معرفی و دانلود کتاب هزارتوی مشکلات: تصمیماتی که ما را شکل می‌دهند

عکس جلد کتاب هزارتوی مشکلات: تصمیماتی که ما را شکل می‌دهند
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزارتوی مشکلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزارتوی مشکلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزارتوی مشکلات: تصمیماتی که ما را شکل می‌دهند

راسل رابرتس در کتاب هزارتوی مشکلات، مسائل پیچیده و حادِ زندگی را به عنوان تجربیاتی کشف‌نشده توصیف می‌کند که جوابِ قطعی و ثابتی برای آن‌ها وجود ندارد. او مسائل بزرگی مثل ازدواج، انتخاب شغل، دوراهی‌های اخلاقی و... را از تصمیم‌گیری‌های ساده جدا می‌کند و به جای اینکه به مخاطب بگوید انتخاب درست چیست، زاویه‌دیدی به او نشان می‌دهد که بتواند در تمام موقعیت‌های سخت، موفق شود.

درباره‌ی کتاب هزارتوی مشکلات

ما برای حل مشکلات ریز و درشت خود، از انسان‌ها و ابزارهای گوناگونی کمک می‌گیریم؛ وقتی بر سر دوراهیِ احساسی گیر کرده‌ایم سراغ درمانگر خود می‌رویم، برای پیدا کردن حوزه‌ی امتحانی، از شب قبل گوگل و نقشه‌هایش را زیرورو می‌کنیم و برای یافتن بهترین رستوران یا بهترین کتاب‌فروشی نیز از اپلیکیشن‌های مختلفی سود می‌بریم. اما ما همواره در دشوارترین تصمیم‌گیری‌هایمان تنها هستیم و هیچ‌یک از اپلیکیشن‌ها و حتی آدم‌ها نمی‌توانند به‌جایمان دست به انتخاب بزنند و یا حتی کمکمان کنند. در این مواقع است که خودمان را گم‌شده در هزارتوی مشکلات می‌یابیم و هرچه پیش می‌رویم، کلاف افکارمان بیشتر گره می‌خورد. راسل رابرتس (Russ Roberts) با یک جمله، خیال ما را نسبت به اینجور مواقع تاحدی راحت می‌کند. او کتاب هزارتوی مشکلات (Wild Problems) را بر اساس همین یک جمله نوشته: زندگی مشکلی نیست که باید حلش کنید، بلکه پدیده‌ای است که باید تجربه‌اش کنید.

مسئله‌ی بچه‌دار شدن مثالی است که راسل رابرتس به‌عنوان مشکل حاد مطرح می‌کند؛ یک دوراهی در جاده‌ی زندگی که در آن شناخت مسیر درست، واضح نیست. مشکلات حاد تصمیم‌گری‌های مهمی هستند که همه‌ی ما مجبوریم در طول زندگی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کنیم. پاسخ به این سوال که کدام مسیر درست است هیچ‌گاه ممکن نیست؛ مگر اینکه سال‌ها از تصمیممان گذشته باشد و از دور به نتیجه‌ی آن نگاه کنیم. اما این موضوع نباید دلسردمان کند، بلکه باید اندکی به ما قوت قلب ببخشد که به دنبال اطمینان و قطعیت برای انجام امور نباشیم. کتاب هزارتوی مشکلات به این پرسش که کدام تصمیم عقلانی‌تر است، پاسخ مناسبی می‌‌دهد. اولین اقدام این است که به چالش‌های قبلی زندگی بنگریم و راه‌حلِ مؤثر خود را بررسی کنیم. برای بعضی مشکلات که راسل رابرتس آن‌ها را مشکلات حل‌شدنی می‌نامد، به‌کارگیری پیوسته‌ی علم و تفکر منطقی منجر به پیشرفت مداوم می‌شود. فرار از ترافیک یا تصمیم برای زدنِ واکسنِ کرونا از این‌دست مشکلات به حساب می‌آیند.

معرفی و دانلود کتاب هزارتوی مشکلات

اما چیزی که کتاب هزارتوی مشکلات بر آن تمرکز دارد، مشکلات حاد هستند: دوراهی‌های اخلاقی، ازدواج، بچه‌دار شدن و تصمیم برای ارتباط گرفتن با افراد دیگر. برای حل این مسائل، امکان محاسبات علمی و داده‌محور میسر نیست. طبقِ دیدگاه علوم اجتماعی و علوم انسانی، جمع‌آوری و اندازه‌گیریِ داده‌ها برای حل مسائلْ کافی و لازم هستند، اما ایده‌ی راسل رابرتس این است که مشکلات حاد زندگی قابل سنجش و اندازه‌گیری نیستند. کتاب هزارتوی مشکلات، برای این نوع چالش‌های حادْ ماهیتی سرکش، خشن، خودجوش، بنیادین و پیچیده قائل می‌شود.

