معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و تالار اسرار

عکس جلد کتاب هری پاتر و تالار اسرار
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و تالار اسرار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و تالار اسرار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و تالار اسرار

کتاب هری پاتر و تالار اسرار، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ، دومین قسمت از مجموعه‌ی مشهور و پرفروش هری پاتر است. در این کتاب، هری و دوستانش، ران و هرماینی، باید راز تالار اسرار و اتفاقات عجیبی که در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتس می‌افتد را حل کنند. مجموعه‌ی هری پاتر، را می‌توان یکی از مهم‌ترین مجموعه داستان‌های فانتزی در سال‌های اخیر دانست که میلیون‌ها نسخه از آن فروش رفته است.

درباره‌ی کتاب هری پاتر و تالار اسرار

داستان کتاب هری پاتر و تالار اسرار (Harry Potter and the Chamber of Secrets)، به ادامه‌ی ماجراهای هری پاتر، ران ویزلی و هرماینی گرنجر در مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتس می‌پردازد. هری که هنوز هم، با خانواده‌ی خاله‌اش زندگی می‌کند و باید با بدرفتاری‌های آن‌ها سروکله بزند، توسط دابی، یک اِلفِ خانه‌زاد، مورد اخطار قرار می‌گیرد که به هاگوارتس نرود. هری به حرفِ دابی گوش نمی‌دهد و با کمک دوستش ران از خانه‌ی دورسلی‌ها فرار می‌کند؛ ولی زمانی که این دو می‌خواهند واردِ قطار هاگوارتس شوند، نمی‌توانند از سکوی نُه و سه‌چهارم عبور کنند و تصمیم می‌گیرند با ماشین پرنده‌ی خانواده‌ی ویزلی به هاگوارتس بروند.

در ادامه‌ی داستان هری پاتر و تالار اسرار، با اینکه هری و ران خود را به‌موقع به مدرسه می‌رسانند، به‌خاطر پرواز غیرقانونی و خطرناک‌شان تنبیه می‌شوند. با شروع کلاس‌های درس، هری متوجه می‌شود او صداهایی را می‌شنود که هیچ‌کس دیگری قادر به شنیدن‌شان نیست. زمانی که گربه‌ی خدمتکارِ بداخلاق هاگوارتس، خشک می‌شود، و روی دیوار مدرسه نوشته می‌شود: «تالار اسرار باز شده»، هری، ران و ویزلی مطمئن می‌شوند راز بزرگی در کار است و باید هر طور شده از این راز سر در بیاورند.

کتاب هری پاتر و تالار اسرار، همانند کتاب قبلی این مجموعه، به این مضمون می‌پردازد که انتخاب‌های افراد، شخصیت‌شان را می‌سازد و نه پیشینه‌ی خانوادگی و شهرت‌شان. از طرف دیگر، جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling)، در این کتاب مضامین جدی‌تری چون پیش‌داوری، نژادپرستی و وفاداری را بیشتر بررسی می‌کند و با معرفی شخصیت‌هایی که در تضاد و تقابل با هم قرار دارند، ذهن خوانندگان خود را تا مدت‌ها به خود مشغول می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و تالار اسرار

کتاب هری پاتر و تالار اسرار، توسط آرزو مقدس ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

هری پاتر را می‌توان یکی از مشهورترین مجموعه کتاب‌های فانتزی در سال‌های اخیر دانست. داستان این مجموعه، در جهانی رخ می‌دهد که در آن جادو وجود دارد و جادوگران در طول تاریخ در کنار انسان‌های عادی زندگی می‌کرده‌اند. این مجموعه که مشتمل بر هفت رمان است، در بازه‌ی بین 1997 تا 2007 نوشته شد و ماجراهای پسر جادوگری به نام هری پاتر و دوستانش ران ویزلی و هرماینی گرنجر را روایت می‌کند که در تلاش‌اند جلوی جادوی سیاه و تاریکِ لُرد وُلدمورت را بگیرند. تاکنون بیش از 600 میلیون نسخه از کتاب‌های مجموعه‌ی هری پاتر در جهان به فروش رفته‌اند و این مجموعه به بیش از 80 زبان ترجمه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و تالار اسرار

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ (فروش بیش از 70 میلیون نسخه در جهان)
  • برنده‌ی جایزه‌ی Mythopoeic در بخش ادبیات فانتزی در سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب بریتانیا در سال 1999
  • برنده‌ی جایزه‌ی Prijs van de Jonge در سال 2002
  • برنده‌ی جایزه‌ی Golden Archer Award در سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی BILBY در سال 2006

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و تالار اسرار

  • هنوز به‌دنبال کودک 10 ساله‌ای می‌گردم که جذبِ این داستان پیچیده و شخصیت هری پاتر نشده باشد. (Independent)
  • مجذوب‌کننده و مسحورکننده؛ سرشار از جادو. (Mirror)
  • داستان‌های هری پاتر به گروه بسیار کوچکی از کتاب‌ها خواهند پیوست که در بزرگسالی بارها و بارها خوانده خواهند شد. (The Times Literary Supplement)
  • بسیار سرزنده و به‌ شکلی استثنایی خیال‌انگیز. (Independent)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب هری پاتر و تالار اسرار

