معرفی و دانلود رایگان کتاب نکته‌دان عشق: روایتی از قدم تا قلم

عکس جلد کتاب نکته‌دان عشق: روایتی از قدم تا قلم
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نکته‌دان عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نکته‌دان عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نکته‌دان عشق: روایتی از قدم تا قلم

احسان اقبال سعیدی ابواسحقی در کتاب نکته‌دان عشق از بلندای تاریخ انسان و انسانیت، از زمان حضرت آدم تا مردمان روزگار ما سخن می‌گوید. جستارهای او در این کتاب رنگ‌وبویی شاعرانه دارند و آگاهی و تسلط او بر تاریخ ادبیات سرزمینمان را به تصویر می‌کشند.

درباره‌ی کتاب نکته‌دان عشق

جستار در حقیقت یک گونه‌ی ادبی‌ست که میان سبک و سیاق متن ادبی، مقاله، داستان و... شناور است و نویسنده‌ی آن، این آزادی را دارد تا سفری در جهان رنگارنگ خیال خود داشته باشد و برای خواننده‌ از تجربیات و تأملات، مشاهدات روزانه و خاطرات خود سخن بگوید. هر جستار درونمایه‌ی مشخصی را دنبال می‌کند و در پی موشکافی و دقت در پدیده‌ها و رویدادهای گوناگون است.

در کتاب نکته‌دان عشق مجموعه‌ای از جستارهای احسان اقبال سعیدی ابواسحقی را می‌خوانید که درنگی در تاریخ مردمان، فرهنگ و ادبیات کشورمان دارد. نوشته‌های این کتاب فرصتی را برای شما ایجاد می‌کند تا نسبت به رویدادهای پیرامون خود دقت بیشتری بنگرید و بتوانید از دریچه‌ی نگاه نویسنده مسائل تاریخی، فلسفی و اجتماعی را مورد واکاوی قرار دهید.

زبان این جستارها سرشار از صور خیال است و تلمیحات ادبی و تاریخی، اشارات بینامتنی و آرایه‌های لفظی در آن به کرات دیده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آثار این نویسنده باید به خوش‌آهنگی و موسیقی غنی کلام او اشاره کرد. در مجموع این ویژگی‌ها توانسته‌اند متن او را به نثری فاخر و شاعرانه بدل کنند که بی‌شک مخاطبان خاص خود را خواهد داشت.

کتاب نکته‌دان عشق شامل سیزده جستار و یک پیش‌گفتار است که درونمایه‌ی اغلب آن‌ها پیوندی ناگسستنی با موضوع تاریخ دارد. این مجموعه از سوی انتشارات تندیس منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به این گونه‌ی ادبی قرار گرفته است.

کتاب نکته‌دان عشق مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به جستارهای فارسی با رنگ‌و‌بوی تاریخ و ادبیات از خواندن نثر شاعرانه و دقت در زبان غنی این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب نکته‌دان عشق: روایتی از قدم تا قلم می‌خوانیم

چیست این واژه‌ی مردم که در فارسی یک صنم است و هزار مدعی و در دیگر زبان‌ها هم. الشعب در عربی نه از زبان سرهنگ معدوم قذافی می‌افتاد و نه از زبان آنان که عزم جانش را کرده بودند. در ونزوئلا هم مادورو و هم کسانی که به خونش تشنه‌اند هر دو مدعای مدعی مردم یا جماعت بودن را دارند. این مردم می‌تواند تعاریفی از جامعه تا امت و از یاران من تا پیاده نظام من تا برگ رای‌های درون صندوق من تا ارتش فدایی پادشاه پیدا کند. حکایت «هرکسی از ظن خود شد یار من». گاه دوسر یک دعوای خون‌آلود چنان تیغ برهم کشیده‌اند که امید آشتی تا ابد میانشان نیست. مدعی گذر از خویش و حافظ منافع مردم بودن می‌گیرند که آدمیزاد می‌ماند که این مردم دقیقاً کیستند و کجایند؟ آیا ما رعیت شکرگزار سرتاسر آفاق هم در زمره این مردم به شمار و حسابیم یا که در زمره دشمنان خلق و جیره‌خوار و یارانه‌بگیر و ... و آنچه غیرمردم است نام به نشانمان درج گردیده و عنقریب است که در دادگاه فردای خلق به جرم مردم نبودن محاکمه شویم. در تماماً این سال‌ها یک نفر که بتواند نگاه عاقل اندر سفیه به احوال جهان و جوندگان آن داشته باشد فریاد نکشیده که: داداش این مردم که می‌گید مکان است یا زمان؟ جامد است یا مایع؟ یا یک لحاف چهل تکه؟ ماهیت این جنس مظلوم‌کش و آه جانگداز دقیقاً چیه و کجاست؟

در هر بحران یا تلاطم سیاسی‌ اجتماعی که برای نفس‌کش‌های سرزمین‌های گرم در حکم شوخی‌های تکرای را دارد گروهی کودتا می‌کنند و گروهی کودتا می‌شوند (هدف کودتا قرار می‌گیرند) زاهدی، میراشرافی و رشیدیان‌ها با ملکه اعتضادی و شعبان خان دوغ آبعلی می‌زنند و خانه شماره 9 خیابان کاخ را به یغما می‌برند و گروهی می‌روند سینه دیوار، جماعتی به آن‌ها شلیک می‌کنند و پیرمحمدی در احمدآباد می‌شود مصداق «غم جمعه عصر و غریبی حصر.» و یک عزیزی که دلسوز فرهنگیان است برای مردم قصه پرآب چشمش را به رسم قصه‌سازی شهرزاد می‌سازد و پولش را نوش‌جان می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

