معرفی و دانلود کتاب پیرانزی

عکس جلد کتاب پیرانزی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیرانزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیرانزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیرانزی

سوزانا کلارک در کتاب پیرانزی یک خانه‌ی غیرمعمولی و شگفت‌انگیز را توصیف می‌کند. خانه‌ای که اتاق‌هایش بی‌نهایت و راهروهایش بی‌پایان است و دیوارهایش با هزاران هزار مجسمه پوشانده شده‌اند که هر کدام با بقیه متفاوت هستند. در میان تالارها اقیانوسی محبوس است. امواج خروشان این اقیانوس از پله‌ها بالا می‌روند و اتاق‌ها در عرض ثانیه‌ای پر از آب می‌شوند، اما پیرانزی هیچ نمی‌ترسد. او جزر و مد را درک می‌کند و برای کشف خانه زنده است و زندگی می‌کند. رمان فانتزی پیرانزی عنوان پرفروش‌ترین ساندی‌تایمز و نیویورک‌تایمز را از آن خود کرده و جوایز زیادی را به دست آورده است.

درباره‌ی کتاب پیرانزی

داستان و رمان فانتزی از ژانرهای بسیار پرطرفدار در میان کتاب‌خوانان و اهالی مطالعه هستند. همه ساله نویسندگان زیادی در این زمینه فعالیت کرده و آثاری را روانه‌ی بازار کتاب می‌کنند که بسیاری از آن‌ها با استقبال خوانندگان مواجه می‌شوند؛ در میان کتاب‌های این ژانر آثاری دیده می‌شوند که نویسنده یک داستان خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی را ذیل صفحات آن‌ها روایت کرده است. سوزانا کلارک (Susanna Clarke) شاید از همین دسته نویسندگان باشد. او در سال 1959 میلادی در ناتینگهام انگلستان متولد شد و تمام دوران کودکی خود را در اسکاتلند گذراند. سپس به کالج سنت هیلدا در آکسفورد رفت و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌های فلسفه، سیاست و اقتصاد دریافت کرد. کمی پس از اتمام تحصیلاتش در سال 1990، لندن را ترک کرد و به تورین ایتالیا رفت تا به مدیران شرکت خودروسازی فیات انگلیسی آموزش دهد. طرفداران ژانر فانتزی کلارک را با کتاب‌ «جاناتان استرنج و آقای نورل» می‌شناسند که در سال 2005 جایزه‌ی بهترین رمان هوگو را از آن خود کرد. رمان فانتزی پیرانزی (Piranesi) که در سبک «تاریخ متفاوت» نوشته شده، اثر این نویسنده‌ی توانا و از جمله کتاب‌هایی است که با عناوین گوناگونی به چاپ رسیده است. داستان کتاب در در فضای خانه‌ای بسیار بزرگ جریان دارد و عمر پیرانزی وقف شناخت این خانه شده و با تمام قوانین عجیب‌وغریبش آشناست!

معرفی و دانلود کتاب پیرانزی

خانه‌ی پیرانزی به هیچ وجه یک عمارت عادی نیست، اتاق‌هایش وسیع و دلباز، راهروهایش بی‌انتها و دیوارهایش ردیف به ردیف پر از مجسمه‌هایی هستند که هر یک طرح مخصوص به خود را دارند و با دیگری متفاوتند. درست در میان هزارتوی این تالارهای بزرگ اقیانوسی محبوس است، پرندگان دریایی در همه‌جا بر فراز این اقیانوس در حال پرواز هستند، امواج خروشان و سهمگین از پله‌های خانه بالا می‌روند و در لحظه‌ای کوتاه تمام اتاق‌ها را غرق در آب‌های کف‌آلود می‌کنند. پیرانزی از هیچ‌چیز واهمه ندارد و به قوانین جزر و مد هم عادت کرده؛ اما یک نفر دیگر نیز در این خانه زندگی می‌کند. مردی به نام «دیگری» (The Other) که هفته‌ای دو بار به پیرانزی مراجعه و برای تحقیق در مورد یک دانش بسیار ارزشمند و مخفی از او تقاضای کمک می‌کند. اما در همان حین که پیرانزی سخت در حال کاوش است، شواهد عجیبی مربوط به آن مرد ظاهر می‌شود و پیرانزی کم‌کم پی به حقیقت وحشتناکی می‌برد. حالا دیگر دنیایی آشکار شده که بسیار فراتر از دانسته‌ها و شناخته‌های پیرانزی است!

سوزانا کلارک رمان پیرانزی را در هفت بخش به رشته‌ی تحریر درآورده و این‌بار نیز داستان بسیار جذابی را برای طرفدارانش خلق کرده است. نشر میلکان این کتاب فانتزی را با ترجمه‌ی پریسا موسوی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب پیرانزی

  • برنده‌ی جایزه‌ی زنان در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی کیچی در سال 2021
  • نامزد جایزه‌ی نوبل برای عنوان بهترین رمان در سال 2020
  • پرفروش‌ترین ساندی تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • انتخاب به‌عنوان کتاب سال توسط تایمز، گاردین، دیلی تلگراف، فایننشیال تایمز، آی پیپر، مجله‌ی تایم، ضمیمه‌ی ادبی تایمز و...

