معرفی و دانلود کتاب می‌آیی عوض کنیم؟

عکس جلد کتاب می‌آیی عوض کنیم؟
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب می‌آیی عوض کنیم؟

کودکان خردسال با خواندن یا شنیدن کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ با شخصیت بامزه‌ای به نام فنگ آشنا می‌شوند که عاشق اسباب‌بازی است و می‌خواهد تمام اسباب‌بازی‌های دوستان خود را به دست بیاورد. از طرفی، دوستانش هم آن‌قدر مهربان هستند که اسباب‌بازی‌های خود را به او می‌بخشند تا این‌که اتفاق عجیبی رخ می‌دهد . فیونا روبرتون در این کتاب مصور، برخی از ارزش‌های اخلاقی را به کودکان آموزش می‌دهد و آن‌ها را با مفهوم بخشش و بخشندگی بیشتر آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب می‌آیی عوض کنیم؟

فیونا روبرتون (Fiona Roberton) با داستانی که در کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ (Swapsies) روایت کرده، قصد داشته اهمیت گشاده‌دستی و بخشنده بودن را به بچه‌ها یادآوری کند. کودکان به‌طور ذاتی مدام در حال یادگیری و شناخت محیط پیرامون خود هستند اما ممکن است در شناسایی و درک برخی از موضوعات انتزاعی دچار مشکل شوند. عواطف و احساسات نیز در زمره‌ی همین موضوعات قرار می‌گیرند. کتاب‌ها می‌توانند در این زمینه به یاری بچه‌ها بیایند و در قالب داستانی ساده، برخی از مفاهیم و موضوعات اخلاقی را به ایشان بیاموزند. کودکان معمولاً با خواندن یا شنیدن داستان‌های این‌چنینی، خودشان را به‌جای شخصیت اول و قهرمان داستان قرار می‌دهند و موضوع محوری آن داستان را به این صورت در ذهن خود ماندگار می‌کنند.

... و اما ماجرای این داستان! قهرمان کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ یک روباه کوچک و بامزه به نام «فنگ» است که در این دنیا، جورابش را از هر چیزی بیشتر دوست دارد. به نظر او جورابش بوی موز می‌دهد، طرح زیبایی دارد و یک جوراب بی‌نظیر است. بااین‌حال، دیدن «فیلیپ» در حالی که دارد با قطار کوچکش بازی می‌کند، نظر فنگ را به‌کلی تغییر می‌دهد. فنگ حالا دوست دارد جورابش را به فیلیپ بدهد و در عوض قطار او را داشته باشد. فیلیپ هم چون دوست بسیار مهربانی است، می‌پذیرد که قطارش را به او بدهد و خودش را با جوراب زرد فنگ سرگرم کند. البته این پایان ماجرا نیست. «سایمون» هم یک توپ آبی زیبا دارد که وقتی فنگ آن را می‌بیند، تصمیم می‌گیرد دوباره اسباب‌بازی‌اش را عوض کند. به خاطر همین پیش سایمون می‌رود تا از او بخواهد که توپش را با قطار او عوض کند. فکر می‌کنید فنگ بازهم می‌تواند اسباب‌بازی‌هایش را با دیگران عوض کند؟ آیا فنگ می‌تواند هر اسباب‌بازی‌ای را که دوست دارد، به دست بیاورد؟ برای این‌که به پاسخ این سؤال برسید، تنها راه این است که تا پایان این داستان سرگرم‌کننده با فنگ و دوستانش همراه باشد.

فیونا روبرتون علاوه‌بر این‌که نگارش این داستان را به عهده داشته، تصاویر آن را نیز تهیه کرده است. این داستان مصور را می‌توان کتابی آموزشی دانست که هم بچه‌ها را مجذوب خود می‌کند و هم نکته‌های اخلاقی مهمی را به آن‌ها می‌آموزد. ساناز منصوریان ترجمه‌ی این اثر را به پایان رسانده و نشر کتاب چ نیز آن را به تمامی کودکان فارسی‌زبان و علاقه‌مندان ادبیات کودک عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب می‌آیی عوض کنیم؟

  • داستانی به زبان ساده که بچه‌ها را به خود جذب می‌کند و برای بزرگسالان هم بامزه است. (Book Trust)
  • این کتاب تصویری ساده و جذاب برای کمک به کودکان خردسال و آموزش مفهوم اشتراک‌گذاری به آن‌ها بسیار عالیست.(آمازون)

کتاب می‌آیی عوض کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان دو تا هشت ساله، مخاطبان اصلی کتاب می‌آیی عوض کنیم به‌شمار می‌روند. والدین و یا مربیان مهدکودک‌ها نیز می‌توانند این اثر را تهیه کرده و آن را با مشارکت کودکان مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ می‌خوانیم

جوراب زرد است.
جوراب راه‌راه است.
جوراب چلاندنی است.
جوراب بوی موز می‌دهد.
جوراب بی‌نظیر است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب می‌آیی عوض کنیم؟
نویسنده
مترجمساناز منصوریان
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-01-0887-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب می‌آیی عوض کنیم؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب می‌آیی عوض کنیم؟

برای دریافت کتاب می‌آیی عوض کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.