معرفی و دانلود کتاب واقعیت پنهان: جهان‌های موازی و قوانین ژرف کیهان

عکس جلد کتاب واقعیت پنهان: جهان‌های موازی و قوانین ژرف کیهان
قیمت:
۹۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واقعیت پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واقعیت پنهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واقعیت پنهان: جهان‌های موازی و قوانین ژرف کیهان

امکان وجود جهان‌های موازی موضوعی است که برایان گرین در کتاب واقعیت پنهان به‌طور مفصل بدان پرداخته و زوایای گوناگون آن را برایتان تشریح کرده است. در این کتاب حوزه‌ی نجوم، با زبانی بسیار ساده، مسئله‌ی چندجهانی دنیا و چگونگی آن برایتان توصیف شده و برخی از مبانی علم فیزیک نیز برای درک بهتر موضوعات به شما آموخته می‌شود‌. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با این کتاب تحسین‌شده همراه باشید. گفتنی‌ست این کتاب در سال 2012 به‌عنوان نامزد جایزه‌ی کتاب علمی انجمن سلطنتی انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب واقعیت پنهان

مدت‌هاست علم اخترفیزیک و کیهان‌شناسی یکی از شگفت‌انگیزترین، اثرگذارترین و در عین حال باشکوه‌ترین نظریه‌های خود را به بشریت و دنیای علم عرضه کرده است: امکان وجود جهان‌های موازی! در مورد این موضوع و چندوچون آن تاکنون کتاب‌های فراوانی نوشته شده‌اند که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند؛ اما آن‌چه کتاب واقعیت پنهان (The Hidden Reality) را از اغلب این آثار متمایز می‌کند، زبان ساده‌ی نویسنده‌ی آن برای توضیح پیچیده‌ترین مباحث مرتبط با این موضوع است. برایان گرین (Brian Greene)، پس از سال‌ها کسب تجربه در زمینه‌ی نجوم و فیزیک، اکنون در کسوت معلمی صمیمی در برابرتان قرار گرفته تا حتی اگر آشنایی چندانی هم با فیزیک و اخترشناسی ندارید، بازهم نکته‌ها و مطلبی را به شما بیاموزد که نگرشتان را نسبت به زندگی و علم وسعت می‌بخشند. البته این بدان معنا نیست که کتاب حاضر برای متخصصان علم فیزیک و نجوم، حرف تازه‌ای ندارد. برعکس، مخاطبان متخصص هم می‌توانند با مطالعه‌ی بخش‌ها و توضیحات این اثر، بر اطلاعات خود در زمینه‌ی کیهان و جهان‌های موازی بیفزایند.

معرفی و دانلود کتاب واقعیت پنهان

برایان گرین با استفاده از استعاره‌ها و مثال‌های گوناگون، همچنین بیان برخی از تجربیات واقعی خود، سازوکار جهان‌های موازی را برایتان شرح می‌دهد. علاوه‌بر آن، برخی از مباحث مقدماتی حوزه‌ی فیزیک را به شما می‌آموزد تا برای ورود به مباحث تخصصی‌تر آماده باشید. کتاب پیش‌رو به داستانی مهیج شباهت دارد که هنگام خواندن آن هرگز دچار خستگی یا کسالت نخواهید شد. از سوی دیگر، به سفری دل‌انگیز در قعر کیهان شبیه است که آن‌سوی این کره‌ی خاکی و پهنه‌ی بی‌کرانه‌ی هستی را در مقابل چشمانتان مجسم می‌کند.

بد نیست نگاهی هم به فصول متنوع کتاب واقعیت پنهان بیندازیم. برایان گرین در فصل اول کتاب، به شما نشان می‌دهد که چگونه مرزهای واقعیت و خیال به هم می‌آمیزند و تشخیص آن‌ها از هم دشوار می‌شود. مطالعه‌ی این فصل به شما کمک می‌کند تا حدوحدود واقعیت‌ها را بهتر تشخیص دهید. در فصل دوم، موضوع جهان‌های موازی و هم‌زادهای بی‌پایان بشر برای شما توضیح داده می‌شود. ابدیت و بی‌نهایت موضوعات اصلی فصل سوم هستند که شناخت آن‌ها و پی بردن به ماهیتشان می‌تواند برای تحقیقات آتی شما نیز سودمند باشد. قوانین طبیعت و وجود وحدت میان آن‌ها به‌تفصیل در چهارمین فصل کتاب بررسی شده است. گیتی‌های سرگردانی که نظریه‌ی جهان‌های موازی وجود آن‌ها را اثبات می‌کند، موضوع اصلی فصل پنجم به شمار می‌روند.

