معرفی و دانلود کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

عکس جلد کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها، رمانی فانتزی و تخیلی برای مخاطبین نوجوان است که توسط نامینا فورنا نوشته شده و در آن دختری 15 ساله به نام دکا باید پاکی خودش را در جامعه‌ی پدرسالار و زن‌ستیز اوته‌را اثبات کند و با موجوداتی خیالی بجنگد. نویسنده، به کمک این داستان تخیلی که نامزد دریافت جایزه از سوی وب‌سایت گودریدز نیز بوده است، به مفاهیمی چون نژادپرستی و بیگانه‌هراسی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

داستان کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها (The Gilded Ones) در کشوری خیالی به نام اوته‌را می‌گذرد. در این کشور، دختران در پانزدهمین سالگرد تولدشان باید در مراسمی شرکت کنند که پاکی یا ناپاکی‌شان را نشان خواهد داد. در این مراسم، یک کاهن بدن دختران را می‌بُرد. اگر خونِ دختر قرمز بود، پاک بودن او بر دیگران اثبات می‌شود و دختر آماده‌ی ازدواج به‌شمار خواهد رفت؛ ولی اگر خونِ دختر به رنگ طلا باشد، او ناپاک است و اگر خوش‌شانس باشد از دهکده تبعید خواهد شد و اگر خوش‌شانس نباشد، در سیاه‌چال زندانی خواهد شد و آن‌قدر شکنجه می‌شود تا بمیرد. دختری که خونش طلایی باشد، یک شیطان است، یک آلاکی.

شخصیت نقش اول داستان نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها، دختری به نام دکا است که مانند بسیاری از دختران دهکده‌اش، هم بی‌صبرانه انتظار این مراسم را می‌کشد و هم نگران است که آیا خونش سرخ خواهد بود یا نه. در روزِ مراسم و قبل از اینکه کاهن بدنِ دکا را ببُرد، ناگهان موجودی به نام جیغ‌مرگ به دهکده حمله می‌کند. زمانی که یکی از جیغ‌مرگ‌ها خودش را روی پدر دکا می‌اندازد، دکا با جیغ‌مرگ درگیر می‌شود و پدرش را نجات می‌دهد. جیغ‌مرگ با دیدن قدرت دکا فرار می‌کند، ولی می‌تواند در لحظه‌ی آخر خراشی روی بدن دکا بیندازد. از خراش، خونی طلایی بیرون می‌زند و اهالی دهکده می‌فهمند دکا ناپاک است.

در ادامه‌ی کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها، ما متوجه می‌شویم ناپاک‌ها، موجوداتی نامیرا هستند و اهالی دهکده، دکا را در سیاه‌چال زندانی می‌کنند و مورد شکنجه قرار می‌دهند. پس از چند ماه شکنجه، زنی به نام سفیددست به سیاه‌چال می‌آید و انتخابی را در برابر دکا می‌گذارد: یا در دهکده بماند و برای همیشه شکنجه شود؛ یا با او از سیاه‌چال فرار کند و به امپراتور گیزو بپیوندد که در حال ساختن ارتشی از ناپاک‌ها یا آلاکی‌هاست...

معرفی و دانلود کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها را می‌توان نمونه‌ای عالی از یک اثر خیال‌پردازانه‌ی حماسی به‌شمار آورد. نامینا فورنا (Namina Forna) برای نوشتن این کتاب، از تکنیک جهان‌سازی بهره برده و جهانی را ترسیم کرده که دارای افسانه‌ها، اساطیر و تاریخچه‌ی مختص به خود است. با این حال، این داستان تنها یک داستان فانتزی و تخیلی ساده نیست و نامینا فورنا در آن به مضامین و مشکلات متعددی چون نژادپرستی، بیگانه‌هراسی، زن‌ستیزی و نابرابری پرداخته است.

یکی از نقاط قوت کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها را می‌توان در این دانست که نامینا فورنا برای نوشتن آن از بسیاری از تجربیات خودش در زمان جنگ داخلی در سیرالئون استفاده کرده است. این نویسنده که در فری‌تاون، پایتخت سیرالئون متولد شده بود، پس از جنگ داخل سیرالئون به آمریکا مهاجرت کرد و می‌خواست با نوشتن این داستان بخشی از جنایات و بی‌رحمی‌هایی که شاهدشان بود را به تصویر بکشد. بسیاری از مشکلاتی که شخصیت‌های این رمان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مشکلاتی هستند که بسیاری از زنان در نقاط مختلف جهان درگیرشان هستند و هنوز کاملاً حل نشده‌اند.

کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها، توسط قاسم مومنی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از کتاب‌های انتخاب‌شده توسط نشریه‌ی تین وگ به‌عنوان بهترین کتاب سال
  • نامزد دریافت جایزه‌ی وب‌سایت گودریدز در بخش ادبیات علمی-تخیلی نوجوان در سال 2021
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Nommo برای بهترین رمان در سال 2022
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب کودکان از سوی وب‌سایت واتراستونز

نکوداشت‌های کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

  • کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها، پرده از خشونت پنهان در جوامع پدرسالار بر می‌دارد و ایده‌ی پاکیِ نژاد را به سخره می‌گیرد. (دونیل کلیتون، نویسنده‌)
  • کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها، یک داستان تخیلی آتشین و قوی است که نائومی فورنا را به‌ عنوان یک نویسنده با آینده‌ای درخشان به ما معرفی می‌کند. (کیرستن وایت، نویسنده‌ی کتاب «اوی در سرزمین خون‌آشام‌ها»)
  • این کتاب شما را به جهانی می‌برد که در آن از بدن دختران طلا جاری می‌شود، جادو در هوا در جریان است و هیولاهای واقعی در پشت کلمات مخفی می‌شوند. (روزاَن ای. براون، نویسنده)
  • در این کتاب، اکشن با یک داستان فمینیستیِ قدرتمند درباره‌ی خواهرانگی ادغام می‌شود که در آن قدرت اصلی شخصیت‌ها را می‌توان در دوستی‌ها و اتحاد‌های بین زنان یافت. (The Guardian)

کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این کتاب، نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و تخیلی هستند.

در بخشی از کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها می‌خوانیم

بعد از کارهای مزرعه، بقیه‌ی صبح را به آماده شدن برای مراسم می‌گذرانم. لباس‌های خودم و پدر را اتو می‌کشم و کفش‌هایمان را واکس می‌زنم. حلقه‌ای از گل‌های خشک‌شده هم برای سرم درست می‌کنم. سرخی درخشانشان به رنگ آبی لباسم می‌آید. بعد از مراسم، همه به جشن دهکده می‌رویم و باید ظاهرم برازنده باشد. اولین باری است که به مهمانی دعوتم کرده‌اند، در واقع اولین باری است که به یکی از جشن‌های روستا می‌روم.

حواسم را می‌دهم به آماده کردن تارت‌های شاه‌توت که قرار است به مهمانی ببرم و این‌طوری دل‌نگرانی‌ام را آرام می‌کنم. دوست دارم بی‌عیب‌وایراد از آب دربیایند. لبه‌هایشان را دقیق برمی‌گردانم و خیلی منظم با خامه تزیین می‌کنم ولی بدون چاقو کار سختی است. دخترها از روزی که پانزده‌ساله می‌شوند تا روزی که در مراسم پاکی قبولشان کنند، حق ندارند به چاقو دست بزنند. حکمت بی‌کران این کار را ممنوع کرده، مبادا تا قبل از مراسم پاکی حتی قطره‌ای خون از دست دختری بریزد. اگر دختری در پانزده‌سالگی خودش را زخمی کند، هم خودش را تا آخر عمر برای کلفتی به معبد می‌برند و شانس ازدواجش را از دست می‌دهد، هم خانواده‌اش را از دهکده طرد می‌کنند. مگر اینکه شانس بیاورد و جای زخمش تا قبل از مراسم خوب شود و در مراسم قبولش کنند. تازه اگر در مراسم قبول شود، خیلی از مردها دوست ندارند با دختری ازدواج کنند که روی بدنش جای زخم دارد، آن هم زخمی از پانزده‌سالگی‌اش که خیلی آن را بد می‌دانند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها
نویسنده
مترجمقاسم مومنی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-622-274-328-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها

برای دریافت کتاب نامیرا 1: ارتش آلاکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.