معرفی و دانلود کتاب هفت نقد هنر هفتمی

عکس جلد کتاب هفت نقد هنر هفتمی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت نقد هنر هفتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت نقد هنر هفتمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت نقد هنر هفتمی

ماشاالله پورپرویز در کتاب هفت نقد هنر هفتمی، به نقد و بررسی برخی از آثار کارگردانان و هنرمندان مطرح ایرانی می‌پردازد. این اثر که شامل هفت نقد سینمایی است، نخست فیلم سیانور ساخته‌ی بهروز شعیبی را تحلیل می‌کند؛ در ادامه از هنرمندان بزرگی چون عزت‌الله انتظامی، عباس کیارستمی و ناصر ملک‌مطیعی صحبت به میان می‌آورد و در بخش‌های بعدی نیز نویسنده به تحلیل فیلم یتیم‌خانه‌ی ایران و آثار کارگردان ارزنده، خسرو سینایی می‌پردازد. اگر به نقد و بررسی سینمای ایران علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب هفت نقد هنر هفتمی به شما پیشنهاد می‌شود.

کتاب هفت نقد هنر هفتمی مناسب چه کسانی است؟

دوستداران فیلم‌های ایرانی و دنبال‌کنندگان نقدهای سینمایی، از خواندن کتاب حاضر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب هفت نقد هنر هفتمی می‌خوانیم

آن‌ها پس از ممنوع‌الکار کردن هنرمندانی چون ملک مطیعی و بهروز وثوقی با بلدوزر به جان آثار تاریخی-فرهنگی افتادند، بازیگران و خوانندگان را خودی و غیرخودی، ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الکار کردند. آن‌ها با این قلع و قمع‌ها نه تنها در حق این هنرمندان جفا کردند، بلکه با تیشه به ریشه‌ی گذشته و میراث کهن این سرزمین زدند. ما می‌توانستیم از نبوغ، استعداد، هنر و تجربه‌ی امثال ملک مطیعی بهره‌مند شویم، ما می‌توانستیم یک هنرمند را برای امرارمعاش پادوی بنگاه‌های معاملات مسکن نکنیم. به حاشیه راندن این هنرمندان با ارزش نه تنها راه را برای بهره‌گیری از تجارب یک‌صد ساله‌ی این هنرمندان بست، بلکه موجب پدیدار شدن نابازیگران و ناهنرمندان عاری از هنرشد. موجب رشد لودگی سینمایی و "لمپنیسم" هنری گردید که این خود ضربه‌ای بود کاری و سنگین در برزخ فراموشی بر پیکر فرهنگ و هنر این سرزمین. جفاهایی که در حق ملک مطیعی روا داشته شد، از حد فزون و قابل شمارش نیست.

از این‌گونه کینه‌توزی‌ها می‌توان به حضور او در فیلم "برزخی‌ها" اشاره کرد که اتفاقاً عوامل فیلم نقشی کوتاه، اما مثبت به او دادند و لی اجازه ندادند که حتی نام ملک مطیعی در تیتراژ پایانی فیلم هم آورده شود. هیچ نشریه و مجله‌ی هنری هم اسمی از حضور او در این فیلم نبرد، همین طور دو برنامه‌ی ضبط شده از زنده یاد ملک مطیعی در صداوسیما وجود دارد که هیچ‌کدام اجازه‌ی پخش دریافت نکردند. یکی از آن‌ها حضور وی در برنامه‌ی "دورهمی" مهران مدیری است و دیگری دعوتی بود که آرش ظلی‌پور مجری برنامه "من و شما" در شبکه‌ی "شما" از ایشان به عمل آورد، نمایش این دو برنامه، نه به خاطر ملک مطیعی بلکه به خاطر حسادت‌ها و رقابت‌های درون شبکه‌ای صداوسیما نه تنها متوقف شد، بلکه موجب برکناری برخی از مدیران این شبکه‌ها نیز شد.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
سیانور
مردی با کوله‌باری از اسکار و نخل
بدرود مشد حسن
فرمان از دست رفت
خداحافظ سلطان بی‌ادعا
و اینک آخرالزمان
اندیشه‌هایی که عتیقه می‌شوند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت نقد هنر هفتمی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-347-026-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هفت نقد هنر هفتمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هفت نقد هنر هفتمی

برای دریافت کتاب هفت نقد هنر هفتمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.