معرفی و دانلود کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال

عکس جلد کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال

شامینی فلینت در کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال داستان پسری نُه ساله به نام مارکوس اتکینسون را روایت می‌کند که در ورزش مطلقاً بی‌استعداد است. با این حال پدرش اصرار دارد که او روزی ورزشکار بزرگی خواهد شد، تنها کافی است رشته‌ی ورزشی متناسب با خودش را پیدا کند... به نظر شما آیا مارکوس موفق می‌شود در کلاس ورزش خودی نشان دهد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال پیشنهاد می‌کنیم با کتاب حاضر همراه باشید. گفتنی است این اثر نخستین مجلد از مجموعه‌ی ورزشکار زورکی است و توانسته نامزد جایزه‌ی POPULAR Readers’ Choice شود.

درباره‌ی کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال

شخصیت اصلی کتابی که پیش روی شماست، آقای مارکوس اتکینسونِ نُه‌ساله است. بگذارید از همان ابتدا و پیش از آن که محتوای کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال (Diary of a Soccer Star) را برای‌تان شرح دهیم، یک چیزی به شما بگوییم: مارکوس اتکینسون از فوتبال بازی کردن متنفر است!

بدبختی اینجاست که مارکوس تقریباً در هیچ ورزشی مهارت ندارد! الان می‌‌گوییم چرا چنین حرفی می‌زنیم؛ سه‌ساله که بود در مسابقه‌ی تخم مرغ و قاشق رتبه‌ی آخر را به دست آورد! پنج ساله بود که در مسابقه‌ی دو آخر شد. یک سال بعد،‌ یعنی زمانی که شش سال داشت، در یارکشی برای مسابقه‌ی دو مارکوس را آخر از همه انتخاب کردند. حالا فکرش را بکنید، با همه‌ی این اوصاف و این سابقه‌ی خراب، بابای مارکوس پایش را کرده بود در یک کفش که مارکوس باید فوتبال بازی کند!

هرچه مارکوس تلاش کرد به پدرش یادآوری کند که تابه‌حال در هیچ ورزشی حتی عملکرد معمولی هم نداشته (چه برسد به این‌که از خود مهارت نشان دهد)، به خرج پدرش نرفت که نرفت. برنامه‌ی پدر مارکوس این بود که او عضو تیم فوتبال شود و به هر نحوی که بود، باید خواسته‌اش عملی می‌شد. به همین خاطر بود که سعی کرد برای مارکوس تیم فوتبال پیدا کند. این شد که مارکوس را به مدرسه برد تا در آزمون انتخابی تیم فوتبال شرکت کند. هنوز سی ثانیه هم از آزمون انتخابی تیم فوتبال مدرسه نگذشته بود که مربیان فوراً مارکوس را رد کردند. تیم پارک محله هم قبول نکرد مارکوس با آن‌ها تمرین کند. بچه‌های همکاران مادرش هم گفتند اصلاً فکرش را نکن که با هم هم‌تیمی شویم. به همین خاطر بود که بابای مارکوس در نهایت، تصمیم گرفت او را در یک مدرسه‌ی فوتبال ثبت‌نام کند.

بدبختی از همان مسابقه‌ی اول آغاز شد و مارکوس گل زد، البته گل‌به‌خودی. از حق نگذریم، این ماجرا آن‌قدرها هم تقصیر مارکوس نبود. چون از همان ابتدا گفته بود از فوتبال بازی کردن بدش می‌آید. علاوه بر این، آن زمان که جک گوردون، هم‌تیمی‌اش، توپ را شوت کرد سمت دروازه‌ی خودشان، مارکوس هیچ خبر نداشت که به این کار می‌گویند پاس رو به عقب. همین شد که توپ را شوت کرد توی دروازه‌ی خودی...

حتماً می‌توانید حدس بزنید که بعد از ماجرای گل‌به‌خودی مارکوس تا چه اندازه روحیه‌اش را باخت و چقدر بیشتر از پیش از فوتبال متنفر شد. در کلاس فوتبال اصلاً به او خوش نمی‌گذشت. در کلاس و در میان باقی هم‌تیمی‌هایش، انگار او به یک دنیای دیگر تعلق داشت. مارکوس دیگر مطمئن شده بود از او ورزشکار در نمی‌آید: هرگز، ابداً، هیچ وقت!