خیرمقدم عوض از مقدمه
آدم
پندار
ره زین شب تاریک نبردند برون
تاریخ یا تار و یخ
مرگ مهیب
گیرم پدر تو بود فاضل
مردم
فوتبال و مرگ
سفر سرایش شعر است و هیچ
رقابت
تاریخ
حسادت
برای قرار دل و عوض از اختتام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نکته‌دان عشق: روایتی از قدم تا قلم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تندیس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-622-619039-8
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نکته‌دان عشق

جان فورد
۱۴۰۳/۱/۲۱
در مقطعی از زندگی ام فرصت مطالعه متمرکز چند کتاب تاریخی برایم پیش آمد.این استمرار و تمرکز بر تاریخ با دوز بالا برکات عجیبی داشت. بیانش سخت است اما می توان این طور تشبیهش کرد که آن مقطع تاریخی که از جنس زمان است برای من به مکان تبدیل شد؛ به دشتی وسیع که در هر قسمت آن یکی از سلسله های تاریخی سکونت و دارند جاده ای هر یک از آنها تا دیگری کشیده شده من دارم از بالا به کل ای دشت می نگرم و به آن اشراف دارم و از نوع موشش و جنس تحرکات و فعالیت های هر گروه در می یابم که آیا از فرصت خود به خوبی لیتفاده کردند یا فرصت سوزی کردند. باید بگویم در بخشهای دورتر دشت که نشانه اقوام قدیمی تر است سرسبزی و صعای بیشتری می دیدم تا گروه های متأخر. به خصوص از مغول ها به این طرف بیشتر شاهد ضایع شدن منابع و امکانات بودم.امیدوارم برای شما هم چنین مکاشفه ای رخ دهد.
mh Beygi
۱۴۰۲/۶/۳۰
نویسنده در این کتاب ابتدا با زبانی سخت و نیشدار که هر مخاطبی را تحریک می‌کند که منظور نویسنده چیست؟، آغاز میکند ولی در ادامه یا به این نثر عادت می‌کنیم یا اینکه ملموس تر می‌نگارد، گاهی نشانه‌هایی از طنز تلخ را می‌بینیم و گاه درامی که می‌تواند غم و غصه مخاطب را به همراه داشته باشد روی هم رفته کتابی عالی نبود، ولی کتاب خوبی بود و به مطالعه کردنش می‌ازرید مطالعه کتاب پیشنهاد میشود با تشکر از کتابراه 🙏
وحید زرکوب
۱۴۰۲/۶/۳۱
کتاب مفیدی بود
و نویسنده بسیار آگاهانه مخاطب را با خود همراه می‌کند
به نظم درآوردن کلمات برای تبدیل شدن به جملات نوشتاری بسیار آگاهانه انجام شده بود.
فصل‌های نامگذاری شده بسیار خوب بود و مخاطب را وسوسه می‌کرد تا انتهای همان فصل را دنبال کند.
وحیدزرکوب
Mohammad Gadeh
۱۴۰۲/۵/۲۰
درسته که نویسنده یک متن ادبی رو ارائه داده ولی‌ای کاش در اون بین یکم، فقط یکمم ساده حرف می‌زد، تا خواننده‌ها بهتر ارتباط بگیرند با متن. شاید سلیقه‌ای باشه اما من اصلا نتونستم با کتاب حس بگیرم و از همون اوایل دلمو زد. با تشکر از کتابراه.
محمدرضا
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب خوبی بود که نویسنده با متن‌های آمیخته به نظم توانسته بود متنی درخور توجه به وجود بیاورد اما چون متن سنگین است ممکن است مورد توجه همه افراد واقع نشود.
تیمور مرادیان
۱۴۰۲/۵/۳۰
متن خوبه در عین ادبی بودن قابل فهم باشه خیلی سنگینه حتی برای تحصیل کرده‌ها من که چیزی ازش نفهمیدم توصیه نمی‌کنم ممنون از کتابراه عزیز و دوست داشتنی
میترا رورا🍊🍊🍊🍊🍊🍊
۱۴۰۳/۱/۳
برام کمی سخت بود زیاد متن ادبی بود یه حالت ممکنه اوایل اذیت شید. کاش کمی درونش از زبان ساده استفاده میشد
M k
۱۴۰۳/۱/۱۱
ممنون. جستار آخر با عنوان چرا ناخوش وناراضی هستیم حرف نداشت. نفسیر دقیق جهان از عینک تاریخ و فلسفه
لیلا
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
این کتاب پر از نکته‌هایی که هر فردی باید بدونه پر از نکته ناب حتما بخونید
Negin
۱۴۰۲/۹/۲۸
کتاب بدی نیست ولی برای هر سنین هم پیشنهاد نمیشه، فهم مطالب برای سنین پایین غیرقابل درکه
رویا
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتاب خیلی خوبیه حتما مطالعه کنید... ممنون از نویسنده
سارینا قائدب
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
این کتاب عالیه ۵ تا ستاره کمشه ممنون از نویسندش
ح طالبی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بسیار کتاب تامل برانگیز و پرنکته ای است.
کیهان صادقی
۱۴۰۲/۸/۲۴
در من تحولی ایجاد کرد.
مسیح
۱۴۰۲/۸/۲۴
بسیار قشنگ و دلنشین بود.
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب نکته‌دان عشق

برای دریافت کتاب نکته‌دان عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.