معرفی و دانلود کتاب من خوبم، شما خوبید؟: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»

عکس جلد کتاب من خوبم، شما خوبید؟: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من خوبم، شما خوبید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من خوبم، شما خوبید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من خوبم، شما خوبید؟: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»

کتاب من خوبم، شما خوبید؟ نوشته‌ی تامس آنتونی هریس که برای اولین بار در سال 1967 به چاپ رسید، یک کتاب در حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری است که به طور عمقی به روابط بین افراد و تعاملات انسانی می‌پردازد. این کتاب که پس از انتشار به مدت دو سال در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده، تاکنون بیش از پانزده میلیون نسخه فروش داشته و به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است.

درباره‌ی کتاب من خوبم، شما خوبید؟

کتاب من خوبم، شما خوبید؟ (I'm OK – You're OK) به تحلیل کنش‌ها و واکنش‌های افراد پرداخته و به طور کاملاً علمی، نظریه‌هایی درباره‌ی شخصیت ارائه می‌دهد که هدف آن‌ها کمک به افراد برای درک خود و دیگران می‌باشد. تامس آنتونی هریس (Thomas Anthony Harris) در این کتاب از چهار موقعیت مختلف در زندگی هر فردی سخن می‌گوید و آن‌ها را این‌گونه می‌نامد: «من خوبم، شما خوب نیستید»، «من خوب نیستم، شما خوب هستید»، «من خوب نیستم، شما خوب نیستید» و «من خوبم، شما خوب هستید». او با زبانی علمی، شیوا و ماهرانه توضیح می‌دهد که این موقعیت‌ها چطور در زندگی هر فرد تأثیر می‌گذارند.

هریس در این کتاب با ذکر دلایلی منطقی توضیح می‌دهد که بهترین دیدگاه و سبک زندگی آن است که «من خوبم، شما خوبید» را بپذیریم؛ چون این شیوه‌ی تفکر، سالم‌ترین نگرش در ارتباط با خود و دیگران است و به مرور زمان سبب پرورش احساس توانمندی می‌شود و می‌تواند روابط را رضایت‌مندانه‌تر کند.

معرفی و دانلود کتاب من خوبم، شما خوبید؟

بخش‌‌های بعدی این کتاب به اینکه چطور می‌توانیم تغییر کنیم، چطور رفتار دیگران را در مقابل با خود تحلیل کنیم، چطور با دیگران تفاوت داریم و چطور از زمانمان استفاده می‌کنیم می‌پردازد. سپس در ادامه نویسنده درباره‌ی پویایی روابط والدین و فرزند و تأثیر پایدار آن‌ها بر رفتارهای بزرگسالان صحبت می‌کند. هریس نشان می‌دهد که چگونه اولین تجربیات در روابطمان با والدین می‌تواند بر ادراک ما از خود و دیگران تأثیر بگذارد و الگوهای بین فردی ما را در بزرگسالی شکل دهد.

کتاب «من خوبم، شما خوبید؟» علیرغم اینکه بیش از پنجاه پیش نوشته شده است، همچنان در جامعه امروزی بسیار قابل درک است و در دورانی که چالش‌های اجتماعی و بین‌فردی تشدید شده است، توماس هریس با بینش متفاوت خود یک نقشه‌ی راه ارزشمند برای هدایت روابط پیچیده و تقویت روابط عاطفی ارائه می‌کند.

این کتاب توسط حبیب‌الله آتشی به فارسی ترجمه و از نشر کنکاش به چاپ رسیده است.

افتخارات کتاب من خوبم، شما خوبید؟

  • در صدر فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز در بخش کتاب‌های غیرداستانی
  • بیش از پانزده میلیون نسخه فروش
  • ترجمه به چندین زبان زنده‌ی دنیا

نکوداشت‌های کتاب من خوبم، شما خوبید؟

  • ارتباط گرفتن با کتاب من خوبم، شما خوبید آسان است. (خبرگزاری کلیوند)
  • هریس زبان علمی روانکاوی را کنار گذاشته و با منطقی روشن و شفاف راهی برای درک و تغییر خود، ارائه کرده است. (لس‌آنجلس تایمز)
  • خوانندگان در کتاب من خوبم، شما خوبید؟ با بحث‌ها و نظریه‌های فروید، وایلدر پنفیلد و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران بزرگ آشنا می‌شوند و همین امر ممکن است که این اثر را تبدیل به کتابی پرفروش کند. (لایبرری ژورنال)

کتاب من خوبم، شما خوبید برای چه کسانی مفید است؟

این کتاب برای افراد علاقه‌مند به حوزه‌ی علوم رفتاری و روانشناسی مفید می‌باشد.

در بخشی از کتاب من خوبم، شما خوبید؟: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل» می‌خوانیم

خلاق‌ترین فرد کسی است که متوجه می‌شود قسمت زیادی از گفته‌های والدین درست هستند. در نتیجه این اطلاعات را یکجا به «بالغ» منتقل می‌کند و ذهنش را روی موارد دیگری متمرکز می‌کند، مثلاً چه‌طور می‌شود یک بادبادک کاغذی هوا کرد؟ چه‌طور می‌شود یک قلعه شنی ساخت یا چه‌طور می‌شود که معادله دیفرانسیل حل کرد؟

در هر حال خیلی از بچه‌ها بیشتر وقتشان را صرف درگیری و ستیزه بین اطلاعات «والد» و آنچه خود به‌عنوان واقعیت درک کردند، می‌کنند، بیشتر دردسرها از آن جا ناشی می‌شود که طفل نمی‌تواند درک کند که چرا والدین اینقدر به درست بودن فرمان‌هایشان اصرار دارند. پسربچه‌ای من خوبم، شما خوبید... را در نظر بگیرید که پدرش زندان است و مادرش برای گذران زندگی و امرار معاش دزدی می‌کند، در این صورت یکی از اوامر والدین به او این بوده هرگز به پلیس اعتماد نکن «!،» اما برحسب اتفاق او با یک پلیس مهربان دوست می‌شود و هیچ چیز بدی در او نمی‌بیند، همیشه خیلی آرام صحبت می‌کند و همیشه او را به‌خوبی راهنمایی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلف
فصل 1: «فروید»، «پن فیلد» و «بِرن»
فصل 2: والد، بالغ و کودک
فصل 3: چهار وضعیت زندگی
فصل 4: می‌توانیم تغییر کنیم
فصل 5: تحلیل رفتار متقابل
فصل 6: چگونه با یکدیگر تفاوت داریم
فصل 7: چگونه از زمان استفاده کنیم؟
فصل 8: والد، بالغ، کودک و ازدواج
فصل 9: «والد»، «بالغ»، «کودک» و بچه‌ها
فصل 10: «والد، بالغ، کودک» و نوجوان
فصل 11: چه وقت درمان ضروری است؟
فصل 12: «والد، بالغ، کودک» و ارزش‌های اخلاقی
فصل 13: مفاهیم اجتماعی «والد، بالغ، کودک»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من خوبم، شما خوبید؟: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»
نویسنده
مترجمحبیب الله آتشی
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات221
زبانفارسی
شابک978-600-136-350-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من خوبم، شما خوبید؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من خوبم، شما خوبید؟

برای دریافت کتاب من خوبم، شما خوبید؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.