معرفی و دانلود کتاب نسل چهارم بازاریابی: گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال

برای دانلود قانونی کتاب نسل چهارم بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نسل چهارم بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نسل چهارم بازاریابی: گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال

کتاب نسل چهارم بازاریابی نوشته‌ی فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان برای هر کسی که می‌خواهد به نسل بعدی بازاریابی بپیوندد، راهنمایی لازم و ضروری است. این کتاب را پیشروترین بازاریاب‌های جهان نوشته‌اند تا با عمل کردن به توصیه‌هایشان راحت‌تر صدایتان را به مشتریان مدنظرتان برسانید.

درباره‌ی کتاب نسل چهارم بازاریابی

درباره‌ی آینده‌ی بازاریابی چه فکر می‌کنید؟ از نسل‌های مختلف بازاریابی چه می‌دانید؟ جدیدترین نظریات بازاریاب‌ها را خوانده‌اید؟ مسیر بازاریابی در جهان به نسل جدیدی از بازاریابی پیشرو می‌رسد که به طور عمیق و گسترده در عصر دیجیتال انسان را محور اصلی فعالیت‌ها قرار می‌دهد. در این نسل مشتریان انسان‌هایی کامل‌اند با تمام افکار، احساسات و نقاط ضعف و قوتشان. فیلیپ کاتلر (Philip Kotler)، هرماوان کارتاجایا (Hermawan Kartajaya)، ایوان ستیاوان (Iwan Setiawan) بعد از 6 سال گفت‌وگو با بازاریاب‌های سراسر دنیا، شیوه‌ی جدید بازاریابی را در کتاب نسل چهارم بازاریابی (Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital) عرضه کرده‌اند.

بازاریابی در طول سال‌ها مسیری طولانی را طی کرده است و از بازاریابی محصول‌محور (نسل اول)، به بازاریابی مشتری‌محور (نسل دوم)، بازاریابی انسان‌محور (نسل سوم) و در نهایت بازاریابی دیجیتال (نسل چهارم) گذار داشته است. نویسندگان کتاب نسل چهارم بازاریابی خبر می‌دهند که آینده‌ی بازاریابی کاملاً در گرو رابطه‌ی میان انسان و فناوری دیجیتال است. در واقع نسل چهارم بازاریابی شکل عمیق‌تر بازاریابی نسل سوم است که به صورتی دقیق‌تر مسیر مشتری را مد نظر قرار می‌دهد.

دوره‌ی فعلی را دوره‌ی گذار از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجتال می‌نامند. همه چیز روزبه‌روز دیجیتالی‌تر می‌شود و نگرانی و اضطراب انسان‌ها در برابر این شرایطِ متغیر بیشتر و بیشتر. بنابراین بازارایابان باید توجه بیشتری به انسان داشته باشند و علاوه بر نیازهای عملی و عاطفی انسان‌ها، نگرانی‌ها و خواسته‌های بیان‌نشده‌ی آنها را نیز مد نظر قرار بدهند. در این دوره به یک الگوی جدید بازاریابی نیاز داریم و خواه ناخواه باید قدم در مسیر جدید بازاریابی بگذاریم. الگوی بازاریابی نسل چهارم کاملاً بر شانه‌های بازاریابی نسل سوم تکیه دارد و بر این اصل استوار است که باید با تغییر مسیر مشتریان سازگار و همراه بود. به عبارت ساده‌تر بازاریاب‌ها باید مشتری‌هایشان را در مسیر آگاهی تا هواداری هدایت کنند.

بخش اول کتاب نسل چهارم بازاریابی حاصل مشاهدات نویسندگان از جهان کنونی است. در این بخش تغییرات اساسی ناشی از تغییرات فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرند و سه گروه اصلی که بیشترین سهم تأثیرگذاری را در دنیای دیجیتال دارند (جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی) تشریح می‌شوند.

بخش دوم کتاب مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود و به بازاریابان نشان می‌دهد که چطور با رصد مسیر مشتری در عصر دیجیتال نتایج بهتری بگیرند. در این بخش سنجه‌های ارزیابی بهره‌وری عملکرد بازاریابی در الگوی نسل چهارم و شیوه‌های جدید فعالیت ارائه می‌شود.

در بخش سوم و پایانی کتاب، راهکارهای اصلی نسل چهارم بازاریابی با جزئیات بیشتری بیان می‌شوند. انواع بازاریابی نسل چهارم یعنی بازاریابی محتوا و بازاریابی همه‌کاناله مورد بررسی قرار می‌گیرند و بر این نکته تأکید می‌شود که برندها باید مثل دوست مشتریان رفتار کنند و راستگویی و درستکاری و تعهد را در عملکردشان نشان بدهند.

