معرفی و دانلود کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی: با نمونه‌های کاربردی در علوم زمین، جغرافیا و ژئومورفولوژی

برای دانلود قانونی کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی: با نمونه‌های کاربردی در علوم زمین، جغرافیا و ژئومورفولوژی

کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی نوشته‌ی سیدان انبازگان، اس کی سوبرامانیان و شیاجون یانگ است. این اثر شما را برای طراحی، عملی‌سازی و تحلیل طرح‌های مربوط کره‌ی زمین راهنمایی می‌کند و یکی از منابع ارزشمند در این حوزه به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی

مجموعه محیط طبیعی و انسانی سیستمی پیچیده و گسترده است که با وجود تمام موانع، به پویایی در سراسر کره‌ی زمین ادامه می‌دهد. این سیستم شگفت‌آور از روزهای آغازین خود همواره از تعادلی خاص برقرار بود، با این حال به نظر می‌رسد توازن همیشگی سیاره امروزه با بحران روبه‌روست. خوشبختانه علم جغرافیا که مستقیما وظیفه نظارت و بررسی محیط‌زیست را برعهده دارد در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌های بسیاری بوده که در کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی (Geoinformatics in Applied Geomorphology) با بسیاری از آن‌ها آشنا می‌شوید تا با کمک سیدان انباژگان، اس کی سوبرامانیان و شیاجون یانگ راه حل بعضی از مسائل را بیابید.

کتاب پیش رو که با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری به چاپ رسیده، چند هدف عمده را دنبال می‌کند: آشنایی با حوزه‌های مختلف علم ژئومورفولوژی، یادگیری نحوه مطالعه حوزه‌های مختلف علم ژئومورفولوژی از طریق ژئوانفورماتیک، سنجش از راه دور و GIS، عملیاتی و در نهایت اجرایی نمودن این تعامل از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های مناطق خاص جغرافیایی. تسلط بر این مباحث کاربردی به شما در ارزیابی وضعیت حاضر کره زمین کمک می‌کند تا به‌عنوان پژوهشگر، مسئول یا مجری طرح‌های محیط‌زیستی حط سالم دخالت انسان را مشخص نمایید.

لازم به ذکر است که کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی به لطف ترجمه‌ی الهه اکبری، بهاره ضیغمی، سمانه محمدی و لیلا گلی مختاری از زبان شیوا و روانی برخوردار است و تمام دانشجویان یا فعالان این رشته می‌توانند از آن بهره بگیرند. با استفاده از مطالب این اثر آمادگی لازم برای طراحی و پیاده سازی پروژه‌های ژئومورفولوژی را به دست می‌آورید و موفق می‌شوید مسئولیت تجزیه و تحلیل داده‌ها و ارائه نتایج در مجامع علمی را برعهده بگیرید.

با نویسندگان کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی بیشتر آشنا شویم

پروفسور سیدان انبازگان (Siddan Anbazhagan) مدیر مرکز ژئوانفورماتیک و مطالعات سیاره‌ای و رئیس گروه زمین‌شناسی دانشگاه پریار هند است. فعالیت‌های پژوهشی او دارای شهرتی جهانی دارند و موضوعاتی مانند سنجش از دور و GIS برای ژئومورفولوژی کاربردی، هیدروژئولوژی و کاهش بلایا را شامل می‌شوند.

اس کی سوبرامانیان (S. K. Subramanian) دانشمند برجسته، سرپرست بخش هیدروژئولوژی در مرکز ملی سنجش از دور (NRSC) هند و سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) است. سابقه‌ی چهل ساله‌ی او در زمینه سنجش از دور و ژئومورفولوژی برای او اعتباری بین‌المللی به دنبال آورده و باعث شده در پروژه‌های عظیمی مانند ماموریت یکپارچه برای توسعه پایدار (IMSD)، سیستم اطلاعات منابع ملی (طبیعی) (NRIS)، ماموریت ملی آب آشامیدنی راجیو گاندی (RGNDWM) و پروژه ملی فناوری کشاورزی (NATP) و مطالعات یکپارچه و نقشه برداری دبی و امارات شرکت داشته باشد.

شیاجون یانگ (Xiaojun Yang) یکی از اعضای دپارتمان جغرافیای دانشگاه ایالتی فلوریدا در ایالات متحده آمریکا است. او بیشتر از 80 عنوان اثر علمی منتشر کرده که طیف وسیعی از مقاله، کتاب و مجلات را در برمی‌گیرد. یانگ در حال حاضر به عنوان رئیس کمیسیون نقشه‌برداری از تصاویر ماهواره‌ای، انجمن بین‌المللی کارتوگرافی آمریکا فعالیت می‌کند.

کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی مناسب چه کسانی است؟

تمامی افراد فعال در حوزه‌ی ژئومورفولوژی و ژئوانفورماتیک مخاطبان این اثر هستند.

