معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و تالار اسرار

عکس جلد کتاب هری پاتر و تالار اسرار
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و تالار اسرار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و تالار اسرار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و تالار اسرار

کتاب هری پاتر و تالار اسرار نوشته‌ی جی. کی. رولینگ دومین مجلد از ماجراهای پسر جادوگری‌ست که در مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز درس می‌خواند. امسال هری دومین سال تحصیلی خود را می‌گذراند و باز هم قرار است اتفاقات عجیبی برایش رخ دهد که از آن‌ها خبر ندارد. او مثل سال گذشته به ایستگاه کینگز کراس می‌رود تا از سکوی نه و سه‌چهارم خود را قطار هاگوارتز برساند اما سکو بسته است و مجبور می‌شوند که همراه رون با ماشین پرنده به مدرسه برگردند، اما چه چیزی یا چه کسی نمی‌خواسته که امسال هری به مدرسه برود و سعی کرده با بستن سکو جلوی او را بگیرد؟ ماجرا از چه قرار است؟!

درباره‌ی کتاب هری پاتر و تالار اسرار

امسال دومین سال تحصیلی هری در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز خواهد بود و هری که حالا از ماهیت دنیای جادوگری خبر دارد و می‌داند که یک جادوگر است، حسابی در خانه‌ی دورسلی‌ها بی‌قراری می‌کند. تابستان طولانی‌تر از همیشه به نظر می‌رسد و روزهاست که هیچ خبری از دوستانش ندارد. او حتی نامه‌ای هم از طرف آن‌ها نگرفته و این واقعاً برایش عجیب است. آیا آن‌ها فراموشش کرده‌اند؟ یا شاید هم تمام وقایع مربوط به دنیای سحر و جادو فقط یک خواب عمیق و طولانی بوده، یک رویای خوش که تمام شده و حالا باید تا آخر عمر در همین دنیا و در خانه‌ی دورسلی‌ها گیر بیفتد. اما یک شب اتفاق عجیبی می‌افتد، یک جن خانگی به‌نام دابی در اتاق‌خواب هری ظاهر شده و حرف‌های عجیبی به او می‌زند. دابی به هری هشدار می‌دهد که نباید به مدرسه بازگردد چراکه جانش در خطر است. و همین‌جاست که هری می‌فهمد دابی همه‌ی نامه‌هایی را که از طرف دوستانش برایش می‌آمده، می‌دزدیده تا او از بازگشت به مدرسه ناامید شود.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و تالار اسرار

جی. کی. رولینگ (J.K. Rowling) در کتاب هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets) باز هم ماجراهای عجیب و جالبی را خلق می‌کند که این‌بار هیجان‌انگیزتر و خطرناک‌تر از سال گذشته هستند. با خراب‌کاری دابی در خانه‌ی دورسلی‌ها، عمو ورنون، شوهرخاله‌ی هری، پنجره‌ی اتاقش را با میله‌های محکمی می‌پوشاند و او را زندانی می‌کند؛ اما یک شب فرد، جرج و رون، دوستان هری از خانواده‌ی ویزلی، با ماشین پرنده‌ی پدرشان به سراغ او می‌آیند و نجاتش می‌دهند. هری باقی تابستان را در خانه‌ی ویزلی‌ها با خانواده‌ی مهربان دوستش می‌گذراند و بالاخره روزی می‌رسد که باید به مدرسه بازگردند. اما یک اتفاق عجیب دیگر نیز در انتظار هری‌ست. حالا سکوی نه و سه‌چهارم به‌شکلی غیرمنتظره بسته شده و او و رون از قطار هاگوارتز جا مانده‌اند! همین بدشانسی باعث می‌شود که فکری به ذهن رون برسد، او تصمیم می‌گیرد خطر کند و همراه هری با ماشین پرنده‌ای که پدرش از اداره قرض گرفته به مدرسه بروند. کاری پرخطری که بعداً مجازات و جریمه برایشان به همراه دارد!

