معرفی و دانلود کتاب نیک‌ سرشت: راهنمای تبدیل شدن به والدی که می‌خواهید باشید

عکس جلد کتاب نیک‌ سرشت: راهنمای تبدیل شدن به والدی که می‌خواهید باشید
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیک‌ سرشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیک‌ سرشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیک‌ سرشت: راهنمای تبدیل شدن به والدی که می‌خواهید باشید

کتاب نیک‌ سرشت اثر دکتر بکی کندی برای هر پدر و مادری است که تا به امروز تحت فشار زیادی برای مراقبت از فرزندان خود بوده‌اند! این کتاب نه فقط یک راهنمای عاقلانه و عملی برای تربیت بچه‌هایی انعطاف‌پذیر و سالم از نظر عاطفی‌ست، بلکه یک راهنمای حمایتی نیز به‌شمار می‌رود. کتاب دکتر بکی که عنوان پرفروش‌ترین نیویورک‌تایمز را نیز از آن خود کرده، منبعی کامل و قابل اعتماد برای والدینی به‌شمار می‌رود که نیاز به آرامش بیشتر و استرس کمتر در زمینه‌ی فرزندپروری دارند.

درباره‌ی کتاب نیک‌سرشت

دکتر بکی کندی (Dr. Becky Kennedy)، متخصص آموزش والدین، در کتاب نیک‌سرشت (Good Inside: A Guide to Becoming the Parent You Want to Be) رویکرد پیشگامانه‌ی خود را برای تربیت فرزندان به اشتراک گذاشته است و استراتژی‌های عملی را برای فرزندپروری به شیوه‌ای ارائه می‌دهد که شما به‌عنوان یک والد، بهترین احساس را از اجرای آن‌ها داشته باشید. در چند سال گذشته، دکتر بکی کندی، که خوانندگان آثار و طرفدارانش او را با نام «دکتر بکی» می‌شناسند، گام‌های بلندی را در مسیر تربیت والدین خوب برداشته است. میلیون‌ها والد ناراضی که پیروی از توصیه‌های ناکارآمد خسته‌شان کرده و هیچ احساس خوبی ندارند، حالا رویکردهای قدرتمند و مؤثر دکتر بکی را پذیرفته‌اند. مدلی که ارتباط با فرزندانشان را در اولویت اهمیت قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب نیک‌ سرشت

می‌توان گفت دهه‌هاست که مدل‌ها و شیوه‌های فرزندپروری ناکارآمد و نامناسبی، با انواع ترفندها به والدین فروخته شده‌اند. از نمودارهای مربوط به جایزه و پاداش گرفته تا زمان استراحت معین و تفریحاتی که در ازای کارهای خوب در انتظار کودک است! بسیاری از این رویکردهای نامناسب که اتفاقاً محبوب برخی از والدین نیز هستند، مبتنی بر شکل دادن به رفتارند، نه تربیت انسان. این تکنیک‌ها مهارت‌هایی را که بچه‌ها برای زندگی نیاز دارند ایجاد نمی‌کنند، یا نیازهای عاطفی پیچیده‌شان را توضیح نمی‌دهند. برای مثال کودکی که در ازای انجام کار خوبی، جایزه‌ای را از پدر یا مادر خود دریافت می‌کند، ناخودآگاه در مورد مهر و محبت شرطی می‌شود، این کودک در بزرگسالی چنین تصوری خواهد داشت که فقط در ازای انجام کاری خوب یا داشتن رفتاری خاص لایق دریافت عشق و مورد محبت قرار گرفتن است!

مشکل روابط پیچیده‌ی والدین با نحوه‌ی تربیت را نیز به این موارد اضافه کنید، و اینجاست که می‌توان به‌راحتی متوجه شد چرا بسیاری از پدر و مادرها احساس گمراهی، فرسودگی و نگرانی از شکست را در تربیت فرزندانشان تجربه می‌کنند. در کتاب نیک‌سرشت، دکتر بکی فلسفه‌های مربوط به فرزندپروری خود را با استراتژی‌های عملی ترکیب کرده است و نتیجه را با والدین نگران به اشتراک گذاشته است. این کتاب راهنما به والدین کمک می‌کند از عدم اطمینان و سرزنش خود به سوی اعتماد‌به‌نفس و مدیریت قوی روابط حرکت کنند.

معرفی و دانلود کتاب نیک‌ سرشت

ارائه‌ی اصول والدگری با تغییر دیدگاه و عیب‌یابی، رقابت خواهر و برادری، اضطراب جدایی، عصبانیت، اختلال کمال‌گرایی و بسیاری موارد دیگر، موضوعاتی هستند که دکتر بکی در کتاب راهنمای خود درباره‌ی آن‌ها صحبت کرده است. این کتاب منبع جامعی برای نسلی از پدر و مادرهایی است که به دنبال راهی جدید در زمینه‌ی تربیت فرزندان خود هستند و در عین حال آن‌ها را نیز برای تبدیل شدن به یک والد خوب آماده می‌کنند. والدینی که یک عمر مدیریت احساسات، اعتماد‌به‌نفس و انعطاف‌پذیریِ به‌جا خواهند داشت.

