معرفی و دانلود کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران

عکس جلد کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران

کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی نوشته‌ی ندرا گلاور تواب، به شما نشان می‌دهد که چگونه در ارتباط با دیگران برای خود حد و مرز تعیین کنید. این اثر که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، بینش دقیقی درباره‌ی چگونگی احترام به مرزهای تعیین‌شده از سوی دیگران را ارائه می‌کند و همچنین اعتمادبه‌نفس و شهامت لازم برای ایجاد مرزهای سالم در زندگی‌تان را به شما هدیه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

احساس می‌کنید از پا در‌آمده‌اید؟ درباره‌ی کمک بلاعوض به دیگران شکایت دارید؟ به خودتان هیچ وقتی اختصاص نمی‌دهید؟ مدام به فکر این هستید که همه‌چیز را رها کنید و کلاً ناپدید شوید؟ موارد ذکرشده علامت‌هایی‌ست که نشان می‌دهند به تعیین حدومرزها نیاز دارید. یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکل، عدم شفاف‌سازی خواسته‌هایتان است. دیگران نمی‌دانند شما چه می‌خواهید. این وظیفه‌ی شماست که آن را شفاف بیان کنید. شفاف‌سازی روابط را نجات می‌بخشد.

ندرا گلاور تواب (Nedra Glover Tawwab) در کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی (Set Boundaries, Find Peace: A Guide to Reclaiming Yourself) به شما کمک می‌کند به مرزهایتان پایبند باشید و به آن‌ها عمل کنید. روندی که همیشه آسان نخواهد بود. در آغاز برای تعیین حد و مرزهایتان در ارتباط با دیگران، بیان کردن آنچه در رابطه نیاز دارید و طلب می‌کنید، دشوار است و روبه‌رو شدن با اتفاق‌هایی که بعد از آن می‌افتد نیز می‌تواند کاملاً شما را آزرده‌خاطر کند. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید برایتان ساده‌تر می‌شود. به‌ویژه زمانی که به آرامش ذهنی مطلوب خود دست یابید.

ندرا گلاور تواب به مدت چهارده سال این تجربه را داشته‌ که به دیگران کمک کند به روابطشان معنا ببخشند و شهامت آن را بیابند که روابطی سالم برقرار کنند. در کتاب حاضر داستان‌هایی را می‌خوانید که به شما کمک می‌کنند درک شفاف‌تری از مسئله‌ی تعیین حدومرز در زندگی خود داشته باشید. این داستان‌ها همگی واقعی و برگرفته از تعاملات نویسنده با مراجعه‌کنندگانش است. امید است شما نیز خودتان را در داستان‌های دیگران پیدا کنید و یاد بگیرید چگونه روابطتان را تغییر دهید.

گاهی می‌دانیم که باید حدومرزهایی تعیین کنیم، اما اصلاً نمی‌دانیم چگونه و از کجا شروع کنیم. کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی راهنمای بیان مزایای تعیین مرز در رابطه با دیگران و آسان‌تر کردن کار سختِ تعیین انتظارات است و به شما کمک می‌کند بتوانید ارزش‌هایتان را در روابطتان حفظ کنید. ازآنجایی‌که اغلب دقیقاً نمی‌دانیم چگونه آنچه نیاز داریم را بیان کنیم، عباراتی در این کتاب پیشنهاد داده شده و هر فصل پرسش‌ها و تمرین‌های تأمل‌برانگیزی را ارائه می‌دهد تا به شما در درک عمیق‌تر مطلب یاری برساند.

نکوداشت‌های کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

  • راهنمایی جامع درباره‌ی چگونگی درک و تعیین مرزها با دیگران... خوانندگانی که تواب را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، به‌ویژه آن‌هایی که تعیین مرزها را دشوار می‌دانند، قدردان این توصیه‌ها هستند. (پابلیشرز ویکلی)
  • حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی چرایی و چگونگی تعیین مرزها را به روشی روشن و دل‌سوزانه توضیح می‌دهد، به شما اعتمادبه‌نفس و قدرت می‌بخشد و برای رویارویی با گفت‌وگوهای سخت آماده‌تان می‌کند. (ملیسا اوربان، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Whole30)

  • این کتاب با تعیین مرزهای سالم در زندگی شخصی و شغلی، دوستی‌ها و روابطتان، راهنمایی عملی است برای اینکه توانایی‌هایتان را کاملاً تحقق ببخشید و آن آزادی‌ای را به خود هدیه دهید که سزاوارش هستید؛ کتابی آگاهی‌بخش که کاملاً درگیرتان می‌کند. (مایلیک تیلی، بنیان‌گذار CURLBOX)

