معرفی و دانلود کتاب هدیه‌ای برای روز مادر

عکس جلد کتاب هدیه‌ای برای روز مادر
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هدیه‌ای برای روز مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هدیه‌ای برای روز مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هدیه‌ای برای روز مادر

کتاب هدیه‌ای برای روز مادر نوشته‌ی علی رنجبر داستان چند کودک است که قصد دارند برای روز مادر، هدیه‌هایی تهیه کنند و به مادران‌شان بدهند، اما هیچ‌کدام پولی ندارند. بچه‌ها با هم هم‌فکری می‌کنند و در نهایت، تصمیم می‌گیرند با کمک یکدیگر کاری انجام دهند و در قبالش پولی به دست آورند.

درباره‌ی کتاب هدیه‌ای برای روز مادر

زهرا، مانی، ایلیا و یاسمن، دوست و هم‌سن‌وسال هم هستند. این بچه‌ها معمولاً در حیاط خانه‌ی مانی جمع می‌شوند، با هم‌ بازی می‌کنند و خوش می‌گذارند. یک روز، وقتی کنار هم نشسته‌اند و چای می‌خورند، از این می‌گویند که روز مادر نزدیک است. این چهار دوست تصمیم می‌گیرند برای مادرانشان هدیه‌ای تهیه کنند، اما نمی‌دانند چه چیزی را به عنوان کادو انتخاب کنند. پس از مدت‌ها بحث و بررسی گزینه‌های مختلف، به این نتیجه می‌رسند به‌عنوان هدیه دسته‌گل بخرند و به مادران خود بدهند، اما مشکل آنجاست که آن‌ها هیچ پولی ندارند. بچه‌ها فکرهایشان را روی‌ هم می‌گذارند و ایده‌های مختلف را مرور می‌کنند. تا این‌که مانی فکری به خاطرش می‌رسد. به نظر او چون فصل زمستان است و حیاط خانه‌ها خزان‌زده و به‌هم‌ریخته است، می‌توانند به خانه‌های محل پیشنهاد بدهند که حیاطشان را تمیز کنند و در ازای آن پولی دریافت نمایند. همه‌ی بچه‌ها با این ایده موافق‌اند. چون با دستمزدی که می‌گیرند می‌توانند چندین دسته‌گل تهیه کنند. پس از آن هرکدام می‌گویند که چند همسایه‌ی آشنا دارند و می‌توانند به خانه‌ی او مراجعه کنند.

داستان هدیه‌ای برای روز مادر نوشته‌ی علی رنجبر، اثری کودکانه است که می‌کوشد علاقه و عشق بچه‌ها به مادرشان را نشان دهد. کتاب به درگیری ذهنی و تردید این کودکان می‌پردازد و از این می‌گوید که نمی‌توانند تصمیم بگیرند و هدیه‌ی روز مادر را انتخاب کنند. کودکان این داستان دوست دارند مادرشان را خوشحال کنند و به این شکل به نحوی ایثار و فداکاری او را جبران نمایند. آن‌ها برای این‌که پولی به دست آورند، حتی حاضر می‌شوند به خانه‌های آشنا بروند و حیاط آن‌ها را تمیز کنند. نویسنده تلاش می‌کند به مسأله‌ی آموزش هم بپردازد و به مخاطبان خردسالش نشان دهد که چگونه با هم همفکری و مشارکت کنند و تصمیمات بهتری بگیرند.

داستان هدیه‌ای برای روز مادر به مذهب هم اشاره دارد. روز مادر در ایران مصادف با تولد حضرت زهرا است. کتاب در ضمن داستانش به زندگی ایشان هم می‌پردازد و می‌کوشد کودکان را با سیره‌ی ایشان آشنا کند. علی رنجبر، نویسنده‌ی این اثر، در نوشتن داستان کودک تبحر دارد و پیش‌تر هم چندین کتاب تربیتی و آموزشی با همین الگو به چاپ رسانده است. او در این کتاب موفق می‌شود قصه‌ی ساده‌ای را روایت کند و پیام‌های اخلاقی و تربیتی‌اش را به خوبی به مخاطبش انتقال دهد.

داستان هدیه‌ای برای روز مادر را انتشارات نظری به چاپ رسانده است.

کتاب هدیه‌ای برای روز مادر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال داستانی ساده با پیام‌های اخلاقی هستید، می‌توانید این اثر را انتخاب کنید.

در بخشی از کتاب هدیه‌ای برای روز مادر می‌خوانیم

زهرا پرسید: حالا روی هم چقدر پول داریم؟ یاسمن جواب داد: روی هم 30000 تومان داریم. لیلا پرسید: چند هزار تومان دیگر لازم داریم؟ یاسمن گفت: خب بگذار ببینم. قیمت هر دسته گل کوچک 10000 تومان و ما 5 نفریم. 5 ضربدر 10 می‌شود 50000 تومان. ما 20000 تومان دیگر لازم داریم. زهرا خیلی اندوهگین گفت: پس ما باید به اندازه 2000 تومان دیگر کار کنیم اما فقط یک خانه دیگر مانده است. کی فکرش را می‌کرد که خاله‌ی مانی به هر یک از ما 2000 تومان دستمزد بدهد.

روز بعد بچه‌ها در آخرین خانه، بسیار بیشتر و جدی‌تر از خانه‌های قبلی کار کردند. این خانه، خانه‌ی همان پرستاری بود که در همسایگی خانه‌ی یاسمن و خانواده‌اش زندگی می‌کردند. کار که تمام شد خانم پرستار تعدادی اسکناس به یاسمن داد و گفت: این‌ها را بین خودتان تقسیم کنید، بچه‌های عزیز. وقتی از خانه‌ی پرستار بیرون آمدند همگی دور یاسمن جمع شده بودند و خیلی کنجکاو از یاسمن پرسیدند: ببین چقدر به ما دستمزد داده؟ یاسمن گفت: 15000 تومان. لیلا آهی کشید وگفت: ولی ما 20000 تومان لازم داشتیم. بچه‌ها به حیاط خانه برگشتند و همگی دور قوطی بیسکوییت که در واقع قلک دستمزدهایشان بود نشستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هدیه‌ای برای روز مادر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات16
زبانفارسی
شابک978-600-289-653-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هدیه‌ای برای روز مادر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هدیه‌ای برای روز مادر

برای دریافت کتاب هدیه‌ای برای روز مادر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.