در بخشی از کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی می‌خوانیم

بیش از 50 درصد از جمعیت جهان در 60 کیلومتری خط ساحلی زندگی می‌کنند و این مقدار به تقریبا 75 %تا سال 2020 افزایش خواهد یافت (1992, Anon) در کشورهای آسیایی، افزایش جمعیت سواحل در 100 کیلومتری خط ساحلی مشخص می‌باشد (2005, Maul and Duedall). به طور کلی، بیشتر سواحل سراسر جهان پویا و در معرض تغییرات مشخصی به دلیل اثرات عوارض ساخت بشر و طبیعی می‌باشند.

درکی درست از تغییرات مورفولوژیکی سواحل برای مدیریت یکپارچه و و توسعه‌ی پایدار منطقه ساحلی ضروری است. کویت یک کشور ساحلی است و با احتساب جزایر آن 496 کیلومتر خط ساحلی دارد. این کشور در گوشه شمال شرقی شبه جزیره عربستان، که مساحتی در حدود 17800 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد واقع شده است، که بین '30° 28 و '5° 30 عرض شمالی و '3° 46 و '35° 48 طول شرقی گسترش یافته است. کویت به وسیله‌ی خلیج فارس در کناره‌ی شرقی محدود شده است.

مساحت آب‌های داخلی کویت در حدود 7611 کیلومتر مربع برآورد شده است که می‌توانند به دو قسمت تقسیم شوند: منطقه کم عمق شمالی، در بیشتر مکان‌ها با بستر گل‌آلود است که کمتر از 5 متر عمق دارد، و منطقه نسبتاً عمیق جنوبی، که یک بستر رسوبی ماسه‌ای و سیلیسی دارد. بخش شمال شرقی کویت به وسیله حوضه‌ی زه‌کشی رودخانه‌های دجله و فرات (مثل جزیره بوبیان)، محصور شده است که سکنه کمتری دارد، و ساحل بیشتر به وسیله‌ی فرآیندهای طبیعی شکل گرفته است (شکل 5.1).

فهرست مطالب کتاب

فصل 1- ژئوانفورماتیک: دید کلی و تغییرات اخیر
فصل 2- داده‌های کاوشگر هوابرد لیزری و ماهواره‌ای با قدرت تفکیک بسیار بالا برای تهیه نقشه ئو‌مورفولوژی در بخشی از دره رودخانه‌ی الب، آلمان
فصل 3- ژئوانفورماتیک‌ در تجزیه و تحلیل مکانی و زمانی فرسایش بادی در بیابان تهار
فصل 4- سنجش از دور و GIS برای مدیریت منطقه‌ی ساحلی: تجربه‌ی هندی
فصل 5- ارزیابی خط ساحلی کویت طی سال‌های 1989-2007
فصل 6- تشخیص تغییرات عمق محیط خلیجی با استفاده از داده‌های دریایی چند دوره و GIS
فصل 7- تهیه نقشه، مدل‌سازی و ارزیابی با قدرت تفکیک بالای ژئومورفولوژی زیر سطحی با استفاده از روش‌های راداری نفوذکننده زمینی
فصل 8- سنجش از دور در مطالعات ژئومورفیک تکتونیکی: مثال‌های برگزیده از شمال غرب هیمالیای بهه‌ای، هند
فصل 9- مطالعات تجمع فشار بین قطب جنوب و هند از طریق ارتباط ژئودتیکی دو قاره با اندازه‌گیری‌های GPS
فصل 10- مطالعات تغییر شکل حوضه اقیانوسی هند توسط برداشت‌های دوره‌ای GPS در جزایر اطراف هند
فصل 11- سنجش از دور و GIS در ارزیابی آب‌های زیرزمینی در ناحیه‌ی کوهستانی جامو و کشمیر
فصل 12- نقش سنجش از دور در توصیف نواحی آبخوان درزی عمیق
فصل 13- سنجش ‌از ‌دور و GIS برای موقعیت‌یابی ساختارهای تغذیه‌ مصنوعی حصول آب‌های‌ زیرزمینی پایدار
فصل 14- روش محاسباتی فازی جهت توصیف آسیب‌پذیری آبخوان با توجه به تغییرپذیری زمین‌شناسی و عدم قطعیت تصمیم‌گیرنده
فصل 15- سنجش از دور و GIS در اکتشاف مواد نفتی
فصل 16- ژئوانفورماتیک در تجزیه و تحلیل زمین و تهیه‌ی نقشه‌ی قابلیت زمین‌لغزش در بخشی از گهات غربی، هند
فصل 17- اثر تسونامی بر تغییرات مورفولوژیکی ساحلی در ساحل ناگاپاتینام، هند
فصل 18- سنجش از دور برای مطالعات مورفولوژیکی و موازنه جرمی یخچالی
فصل 19- ژئومورفولوژی و مکانیسم توسعه‌ی فروچاله‌ها در مناطق خشک با تأکید بر غرب تگزاس، شبه جزیره‌ی قطر، و منطقه‌ی بحرالمیت
واژه‌نامه فصل‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی: با نمونه‌های کاربردی در علوم زمین، جغرافیا و ژئومورفولوژی
نویسنده، ،
مترجمالهه اکبری، بهاره ضیغمی، سمانه محمدی، لیلا گلی مختاری
ناشر چاپیانتشارات ماهواره
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات483
زبانفارسی
شابک978-622-266-245-5
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی

برای دریافت کتاب ژئوانفورماتیک در ژئومورفولوژی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.