  • بدون مرزهای سالم، ما نمی‌توانیم همان‌طور که دوست داریم زندگی کنیم. این کتابِ تأثیرگذار نقشه‌ی راهی قدرتمند برای ایجاد انتظارات و محدودیت‌های شخصی فراهم می‌کند تا بتوانیم زندگی‌مان را در مسیر امنیت، احترام، و ساختن خودِ واقعی‌مان ادامه دهیم. (اسکات باری کافمن، دکتری تخصصی، مجری پادکست روان‌شناسی و نویسنده‌ی کتاب متعالی شدن)

کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید روابط خود را بهبود بخشید و توانایی بیان نیازهای خود را پیدا کنید، کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با ندرا گلاور تواب بیشتر آشنا شویم

ندرا گلاور تواب نویسنده، روان‌درمانگر و مددکار آمریکایی‌ست که در شبکه‌های اجتماعی خود از سلامتِ روان و روابط صحبت می‌کند. او مباحث خود را در اینستاگرام به شکلی ساده و کوتاه بیان می‌کند و همین موضوع سبب شده تا او دنبال‌کنندگان بسیاری در این شبکه اجتماعی محبوب داشته باشد. دست‌یافتن به اهداف واقع‌بینانه، بخشش و... از دیگر مباحثی هستند که ندرا گلاور تواب در صحبت‌هایش به آن‌ها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران می‌خوانیم

مرزهایتان را تعیین کنید، وگرنه از پیامدهای آن رنج می‌برید

گذشته از خانواده، دوستی سخت‌ترین رابطه‌ای است که در آن می‌توان مرزها را اجرا کرد. دوستانتان غالباً درمورد اینکه چه کسی آن‌ها را رنجانده و خودشان چه احساسی داشته‌اند با شما راحتند. اگر فکر می‌کنید این دقیقاً همان چیزی است که احتمالاً آن را ناخوشایند یا توهین‌آمیز تصور می‌کنند، تعیین مرز بسیار دشوار است. اما هنوز امیدی هست و بسیاری از دوستی‌ها از این درخواست‌ها جان سالم به در برده‌اند. شاید دوستان شما نیز همین‌طور باشند. به یاد داشته باشید اگر رابطه‌ای به‌دلیل وجود مرز پایان یابد، نشانۀ مشکلی بزرگ‌تر است. طبق نظرسنجی‌های استوری‌های اینستاگرامم، هشتادویک درصد افراد با نحوۀ صحبت با دوستان دربارۀ عادت‌های دوستانه‌شان مشکل داشته‌اند. وقتی مشکلات برطرف نمی‌شوند و مرزها تعیین نمی‌شوند، چالش‌های روابط همچنان پابرجا می‌مانند.

روابط ما بازتابی از مرزها یا نبودِ آن‌هاست. دیگران هیچ تصوری از ظرفیت شنیدن یا ظرفیت عاطفی ما ندارند. بنابراین ماییم که باید از کلمات و رفتارهایمان برای آگاه کردن آن‌ها استفاده کنیم.

چگونه مرزهایمان را بدون احساس گناه اِعمال کنیم؟ باز هم نمی‌توانیم. بااین‌حال مرزها مانند عضلاتند؛ هرچه بیشتر تعیینشان کنیم، تعیین و حفظشان آسان‌تر می‌شود. ما تصور می‌کنیم اگر حدومرزی تعیین کنیم، دل دوستانمان را می‌شکنیم. دلیلش احتمالاً این است که می‌شنویم از نحوۀ برخورد دیگران شکایت دارند. اما آیا ممکن است آن‌ها خودشان مسئول برخی از مسائل و مشکلاتی باشند که با دیگران دارند؟ در دانشگاه دوستی داشتم که از صحبت‌هایی که نامزد و دوستانش درباره‌اش می‌کردند شکایت داشت. مدتی گوش دادم، سپس شروع به ارزیابی حقیقت این گفته‌ها درمورد او کردم.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر از کتاب حدومرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی
پیش‌گفتار
مقدمه
بخش اول: درک اهمیت حدومرزها
فصل اول: حدومرزها چه هستند؟
فصل دوم: نداشتنِ مرزهای سالم بهای سنگینی دارد
فصل سوم: چرا مرزهای سالمی نداریم؟
فصل چهارم: شش نوع از حدومرزها
فصل پنجم: نقض مرزها چگونه است
فصل ششم: تشخیص و بیان مرزها
فصل هفتم: مرزهای غیرشفاف و نامفهوم: آن‌ها را بی‌اهمیت نشان می‌دهد
فصل هشتم: آسیب روحی و مرزها
فصل نهم: برای احترام گذاشتن به مرزهایتان چه‌کاری انجام می‌دهید؟
بخش دوم: این‌گونه می‌توانید به تعیین مرزها بپردازید
فصل دهم: خانواده
فصل یازدهم: روابط عاطفی
فصل دوازدهم: دوستی
فصل سیزدهم: کار
فصل چهاردهم: فناوری و شبکه‌های اجتماعی
فصل پانزدهم: حالا چه باید کرد؟
آزمون خودارزیابی
پرسش‌های متداول
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی: راهنمایی برای کامیابی در ارتباط با دیگران
نویسنده
مترجمسارا مقدم ثابت
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-461-478-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