معرفی و دانلود کتاب واقعیت پنهان

مطالعه‌ی فصل ششم فرصتی خواهد بود تا دیدگاهتان را نسبت به کیهان و فیزیک زیرورو کنید و حقایقی را بیاموزید که در ابتدا ممکن است خیالی به نظر برسند. در فصل هفتم به علم و بسگیتی پرداخته شده و در هشتمین فصل، چندجهانی موضوع بحث و بررسی قرار گرفته. سیاه‌چاله‌ها همیشه از اسرارآمیزترین پدیده‌های کیهانی محسوب می‌شدند که همچنان ماهیت و حقیقت آن‌ها برای دانشمندان ناشناخته مانده است. به کمک نهمین فصل کتاب حقیقت پنهان، بار دیگر به بررسی سیاه‌چاله‌ها می‌نشینید و جایگاه آن‌ها در این جهان بی‌انتها تحلیل می‌کنید. برایان گرین در فصل دهم کتاب واقعیت پنهان به سراغ کامپیوترها رفته و سری هم به علم ریاضی زده تا ارتباط آن را با مباحث اصلی کتاب مشخص کند. همان‌طور که می‌دانید، پژوهش‌های کیهان‌شناختی هم مانند سایر حوزه‌های علم بشری با محدودیت‌هایی مواجه هستند که شناخت آن‌ها برای اندیشمندان ضرورت دارد. در دهمین و البته آخرین فصل کتاب به این نوع از محدودیت‌ها اشاره شده است.

کتابی که در اختیارتان قرار گرفته، به کوشش محمدعلی جعفری ترجمه و به همت نشر مازیار نیز چاپ و منتشر شده است. اثر حاضر به‌عنوان یکی از مجلدهای مجموعه‌ کتاب‌های قلمرو علم، قدم به دنیای کتاب‌های علمی نهاده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

«قلمرو علم» عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌رود. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. گفتنی است نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را بر عهده داشته.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

نکوداشت‌های کتاب واقعیت پنهان

  • برایان گرین استعداد زیادی در طرح ایده‌های بزرگ دارد. خواندن کتاب او هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. (مجله‌ی نیویورک تایمز)
  • کتاب واقعیت پنهان روشی فوق‌العاده را برای جذب شما به سوی حوزه‌های جدید و ناشناخته به کار گرفته است. (بوستون گلوب)
  • اگر روزی فرازمینی‌ها به روی زمین بیایند و بخواهند ببینند ذهن انسان قادر به انجام چه کارهایی است، می‌توانیم یک نسخه از کتاب واقعیت پنهان را در اختیارشان قرار دهیم. (بررسی‌ کتاب نیویورک تایمز)
  • چندجهانی ایده‌ای است که زمان آن اکنون فرارسیده! کتاب واقعیت پنهان شما را با مقدمات این ایده آشنا و چشمان شما را رو به حقایق باز می‌کند. (وال‌استریت ژورنال)
  • گرین در کتاب حاضر، ناشناس بودن جهان‌های موازی، جهان‌های پنهان، واقعیت‌های متناوب، پیش‌بینی‌های هولوگرافیک و شبیه‌سازی‌های چندجهانی را نشان می‌دهد. نویسنده شما را به درون مباحث می‌برد و سپس پس‌زمینه‌ی آن‌ها را برایتان شرح می‌دهد. (The Daily Beast)
  • کتابی راهنما، زودیاب و سرگرم‌کننده در زمینه‌ی جهان‌های موازی! برایان گرین استعداد بسیاری در یافتن مصادیق واقعی برای نظریه‌های علم فیزیک دارد. (نشریه‌ی ستاره‌ی تورنتو)
  • کتاب واقعیت پنهان نشان‌دهنده‌ی استدلال‌های پرشور گرین برای اثبات ظرفیت ریاضیات در آشکار کردن حقایق پنهانی جهان است. (نیویورکر)
  • گرین نویسنده‌ای است که مقتدرانه و با اعتمادبه‌نفس بالا می‌نویسد. (انجمن کتاب)
  • نقطه‌ی قوت گرین در توانایی او جهت ارائه‌ی مثال‌هایی از زندگی روزمره برای اثبات قواعد علم فیزیک خلاصه می‌شود. (گلوب و میل)
  • اگر می‌خواهید نکته‌های علمی برایتان شرح داده شوند، نه این‌که به‌صورت گزاره‌های اثبات‌شده بیان شوند، اگر دوست دارید اطلاعات علمی به شکل عامه‌پسند در اختیارتان قرار بگیرند، حتی اگر مربوط به دشوارترین مسائل باشند، حتماً به کتاب واقعیت پنهان علاقه‌مند خواهید شد. (مجله‌ی کتاب نیویورک)

