معرفی و دانلود کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی

عکس جلد کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی

محسن صدیقی مشکنانی در کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی به‌صورت‌بندی الگوهایی برای ایجاد اعتماد و افزایش آن در میان افراد می‌پردازد. این اثر از آنجا اهمیت دارد که زندگی در یک جامعه بر پایه‌ی ارتباطات، تعاملات و همکاری افراد با یکدیگر استوار است و یکی از شروط اساسی دراین‌میان، مبحث اعتماد و اعتماد‌سازی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی

از میان اصول اولیه‌ای که باعث می‌شود روابط ما در زندگی خصوصی و شغلی‌ یا اجتماعی‌مان استوارتر گردد، می‌توان به اعتماد بین افراد اشاره کرد. هر فردی برای اینکه احساس قدرت و امنیت را در فعالیت‌های خود داشته باشد، نیاز به جمعی از افراد قابل‌اعتماد در اطراف خود دارد. کتاب راهنمای اعتمادسازی به دنبال معرفی راه‌های جلب و افزایش اعتماد افراد است. این کتاب قصد دارد مخاطب خود را با ریشه‌های شکل‌گیری اعتماد آشنا سازد تا ازاین‌طریق بتوان طرح دقیقی از چگونگی افزایش اعتماد ارائه کرد. مبنای اعتماد مجموعه‌نشانه‌هایی است که اعتمادکننده از اعتمادشونده دریافت می‌کند. این کتاب بحث مفصلی درباب ویژگی‌ها، شرایط، نارسایی‌ها و دیگر وجوه اعتماد ارائه می‌کند که هر یک به صورت مجزا و در کلیت اثر به فهم دقیق‌تر پدیده‌ی اعتماد می‌انجامد.

لحن این کتاب آموزشی است و دقت‌نظرهای دکتر صدیقی مشکنانی باعث می‌شود هنگام مطالعه‌ی کتاب خود را مشغول فکر کردن به سؤالاتی در مورد اعتماد بیابید. این روش کمک می‌کند تا کتاب از حالتی خسته‌کننده و یکنواخت به یک فعالیت پویا تبدیل شود. عملکرد بهتر، فهم روشن، نتیجه‌ی مطلوب‌تر و دستیابی به اهداف مختلف همه بخشی از ثمراتی است که کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی در پی تحقق آن است.

در این کتاب راه‌‌ها و روش‌هایی تبیین می‌شوند که انواع اعتمادسازی را پوشش می‌دهند؛ به‌عبارت‌دیگر، دکتر صدیقی مشکنانی با معرفی روش‌های ثمربخش اعتمادسازی، حالات گوناگون جلب و اعتماد افراد را بر می‌شمارد. در بخش‌های ابتدایی این کتاب با روان‌شناسی فرد اعتمادکننده، زمینه‌سازهای اعتماد و معیارهای اعتماد به افراد آشنا می‌شویم و در ادامه می‌آموزیم که چطور این معیارها و شرایط زمینه‌ساز را متناسب افراد مختلف، به‌صورت نظام‌مند ایجاد کنیم.

کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی نوشته‌ی محسن صدیقی مشکنانی توسط انتشارات مُمِد به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مهندسی و مدیریت زندگی

انتشارات مُمِد با مدیریت دکتر محسن صدیقی مشکنانی مجموعه‌ای با عنوان «مهندسی و مدیریت زندگی» را با بهره‌گیری از روش‌های مورداستفاده در علوم کامپیوتر و مهندسی نرم‌افزار طراحی کرده‌اند تا بررسی و حل مشکلات زندگی روزمره و روابط بینافردی سهل‌تر گردد. این روش‌های فنی و تخصصی موجب نشده است که کتاب‌های این مجموعه دشوارخوان باشند، بلکه در کمال سادگی و ایجاز مطالبی را برای مخاطب ارائه کرده‌اند. تاکنون از این مجموعه کتاب‌هایی نظیر «راهنمای انتخاب»، «تمومش کن» و «راهنمای مقابله با حاشیه» به قلم دکتر محسن صدیقی مشکنانی، به چاپ رسیده است.

کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به سطح نوشتار کتاب و نثر روان و ساده‌ی آن کتاب برای تمام سنین مناسب است. مخاطب اصلی کتاب کسانی هستند که در بخشی از فعالیت‌های شغلی یا روابط خود، قصد ایجاد تغییر و تحول دارند و به بهبود سطح کیفی روابطشان می‌اندیشند.

با محسن صدیقی مشکنانی بیشتر آشنا شویم

دکتر محسن صدیقی مشکنانی متولد سال 1329 است و مؤسس و مدیرمسئول نشر ممد که از اسفند 1392 شروع به کار کرده. او همچنین سوابق متعدد علمی و آموزشی در مناصب مختلف در دانشگاه‌های کشور را در کارنامه‌ی خود دارد؛ در تولید کتاب‌های صوتی برای نابینایان و کم‌بینایان فعالیت کرده است و سری کتاب‌های «مهندسی و مدیریت زندگی» را در انتشارات مُمِد به انتشار رسانده است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «برنامه و برنامه سازی»، «گشت در اینترنت»، «دنیای صفر و یک‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی می‌خوانیم

اعتماد به نقش وابسته است. هدف ما در این کتاب اعتماد‌سازی است. این که اعتماد مخاطبان ما به ما افزایش یابد. اما در طول زمان، حتی در طول یک روز و کمتر، به دفعات نقش ما تغییر می‌کند، و هر نقش مخاطبان خاص خود را دارد. برای مثال یک کارمند را در نظر بگیرید. در محیط کار، ارباب رجوع، همکار و مدیر، از مخاطبان او هستند. همین شخص در خانه به عنوان همسر و همچنین پدر یا مادر نقش دارد، همین فرد برای پدر و مادر خودش، نقش فرزند را دارد. اگر در تمام این موارد به این شخص به عنوان اعتماد شونده نگاه کنیم، می‌بینم که اعتماد کننده‌ها و موضوع اعتماد در طول زمان تغییر می‌کنند. و برای هر یک از این موارد، بحث اعتماد به این شخص و عملکرد او برای اعتماد‌سازی می‌تواند (و به نظر من باید) مورد توجه او باشد.

در واقع در هر نقش و در مقابل هر مخاطبِ این نقش، بحث اعتماد‌سازی می‌تواند (و به نظر من می‌باید) مطرح باشد. به این ترتیب انواع مختلفی از اعتماد‌سازی شکل می‌گیرد. مثل اعتماد‌سازی در قبال همکار، اعتماد‌سازی در قبال مدیر، اعتماد‌سازی در مقابل همسر، در مقابل فرزند، در مقابل والدین. و این داستان در نقش ‌های دیگر ادامه دارد.

اعتماد به ارائه وابسته است. نشانه‌ها مبنای شکل‌گیری اعتماد است. اگر ارائه‌ای در کار نباشد، اساسا نشانه‌ای تولید نمی‌شود و بنابراین اعتمادی هم نمی‌تواند شکل بگیرد. اعتماد متقارن نیست. اعتماد کننده و اعتماد شونده، هریک شرایط و معیارهای خود را دارند. بنابراین حتی اگر موضوع اعتماد برای طرفین یکسان باشد، باز معمولا اعتماد متقارن نیست. اعتماد طرف اول به طرف دوم، کاملا متفاوت از اعتماد طرف دوم به طرف اول است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- در مورد اعتماد
فصل 2- در مورد اعتماد سازی
فصل 3- اعتماد سازی با روش‌های رهیافتی
فصل 4- اعتماد سازی با همخوانی (مقابله با اعتماد سوزی)
فصل 5- اجرای یک پروژه اعتماد سازی (چگونه به هدف خود برسیم؟)
فصل 6- به کی اعتماد کنم؟ چگونه؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی
نویسنده
ناشر چاپینشر ممد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-94394-0-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی

برای دریافت کتاب مهندسی و مدیریت زندگی: راهنمای اعتمادسازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.