Zar
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
این کتاب عالی هست. کتابی که مدت‌ها دنبالش می‌گشتم. عنوان کتاب طوری هست که به راحتی پیداش نمی‌کنین. مدت هاست دنبال کتابی میگشتم که قاطعیت، جرات مندی و.. این قبیل مسال رو توضیح داده باشه. مدت‌ها کتاب‌های عزت نفس رو میخوندم که کمی به این مباحث پرداخته بود، کتاب‌های رابطه و مهارت‌های ارتباطی که گذری بر این مسال کوتاه و خلاصه زده بود. وقتی این کتابو پیدا کردم چون تنها یک کامنت داشت بنظرم اومد شاید حرفی برای گفتن نداشته که مورد توجه قرار نگرفته، ولی الان خیلی خوشحالم، گمشده‌ام رو پیدا کردم. در خوندن این کتاب شک نکنین، کسایی که میخان رابطه خوبی همراه با آرامش و بقول معروف مدرن و مثل افراد فرهیخته داشته باشن حتما این کتابو مطالعه کنند. تازه فهمیدم من هم به مرزهای اطرافیانم احترام نمیزاشتم. واقعا برای فرهنگ سازی خیلی کتاب تاثیرگذاری خواهد بود. برای شما تعریف می‌کنه که چطور نیازها و انتظارات تون رو مطرح کنید، تفکرات کلیشه‌ای و تعارفات رو به چالش می‌کشه و به زیبایی به شما یاد میده چطور اونها رو کنار بزارین و به مرورخودخوری شما کمتر میشه. احترام به روحیات و تفکرات و حد ومرزهای متفاوت رو آموزش میده. خیلی عالی بود.
زینب کامرانی
۱۴۰۲/۶/۱۷
کتاب مورد علاقه من هست به حدی تاثیرگذار بود که مایل هستم صوتی این کتاب رو تهیه کنم وقتی شروع به آزمودن توصیه‌های کتاب کردم زندگیم به شیوه‌ای جدید و درست تر از همیشه سازماندهی شد اینکه مرزهای سالم رو باید به شکلی سالم تعیین و اجرا کرد. اینکه پدر و مادر هم دیگران هستن و ما کاملا بعنوان انسان بالغ با نیاز داریم مرزهایی سالم پدر و مادر و خواهر و برادر خود تعیین کنیم اینکه قاطعانه صریح مستقیم و کوتاه مرزهامون رو بیان کنیم و در این مسیر اراده و تداوم به خرج بدیماینکه داشتن مرزهای سالم باعث بهبود روابط سالم و حذف روابط ناسالم میشنو این کتاب فوق العاده هست فوق العاده کتابی که امسال زندگی نو و جدیدی رو به کمکش تجربه کردم
پریا رمضانی
۱۴۰۳/۱/۵
ابن کتاب فوق العاده‌ای بود که من خیلی وقت پیش کاش پیداش می‌کردم و می‌خوندم. خیلی خوب توضیح داده که چه کار کنید که دیگران در رفتار با شما خوب باشند و کدام رفتارهای خودتان به انها اجازه می‌ده به شما کم اهمیت بدن.
سعیده کاس پور
۱۴۰۳/۲/۵
کتاب مفید و ارزشمندی بود خوندنش رو به هر کسی که عشق به خود داره و دنبال صلح و آرامش درونه توصیه می‌کنم
کاربر a
۱۴۰۳/۲/۳
از بهترین‌ها برای اعتماد به نفس و رعایت مرزهای بین افراد است.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی

برای دریافت کتاب حد و مرزت را تعیین کن تا آرامشت را بیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.