مارکوس اگرچه در فوتبال بازی کردن استعدادی نداشت، در مقابل ریاضی‌اش عالی بود. به همین خاطر بود که وقتی متوجه شد می‌تواند درس ریاضی را یک‌جورهایی به فوتبال ربط بدهد، به بهترین بازیکن زمین تبدیل شد! می‌پرسید چگونه؟ پیشنهاد می‌کنیم با کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال نوشته‌ی شامینی فلینت همراه شوید تا خود مشاهده کنید که این اتفاق چگونه رخ داده است. این شما و این یک داستان خنده‌دار و پرکشش، با شرکت ورزشکار زورکی، آقای مارکوس اتکینسون!

بد نیست اشاره کنیم که کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال نخستین بار در سال 2010 منتشر و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این اثر را در ایران شیدا میرزایی به زبان فارسی ترجمه و انتشارات پرتقال آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب ورزشکار زورکی

در مجموعه کتاب‌های ورزشکار زورکی (...Diary of a) مخاطب داستان‌های پسربچه‌ی نُه‌ساله‌ای به نام مارکوس اتکینسون قرار می‌گیرید که هر چقدر که از درس ریاضی خوشش می‌آید و در آن مهارت دارد، صدبرابر بیشتر از آن، از ورزش کردن بیزار و فراری است. ممکن است با خودتان بگویید شاید مارکوس هنوز ورزش مورد علاقه‌اش را پیدا نکرده که این چنین از هر فعالیت بدنی می‌گریزد، اما راستش را بخواهید، سخت در اشتباهید. مارکوس نه تنها از هیچ ورزشی خوشش نمی‌آید، بلکه در همه‌ی آن‌ها سخت بی‌استعداد است! در فوتبال، گل‌به‌خودی می‌زند و فکر می‌کند هنرهای رزمی، یک‌جور هنر با قلم‌مو و گواش هستند. مارکوس از هیچ تلاشی برای در رفتن از زیر تمرین دست بر نمی‌دارد، اما پدرش حسابی مُصر است که او حتماً به ورزش بپردازد. علاوه بر این، بابا اصرار دارد مارکوس آرزوها و اهدافش را به صورت روزانه در یک دفترچه یادداشت کند؛ چراکه عقیده دارد هرکسی که اهدافش را یادداشت کند، حتماً به آن‌ها دست می‌یابد.

نشر پرتقال، مجموعه کتاب ورزشکار زورکی را در چهار جلد و با رعایت حق کپی‌رایت ترجمه کرده و به انتشار رسانده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام عناوین منتشرشده ذیل این مجموعه است:

  • ستاره‌ی فوتبال (جلد اول)
  • استاد تکواندو (جلد دوم)
  • قهرمان دو و میدانی (جلد سوم)
  • نابغه‌ی تنیس (جلد چهارم)

کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال برای چه کسانی مناسب است؟

شامینی فلینت کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال را برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 12 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. کودکانی که به داستان‌های طنز و سرگرم‌کننده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب نامبرده لذت می‌برند.

با شامینی فلینت بیشتر آشنا شویم

شامینی فلینت، نویسنده‌ی توانای ادبیات کودک و نوجوان، در تاریخ 26 اکتبر 1969 در کوالالامپور مالزی به دنیا آمد. او اکنون ساکن سنگاپور است و بیش از همه، به خاطر نگارش رمان‌های تخیلی - جنایی‌اش معروف شده؛ به ویژه مجموعه‌‎ای تحت عنوان «اسرار بازرس سینگ (Inspector Singh Investigates)» که نخستین بار در سال 2009 به انتشار درآمده است.

شامینی فلینت پیش از آن که یک نویسنده‌ی تمام‌وقت شود، به کار وکالت در یک مؤسسه‌ی حقوقی بین‌المللی مشغول بوده است. از او مجموعه کتاب‌های ورزشکار زورکی به همت نشر پرتقال به زبان فارسی ترجمه و روانه‌ی بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال می‌خوانیم

مربی از کوره در رفته بود، تمرین پشتِ تمرین. تمرین‌ها هم مدام پیچیده‌تر می‌شدند. مربی گفت پاس بدهید و فضا را پر کنید. چی؟ مگه فضانوردم که فضا رو پُر کنم؟ اگر فضانورد بودم که الان سرگرم این تمرین‌های بیخودی فوتبال نبودم! بعداً بابا توضیح داد که وقتی می‌گویند فضا را پُر کن، یعنی باید بدوی سمت جاهایی از زمین که بازیکن حریف آن جا نیست، به‌خاطر اینکه پاس هم‌تیمی‌ات به تو برسد. اما مربی گفت حالا که نمی‌توانیم پاس بدهیم، بهتر است برویم گول زدنِ حرف را تمرین کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال
نویسنده
مترجمشیدا میرزایی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-462931-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال

برای دریافت کتاب ورزشکار زورکی 1: ستاره‌ی فوتبال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.