نکوداشت‌های کتاب پیرانزی

  • رمانی جدید و خواندنی از نویسنده‌ی پرفروش جاناتان استرنج و آقای نورل، کلارک یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زنده‌ی معاصر است. (مجله‌ی نیویورک)
  • سوزانا کلارک عجب دنیایی را به وجود آورده است! داستان پیرانزی درست مثل یک جعبه پازل نفیس است. (دیوید میچل)
  • این کتاب انتظارات را در سراسر جهان زیر و رو می‌کند. (گاردین)
  • پیرانزی مرا شگفت‌زده کرد. این یک شاهکار معجزه‌آسا و درخشان در داستان‌سرایی‌ست. (مادلین میلر)
  • به طرز درخشانی منحصر‌به‌فرد. (ساندی تایمز)
  • یک معمای زیبا و طلسم‌کننده. این کتاب درست مثل یک گنج در ساحلی فراموش‌شده و در انتظار کشف شدن است. (ارین مورگنسترن)
  • دومین رمان خوب از نویسنده‌ی کتاب پرفروش سال 2004، جاناتان استرنج و آقای نورل؛ همانطور که انتظار می‌رفت. این کتاب یک فانتزی فلسفی است. پیرانزی (این نام نیز یکی از چندین کنایه به قرن هجدهم است) روزهای خود را به تفسیر پیام‌های رمزگذاری‌شده در اطراف یک عمارت هزارتوی پر از پرندگان دریایی و مجسمه‌های نمادین می‌گذراند. (فایننشال تایمز، کتاب‌های سال)

کتاب پیرانزی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران رمان‌های فانتزی متفاوت با درونمایه‌ی روانشناسی هستید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب پیرانزی می‌خوانیم

توصیفی از جهان

یادداشت‌های روز هفتمِ ماه پنجمِ سالی که آلباتروس وارد تالارهای جنوب‌غربی شد

تصمیم دارم تا جایی که عمرم اجازه می‌دهد، هرقدر از دنیا را که می‌توانم، کشف کنم؛ برای همین در غرب تا تالار نه‌صدوشصتم، در شمال تا تالار هشت‌صدونودم و در جنوب تا تالار هفت‌صدوشصت‌و‌هشتم رفته‌ام. تا تالارهای بالایی نیز بالا رفته‌ام، آنجا که ابرها به‌صورت دسته‌جمعی آرام و منظم حرکت می‌کنند و مجسمه‌ها ناگهان از درون مه پدیدار می‌شوند. تالارهای غرق‌شده را کشف‌ کرده‌ام، آنجا که آب‌های تیره‌وتار با نیلوفرهای آبی سفید فرش شده‌اند. تالارهای متروکه‌ای را در شرق دیده‌ام که سقف، کف و گاهی حتی دیوارهایشان(!) فروریخته‌ است و تاریکی‌هایشان با باریکه‌های نور ضعیف و خاکستری‌رنگی از هم شکافته شده است.

بر درگاه‌ همه‌ی این مکان‌ها ایستاده‌ام و به جلو نگاه کرده‌ام. هرگز هیچ نشانه‌ای از اینکه دنیا پایانی دارد، ندیده‌ام؛ فقط توالیِ منظم تالارها و راهروها به‌سوی دوردست‌های دور دیده می‌شود. هیچ تالار، هیچ دهلیز، هیچ راه‌پله و هیچ گذرگاهی بدون مجسمه نیست. در اکثر تالارها، مجسمه‌ها تمام فضاهای موجود را پر کرده‌اند؛ گرچه گاهی این‌سو و آن‌سو، پایه‌‌های خالی مجسمه، فرورفتگی‌های خالی داخل دیوار که جای مجسمه‌هاست یا طاقی‌های خالی محل قرار‌دادن مجسمه‌ها دیده می‌شود. حتی گاهی فضایی خالی روی دیواری وجود دارد که مجسمه‌ای بر آن نصب نشده است. این جاهای خالی نیز به‌اندازه‌ی خود مجسمه‌ها رمزآلود است.

بااینکه مجسمه‌های هر تالار کم‌و‌بیش هم‌اندازه هستند، مشاهده کرده‌ام که تفاوت قابل‌توجهی بین تالارها وجود دارد. برخی جاها مجسمه‌ها دو یا سه برابر قد آدم است. برخی جاها کم‌و‌بیش هم‌‌اندازه‌ی آدم است و در بقیه‌ی جاها اندازه‌ی آن‌ها فقط تا سر شانه‌های من می‌رسد. در تالارهای غرق‌شده، مجسمه‌های غول‌پیکری وجود دارد که پانزده تا بیست متر ارتفاع دارند؛ ولی آن‌ها استثناء هستند.

دارم فهرستی از مجسمه‌ها می‌نویسم. در آن فهرست، موقعیت و اندازه و موضوع هر مجسمه و بقیه‌ی چیزهای جالب را درباره‌ی آن‌ها می‌نویسم. تابه‌حال تالارهای اول و دوم جنوب‌غربی را به پایان رسانده‌ام و مشغول نوشتن تالار سومم. عظمت انجام این کار، گاهی اوقات باعث می‌شود سرگیجه داشته باشم؛ ولی در جایگاه یک دانشمند و کاشف، وظیفه‌ام این است که شاهد جلال و شکوه این جهان باشم.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: پیرانِزی
بخش دوم: دیگری
بخش سوم: پیام‌رسان
بخش چهارم: 16
بخش پنجم: وَلِنتین کِتِرلی
بخش ششم: موج
بخش هفتم: متیو رُز سورنسِن
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیرانزی
نویسنده
مترجمپریسا موسوی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-622-254-520-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیرانزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پیرانزی

برای دریافت کتاب پیرانزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.