اگر کنجکاوید که چه خواسته بودم: فونت Berthold Akzidenz Grotesk Bold Extended.

هجمه‌ی ایمیل‌ها و «موارد اقدامی» هرگز متوقف نشد. ریک برای من خروارها ایمیل ارسال می‌کرد که همیشه نیاز به توجه فوری داشت.

موارد اقدامی که ریک آن روز می‌فرستاد، همه در مورد مراسم تحلیف بودند.

به‌عنوان مثال، می‌خواست از ملانیا سؤال کنم که پیشنهادی برای مراسم تحلیف دارد؟ تنها چیزی که به‌طور قطع می‌دانستیم این بود که چه کسی سوگند ریاست جمهوری را به رئیس‌جمهور منتخب ترامپ تلقین می‌کند. این آسان بود. از زمان جان آدامز در سال 1797، به استثنای چند مورد، این عمل توسط قاضی ارشد انجام می‌گرفت. از ملانیا پرسیدم که رئیس‌جمهور می‌خواهد از کدام کتاب(های) مقدس استفاده کند. یک کتاب مقدس یا چند تا روی هم؟ کدام کتاب در بالا قرار بگیرد؟ باز یا بسته؟ چه کسی دعا را می‌خواند؟ دعای اختتامیه بر عهده‌ی کیست؟ موسیقی خاصی برای مراسم گزینش شده است؟ شعرخوانی هم قرار است داشته باشیم؟ چه کسی سرود ملی را اجرا می‌کند؟

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه: برای ملانیا
فصل اول: چگونه با یک میلیاردر ازدواج کنیم
فصل دوم: جاذبه‌ی اضداد
فصل سوم: سال منتهی به انتخابات
فصل چهارم: آغاز
فصل پنجم: زمان نمایش
فصل ششم: مرتب کردن کاخ سفید
فصل هفتم: محاکمه در فوریه
فصل هشتم: خاموش شدن
فصل نهم: بهترین باش
فصل دهم: پایین آوردن
فصل یازدهم: دوست معمولی
پایانِ نامه: هنوز اینجام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ملانیا و من: فراز و فرود دوستی من و بانوی اول
نویسنده
مترجمامیرحسین پرورده
ناشر چاپیانتشارات رسپینا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-964-8559-85-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ملانیا و من

I
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
با جزییات و صادقانه صحبت کردند. اما تمام کتاب از جایگاه یک قربانی.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ملانیا و من

برای دریافت کتاب ملانیا و من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.