نکوداشت‌های کتاب نسل چهارم بازاریابی

  • هیچ‌کس مثل فیل کاتلر رگ خواب بازاریابی را در دست ندارد. مهارت او در شناسایی و واکاوی جدیدترین روندهای بازاریابی واقعاً حیرت‌آور است. کاتلر و همکارانش با کتاب نسل چهارم بازاریابی باز هم چراغ راه موفقیت در بازاریابی شده‌اند. این کتابی است که باید همین حالا بخوانید! (کوین لین کلر، استاد بازاریابی)
  • اینترنت و فناوری اطلاعات تغییرات بنیادینی در بازاریابی ایجاد می‌کنند. کتاب نسل چهارم بازاریابی برای بازاریابی در دوران جدید بسیار آموزنده است. (هرمان سیمون، نویسنده)

کتاب نسل چهارم بازاریابی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی بازاریاب‌ها، دیجیتال مارکترها، مدیران کسب‌وکار و صاحبان برند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نسل چهارم بازاریابی: گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال می‌خوانیم

شاید تعجب‌آور نباشد که بسیاری از خرده‌فرهنگ‌ها (گروه‌هایی که مجموعه‌ای از هنجارها و باورهایی متفاوت از فرهنگ اصلی یک جامعه را دارند، نظیر دانش‌آموزانی که در منزل تحصیل می‌کنند و هکرها) معمولاً دربردارنده جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی هستند. در گذشته، این افراد در بسیاری از نقاط جهان، به‌عنوان اقلیت و در نتیجه، کم‌اهمیت در نظر گرفته می‌شدند. در گذشته، قدرت و اقتدار به میانسالان (یا سالمندان)، مردان و ساکنان شهرها تعلق داشت، زیرا سطح درآمد و قدرت خرید این سه دسته (میانسالان، مردان و ساکنان شهرها) بالاتر از دیگر اقشار جامعه بود. اما با گذشت زمان، اهمیت و نفوذ سه دسته جدید (یعنی جوانان، زنان و شهروندان اینترنتی) به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. در واقع به‌تدریج بر دامنه اثرگذاری خرده‌فرهنگ‌هایی که این سه گروه نماینده آن هستند، افزوده می‌شود. شبکه‌های به نسبت بزرگ‌تری که شامل اجتماعات، دوستان و خانواده این سه گروه است موجب افزایش تاثیرگذاری آن‌ها می‌شوند.

برای مثال، جوانان روندهایی را برای افراد مسن‌تر تعیین می‌کنند که برای نمونه می‌توان به رویه‌های جدید در موسیقی، فیلم، ورزش، غذا، مُد و فناوری اشاره کرد. افراد میانسال و سالمند معمولا زمان کافی و چابکی لازم را برای هماهنگ شدن با تغییرات فرهنگ عمومی ندارند. به همین دلیل، توصیه‌های جوانان را به‌راحتی پذیرفته و به آن تکیه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار نویسندگان
بخش اول. رویه‌های غالب شکل‌دهنده بازار
فصل یک. انتقال قدرت به مشتریان اینترنتی
فصل دوم. تناقض‌های بازاریابی برای مشتریان در عصر ارتباطات آنلاین
فصل سوم. زیرگروه‌های تاثیرگذار در دنیای دیجیتال
فصل چهارم. نسل چهارم بازاریابی در اقتصاد دیجیتال
بخش دوم. چهارچوبی جدید برای بازاریابی در اقتصاد دیجیتالی
فصل پنجم. مسیر جدید مشتری (آگاهی، جذب، کسب اطلاعات، اقدام و هواداری)
فصل ششم. سنجه‌های بهره‌وریِ بازاریابی
فصل هفتم. الگوهای بنیادین در صنایع مختلف
بخش سوم. کاربردهای راهکاری بازاریابی در اقتصاد دیجیتال
فصل هشتم. بازاریابی انسان‌محور برای افزودن به جذابیت برند
فصل نهم. بازاریابی محتوا برای کنجکاوی برند
فصل دهم. بازاریابی همه‌کاناله برای اجرای تعهدات برند نسبت به مشتریان
فصل یازدهم. همراه‌سازی مشتریان برای ایجاد دلبستگی به برند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نسل چهارم بازاریابی: گذار از بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال
نویسنده، ،
مترجمصالح سپهری فر، بهاره رضا جو
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-600-497-128-7
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نسل چهارم بازاریابی

ارشاد ضیایی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
پیشنهاد میکنم هر کسی که کسب و کار دارد چه در اشل‌های بزرگ و چه کسب کار کوچک و حتی خانگی حتما از مطالب این کتاب برای پرتاب شدن به سوی موفقیت‌های بزرگ استفاده کند. ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب نسل چهارم بازاریابی

برای دریافت کتاب نسل چهارم بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.