در ادامه‌ی داستان کتاب هری پاتر و تالار اسرار می‌خوانید که مطابق وعده‌های دابی، با شروع سال تحصیلی جدید، اتفاقات عجیبی در مدرسه رخ می‌دهد. اتفاقاتی آنقدر ناگوار که مسئولیان مدرسه را به فکر تعطیلی آن می‌اندازد. این حوادث ادامه دارند و حتی جان یکی از بهترین دوستان هری نیز به خطر می‌افتد و اینجاست که هری باید یک‌بار دیگر وارد عمل شده و خودش به تنهایی به این داستان‌ها خاتمه دهد. او دفترچه‌ی خاطرات مرموزی پیدا کرده که از طریق آن با فردی ناشناس ارتباط برقرار می‌کند. همین دفترچه رازهای عجیبی را برای او برملا می‌کند و او را به تالاری اسرارآمیز می‌کشاند، اما هری نمی‌داند که ارتباط با فرد مخفی درون دفترچه، تا چه حد برایش خطرناک است، او واقعاً کیست و چه قصدی دارد؟!

رولینگ کتاب هری پاتر و تالار اسرار را در هجده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و داستان فانتزی پسرک جادوگر را جذاب‌تر از قبل ادامه داده. زهرا عباسی آلنی این کتاب را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

مجموعه کتاب‌های هری پاتر به قلم جی. کی. رولینگ شامل هفت مجلد است که ذیل آن‌ها وقایع مربوط به هفت سال تحصیلی یک پسر نوجوان روایت شده. هری پسری یتیم است و در یازده سالگی متوجه می‌شود که به دنیای جادوگران تعلق دارد. جادوگری بدنام نیز با او دشمنی دارد و طی این هفت سال به طرق مختلف در تلاش است تا جان هری را بگیرد و خود به زندگی جاودانه دست پیدا کند. این مجموعه از بهترین‌ها در ژانر فانتزی و تخیلی محسوب می‌شود که جوایز و افتخارات زیادی را نیز نصیب خود کرده و میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان با آن آشنا و طرفدارش هستند.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و تالار اسرار

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا برای کتاب سال کودک در سال 1999
  • برنده‌یجایزه بهترین سالانه‌ی کتاب‌هایی که دوست داشتم (BILBY) برای خوانندگان مسن در سال 2006
  • جایزه‌‌ی کتاب نستله اسمارتیز برای 11-9 سال در سال 1998
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ردهاوس
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک از شورای هنرهای اسکاتلند
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نورث‌ایست
  • جایزه متروپولیتن برای بهترین کتاب فانتزی ادبیات کودکان در سال 2008
  • و جوایز دیگر...

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و تالار اسرار

  • جی. کی. رولینگ واقعاً می‌داند چگونه یک کتاب عالی بنویسد، مطمئناً همینطور است. اگرچه این کتاب موردعلاقه‌ی من در این مجموعه نبود، اما قطعاً به این دلیل نیست که بد بود. طرح داستان و ماجراها را دوست داشتم، و در پایان حسابی شوکه شدم. خیلی حماسی و انفجاری! (ساشا آلسبرگ، نویسنده)
  • پس از خواندن این فانتزی جذاب، خوانندگان متقاعد خواهند شد که آن‌ها نیز می‌توانند با قطار به مدرسه‌ی هاگوارتز بروند، فقط اگر بتوانند سکوی نه و سه‌چهارم را در ایستگاه کینگز کراس پیدا کنند. (School Library Journal)
  • به‌طور کلی، این کتاب را دوست داشتم و نمی‌توانم صبر کنم تا امروز جلد سوم یعنی هری پاتر و زندانی آزکابان را شروع کنم. بخشی که دامبلدور به هری گفت: «این انتخاب‌های ما هستند، هری، که نشان می‌دهند ما واقعاً چه هستیم، خیلی بیشتر از توانایی‌هایمان.»، بخش موردعلاقه‌ی من بود. امیدوارم در ادامه، سکانس‌های بیشتری با او داشته باشیم، زیرا من واقعاً حکمت و خرد او را دوست دارم. (ویل ویتن، نویسنده)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب هری پاتر و تالار اسرار

کمپانی برادران وارنر فیلم دوم این مجموعه را نیز با بازی درخشان دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) در نقش هری، روپرت گرینت (Rupert Grint) در نقش رون ویزلی و اما واتسون (Emma Watson) در نقش هرماینی گرنجر، بازیگران بریتانیایی ساخت که در سال 2002 اکران و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. کریس کلمبوس (Chris Columbus) این‌بار هم کارگردانی این اثر را برعهده داشت.

کتاب هری پاتر و تالار اسرار برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران کتاب‌های ژانر تخیلی و فانتزی، قطعاً به هری پاتر و ماجراهایش علاقه‌مند خواهند شد. کافی‌ست اولین صفحه از کتاب‌های رولینگ را بخوانید تا برای همیشه در دنیای جادویی او باقی بمانید!