کتاب هری پاتر و تالار اسرار نیز مانند کتاب قبلی این مجموعه مورد اقتباس قرار گرفته است. وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم، دوباره به کریس کلمبوس سپرده شد و دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe)، روپرت گرینت (Rupert Grint)، اما واتسون (Emma Watson) و اَلِن ریکمَن (Alan Rickman) در نقش‌های پیشین خود ظاهر شدند. بازیگر مشهورِ نقش آلبوس دامبلدور، ریچارد هریس (Richard Harris)، کمی پس از اکران فیلم هری پاتر و تالار اسرار درگذشت و این فیلم را می‌توان آخرین نقش‌آفرینی مهم او به‌شمار آورد.

بسیاری از منتقدان، فضای فیلم هری پاتر و تالار اسرار را تاریک‌تر از فیلم هری پاتر و سنگ کیمیا ارزیابی کردند و آن را به‌خاطر وفاداری به متن کتاب ستودند. این فیلم نامزد چندین جایزه در جشنواره‌های سینمایی شد و به فروش بسیار بالایی دست یافت.

کتاب هری پاتر و تالار اسرار برای چه کسانی مناسب است؟

در نگاه اول شاید بتوان گفت مخاطبین کتاب هری پاتر و تالار اسرار علاقه‌مندان به ژانر فانتزی هستند؛ ولی داستان گیرای این کتاب و جهان‌سازی کاملی که جی. کی. رولینگ در آن انجام داده، هر خواننده‌ای را به خود جذب خواهد کرد.

در بخشی از کتاب هری پاتر و تالار اسرار می‌خوانیم

آقای ملفوی طوماری را از جیب داخل ردایش بیرون آورد و باز کرد که آقای بورگین بخواند. گفت: «حتماً شنیدین که وزارتخونه تعداد بازرسی‌های سرزده‌ش رو بیشتر کرده. من... خب... چند قلم جنس توی خونه دارم که اگه سروکله‌ی وزارتخونه پیدا بشه، ممکنه مایه‌ی خجالتم بشن...»

آقای بورگین یک عینک پَنسی روی دماغش گذاشت و به فهرست آقای ملفوی نگاه کرد.

«البته وزارتخونه جسارت نمی‌کنه که مزاحم شما بشه قربان، درست نمی‌گم؟»

لب‌های آقای ملفوی تاب برداشت.

«فعلاً که نیومده‌ان سراغم. نام ملفوی هنوز هم حرمت و احترامی داره. اما وزارتخونه داره بیشتر و بیشتر موی دماغمون می‌شه. شایعه شده که می‌خوان یه قانون جدید برای حمایت از ماگل‌ها تصویب کنن... شک ندارم اون احمق شپشوی ماگل‌دوست، آرتور ویزلی، پشت این ماجرا‌ست...»

آتش خشم در وجود هری زبانه کشید.

«... و همون‌طور که می‌بینی، بعضی از این زهرها ممکنه باعث بشن به نظر برسه...»

آقای بورگین گفت: «بله، البته قربان، متوجهم. اجازه بدین ببینم...»

دریکو پرید وسط حرفشان و گفت: «اون رو برام می‌خری؟» و به دست چروکیده‌ی روی بالشتک اشاره کرد.

آقای بورگین فهرست آقای ملفوی را رها کرد و شتابان رفت سمت دریکو. گفت: «به‌به، دست کامیابی! وقتی شمعی درونش قرار بگیره، فقط راه کسی رو روشن می‌کنه که اون رو توی دستش نگه داشته! بهترین رفیق دزدان و غارتگران! پسرتون سلیقه‌ی فاخری داره قربان!»

آقای ملفوی به‌سردی گفت: «امیدوارم پسرم چیزی بیشتر از دزد یا غارتگر بشه بورگین.» و آقای بورگین هم بی‌درنگ جواب داد: «ناراحت نشین قربان، قصد اهانت نداشتم...»

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: بدترین روز تولد
فصل دوم: هشدار دابی
فصل سوم: آشیانه
فصل چهارم: در فلوریش و بلاتْس
فصل پنجم: بید قلدر
فصل ششم: گیلدروی لاکهارت
فصل هفتم: لجن‌تبارها و نجواها
فصل هشتم: جشن سال‌مرگ
فصل نهم: نوشته‌ی روی دیوار
فصل دهم: بلاجر وحشی
فصل یازدهم: باشگاه دوئل
فصل دوازدهم: معجون سرشت‌آمیزگان
فصل سیزدهم: دفتر خاطراتی بسیار محرمانه
فصل چهاردهم: کورنلیوس فاج
فصل پانزدهم: آراگوگ
فصل شانزدهم: تالار اسرار
فصل هفدهم: میراث‌دار اسلیدرین
فصل هجدهم: پاداش دابی
وِردنامه
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و تالار اسرار
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-274-501-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و تالار اسرار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و تالار اسرار

برای دریافت کتاب هری پاتر و تالار اسرار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.