نویسنده هیچ‌گاه به ما نمی‌گوید که درمورد مسائل پیچیده‌ی زندگی چه تصمیمی اتخاذ کنیم، بلکه نحوه‌ی اندیشیدن پیرامونِ این مسائل و مواجه شدن با آن‌ها را با یادآوری مخاطرات، آموزش می‌دهد. این کتابِ راهبردی از سوی انتشارات مون و با ترجمه‌ی ماندانا قهرمانلو و رکسانا قهرمانلو منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب هزارتوی مشکلات

  • این کتاب بینظیر به جای شما تصمیم نمی‌گیرد؛ در عوض، به شما کمک می‌کند تا به مهم‌ترین مسائل خود از دریچه‌ای جدید نگاه کنید. (امیلی اوستر)
  • کتاب هزارتوی مشکلات راهنمای قدرتمندی برای زندگی معنادارتر است. (دیوید اپستاین)
  • مشکلات حادی که راسل رابرتس در کتاب خود مطرح می‌کند شامل پیچیده‌ترین موقعیت‌هایی است که در زندگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. (پاول گراهام)
  • کتابی مفید درباره‌ی مواجهه با دوراهی‌ها که به‌خوبی نقصان استدلال اقتصادی مبنی بر هزینه-فایده را نشان می‌دهد. (آنجلا داک ورث)

کتاب هزارتوی مشکلات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر زندگی‌تان را معمایی حل‌نشدنی می‌دانید و نمی‌دانید در قبال دوراهی‌های بزرگ چه کنید، کتاب هزارتوی مشکلات رویکردی جدید و مؤثر به شما نشان می‌دهد. همچنین علاقه‌مندان به کتب حوزه‌‌ی خودسازی از مطالعه‌ی این کتاب، نکات فراوانی دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب هزارتوی مشکلات: تصمیماتی که ما را شکل می‌دهند می‌خوانیم

توان‌ انتخاب زمانی اتفاق می‌افتد که برای انجام کاری آزاد هستید ولی هیچ اجباری هم به انجامش ندارید. به زاپوس فکر کنید. زاپوس وبسایت فروش کفش است با ارسال رایگان و امکان بازپس‌گیری کالا و بازگشت کامل وجه. ما همگی درک می‌کنیم چه دل‌پذیر است مجبور نباشیم برای ارسال یا بازگشت کالا پول پرداخت کنیم. البته دقیقاً هم رایگان نیست، قیمت‌ها احتمالاً اندکی بیشتر از حالت ارسال یا بازگشت پولی است. درخصوص بازگشت کالا (متأسفم!)، شما توان انتخاب دارید، می‌توانید وقتی کفش‌ها را از نزدیک دیدید و پوشیدید و در خانه با آن راه رفتید، نظرتان را عوض کنید. شاید کفش‌های راحتی به نظر برسند. شاید امتیازشان در سایت 4/97 از 5 باشد و هزاران نقد و نظر مثبت گرفته باشند. اما مادامی‌که کفش‌ها را نپوشیده‌اید، نمی‌توانید بفهمید برای شما هم راحت است یا نه. اینکه می‌توانید کفش‌ها را بی‌هزینه (و با سطح نسبتاً پایینی از چک‌وچانه) پس بفرستید، به شما توان انتخاب می‌دهد. کفش‌ها را می‌خرید، آن‌هم بدون اینکه مجبور باشید نگهشان دارید.

توان‌ انتخاب صرفاً به‌معنای زیانِ کمترِ ناشی از اشتباهتان نیست، چون مجبور نبوده‌اید هزینه‌ی ارسال بپردازید. بلکه باید کل روند خریدتان را عوض کند. چند جفت کفش دیگر بخرید (با این فرض که یک کارت اعتباری دارید که هنوز کل موجودی‌اش خرج نشده). خیلی ماتم نگیرید که انتخاب مناسبی کردید یا نه.

فهرست مطالب کتاب

1: مشکلات حاد
2: تنگنای داروین
3: در عالم بی‌خبری
4: این قضیه جدی است
5: خوک و فیلسوف
6: اهمیت شکوفایی
7: مشکل پنه‌لوپه
8: نحوه‌ی غلبه بر خودمهم‌پنداری
9: برای اصولتان امتیاز ویژه قائل شوید
10: مثل بیل باشید
11: مثل یک هنرمند زندگی کنید
12: چکیده‌ی کلام
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزارتوی مشکلات: تصمیماتی که ما را شکل می‌دهند
نویسنده
مترجمماندانا قهرمانلو، رکسانا قهرمانلو
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-5914-41-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزارتوی مشکلات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هزارتوی مشکلات

برای دریافت کتاب هزارتوی مشکلات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.