در بخشی از کتاب هری پاتر و تالار اسرار می‌خوانیم

زندگی در خانه‌ی ویزلی‌ها با زندگی در پریوت‌ درایو خیلی فرق داشت. دورسلی‌ها دوست داشتند همه‌چیز منظم و به‌قاعده باشد، در حالی که خانه‌ی ویزلی‌ها همیشه پر از ماجراهای عجیب و غیرمنتظره بود. هری اولین ‌باری که جلوی آینه‌ی بالای طاقچه‌ی آشپزخانه ایستاد، حسابی شوکه شد، چون آینه فریاد زد: «لباست رو بکن تو شلوارت، شلخته!» وقت‌هایی که خانه در سکوت فرو می‌رفت، غول زیرشیروانی زوزه می‌کشید و سروصدا راه‌ می‌انداخت. انفجارهای گاه‌وبیگاه در اتاق جورج و فرد هم برای همه کاملاً عادی بود، اما چیزی که بیشتر از همه هری را متعجب می‌کرد، آینه‌ی سخنگو یا غول پرسروصدا نبود، بلکه علاقه‌ای بود که همه‌ی افراد خانواده به هری داشتند!

خانم ویزلی از وضعیت جوراب‌های هری ناراحت بود و هربار سر میز غذا اصرار داشت که او چهار بشقاب غذا بخورد. آقای ویزلی موقع شام هری را کنار خود می‌نشاند و او را با سوال‌های فراوانش در مورد زندگی با مشنگ‌ها سوال‌پیچ می‌کرد و از او درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد دوشاخه‌ها و خدمات پست می‌پرسید.

وقتی هری طرز استفاده از تلفن را برایش توضیح می‌داد گفت: «شگفت‌انگیزه! اونا واقعاً باهوشن! ببین چه روشایی برای زندگی‌کردن بدون جادو پیدا کرده‌ن.»

یک ‌هفته از آمدن هری به آن خانه می‌گذشت که در یک صبح آفتابی، خبری از هاگوارتز شنید. همراه با رون برای خوردن صبحانه به طبقه‌ی پایین رفتند. آقا و خانم ویزلی و جینی پشت میز آشپزخانه نشسته بودند. به‌محض این‌که چشم جینی به هری افتاد، دستش به کاسه‌ی فرنی‌اش خورد و کاسه با صدای بدی پخشِ زمین شد. او همیشه موقع دیدن هری خسارتی به‌ بار می‌آورد. جینی زیر میز رفت و کاسه را برداشت، سپس با چهره‌ای گلگون سر جایش برگشت. هری که وانمود می‌کرد چیزی ندیده‌ است، پشت میز نشست و نان‌ تستی را که خانم ویزلی به او تعارف می‌کرد گرفت.

آقای ویزلی دو پاکت‌نامه‌ی زرد و مشابه را که نشانی منزل با جوهری سبز رویشان نوشته شده بود به هری و رون داد و گفت: «از طرف مدرسه نامه دارید. دامبلدور می‌دونه که تو این‌جایی، هری... اون مرد همیشه از همه‌چیز خبر داره» و خطاب به فرد و جورج که هنوز لباس‌خواب به تن داشتند و سلانه‌سلانه وارد آشپزخانه می‌شدند، اضافه کرد: «شما دو تا هم نامه دارید.»

فهرست مطالب کتاب

فصل یک: بدترین تولد دنیا
فصل دوم: هشدار دابی
فصل سه: گودال
فصل چهار: در کتاب‌فروشی جادویی
فصل پنج: بید کتک‌زن
فصل شش: گیلدروی لاکهارت
فصل هفت: گندزاده‌ها و زمزمه‌ها
فصل هشت: جشن مرگ
فصل نُه: نوشته‌ی روی دیوار
فصل ده: بلاجر دغل‌باز
فصل یازده: کلوپ دوئل
فصل دوازده: معجون مرکب
فصل سیزده: دفترخاطرات رازآلود
فصل چهارده: کورنلیوس فاج
فصل پانزده: آراگوگ
فصل شانزده: تالار اسرار
فصل هفده: نواده‌ی اسلیترین
فصل هجده: پاداش دابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و تالار اسرار
نویسنده
مترجمزهرا عباسی آلنی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-385-004-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و تالار اسرار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و تالار اسرار

برای دریافت کتاب هری پاتر و تالار اسرار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.