کتاب واقعیت پنهان برای چه کسانی مناسب است؟

به دوستداران علم فیزیک و موضوعاتی همچون اخترفیزیک، کیهان‌شناسی و نجوم پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب واقعیت پنهان را هرگز از دست ندهند.

در بخشی از کتاب واقعیت پنهان: جهان‌های موازی و قوانین ژرف کیهان می‌خوانیم

اگر زمین تنها سیاره‌ی منظومه‌ی شمسی یا گیتی بود، شاید این احساس به شما دست می‌داد که مجبورید به پژوهش‌های خود ادامه دهید. ممکن است بگویید آری، می‌فهمم که وجود من به فاصله‌ی زمین تا خورشید گره خورده است، اما با وجود این اشتیاق من برای توضیح این‌که چرا زمین در چنین مکان خاصی که مناسب حیات است قرار دارد همچنان بیش‌تر می‌شود. آیا صرفاً ‌ناشی از یک تصادف میمون است؟ آیا توضیح ژرف‌تری هم وجود دارد؟ ‌

اما زمین تنها سیاره‌ی گیتی و حتی منظومه‌ی شمسی نیست. سیاره‌های بسیار دیگری هم وجود دارند. و این واقعیت سرشت سوآلات مزبور را تغییر می‌دهد. برای فهم منظور من، فرض کنید به‌اشتباه گمان می‌کردید فلان مغازه فقط یک شماره‌ی کفش منحصربه‌فرد دارد، و پس از این‌که فروشنده یک جفت کفش اندازه‌ی پای شما می‌آورد، شادمان و متعجب می‌شوید. شما به فکر فرو می‌روید که «از میان تمام اندازه‌های ممکن، جای شگفتی است که آن اندازه‌ی منحصربه‌فرد درست اندازه‌ی پای من است. آیا صرفاً‌ یک تصادف میمون است؟ ‌ آیا توضیح ژرف‌تری هم وجود دارد؟» اما اگر پی ببرید که در واقع شماره‌های کفش متعددی در مغازه وجود دارد، این سؤال هم دیگر از بین می‌رود. گیتی با سیاره‌های بی‌شمار، که در فواصل مختلفی از ستاره‌های میزبان خود قرارگرفته‌اند، وضعیت مشابهی ایجاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: مرزهای واقعیت
فصل دوم: همزادهای بی‌پایان
فصل سوم: ابدیت و بی‌نهایت
فصل چهارم: وحدت بخشیدن به قوانین طبیعت
فصل پنجم: گیتی‌های سرگردان در بُعدهای نزدیک
فصل ششم: تفکر نو درباره‌ی یک ثابت کهنه
فصل هفتم: علم و بسگیتی
فصل هشتم: چندجهانیِ اندازه‌گیری کوانتومی
فصل نهم: سیاه‌چاله‌ها و هولوگرام‌ها
فصل دهم: گیتی‌ها، کامپیوترها و واقعیت‌ ریاضی
فصل یازدهم: محدودیت‌های پژوهش
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واقعیت پنهان: جهان‌های موازی و قوانین ژرف کیهان
نویسنده
مترجممحمدعلی جعفری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-600-6043-44-9
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واقعیت پنهان

ابراهیم اسدبیگی
۱۴۰۲/۱۰/۴
بسیار عالی بود برای حرفه‌ای ها
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب واقعیت پنهان

برای دریافت کتاب واقعیت پنهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.