شقایق الکائی کتاب نیک‌سرشت را به زبان فارسی برگردانده و نشر میلکان آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب نیک‌سرشت

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب مستقل وال‌استریت ژورنال و یو‌اس‌اِی تودی

نکوداشت‌های کتاب نیک‌سرشت

  • دکتر بکی همان متخصص تربیتی باهوش و متفکری‌ست که همه‌ی ما منتظرش بودیم. (ایو رودسکی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)
  • دکتر بکی عمیقاً در حال تغییر روش‌هایی است که ما برای تربیت فرزندان خود استفاده می‌کردیم. کار نوآورانه‌ی او به والدین نشان می‌دهد که چگونه باورها و رفتارهای موروثی را به چالش بکشند و الگوی چگونگی درک ما را از پویایی خانواده تغییر دهند. کار او گواه این است که ما می‌توانیم پدر و مادری باشیم که می‌خواهیم باشیم. (گابی برنشتاین، نویسنده شماره 1 نیویورک تایمز)
  • دکتر بکی به والدین می‌آموزد که پایه و اساس تربیت فرزند ایجاد یک رابطه‌ی مستحکم با اوست. نیک‌سرشت کتابی جذاب است که والدین می‌توانند در هر مرحله از رشد، از نوزادی تا بزرگسالی، برای استمرار ارتباط خوب با فرزندان خود به آن مراجعه کنند. (ندرا تواب، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)
  • دکتر بکی استدلال‌های محکمی دارد مبنی بر اینکه خودسازی و رشد کودک با هم در ارتباط هستند. او به خوانندگان کمک می‌کند تا هر دو را به انجام برسانند. این کتاب سرشار از ایده‌های مفید است... و والدین متوجه خواهند شد که ارزش وقت گذاشتن را دارد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
  • در زمانه‌ای که والدین به منابع موثق و خوبی نیاز دارند، سخنان حکیمانه و بینش عمیق دکتر بکی گنجینه‌ای از استراتژی‌های عملی و حمایت‌های ضروری را ارائه می‌دهد. کتاب نیک‌سرشت کتابی است که همه‌ی ما در حال حاضر به آن نیاز داریم و یک عمر باقی خواهد ماند، تا در آینده نیز ما را در زندگی راهنمایی کند. (رشما ساوجانی، بنیانگذار Girls Who Code و نویسنده)

کتاب نیک‌سرشت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سلامت روحی فرزندان خود و تربیت صحیح آن‌ها اهمیت می‌دهید، کتاب دکتر بکی انتخاب مناسبی برای شماست.

در بخشی از کتاب نیک‌ سرشت: راهنمای تبدیل شدن به والدی که می‌خواهید باشید می‌خوانیم

بگذارید فرضیه‌ای را که درباره‌ی شما و بچه‌هایتان دارم به‌اشتراک بگذارم: همه‌ی شما نیک‌سرشت هستید. هنگامی که فرزندتان را «یه بچه ننر» خطاب می‌کنید، همچنان نیک‌سرشت هستید. هنگامی که فرزندتان خراب‌کردن برج چوبی خواهر کوچک‌ترش را انکار می‌کند (گرچه شاهد وقوعش بودید)، او همچنان نیک‌سرشت است. وقتی می‌گویم «نیک‌سرشت»، به این معنی است که همه‌ی ما در جوهره‌مان، دل‌رحم، دوست‌داشتنی و سخاوتمندیم. اصل نیکی باطنی بستر تمامی کارهای من است. من بر این باورم که بچه‌ها و والدین نیک‌سرشت‌اند و همین امر به من اجازه می‌دهد درباره‌ی «چرایی» رفتارهای بدشان کنجکاو باشم. این کنجکاوی به من امکان پرورش چارچوب و راهکارهایی را می‌دهد که در تغییر مؤثرند. در کتاب حاضر، هیچ‌چیزی به اهمیت این اصل نیست. این اساس تمامی چیزهای پیش‌روست؛ زیرا به محض این‌که به خودمان بگوییم «خیلی‌خب، آروم باش... من نیک‌سرشتم... بچه‌م هم نیک‌سرشته...» متفاوت از زمانی‌ مداخله می‌کنیم که اجازه می‌دادیم استیصال و خشم تصمیم‌هایمان را تعیین کنند‌.

