معرفی و دانلود کتاب نگذارید غیبشان بزند!: آشنایی با 12 حیوان در معرض انقراض

عکس جلد کتاب نگذارید غیبشان بزند!: آشنایی با 12 حیوان در معرض انقراض
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگذارید غیبشان بزند! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگذارید غیبشان بزند! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگذارید غیبشان بزند!: آشنایی با 12 حیوان در معرض انقراض

شاید اگر تنها چند میلیون سال پیش کتاب نگذارید غیبشان بزند! منتشر شده بود، دایناسورها الان زنده بودند و روی زمین زندگی می‌کردند! چلسی کلینتون در این کتاب کودکان را با گونه‌هایی از حیوانات که در آستانه‌ی انقراض هستند آشنا می‌کند و راهکارهای مفیدی را برای جلوگیری از این رخداد به آن‌ها آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نگذارید غیبشان بزند!

چه حیواناتی در معرض این خطر هستند که به سرنوشت دایناسورها و ماموت‌ها دچار شوند؟ برای جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری چه کاری از دست ما برمی‌آید؟ چلسی کلینتون (Chelsea Clinton)، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در کتاب نگذارید غیبشان بزند! (Don't Let Them Disappear) کوشیده است به این دو پرسش مهم و اساسی پاسخ‌هایی کارآمد و علمی ارائه دهد. کتابی خواندنی درباره‌ی حیواناتی که روی سیاره‌ی زمین در کنار ما زندگی می‌کنند و همچنین درباره‌ی این که ما چه کاری می‌توانیم برای کمک به زنده ماندن آن‌ها انجام دهیم.

میلیون‌ها گونه‌ی حیوانی متنوع روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند. از نهنگ‌های آبی که بزرگترین جانوران هستند تا سمورهایی که بعد از هر وعده‌ی غذایی دست‌های خود را می‌شویند! هریک از این گونه‌های جانوری از زیستی منحصر‌به‌فرد و خاص برخوردارند، اما شرایط زندگی آن‌ها به گونه‌ای است که بسیاری از آنان را در مسیر انقراض و نابودی قرار داده است. کتاب نگذارید غیبشان بزند! خوانندگان خود را با گونه‌های متنوعی همچون پانداها، ببرها نهنگ‌ها، کرگدن‌ها و… آشنا می‌کند و نکات مفیدی را پیرامون حفظ این جانوران و تداوم بقای آن‌ها روی کره‌ی زمین در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، آموزش اهمیت حفاظت از حیات‌وحش به کودکان ضروری است. متأسفانه امروزه ارتباط کودکان با این مسئله‌ی حیاتی و مهم به حداقل خود رسیده است و بر عهده‌ی بزرگسالان است تا میراث‌داران آینده‌ی حیات روی کره‌ی زمین را به بهترین نحو و بیش از هر زمان دیگری تربیت کنند. توسعه‌ی آگاهی از طبیعت و آموزش حفاظت از گونه‌های متنوع جانوری، علی‌الخصوص حیوانات در شرف انقراض، به یک مسئله‌ی ضروری تبدیل شده است. کتاب نگذارید غیبشان بزند! و دیگر آثار منتشرشده در این حوزه، به دغدغه‌مندان کمک شایانی می‌کند تا بتوانند زیست جانوری روی زمین را تداوم ببخشند.

این اثر با ترجمه‌ی زهرا توفیقی و به همت انتشارات پرتقال که در زیرمجموعه‌ی انتشارات خیلی سبز قرار دارد تهیه شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب نگذارید غیبشان بزند!

  • دعوت‌نامه‌ای برای مراقبت از سیاره‌ی زمین و آسیب‌پذیرترین موجوداتی که روی آن زندگی می‌کنند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • کتابی تأثیرگذار برای خوانندگان کم‌سن‌وسال که به‌تازگی قرار است با دنیای طبیعی گسترده‌ی پیرامون خود آشنا شوند. (Kirkus Reviews)

کتاب نگذارید غیبشان بزند! برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب شیرین و آموزنده را به دوستداران طبیعت و حیوانات و کودکان 3 تا 7 سالی که به سیاره‌ی زمین اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم.

با چلسی کلینتون بیشتر آشنا شویم

چلسی کلینتون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز در سال 1980 در آمریکا متولد شد. چلسی کلینتون مقطع لیسانس را در دانشگاه استنفورد سپری کرد و پس از آن مدرک کارشناسی‌ِارشد خود را از دانشگاه آکسفورد و دانشگاه کلمبیا دریافت کرد. او همچنین دارای مدرک دکترای فلسفه در روابط بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد است. چلسی کلینتون تنها فرزند بیل کلینتون -رئیس‌جمهور سابق آمریکا- و هیلاری کلینتون است و از میان آثار ترجمه‌نشده‌ی او در حوزه‌ی کتاب‌های غیرداستانی کودکان می‌توان به عناوینی از این دست اشاره کرد: «این دنیای شماست: آگاه شوید، الهام بگیرید و به چاک بزنید!»، «13 زن آمریکایی که جهان را تغییر دادند»، «13 زنی که تاریخ را دگرگون کردند» و «المپیکی‌های آمریکایی که بازی را تغییر دادند». چلسی کلینتون اکنون در بنیاد کلینتون مشغول به کار است.

در بخشی از کتاب نگذارید غیبشان بزند!: آشنایی با 12 حیوان در معرض انقراض می‌خوانیم

حیوان‌ها در همه‌ی قاره‌ها و اقیانوس‌های روی زمین زندگی می‌کنند. حیوان‌های قد و نیم‌قد. حیوان‌های خیلی بزرگ و حیوان‌های کوچک‌تر. حیوان‌هایی که پاها و گردن‌های درازی دارند، حیوان‌هایی که قوی هستند و آن‌هایی که چندان قوی نیستند.

همه‌ی گونه‌های حیوانی منحصر‌به‌فرد هستند و برای حیات زمین، مهم‌اند. بعضی از حیوانات هستند که تعداد زیادی از آن‌‌ها باقی نمانده و اگه کاری برای نجاتشان نکنیم، ممکن است منقرض شوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگذارید غیبشان بزند!: آشنایی با 12 حیوان در معرض انقراض
نویسنده
مترجمزهرا توفیقی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-622-274105-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نگذارید غیبشان بزند!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نگذارید غیبشان بزند!

برای دریافت کتاب نگذارید غیبشان بزند! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.