قسمت سخت ماجرا این است که اختیارات را به‌دست استیصال و خشم سپردن بسیار راحت است. درحالی‌که هیچ والدی نمی‌خواهد به فرزندانش بدبین یا منفی‌نگر باشد یا بدترین تصور را درباره‌ی فرزندانش داشته باشد. هنگامی که در گیرودار دوران سخت والدگری هستیم، طبیعی است که براساس فرضیه‌ی بدی باطنی (عمدتاً ناآگاهانه) عمل کنیم. می‌پرسیم: «اون واقعاً با خودش فکر کرده که می‌تونه از این ماجرا قسر دربره؟» چون با خودمان تصور می‌کنیم که فرزندمان عمداً می‌خواهد از ما سوءاستفاده کند. می‌گوییم: «مشکلت چیه؟» چون تصور می‌کنیم عیبی در فرزندمان وجود دارد. فریاد می‌کشیم: «خودت بهتر می‌دونی!» چون تصور می‌کنیم فرزندمان عمداً سرپیچی یا تحریکمان می‌کند و خودمان را هم به همان شکل سرزنش می‌کنیم، پیش از آن‌که در گودال یأس، خودبیزاری و شرم فروبرویم، با خود فکر می‌کنیم: «مشکل من چیه؟ خودم بهتر می‌دونم!»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش یکم: اصول والدگری دکتر بکی
فصل یکم: نیک‌سرشت
فصل دوم: دو حقیقت وجود دارد
فصل سوم: وظایف‌ خود را بشناس
فصل چهارم: سال‌های نخست مهم‌اند
فصل پنجم: خیلی دیر نیست
فصل ششم: تاب‌آوری خوشحالی
فصل هفتم: رفتار دریچه است
فصل هشتم: شرم را کم و ارتباط را زیاد کنید
فصل نهم: حقیقت را بگویید
فصل دهم: خودمراقبتی
بخش دوم: ساختن ارتباط و بررسی رفتارها
فصل یازدهم: ساختن سرمایه‌ی ارتباطی
فصل دوازدهم: گوش‌ندادن
فصل سیزدهم: کج‌خلقی‌های هیجانی
فصل چهاردهم: کج‌خلقی‌های پرخاشگرانه (زدن، گازگرفتن، پرت‌کردن)
فصل پانزدهم: حسادت خواهر برادری
فصل شانزدهم: بی‌ادبی و سرپیچی
فصل هفدهم: نالیدن
فصل هجدهم: دروغ‌گفتن
فصل نوزدهم: ترس‌ها و اضطراب
فصل بیستم: تردید و کم‌رویی
فصل بیست‌ویکم: تحمل‌نکردن درماندگی
فصل بیست‌ودوم: عادت‌های غذایی و خوردن
فصل بیست‌وسوم: رضایت
فصل بیست‌وچهارم: اشک‌ها
فصل بیست‌وپنجم: ساختن اعتمادبه‌نفس
فصل بیست‌وششم: کمال‌گرایی
فصل بیست‌وهفتم: اضطراب جدایی
فصل بیست‌وهشتم: خواب
فصل بیست‌ونهم: بچه‌هایی که صحبت‌کردن درمورد احساسات را دوست ندارند (بچه‌های عمیقاً احساساتی)
نتیجه‌گیری
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیک‌ سرشت: راهنمای تبدیل شدن به والدی که می‌خواهید باشید
نویسنده
مترجمشقایق الکائی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-622-2545-42-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیک‌ سرشت

خانم کتابخون
۱۴۰۳/۲/۷
خود کتاب فوق العادست و پیشنهاد میکنم. این کتاب خیلی هم سر و صدا به پا کرده با چاپ اش، ولی امان از ترجمه بد. انگار داده باشن هوش مصنوعی ترجمه کرده باشه. حتی زحمت ویرایش ادبی به خودشون ندادن. به همین علت خوندن و فهمش تمرکز زیادی میخواد
نسیما محمدیار
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب بسیار خوبی هست ولی ترجمه بسیار بسیار بد و انگار ویراستاری هم نشده، ای کاش کسانی که زحمتی رو میکشن و کتابی رو ترجمه میکنن درست این کار رو انجام بدن تا مخاطب راحت‌تر بتونه مطالب و بفهمه و استفاده کنه.
مژگان صالحی
۱۴۰۳/۱/۳۰
کتابی پر از راهکار ولی همشون با حرف زدن واسه بچه‌های ۳سال به بالا مناسب که قدرت درک مفهوم کلمات رو دارن چون دختر من ۲سالشه یکم سخت بنظر میاد استفاده از این روش ولی ارزش خوندن داره
سمیرا قمری منظر
۱۴۰۳/۱/۱۹
من مادر یک کودک ۴ ساله دختر هستم واقعا این کتاب به من کمک کرد تا بتونم روابط بهتری با دخترم داشته باشم و کمتر عصبانی بشم.
Sonia Donboli
۱۴۰۳/۱/۸
بدون شک ارزش خوندن رو داره. تقسیم بندی مناسب فصلها بسیار کاربردی هست.
فاطمه ایزددوست
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب بسیار خوب و کاربردی است
Fateme Darvish
۱۴۰۳/۲/۴
بسیار آموزنده بود،
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب نیک‌ سرشت

برای دریافت کتاب نیک‌ سرشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.